Gjest rabrabara Skrevet 20. mars 2012 #21 Skrevet 20. mars 2012 8 år i fengsel kan jo forsåvidt helller ikke få dette ugjort.. Helt ufattelig tragisk at så mange instanser har feilet denne lille gutten og absolutt riktig at faren mister omsorgen for de andre barna. Et menneske som er i stand til å mishandle et uskylding barn til døde bør aldri få lov til å ha noe med barn å gjøre igjen. Skjønner godt at folk blir provosert av denne saken og også av morans tafatthet. Det er foreldres oppgave å beskytte barna sine, og helt ærlig talt syns jeg man må få lov til å gi uttrykk for sinne utan at man dermed er "like ille", det er jo en helt tåpelig og håpløs påstand. Det må være rom for sinne og frustrasjoner også, vi er da mennesker, ikke maskiner... Det er stort skritt fra å skrive ut sine frustrasjoner og å ta loven i egne hender.
Strikkemamma Skrevet 20. mars 2012 #22 Skrevet 20. mars 2012 Endelig har Christoffer fått rettferdighet! Håper han har det bedre der han er nå, langt borte fra slik grusomhet.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #23 Skrevet 20. mars 2012 Huff, har fulgt med litt på denne saken og får helt vondt inni meg Og jeg håper både stefaren og moren får den straffen de fortjener, klarer ikke å forstå hvordan folk kan utføre slike grusomme handlinger, det blir helt uvirkelig for meg.. Var også noen som nevnte en bok her inne? Kunne gjerne ha tenkt meg å lese den, kan tenke meg at den er ufattelig sterk og lese..Hva heter boken?
Gjest Dorey Skrevet 20. mars 2012 #24 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Var også noen som nevnte en bok her inne? Kunne gjerne ha tenkt meg å lese den, kan tenke meg at den er ufattelig sterk og lese..Hva heter boken? Den heter "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl." Den er helt forferdelig og satte meg skikkelig ut Stakars lille gutten. Men jeg anbefaler den allikevel, den er viktig! Endret 20. mars 2012 av Dorey
Gjest strykebrett Skrevet 20. mars 2012 #25 Skrevet 20. mars 2012 Jeg ser poenget ditt, men jeg må innrømme at jeg ikke bryr meg nevneverdig om hvem jeg måtte støte ved å referere til henne som ei hore. Syns ordet er upassende, hovedsaklig fordi mennesker som selger sex på ingen måte fortjener å bli sammenlignet med barnemishandlere. Det betyr at om vi skal dømme et menneske som har begått en forbrytelse flere ganger og føle oss berettighet til å mishandle verbalt eller fysisk mennesker som har gjort noe vi mener er ekstra ille, så underminerer vi rettsstaten og det den er basert på. Jeg har ikke på noe tidspunkt satt likhetstegn mellom å slå ihjel et barn og å være verbalt upassende, men jeg mener at det er et poeng å heve seg over mobbe/lynsjemobb-oppførsel. Forbrytelsen er gjort og det blir jo ikke ugjort eller rettferdiggjort selv om noen hetser forbryteren? Skjønner du virkelig ikke hva jeg mener med dette? Jeg skjønner hva du mener, men alle samfunn har både rettsmessige og sosiale konsekvenser ved å bryte regler. Bryter du fartsgrensen for eksempel så får det rettslige konskvenser, men stort sett ingen sosiale. De fleste forteller åpent om en fartsbot uten å skamme seg. Blir du tatt for å stjele en sjokolade i butikken derimot er den rettslige straffen noe av den samme, kanskje mindre enn for en fartsovertredelse, men den sosiale straffen er langt større. Du ville aldri fortalt dine venninner at "æsj, jeg ble tatt i nasking på fredagen, 5000 i bot, det var sure penger". Sosial straff blir ikke borte selv om man har et fungerende rettsvesen, heller ikke hindrer den at rettsvesenet kan fungere.
Malum Skrevet 20. mars 2012 #26 Skrevet 20. mars 2012 Jeg synes man rett og slett skal trå litt varsomt, uansett hvem man snakker om på et åpent nettforum. ? Jeg har hatt mine tanker om denne moren, og nå viser det seg at de antagelig stemmer: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10079546 Hun er vel et offer, hun også. 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 20. mars 2012 #27 Skrevet 20. mars 2012 Det var på tide. De burde ordnet en tvangssterilisering også, både til henne og til det svinet av en drittsekk som drepte gutten. Jeg blir trist langt inn i sjela når jeg leser om denne saken. Stakkars gutt, og stakkars faren hans. oi jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste avisa. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #28 Skrevet 20. mars 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10079517 Jeg leser i avisen i dag at Barnevernet endelig har tatt de to nye barna til moren som stilltiende samtykket til at hennes førstefødte ble mishandlet til døde. Dette har jeg lenge ventet på. Jeg håper hennes barn får et bedre liv enn hun og hennes ektefelle hadde tilbydt barna. Jeg begynner alltid å gråte når jeg ser bildet av stakkars stakkars Christoffer. Denne saken har opprørt meg,og de fleste av oss. Et uskyldig barn,som ikke fikk hjelp. Så....det er utrolig hva folk kan klare å få ut av seg av stygge ting på et nettforum. Her kan vi skjule oss bak anonymiteten oss. Her vil vi tvangsterilisere,bra at bv tok de andre ungene,svin osv. Noen går så langt som å legge ut et gammelt bilde av foreldrene. Gapestokken er en fin greie. Mor står i retten i disse dager. Hun er enda ikke dømt. Man er uskyldig til det motsatte er bevist. Vi kjenner ikke til årsaken til at bv har tatt de to andre ungene. Vi skal huske på at disse to ungene skal vokse opp. Det som er krevet om foreldrene i dag,vil bli stående i evig tid. Er det greit for dere? Dette er en av de styggeste trådene jeg har sett her inne. Merkelig at moderator ikke har tatt grep tidligere i dag. Forstår de ikke alvoret? Hva om mor blir frifunnet i denne saken? Kommer det da en ny tråd om at dommeren ikke kan jobben sin? At folk her inne har rett? Til sist: Jeg har min mening om mor og far i denne saken. Det gutten har opplevd er skremmende. 5
Strikkemamma Skrevet 20. mars 2012 #29 Skrevet 20. mars 2012 Mennesker som gjør slike handlinger og tier om dem, fortjener ikke respekt... 9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #30 Skrevet 20. mars 2012 Syns ordet er upassende, hovedsaklig fordi mennesker som selger sex på ingen måte fortjener å bli sammenlignet med barnemishandlere. Det har du helt rett i. Jeg burde være mer kritisk i valg av ord. Rrostituerte fortjener på ingen måte å bli satt i samme bås som dette umennesket. 7
Gjest Annaires Skrevet 20. mars 2012 #31 Skrevet 20. mars 2012 Slike mennesker fortjener ingen respekt. Enkelt og greit. 6
Kråkesaks Skrevet 20. mars 2012 #32 Skrevet 20. mars 2012 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator. 2
Gjest grapefrukt Skrevet 20. mars 2012 #33 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg synes det er fantastisk å lese at hun endelig kan bli straffet, og jeg synes det ubeskrivelig godt at hun har blitt fratatt omsorgen for de to andre barna hennes. Uansett om hun er et offer eller ei så er det tydelig at hun ikke evner å ta vare på barn. Jeg tror at moren er et menneske som ikke nødvendigvis kunne klart å stoppe mishandlingen uansett, fordi hun var så underlegen sin egen mann. Til og med nå så fornekter hun jo alt og hevder at stefar er uskyldig, til tross for at det i flere tilfeller kun kan ha være stefar eller hun selv som kan ha stått for skadene som oppstod. Hun klarer neppe og innse omfanget, men jeg ønsker likevel både stefaren og moren alt vondt. Han for alt det han har gjort, og hun fordi hun ikke maktet å sette sitt eget barn foran sin nye mann. (Men selvsagt, fra et objektivt standpunkt så er hun nok mer egnet som pasient enn som fengslet). Endret 20. mars 2012 av grapefrukt 5
Anglofil Skrevet 20. mars 2012 #34 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod) Edit: Spørsmål/svar angående denne tråden er lagt på ris og ros. Endret 20. mars 2012 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #35 Skrevet 21. mars 2012 Det er litt viktig å huske at det er flere som har sviktet i denne saken. Barnehagen, skolen, helsevesnet, alle. Det gikk grusomt galt. Som en over her nevner, det er viktig at vi sier i fra når vi skjønner at noe er galt. Ikke stikke hodet i sanden og håpe noen andre tar tak i det. Forøvrig ønsker jeg at stefaren må brenne. 7
Daraya Skrevet 21. mars 2012 #36 Skrevet 21. mars 2012 Jeg blir både trist og sint når jeg tenker hvor mye har gått galt her. Så mange har sviktet. Familien, barnehage, skolen, helsevesen. At stefaren blir straffet hardt, vel det er jo en selvfølge. Han drepte gutten. Men moren hadde ansvaret for gutten og hun gjorde ikke det som var hennes oppgave, beskytte gutten sin. Hun har sikkert en hel haug grunner hvorfor hun ikke gjorde noe, men dette er til syvende og sist bortforklaringer og kan ikke unnskylde henne. Syns det er trist at myndighetene brukte så lang tid å ta de andre barna ut av familien. 4
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. mars 2012 #37 Skrevet 21. mars 2012 (endret) stakkars søte lille gutten tenk at to voksne mennesker kan gjøre sånn med en uskyldig liten gutt Endret 21. mars 2012 av Nuppdupp
Spiralis Skrevet 21. mars 2012 #38 Skrevet 21. mars 2012 Får vondt i magen av den saken. Helt grusomt å tenke på hvordan Christoffer måtte ha det. Det er skummelt å se hvor høy terskel vi mennesker har mot å gripe inn når vi får en følelse av at noe er galt. Det må være grusomt å leve med for faren og besteforeldrene. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #39 Skrevet 21. mars 2012 Jeg synes man rett og slett skal trå litt varsomt, uansett hvem man snakker om på et åpent nettforum. ? Jeg har hatt mine tanker om denne moren, og nå viser det seg at de antagelig stemmer: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10079546 Hun er vel et offer, hun også. I siste instans er vel "alle" ofre. Men jeg synes ikke at det å være dum (lav iq) skal unnskylde en forbrytelse. Er man for dum til å kunne forsvare sitt eget barn når det blir mishandlet til døde, da er man ikke skikket til å ta seg av barn. Jeg synes kvinner slipper for lett unna i rettsystemet når det gjelder mishandling av barn i forhold til menn. Hva med mannen? Han hadde vel en vond barndom, stakkars. Eller er født psykopat og kan ikke noe for hvordan han er. Likevel blir han straffet, og bra er det. Synes moren burde straffes også. Selv om hun har lav iq. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå