Gå til innhold

Hva er så bra med "bestemte" menn?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg liker at man tar avgjørelser sammen. Hvis de bare sier ja og mmm og lar det være opp til meg å bestemme alt alltid, er det så ufattelig kjedelig og turn off. Da føler jeg meg som moren deres mer enn partneren, skjønner?

Og at vi ikke lever et liv sammen, men at jeg styrer skuta og han bare følger med og kan hoppe av når som helst. Jeg vil ha en mann som engasjerer seg i livet vi har sammen, som virker interessert, selv om det bare er småting. Hvis jeg spør ham hvilke gardiner han liker og han ikke har peilig og ikke kan bestemme seg, er det faktisk i orden. Men hvis han hver eneste helg ikke aner hva han kunne tenke seg å gjøre og venter på at jeg skal bestemme noe, da blir jeg skeptisk og føler meg alene i forholdet. Er det rart?

Nei, det er ikke rart, forstår godt hva du sier. Men spørsmålet mitt er: hva i h......får noen kvinner til å tro at menn liksom liker en slik tafatt og dritkjedelig partner bedre enn de selv gjør? Det er jo det de sier når de ønsker seg en bestemt mann siden de selv ikke har så lett for å bestemme seg og liker at han bestemmer! Ufattelig.

Husker fremdeles hun på Sukker som sa at hun vil ha en mann hvor hun som kvinne bare kunne være passasjer på skuta di. Ble kvalm da jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er bra med bestemte menn og kvinner, er:

1) De vingler ikke så fælt. Ja-nei-ja-nei-ja-nei-ja-nei-ja-nei-ja-mennesker er slitsomme å forholde seg til.

2) Hvis man er så bestemt at man ikke gjør ting mot bedre vitende, så unngår man å bli sur, grinete og sinna på seg selv fordi man har gjort noe dumt, fullt klar over at det var feil i gjerningsøyeblikket.

3) Det er greit at folk tar initiativ , og har en viss egenframdrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra med bestemte menn og kvinner, er:

1) De vingler ikke så fælt. Ja-nei-ja-nei-ja-nei-ja-nei-ja-nei-ja-mennesker er slitsomme å forholde seg til.

2) Hvis man er så bestemt at man ikke gjør ting mot bedre vitende, så unngår man å bli sur, grinete og sinna på seg selv fordi man har gjort noe dumt, fullt klar over at det var feil i gjerningsøyeblikket.

3) Det er greit at folk tar initiativ , og har en viss egenframdrift.

Enig. Men hvorfor er det liksom viktigere at menn er slik enn at kvinner er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men hvorfor er det liksom viktigere at menn er slik enn at kvinner er det?

Kjønnsroller? Status? Tradisjon?

For en kvinne er sterk mann ett statussymbol, mens for en mann så er fager kvinne statussymbol, og det viktigste i mange verdener er å ha noe som er mer status enn det naboen har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men hvorfor er det liksom viktigere at menn er slik enn at kvinner er det?

Jeg vet ikke, hvem sier det? Jeg synes kvinner uten meninger og som ikke kan bestemme seg, er kjedelige selv, og ville ikke hatt venninner som er sånn, så skjønner godt at menn også synes det.

Men har inntrykk av at enkelte menn liker svake og ettergivende kvinner, så har ikke tenkt på det som noe problem. Hva er egentlig problemet? At ingen vil ha de svake og ettergivende mennene? Du mener de svake og ettergivende kvinnene burde like svake og ettergivende menn?

Haha, tenk det forholdet:

Kvinne: Hva har du lyst til å gjøre i kveld?

Mann: Vet ikke, hva vil du?

Kvinne: Det du vil!

Mann: Jeg vet ikke ...

Kvinne: Ikke jeg heller.

Mann: Mmm ...

Kvinne: Noe må vi da finne på!

Mann: Ja, hva som helst, samme for meg!

Kvinne: Samme for meg også, bestem du!

Mann: Nei, bestem du!

Kvinne: Men jeg vet ikke hva jeg har lyst til, hva som helst!

Mann: Hmmm at det skal være så vanskelig

Kvinne: Ja

Mann: Skal vi bare ta det rolig da

Kvinne: Vet ikke, er det noe på tv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener de svake og ettergivende kvinnene burde like svake og ettergivende menn?

Ja.

Problemet er at jenter lettere slipper unna med å være ubestemt enn menn. Det er uakseptabelt. Dette må rettes opp igjen ved at ubestemte kvinner velges bort og slik disiplineres til å bli bestemte og voksne slik de bør og skal være. Og kvinner skal ikke kunne kreve at vi er bestemte og ikke tiby det samme selv.

Endret av Flanør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener de svake og ettergivende kvinnene burde like svake og ettergivende menn?

Jeg mener at det beste er en noenlunde likeverdig balanse. Det betyr at den som er for ettergivende bør finne en på sitt eget nivå. For å unngå å bli fullstendig overkjørt og tøflifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Problemet er at jenter lettere slipper unna med å være ubestemt enn menn. Det er uakseptabelt. Dette må rettes opp igjen ved at ubestemte kvinner velges bort og slik disiplineres til å bli bestemte og voksne slik de bør og skal være. Og kvinner skal ikke kunne kreve at vi er bestemte og ikke tiby det samme selv.

Ideellt burde ubestemte kvinner elske ubestemte menn, ja.

Jeg skulle også ønske at smarte menn likte smarte kvinner, at høye menn ville ha høye kvinner, kraftige menn ville ha kraftige kvinner og at morsomme menn ville ha morsomme kvinner. Dessverre er det ikke sånn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Problemet er at jenter lettere slipper unna med å være ubestemt enn menn. Det er uakseptabelt. Dette må rettes opp igjen ved at ubestemte kvinner velges bort og slik disiplineres til å bli bestemte og voksne slik de bør og skal være. Og kvinner skal ikke kunne kreve at vi er bestemte og ikke tiby det samme selv.

Ja, men da må dere gjøre det da, og velge bort de ubestemte kvinnene slik at disse tvinges til å disiplinere seg før de kan få en mann. Det er jo menn som velger ubestemte kvinner som de kan dominere og sette barn på sånn at de ubestemte genene føres videre.

Vi kvinner derimot, velger jo bare bestemte menn og er på den måten ikke med på å føre de ubestemte genene videre. Du kan ikke klandre oss, men gå på et mannsforum og oppfordre menn der til å velge bort ubestemte kvinner isteden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hvis bestemt betyr dominerende og vinglete betyr usikker/vet ikke hva han vil, så vil jeg ikke ha noen av de. Eller kanskje noe midt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideellt burde ubestemte kvinner elske ubestemte menn, ja.

Jeg skulle også ønske at smarte menn likte smarte kvinner, at høye menn ville ha høye kvinner, kraftige menn ville ha kraftige kvinner og at morsomme menn ville ha morsomme kvinner. Dessverre er det ikke sånn heller.

Jeg liker smarte og morsomme kvinner :) Jeg liker forresten alle du ramser opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da må dere gjøre det da, og velge bort de ubestemte kvinnene slik at disse tvinges til å disiplinere seg før de kan få en mann. Det er jo menn som velger ubestemte kvinner som de kan dominere og sette barn på sånn at de ubestemte genene føres videre.

Vi kvinner derimot, velger jo bare bestemte menn og er på den måten ikke med på å føre de ubestemte genene videre. Du kan ikke klandre oss, men gå på et mannsforum og oppfordre menn der til å velge bort ubestemte kvinner isteden!

1. Jeg personlig velger dem bort.

2. Jeg kritiserer menn for det. Idiotene ødelegger nemlig for alle oss andre.

3. Jeg kritiserer også kvinner for det. Hvordan i h....kan de være så frekke at de disser ubestemte menn når de er ubestemte selv? Og KREVE at menn bestemte når de selv ikke kan tilby det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker smarte og morsomme kvinner :) Jeg liker forresten alle du ramser opp her.

Så bra :)

Det bekrefter jo at vi alle er forskjellige og liker forskjellige ting. Noen må kanskje lete litt ekstra for å finne noen som vil ha akkurat dem, så blir det desto hyggeligere når det skjer.

Jeg er sikker på at de finnes damer der ute som kan elske en ubestemt mann også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Jeg personlig velger dem bort.

2. Jeg kritiserer menn for det. Idiotene ødelegger nemlig for alle oss andre.

3. Jeg kritiserer også kvinner for det. Hvordan i h....kan de være så frekke at de disser ubestemte menn når de er ubestemte selv? Og KREVE at menn bestemte når de selv ikke kan tilby det samme.

Flott! Det høres ut som du gjør en kjempeinnsats!

Håper at ubestemte damer som krever bestemte menn snart utryddes fra jordens overflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, hvem sier det? Jeg synes kvinner uten meninger og som ikke kan bestemme seg, er kjedelige selv, og ville ikke hatt venninner som er sånn, så skjønner godt at menn også synes det.

Men har inntrykk av at enkelte menn liker svake og ettergivende kvinner, så har ikke tenkt på det som noe problem. Hva er egentlig problemet? At ingen vil ha de svake og ettergivende mennene? Du mener de svake og ettergivende kvinnene burde like svake og ettergivende menn?

Haha, tenk det forholdet:

Kvinne: Hva har du lyst til å gjøre i kveld?

Mann: Vet ikke, hva vil du?

Kvinne: Det du vil!

Mann: Jeg vet ikke ...

Kvinne: Ikke jeg heller.

Mann: Mmm ...

Kvinne: Noe må vi da finne på!

Mann: Ja, hva som helst, samme for meg!

Kvinne: Samme for meg også, bestem du!

Mann: Nei, bestem du!

Kvinne: Men jeg vet ikke hva jeg har lyst til, hva som helst!

Mann: Hmmm at det skal være så vanskelig

Kvinne: Ja

Mann: Skal vi bare ta det rolig da

Kvinne: Vet ikke, er det noe på tv?

Hva er egentlig galt med dette? Hvis man faktisk ikke vet hva man vil så har vel ikke det noe med ubestemthet å gjøre? Det er ikke sånn at bare fordi man er mann så er hver eneste lille time i døgnet nøye planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er egentlig galt med dette? Hvis man faktisk ikke vet hva man vil så har vel ikke det noe med ubestemthet å gjøre? Det er ikke sånn at bare fordi man er mann så er hver eneste lille time i døgnet nøye planlagt.

Neida, det gjør ikke noe å ikke vite hva man vil nå og da! Problemet er hvis det er sånn hele tiden, det ville vært et problem for meg i alle fall. Av og til vet man ikke helt hvor man vil gå, hva man vil spise eller hva man vil se på tv, men så tar man da en beslutning likevel, istedenfor å sitte og kaste bort tiden med "jeg vet ikke, hva vil du".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

1. Jeg personlig velger dem bort.

Ja, usikkerhet er ikke sexy.

3. Jeg kritiserer også kvinner for det. Hvordan i h....kan de være så frekke at de disser ubestemte menn når de er ubestemte selv? Og KREVE at menn bestemte når de selv ikke kan tilby det samme.

Jeg kan være ærlig å si at jeg ikke er interessert i en dame som skal gå rundt å bestemme alt. Jeg vil helst ha en som kan tilpasse seg slik som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er beslutningsdyktig, handlekraftig og utholdende, og det er blant hovedgrunnene til at han er attraktiv.

Joda, det kunne ofte vært praktisk om han var mindre sta i diskusjoner internt i forholdet, men på et eller annet ryggmargsnivå søker vi partnere som er en ressurs hvis det skulle komme utfordringer i livet som ikke handler om oppvasken, hvor vi legger ferien til eller om vi skal ha kul eller familievennlig bil.

Kvinner vil gjerne ha en sterk person med på laget, mens menn (mulig med unntak av en del vinglete menn) forventer å bidra med styrken selv, og leter etter andre egenskaper hos partner, som omsorgsevne og varme. De fleste menn vil gjerne ha en kvinne som er sterk og selvgående så de slipper fulltidsjobb med å støtte henne, men de leter vanligvis ikke etter en som er sterkere enn dem selv.

Hvis jeg eller barna våre skulle være truet, eller økonomien blir vanskelig, eller en hvilken som helst litt større utfordring skulle inntreffe, så kan jeg stole på at han handler.

En klippe er så mye mer til hjelp i shaky situasjoner enn en geleklump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...