Gjest Purple Haze Skrevet 27. mars 2012 #81 Del Skrevet 27. mars 2012 Ingen her som prater om verdi på mennesker, bare om å være flinkere i forhold til andre. Noe menn er. Hva er du flinkere til enn de fleste kvinner da? Retorikk er i hvert fall ikke en av områdene, ikke argumentasjon heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie. Skrevet 27. mars 2012 #82 Del Skrevet 27. mars 2012 Frem til Gro, som lanserte - og fikk gjennomslag for - slagordet: "Det er typisk Norsk å være god". Som snudde hele den norske folkesjelas syn på våre prestasjoner. Hvor har du det fra at dette slagordet påvirket folkesjela på noen som helst måte? Med unntak av at nordmenn i dag, ler like godt av denne frasen, som da Gro serverte den... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #83 Del Skrevet 27. mars 2012 Det stemmer for de kvinnene som faktisk jobber fullt ute og samtidig tar hele ansvaret hjemme, men det gjelder langt fra alle kvinner. Svært mange kvinner jobber deltid, og det er da vanskelig å argumentere for at man jobber "dobbelt". Samtidig vet man at det også er en fair share av menn som tar ansvar hjemme, hvilket forvitrer dette argumentet ytterligere. Jeg er heller ikke enig i premissene for hva "dobbeltarbeid" innebærer, for det forutsetter at alt man gjør hjemme er like tøft som på jobben hvilket jeg videre mener er en sterk overdrivelse. Ja, jeg er enig i at barneoppdragelse er tøft, men andre oppgaver som vask, matlaging og andre "huslige" oppgaver er faktisk ikke så tøft som en ordinær jobbsituasjon. På en arbeidsplass skal man gjøre oppgaver i et visst tempo til fastsatte frister, hjemme kan man i det minste ta en del av oppgavene på et tidspunkt man selv velger innen rimelighetens grenser. Det kan man uansett ikke på jobb. Jeg har da erfaring fra begge leire og gjør det du kaller å jobbe dobbelt. Er Siv ing i ett mannsdominert fagfelt og har en bra jobb, som om det skulle ha noe å si, men tipper dette for deg er dette ett gyldig argument. Det å ta seg av sønnen min er både viktigere og krever mer av meg en min tøffe ordinære jobbsituasjon. Jeg har aldri fri, jeg kan ikke legge meg bakpå før han har det bra osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 27. mars 2012 #84 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Det stemmer for de kvinnene som faktisk jobber fullt ute og samtidig tar hele ansvaret hjemme, men det gjelder langt fra alle kvinner. Svært mange kvinner jobber deltid, og det er da vanskelig å argumentere for at man jobber "dobbelt". Samtidig vet man at det også er en fair share av menn som tar ansvar hjemme, hvilket forvitrer dette argumentet ytterligere. Jeg er heller ikke enig i premissene for hva "dobbeltarbeid" innebærer, for det forutsetter at alt man gjør hjemme er like tøft som på jobben hvilket jeg videre mener er en sterk overdrivelse. Ja, jeg er enig i at barneoppdragelse er tøft, men andre oppgaver som vask, matlaging og andre "huslige" oppgaver er faktisk ikke så tøft som en ordinær jobbsituasjon. På en arbeidsplass skal man gjøre oppgaver i et visst tempo til fastsatte frister, hjemme kan man i det minste ta en del av oppgavene på et tidspunkt man selv velger innen rimelighetens grenser. Det kan man uansett ikke på jobb. Tror ikke du fattet poenget her, mann. Som ikke handlet om kvinners arbeidsbelastning, dobbeltarbeid eller arbeidsinnsats. Poenget var utelukkende dette: Fordi flere kvinner enn menn tar på seg en dobbeltrolle, blir det færre av dem tilbake som kan vie seg til karriere og satse på å gjøre det stort i arbeidslivet. Slik sett så bare underbygger din argumentasjon mitt poeng: kvinner som jobber deltid har enda mindre sjanse til å utrette noe stort på et område. Fordi excellence krever fullt fokus om den ene oppgaven. Endret 27. mars 2012 av Flair 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 27. mars 2012 #85 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvor har du det fra at dette slagordet påvirket folkesjela på noen som helst måte? Med unntak av at nordmenn i dag, ler like godt av denne frasen, som da Gro serverte den... At vi ler av det i dag betyr ikke at det ikke skjedde en endring. Eller hrer du fortsatt "Tyyypisk norsk!" når vi gjør det dårlig i idrett eller på andre fronter? Hvis ikke: poeng bevist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie. Skrevet 27. mars 2012 #86 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg skjønner at du ikke er så veldig alvorlig når du skriver dette, men det hadde jo egentlig vært litt trist for jentene om de skulle argumentert for at de er best med at de har bryster. De liker vel å tro at de har mer å by på enn det. (og det har de) Ja, det har de. Ingenting slår en velformet kvinnerumpe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #87 Del Skrevet 27. mars 2012 Kjente en dama engang, dumeste personenn jeg hadde møtt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 27. mars 2012 #88 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvor er det slik at menn er bedre en kvinner på omtrent alle områder? Hvorfor er de beste kokkene menn, de fleste annerkjente forskerne menn,de beste fotografene menn? Men andre ord, hvorfor er menn omtrent alltid bedre en kvinner, når det kommer til å prestere på et høyt nivå? Når det gjelder fysiske aktiviter, som sport, så er det jo ikke så merkelig, siden menn har en overlegen fysikk. Men når det kommer til andre områder, som feks matlaging(kokker) og forskning, så kan jo ikke dette forklares på samme måte? Kanskje det kan forklares med at menn har en mere logisk tenkegang en kvinner og bruker mere fornuften enn følelsene til å tenke med? Kanskje det har noe med at testosteron er med på å utvikle hjernene til et slik tankemønster? Kanskje dette også har en sammenheng med at kvinner er verre på manipulering og dobbeltmoral? Jeg tror mer at det er fordi menn tør å satse mer enn det kvinner gjør og har litt spissere albuer når det kommer til å komme framover i livet i forhold til karriære og lignende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2012 #89 Del Skrevet 27. mars 2012 Tror ikke du fattet poenget her, mann. Som ikke handlet om kvinners arbeidsbelastning, dobbeltarbeid eller arbeidsinnsats. Poenget var utelukkende dette: Fordi flere kvinner enn menn tar på seg en dobbeltrolle, blir det færre av dem tilbake som kan vie seg til karriere og satse på å gjøre det stort i arbeidslivet. Slik sett så bare underbygger din argumentasjon mitt poeng: kvinner som jobber deltid har enda mindre sjanse til å utrette noe stort på et område. Fordi excellence krever fullt fokus om den ene oppgaven. Jeg skjønte poenget godt, men det er mulig vi er uenig om terminologi. Hvis du med "dobbeltrolle" mener to rolle uten at man ser det i sammenheng med tidsbruk (til forskjell for "jobbe dobbelt") så er jeg enig, men dersom du mener to fullverdige roller man dedikerer like mye tid til er jeg altså uenig. Rett og slett fordi så mange flere kvinner enn menn nettopp jobber deltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2012 #90 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg har da erfaring fra begge leire og gjør det du kaller å jobbe dobbelt. Er Siv ing i ett mannsdominert fagfelt og har en bra jobb, som om det skulle ha noe å si, men tipper dette for deg er dette ett gyldig argument. Det å ta seg av sønnen min er både viktigere og krever mer av meg en min tøffe ordinære jobbsituasjon. Jeg har aldri fri, jeg kan ikke legge meg bakpå før han har det bra osv. Ja, det er absolutt gyldig selv om du ikke var helt i "målgruppen" om du jobber fullt. Jeg sikter mer til de tilfellene det er mange flere av, dvs. at en deltidsarbeidende mor ikke kan påstå at hun jobber dobbelt i egentlig forstand selv om jeg selvsagt innser viktigheten av å oppdra egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. mars 2012 #91 Del Skrevet 27. mars 2012 Kjente en dama engang, dumeste personenn jeg hadde møtt. Herlig ironi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 27. mars 2012 #92 Del Skrevet 27. mars 2012 Det er ganske enkelt på grunn av testosteron, som fører til et økt konkurranseinnstinkt. Jeg er KVINNE og har også konkurranseinstinkt. Ikke bare litt - men enormt stort konkurranseinstinkt har jeg, det er så sterkt i meg, at det DOMINERER livet mitt. Jeg har mye mer konkurranseinstinkt - enn mange andre MENN og kvinner jeg kjenner. Jeg kan glemme allt annet og styre mot kunn et mål - gjørde det best. Bra og lykkes i det jeg holder på med. Så du glemmer å nevne at mange menn også mangler konkurranseinstinkt. Finnes drøssevis av latsabber av menn uten noe mål og mening og uten evne til å klatre opp på stigen økonomisk og karierremessig. Slike menn og kvinner anser jeg for å være en " svakere " type menneske - enn meg selv, enten de er menn eller kvinner. Jeg er intenst konsentrert om å oppnå mine mål og ønsker. Og jeg lykkes alltid. Jeg har nok medfødt konkurranseinstinkt mer enn de fleste andre. Hele livet mitt er en konkurranse på alle plan.Jeg trives best når jeg får stadig nye utfordringer og jeg ELSKER alt som har med konkurranse å gjøre - på alle plan i livet... Å lykkes får meg til å føle meg LEVENDE OG SVEVENDE LYKKELIG !!! Det er en RUS for meg å konkurrere og være simpelthen BEST i det jeg gjør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 27. mars 2012 #93 Del Skrevet 27. mars 2012 Herlig ironi Desverre må jeg være enig med dere menn. Jeg er selv kvinne. Men kjenner desverre til alltfor mange " dumme " damer. Du merker det fort om folk er korttenkt og lite reflektert - straks du begynner å prate litt med dem. Jeg sier aldri noe - men jeg tenker mange ganger for meg selv - herregud så korttenkt og lite reflektert rundt viktige ting som økonomi, og måten å styre livet sitt på...gjøre seg totalt avhengig av andre og være generelt ganske resurssvak selv som person. Men skal flyte på andres resursser,eiendom,eiendeler og kunnskaper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 27. mars 2012 #94 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg er KVINNE og har også konkurranseinstinkt. Ikke bare litt - men enormt stort konkurranseinstinkt har jeg, det er så sterkt i meg, at det DOMINERER livet mitt. Jeg har mye mer konkurranseinstinkt - enn mange andre MENN og kvinner jeg kjenner. Jeg kan glemme allt annet og styre mot kunn et mål - gjørde det best. Bra og lykkes i det jeg holder på med. Så du glemmer å nevne at mange menn også mangler konkurranseinstinkt. Finnes drøssevis av latsabber av menn uten noe mål og mening og uten evne til å klatre opp på stigen økonomisk og karierremessig. Slike menn og kvinner anser jeg for å være en " svakere " type menneske - enn meg selv, enten de er menn eller kvinner. Jeg er intenst konsentrert om å oppnå mine mål og ønsker. Og jeg lykkes alltid. Jeg har nok medfødt konkurranseinstinkt mer enn de fleste andre. Hele livet mitt er en konkurranse på alle plan.Jeg trives best når jeg får stadig nye utfordringer og jeg ELSKER alt som har med konkurranse å gjøre - på alle plan i livet... Å lykkes får meg til å føle meg LEVENDE OG SVEVENDE LYKKELIG !!! Det er en RUS for meg å konkurrere og være simpelthen BEST i det jeg gjør. Og dette er helt sant. Det er vi mange til å bevitne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. mars 2012 #95 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Finnes det i det hele tatt noen kvinne som er overlegen menn til noe? Tja. Ydmykhet er kanskje en egenskap som er mye mer utbredt hos kvinner enn menn - i hvertfall i denne tråden. Endret 27. mars 2012 av pøbelsara 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #96 Del Skrevet 27. mars 2012 Mange kvinner får ting gratis her i livet, spesielt de som er veldig attraktive. Kvinner har også generelt dårligere arbeidsmoral. Har opp igjennom årene jobbet med noen kvinnefolk og det er bare baksnakking, syting, klaging og dobbeltmoral...akkurat som i heimet!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. mars 2012 #97 Del Skrevet 27. mars 2012 Mange kvinner får ting gratis her i livet, spesielt de som er veldig attraktive. Kvinner har også generelt dårligere arbeidsmoral. Har opp igjennom årene jobbet med noen kvinnefolk og det er bare baksnakking, syting, klaging og dobbeltmoral...akkurat som i heimet!! Jeg jobbet engang sammen med et par fyrer som lurte seg unna så snart de kunne, de gikk tidlig og kom sent og var mye mer opptatt av å baktale oss andre enn å jobbe selv - ergo er det jo menn som har dårlig arbeidsmoral. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. mars 2012 #98 Del Skrevet 27. mars 2012 Desverre må jeg være enig med dere menn. Jeg er selv kvinne. Men kjenner desverre til alltfor mange " dumme " damer. Du merker det fort om folk er korttenkt og lite reflektert - straks du begynner å prate litt med dem. Jeg sier aldri noe - men jeg tenker mange ganger for meg selv - herregud så korttenkt og lite reflektert rundt viktige ting som økonomi, og måten å styre livet sitt på...gjøre seg totalt avhengig av andre og være generelt ganske resurssvak selv som person. Men skal flyte på andres resursser,eiendom,eiendeler og kunnskaper... Nå snakker du som en mann. Men forskjellige kvinner har forskjellige kvalifikasjoner. De jeg kjenner er iallfall ikke verre enn gutta jeg kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 27. mars 2012 #99 Del Skrevet 27. mars 2012 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #100 Del Skrevet 27. mars 2012 Mange kvinner får ting gratis her i livet, spesielt de som er veldig attraktive. Kvinner har også generelt dårligere arbeidsmoral. Har opp igjennom årene jobbet med noen kvinnefolk og det er bare baksnakking, syting, klaging og dobbeltmoral...akkurat som i heimet!! HVA får kvinner gratis her i livet ? Absolutt ingenting. Og jeg er sterkt uenig med deg. Jeg kjenner ingen kvinner som har fått noe som helst gratis. Jeg har heller aldri fått noe gratis. Jeg har aldri mottatt noen økonomisk støtte fra mine foreldre. Jeg måtte tidlig lære å klare meg selv. Det var hardt og tøfft til tider - men i dag har jeg oppnådd mange av mine mål. Utdannelse - egen enebolig sentralt strøk - fin bil - osv osv matrialistisk har jeg allt i dag. Og jeg er bare 30 + år gammel. Jeg lærte tidlig å SPARE og ikke sløse. Det hadde jeg ikke råd til. Og jeg hadde kunn meg selv å stole på. Jeg hadde en meget dårlig betalt jobb og jobbet lange dager og jobbet meg nesten fysisk syk. Så mye jobbet jeg. Men jeg klarte likevell å reise meg opp...selv med beskjeden inntekt og en jævlig dårlig KJÆRRING- LØNN.... Jeg kjenner MANGE MENN som er mye eldre enn meg - og som har tjent dobbelt så mye som meg i årsinntekt. Likevell eier de ikke nåla i veggen i dag ? Hvor SMARTE kan disse mennene være ? Som har stelt seg selv så dårlig i livet - når de hadde godt betalte jobber i alle år. DETTE ER DUMSKAP . I PRAKSIS. Når folk ender opp slik - da kan de ikke være noe smartere - enn selv den dummeste kjærringa jeg selv kjenner. Det finnes stokke dumme menn og kvinner. Det finnes i begge kjønn. Nemlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå