Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10079517

Jeg leser i avisen i dag at Barnevernet endelig har tatt de to nye barna til moren som stilltiende samtykket til at hennes førstefødte ble mishandlet til døde.

Dette har jeg lenge ventet på.

Jeg håper hennes barn får et bedre liv enn hun og hennes ektefelle hadde tilbydt barna.

Jeg begynner alltid å gråte når jeg ser bildet av stakkars stakkars Christoffer.

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var på tide.

De burde ordnet en tvangssterilisering også, både til henne og til det svinet av en drittsekk som drepte gutten.

Jeg blir trist langt inn i sjela når jeg leser om denne saken. Stakkars gutt, og stakkars faren hans. :tristbla:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det var utrolig godt å lese! Jeg gråt meg gjennom den boken som omhandler det stakkars barnet, og jeg tror en del av nervene mine eksploderte da moren og stefaren stod frem i avisen med nyttårsbarnet, de hadde fått et barn til, og enda et. Og de fikk beholde de! De tok seg av de barna, men ikke lille Christoffer, han måtte lide en grusom død!

Kan ikke snakke om det uten å gråte en gang, den saken gikk så hardt innpå meg.

• Liker 3
Skrevet

Endelig. Får frysninger hver gang jeg hører om denne saken. Stakkars gutt :frown:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
—De har triste omstendigheter bak seg, men er en liten familie i dag. Uavhengig av dommen, går livet videre, sier Gulstad.

Er det overhodet mulig å bortforklare/tåkelegge det bestialske drapet på en uskyldig gutt noe mer?

Så de har knullet på seg nye barn de kan kose seg med og torturere når de kjeder seg, livet er bare fryd og gammen og hurramegrundt.

Samme hva de har gjort, så skal livet gå videre når bestialske mordere får barn.

Spar meg.

"Triste omstendigheter" er bilulykker, depresjoner, økonomiske vanskeligheter. IKKE at man selv har valgt å drepe et lite barn.

Fyren er et svin, akkurat som morderparet han snakker så varmt om. De er en liten familie, ja det forandrer jo alt.

• Liker 14
Skrevet

Håper de aldri får tilbake de barna. Eller flere barn. De drepte den gutten sammen, han gjorde det, og hun tiet om det.

• Liker 11
Skrevet

Jeg ser poenget ditt, men jeg må innrømme at jeg ikke bryr meg nevneverdig om hvem jeg måtte støte ved å referere til henne som ei hore.

Poenget er ikke hvem du støter - poenget er at en sak ikke endres, blir bort, eller riktigere ved at lunsjemobben får spy ut sitt raseri.

For å si det sånn - om du hadde begått en forbrytelse, syns du at du i tillegg til straffen du blir idømt av samfunnet også bør få mest mulig ukvemsord, hets og fordømmelse av andre mennesker i samfunnet?

Samfunent vårt er basert på at det er en retssinstans som måler ut straff og som sørger for at de som finnes skyldige soner. Når saken er sonet er gjelden til samfunent betalt og vedkommens skal i teorien har blanke ark og være klar for å returnere til samfunnet.

Om vi vedsiden av rettssamfunent skal ha en egen justis med hetsing, misbruk, mishandling osv, så er vi faktisk ikke et dugg bedre enn han som har mishandlet stesønnen. Og jeg for min del vil gjerne være bedre enn det.

Det er ikke slik at jeg ikke forstår at man blir sint på barnets vegne, men det er faktisk ikke til noe nytte å komme ned på en forbryters nivå.

• Liker 17
Gjest frøken am
Skrevet (endret)

Vi vet jo ikke om hun har solgt kroppen sin for penger...

Det vi vet er at hun har fullstendig mislyktes i sin rolle som mor og beskytter ovenfor hvertfall ETT av barna sine, og hun trenger hjelp fremfor pisspreik.

Hvor hjelpesløs er du ikke når du lar noen gjøre noe slikt med barnet ditt?

La oss heller bruke Christoffer og hans tragiske foreldre som en påminnelse om at vi må heller ringe en gang for mye og være føre var, enn etterpåkloke.

Barna må sees og voksne stå til ansvar.

Endret av frøken am
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

så er vi faktisk ikke et dugg bedre enn han som har mishandlet stesønnen.

men det er faktisk ikke til noe nytte å komme ned på en forbryters nivå.

Nå synes jeg du bør roe deg litt. Jeg kaller kvinnfolket som stilltiende godtok at hennes egen sønn ble mishandlet til døde for ei hore, og du står fritt til å mislike det. Du står også fritt til å rapportere meg til moddene om du skulle ønske det.

Men om du faktisk mener at jeg ikke er et dugg bedre enn fyren som drepte gutten, og sier at jeg nå har kommet ned på deres nivå, da sliter jeg med å ta deg seriøst.

Jeg ER bedre enn voksne mennesker som dreper barn. Si hva du vil om ordvalget mitt, men jeg er milevis over deres nivå. Det kan overhodet ikke sammenlignes.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Samfunent vårt er basert på at det er en retssinstans som måler ut straff og som sørger for at de som finnes skyldige soner. Når saken er sonet er gjelden til samfunent betalt og vedkommens skal i teorien har blanke ark og være klar for å returnere til samfunnet.

Om vi vedsiden av rettssamfunent skal ha en egen justis med hetsing, misbruk, mishandling osv, så er vi faktisk ikke et dugg bedre enn han som har mishandlet stesønnen. Og jeg for min del vil gjerne være bedre enn det.

Mange, mange plusser til deg (selvom jeg bare har en til rådighet, selvfølgelig). Her oppsummerer du veldig godt hva jeg mener om samfunn og straff.

Skrevet (endret)

Stakkars stakkars gutt. Håper han har funnet fred nå, borte fra alle som sviktet ham.

Endret av -Ishtar-
  • Liker 2
Skrevet

Nå synes jeg du bør roe deg litt. Jeg kaller kvinnfolket som stilltiende godtok at hennes egen sønn ble mishandlet til døde for ei hore, og du står fritt til å mislike det. Du står også fritt til å rapportere meg til moddene om du skulle ønske det.

Men om du faktisk mener at jeg ikke er et dugg bedre enn fyren som drepte gutten, og sier at jeg nå har kommet ned på deres nivå, da sliter jeg med å ta deg seriøst.

Jeg ER bedre enn voksne mennesker som dreper barn. Si hva du vil om ordvalget mitt, men jeg er milevis over deres nivå. Det kan overhodet ikke sammenlignes.

Jeg forsøker å tegne et tydelig bilde som du veldig fint sakset ut av sin sammenheng....

Jeg skrev:

Om vi vedsiden av rettssamfunnet skal ha en egen justis med hetsing, misbruk, mishandling osv, så er vi faktisk ikke et dugg bedre enn han som har mishandlet stesønnen. Og jeg for min del vil gjerne være bedre enn det.

Det betyr at om vi skal dømme et menneske som har begått en forbrytelse flere ganger og føle oss berettighet til å mishandle verbalt eller fysisk mennesker som har gjort noe vi mener er ekstra ille, så underminerer vi rettsstaten og det den er basert på.

Jeg har ikke på noe tidspunkt satt likhetstegn mellom å slå ihjel et barn og å være verbalt upassende, men jeg mener at det er et poeng å heve seg over mobbe/lynsjemobb-oppførsel. Forbrytelsen er gjort og det blir jo ikke ugjort eller rettferdiggjort selv om noen hetser forbryteren?

Skjønner du virkelig ikke hva jeg mener med dette?

• Liker 6
Skrevet

Mange, mange plusser til deg (selvom jeg bare har en til rådighet, selvfølgelig). Her oppsummerer du veldig godt hva jeg mener om samfunn og straff.

Takk :)

Skrevet (endret)

Jeg forsøker å tegne et tydelig bilde som du veldig fint sakset ut av sin sammenheng....

Jeg skrev:

.............

Jeg forstår hva Suzy vil frem til, men jeg forstår også at folk reagerer mot foreldrene. Det er noe med uskyldige barn som blir mishandlet til døde av voksne. Jeg selv må ærlig innrømme at jeg i morges når jeg hørte saken på radioen, tenkte for meg selv at både mor og stefar burde vært skutt. Men dette er selvsagt bare en tanke som et resultat av den avskyen jeg følte, og ikke noe jeg ville ha utført.

Det er vel et slags beskyttelses instinkt som slår inn hos de fleste. Det er kanskje ikke logisk. Uansett, ingen av delene bringer dette stakkars barnet tilbake. Det er så tragisk at han hadde et så kort og vondt liv.

Og han er ikke den eneste der ute som utsatt for ekstrem mishandling.

Skjærer meg i hjertet. Barn skal elskes.

Endret av -Ishtar-
  • Liker 11
Skrevet

Poenget er ikke hvem du støter - poenget er at en sak ikke endres, blir bort, eller riktigere ved at lunsjemobben får spy ut sitt raseri.

:klappe: Kunne ikke sagt det bedre selv, Suzy!

Skrevet

Jeg forstår hva Suzy vil frem til, men jeg forstår også at folk reagerer mot foreldrene. Det er noe med uskyldige barn som blir mishandlet til døde av voksne. Jeg selv må ærlig innrømme at jeg i morges når jeg hørte saken på radioen, tenkte for meg selv at både mor og stefar burde vært skutt.

Det er vel et slags beskyttelses instinkt som slår inn hos de fleste. Det er kanskje ikke logisk, men slik er det.

Jeg tror også det er helt normalt å bli veldig sint når man hører om noe slikt. Det ligger jo i oss å beskytte barn, det virker utrolig urimelig og det er en forferdelig historie på alle måter dette her - dessuten virker det jo for de absolutt fleste av oss som et umulig valg som moren har gjort i saken.

Men fra å tenke på det, til å føle det rimelig å uttrykke seg enten verbalt eller fysisk syns jeg det bør gå en ganske klar grense for det "moderne" mennesket.

Jeg støtter da selvsagt ikke en gjerning som er så ubegripelig og et valg som er så galt, men jeg støtter heller ikke lynsestemning og selvjustis. Vi kan bare ikke ha det sånn, mener jeg.

Og det går jo an å uttrykke fortvilelse, medfølelse og smerte uten å måtte ty til "hore" og andre uttrykk...

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror også det er helt normalt å bli veldig sint når man hører om noe slikt. Det ligger jo i oss å beskytte barn, det virker utrolig urimelig og det er en forferdelig historie på alle måter dette her - dessuten virker det jo for de absolutt fleste av oss som et umulig valg som moren har gjort i saken.

Men fra å tenke på det, til å føle det rimelig å uttrykke seg enten verbalt eller fysisk syns jeg det bør gå en ganske klar grense for det "moderne" mennesket.

Jeg støtter da selvsagt ikke en gjerning som er så ubegripelig og et valg som er så galt, men jeg støtter heller ikke lynsestemning og selvjustis. Vi kan bare ikke ha det sånn, mener jeg.

Og det går jo an å uttrykke fortvilelse, medfølelse og smerte uten å måtte ty til "hore" og andre uttrykk...

Det er klart. Her er det nok noen som har reagert sterkt på saken og uttalt seg i affeksjon. Det er en så grusom sak... Minner om den BabyP saken i Storbritannia. Får frysninger av mennesker som gjør sånt. Bra at hun mistet de andre barna. Da er de forhåpentligvis trygg, hvis barnevernet klarer å plassere dem i et trygt forsterhjem.

Skrevet

Det er klart. Her er det nok noen som har reagert sterkt på saken og uttalt seg i affeksjon. Det er en så grusom sak... Minner om den BabyP saken i Storbritannia. Får frysninger av mennesker som gjør sånt. Bra at hun mistet de andre barna. Da er de forhåpentligvis trygg, hvis barnevernet klarer å plassere dem i et trygt forsterhjem.

Ikke sant.

Og kanskje kan saken være en kraftig påminnelse om at vi må bry oss mer. Se de tingene det er ubehagelig å se og gripe inn i tide. Det er vel så viktig som å rase når tragedien er et faktum.

Skrevet

Gapestokk hadde vært morsomt i denne saken

så låses de inne i et mørkt fangehull resten av livet uten fasiliteter. Og kun få vann og brød!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gapestokk hadde vært morsomt i denne saken

så låses de inne i et mørkt fangehull resten av livet uten fasiliteter. Og kun få vann og brød!

Nå synes jeg du er for snill.

Sur, harsknet melk med klumper og muggent brød.

Ferskt vann og brød kan de få lov til å kose seg med på julaften.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...