Gå til innhold

Sailors dagbok


Sailor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har noen her inne prøvd 'Supersunn lasagne'? Selv bytter jeg ut seterrømme med Yoghurt Naturell og har på bittelitt ost. Det er fotballfruens oppskrift. Blitt veldig glad i denne:

Du trenger:

*2 bokser cottage cheese

*2 bokser tomatpuré

*2 pakker karbonadedeig

*4 hvitløksfedd

*1 løk

*1-2 squash

*revet ost (Jeg har på veeeeeeldig lite ost)

*ruccola – tilbehør

*seterrømme – tilbehør (Jeg bytter ut seterrømme med Yoghurt naturell)

Skjær opp squashen med en ostehøvel.

For å unngå for mye vann i den ferdige lasagnen, er det en fordel å enten steke squashen først, eller salt den og la den ligge i 15 minutter.Deretter tørker du av vannet som legger seg på overflaten.

1) Stek kjøttdeigen og tilsett tomatpuréen.

2) Hakk opp løk og hvitløk for å oppnå bedre smak, og tilsett dette.Det er en fordel å bruke en hvitløkspresse.

3) Bruk en ildfast form, og legg litt kjøttdeigen i bunnen, bruk squashen som pastaplater og legg disse over.

4) Legg et lag med cottage cheese over squashen.

og fortsett slik til du har fyllt opp den ildfaste formen. Topp det hele med masse revet ost.

Stekes i forvarmet ovn, 200 grader i ca. 30 – 40 minutter.

:spise: :spise: :spise: :spise: :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en jææævlig dårlig dag i går psykisk, så det ble ikke trening. Gikk og shoppet i stedet for med ei venninne, så hjem og legge seg med en gang!

Så i dag skal jeg ha bedre dag! Skal jobbe, spise ute med kjæresten og kanskje jeg rekker en sykkeltur. Nå har jeg fått skikkelig dilla på å sykle!

Men nå skal jeg nyte en kopp kaffe og høre på musikk :kaffekopp: Spiste dette i går:

Frokost: 2 ryvita med kaffe

Lunsj: Salat

Mellommåltid: Grovt rundstykke

Middag: Et grovt rundstykke med kjøttdeig med hjemmelaget brun saus og tyttebærsyltetøy (spiste veeeeeldig lite. Gjør det når jeg er i dritthumør)

Dessert: Kjæresten kjøpte "partymix", så ble tre håndfull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Du er veldig disiplinert med maten! Misunnelig!

Jeg synes det er lett nok på jobb som regel, har bare ryvita rugsprø og skinkepålegg/philadelphia light i kjøleskapet her til lunsj, og som regel Vita hjertego' musli med skummet melk til frokost. Drikker vann eller grønn te (tåler ikke koffein så godt). Så kommer middagene hjemme da, hvor det som regel er kjøtt/svinekjøtt/kylling som jeg har masse salat til - men gosj så lei jeg blir av å tygge på den salaten noen ganger :bond: må spise MYE salat for å bli mett, egentlig...

Kveldsmat blir rugsprø med tynt lag urteost og skinke for eksempel. Så har vi sånn som i går, men ekstrem PMS-fysing, helt ekstremt, og jeg kan bare glemme å komme forbi det suget... ender med sjokolade, men jeg begrenser mengdene nå da, mer enn før. Er verken motivert eller rustet for å nekte meg noe i det humøret :roll::ler: det kunne hende jeg kom til å drepe noen med mine egne hender :fnise:

Håper du har en bedre dag i dag :klemmer: slike dager er tungt å komme igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg laaaaaaaangt tid å bli disiplinert med maten. Før spiste jeg sikkert godteri tre-fire ganger i uken og trente, men jeg så ikke særlig resultater. Da jeg sluttet med dette en gang i februar/mars-så begynte resultatene å komme. Nå veier jeg 56,5 kg og har egentlig lyst å gå ned til 54 i første omgang.

Man må vel egentlig spørre seg selv; hva vil jeg?

A moment on your lips-a liftetime on your hips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhh faaaaaaen! Rakk ikke å trene i går heller, kom hjem ni for jeg måtte si ha det til to venninner som jeg ikke ser på en måned! Jaja, men det gikk fint med maten. Spiste dette:

Frokost: To ryvita

Mellommåltid: Banan

Lunsj: Salat

Mellommåltid: To grove rundstykker med ost

Middag: Fiskesuppe (en halv skål) med en flutes

Tror heller ikke jeg rekker å trene i dag. Skal nemlig spise middag med kjæresten (Skulle det i går, men ting kom i veien). Og så skal jeg henge med ei venninne og låne bøker etter jobb. Rekker heller ikke å trene i morgen, så skal virkelig prøve å få til en økt på lørdag og søndag. Men det spørs hvor sliten jeg er etter helgen(jobber som sikkerhetsvakt på kollen).

Håper dere får en fin torsdag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy fader blir så irritert på meg selv :kjefte: Trente heller ikke i går!!! Og ikke nok med at jeg ikke trente, men jeg spiste bare lunsj(salat), mellommåltid(proteinbar) og da jeg kom hjem to grove rundstykker med makrell i tomat.

Hadde litt møter i går og det var grunnen til at jeg ikke rakk å spise noe. Jaja, i dag skal jeg i hvert fall spise frokost.

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tusen takk Cool_water! Var en fantastisk ferie! Men nå er jeg tilbake! Og har spist som aldri før :fnise: og ikke trent at all!

I dag tok sjefen min badevekten sin på jobb der vi målte oss. Jeg veide 58,3 kg og hadde BMI på 22,6. Fettprosenten lå på 28,2 :cry: og vannvekten på 52,7.

Skal måle oss igjen om en mnd, han skal ta med seg badevekten da. I dag skal jeg på FOD-gården der jeg skal få en liten innføring i frivillig-arbeid, så rekker ikke å trene i dag, men i morgen begynner moroa. Er glad jeg er tilbake :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, JEG ER UTSLITT! I går begynte jeg min første dag som frivillig på FOD-gården og jeg kan ikke si annet enn at jeg allerede har fått en bestevenn :D Så nydelige hunder. Gikk tur i en time og måtte bokstavlig talt løpe med ham fordi han ble så gira. Tydeligvis har det vært veldig få som har gått tur med dem, så han har var jo helt i hundre. Må si jeg kjenner det i i dag :fnise:

I går spiste jeg dette:

Frokost: Havregryn med eplebiter

Lunsj: Salat

Mellommåltid: En banan + litt mentos

Middag: Kyllingwok (yummi!)

Kvelds: Havregryn med blåbær

Skal se om jeg får trent i dag. Må i hvert fall oppdatere musikken, så er jeg i gang :tommelsmil:

Ha en fin dag dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh glemte å si det; nå er det seks uker og fire dager siden jeg tok min siste røyk. Er såååååå vanvittig deilig å ikke røyke mer! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, helgen har IKKE vært bra. Tør ikke engang å skrive ned alt jeg spiste, så begynner på nytt i dag :D

Starter dagen med havregryn og kaffe før jeg skal gå tur med hunder et par timer senere. Nokså fin start på uken, vil jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Danes

Så fantastisk flink du er som ikke har røykt på så lenge :hoppe: bra jobba!

For oss med fettprosent på nærmere 100 ser dine "problemer" veldig luksus-aktige ut altså :fnise:

Godt med blanke ark etter ferien! Hadde bare alle andre også vært ferdige med ferien og sluttet å be oss på utskeielser! :ler:

Ha en fin uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med mandager og muligheten til å starte på nytt med blanke ark. ;)

Ja, kjempedeilig :D

Så fantastisk flink du er som ikke har røykt på så lenge :hoppe: bra jobba!

For oss med fettprosent på nærmere 100 ser dine "problemer" veldig luksus-aktige ut altså :fnise:

Godt med blanke ark etter ferien! Hadde bare alle andre også vært ferdige med ferien og sluttet å be oss på utskeielser! :ler:

Ha en fin uke! :vinke:

Tusen takk Ms.Danes :) Ja, altså nå er jeg ikke så flink med fettprosent osv, så jeg vet ikke hva som er normalt? Heller ikke vannvekt osv, så får vel undersøke litt mer :) Deilig med blanke ark, ja :) Ha en super uke du også!

I går gikk jeg tur med hunder i to timer :D Ufattelig bra trening! Gleder meg til neste gang.

Spiste;

Frokost: Havregryn

Lunsj: Salat

Middag: Scampi med ris

Kvelds: Kjæresten lagde burgere med pommes frites, så spiste en halv burger og ga resten til ham :fnise: og litt pommes frites.

For øvrig ser treningsuken slik ut:

Mandag: Tur med hunder

Tirsdag: Sykkel en time + mage

Onsdag: Sykkel en time + rygg

Torsdag: Tur med hunder

Fredag: Ellipsemaskin en time + mage

Lørdag: Skal på grillparty med familien, så vet ikke hva jeg rekker, men skal prøve å få til en powerwalk.

Søndag: Fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest cool_water

Anbefalt/valig fettprosent for kvinner er 18%-28% forresten :) Ser ut som en fin treningsuke Sailor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så mye, alt fra 18-25, så 20-33 %. Man vet liksom ikke hva man skal tro på...

Tusen takk Cool_water!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ! Skulle trene i går, men rakk ikke. Spiste også ganske lite, så kanskje like greit?

Frokost: Havregryn

Lunsj: Salat

"Middag": To rundstykker med makrell i tomat og leverpostei.

Hadde virkelig ikke matlyst i går. I dag har jeg også kjøpt tranebærjuice. Det er jo for det første veldig bra for kvinnene og for det andre er det bra vann vekten. Men det jeg lurte på er om noen vet hvor mye vann man skal ha i kroppen? Sist jeg veide meg hadde jeg 52,7. Noen?

I dag blir det forresten trening og jeg gleder meg! Har ikke trent på leeeeenge og skal begynne rolig i dag :) Ha en fin dag da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cool_water

Fikk du trent :trene: ?

Har sluttet helt å veie meg og slikt, vekta varierer jo med noen kiloer hver gang nesten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...