Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De fleste mennesker er enige i at dersom abort hadde vært forbudt i norge så hadde færre mennesker tatt abort.

Abort er tillatt i norge ikke fordi flest mulig skal ta abort, og heller ikke færrest mulig skal ta abort, men fordi det er ganske jævlig for mennesker som ønsker og ta seg abort og ta aborter ulovlig.

Vi bruker til og med argumentet, - selvbestemmelse over egen kropp.

Derfor er abort tillatt.

Narkotika er forbudt i norge fordi mennesker i norge er enige om at dersom narkotika hadde vært tillatt ville flere mennesker brukt narkotika.

Derfor er narkotika forbudt, - vi ønsker færrest mulige narkomane og for og klare det må vi forsøke og gjøre det så jævlig som mulig for narkomane.

Jeg kan tippe at tilværelsen for en heroinsprøytemisbruker er like forjævlig som det ville vært for en kvinne og ta abort i et land hvor abort er forbudt.

Hvordan kan mennesker være for abort, og samtidig mot narkotika, dersom man faktisk mener at man har selvbestemmelse over egen kropp?

Vi vet jo det at hasj er mindre skadelig enn abort, allikevel har vi regningsvarende at abort er tillatt og hasj er forbudt?

Kan noen forklare meg logikken deres?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi norkotika er avhengighetsskapende og samfunnsbelastende på sikt.

Abort er ikke avhengighetskapende og skjeldent samfunnsbelastende.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

et barn til feil tid i livet kan ødelegge like mye som narkotika!!

et barn med misshandlende foreldre, fosterhjem, ellr foreldre som absolutt ikke taklet det å bli foreldrer...

jeg mener at det å ta abort tidligt! er helt greit, det er det samme som å takke nei til narkotika syns jeg, man vet selv best hva man klarer i livet.

selv hadde jeg ikke tatt abort nå fordi jeg er i trygt forhold med trygg økonomi, men jeg er ufør og syk og hadde ALDRI klart å ha et barn alene på min trygd... så hadde uhelet vært ute for noen år siden hadde jeg glatt tatt abort...

det er noe som sier "uansett hva man føder så vil man elske det"

men å elske barnet er ikke alltid nok, man må mate ungen et godt kosthold, hjelpe de til og fra skole\barneage, hjelpe dem med alle dagens små problemer osv.

men å vente til man er 12 uker på vei med abort syns jeg er i det drøyeste.

men heller bedre undervisning om prevensjon, jeg har fks 2 venniner som ble gravide fordi de glemte å ta pillen EN dag og viste ikke at hvis de glemte det en dag gikk det igjen 7 dager til man fikk maximal effekt av prevensjonen.

prevensjon i dag er så sikker, billig og let å få tak i at abort burde være en skjeldenhet.

desverre så er det mange foreldre som ikke vil barnet skla ha sex og nekter dem prevensjon, så blir de grvaide\gjør noen grvaide... de graver jo sin egen grav...

det er faktiskt naturlig for dagens ungdom å begynne med sex i 14 års alderen!!

man burde få prevensjon gratis på skolen fra man er 6 år.. ikke at jeg oppfordrer til tidlig sex, men at det skal være tilgjengelig..

• Liker 2
Skrevet

Kanskje fordi norkotika er avhengighetsskapende og samfunnsbelastende på sikt.

Abort er ikke avhengighetskapende og skjeldent samfunnsbelastende.

Jeg får ikke dette til og stemme?

Før 1978 mente man at abort var samfunnsbelastende, nedbrytende, handlet om moral, om menneskers vilje og egne valg.

Før 1976 var all bruk av narkotika ansett som og være brudd på legemiddelloven og noe for helsevesenet? Vi hadde jo ikke noe narkotikaproblem i norge dengang narkotika var tillatt?

En som brukte heroin før 1976 ble jo bare kalt legemiddelavhengig.

Hva er det som egentlig har skjedd? Hvordan kan moral om hva som er galt og hva som er rett forandre seg så kraftig på så kort tid? Hvem er det som sår meninger i våre tanker, og hvem er det som egentlig bestemmer hva som er rett og hva som er galt?

Hvordan vil det se ut om tredve år da?

• Liker 3
Skrevet

Jeg får ikke dette til og stemme?

Før 1978 mente man at abort var samfunnsbelastende, nedbrytende, handlet om moral, om menneskers vilje og egne valg.

Før 1976 var all bruk av narkotika ansett som og være brudd på legemiddelloven og noe for helsevesenet? Vi hadde jo ikke noe narkotikaproblem i norge dengang narkotika var tillatt?

En som brukte heroin før 1976 ble jo bare kalt legemiddelavhengig.

Hva er det som egentlig har skjedd? Hvordan kan moral om hva som er galt og hva som er rett forandre seg så kraftig på så kort tid? Hvem er det som sår meninger i våre tanker, og hvem er det som egentlig bestemmer hva som er rett og hva som er galt?

Hvordan vil det se ut om tredve år da?

Jeg ser ikke helt hva som er så samfunnsbelastende med en abort.

OK, det koster litt penger for å utføre inngrepet- men det er stort sett det eneste også!

selvfølgelig kan man dra fram de enkelttilfellene hvor samfunnet må være med på å finansiere psykologhjelp o.l for vedkommende i ettertid men dette er jo ikke mange prosentene som trenger

• Liker 1
Skrevet

pokie, jeg er ikke i mot abortlovgivningen. Jeg er bare imot narkotikalovgivningen.

årsaken er at siden man gjennomfører aborter enten det er lov eller forbudt så lønner det seg at det tillatt.

Den samme tankegang mener jeg vi bør bruke mot de narkomane. Det finnes narkotika uavhengig av narkotikaforbudet. Og så vet vi at på grunn av forbudet så fører det til infeksjoner, hepattit, hiv, fattigdom og elendighet.

Tanken min er at narkotikaforbudet gjør det værre for narkomane akkurat som abortforbudet gjorde det værre for kvinner som tar aborter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

pokie, jeg er ikke i mot abortlovgivningen. Jeg er bare imot narkotikalovgivningen.

årsaken er at siden man gjennomfører aborter enten det er lov eller forbudt så lønner det seg at det tillatt.

Den samme tankegang mener jeg vi bør bruke mot de narkomane. Det finnes narkotika uavhengig av narkotikaforbudet. Og så vet vi at på grunn av forbudet så fører det til infeksjoner, hepattit, hiv, fattigdom og elendighet.

Tanken min er at narkotikaforbudet gjør det værre for narkomane akkurat som abortforbudet gjorde det værre for kvinner som tar aborter.

og narkotika er på noen som helst måte bra for noen??

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så... Man ønsker å forby abort fordi ellers blir det så mange narkomane? :klo:

• Liker 4
Skrevet

og narkotika er på noen som helst måte bra for noen??

Forbudet mot narkotika er like skadelig for narkomane som forbudet mot abort var for kvinner som tok abort.

• Liker 3
Skrevet

Personer som er avhengig av narkotika har i mer eller mindre grad valgt dette selv. En kvinne som tar abort har ikke selv valgt å bli gravid.

• Liker 3
Skrevet

Dette må være en tulletråd. Det er da overhodet ikke noe sammenlikningsgrunnlag for abortloven og narkotikaloven. Det blir som å si "hvorfor tar vi i mot asylsøkere når det ikke er lov til å kjøre i 90 kmt i bysonen?"

• Liker 19
Skrevet

Personer som er avhengig av narkotika har i mer eller mindre grad valgt dette selv. En kvinne som tar abort har ikke selv valgt å bli gravid.

Alle som har valgt og pule vet at man kan bli gravid av samleier.

• Liker 4
Skrevet

Dette må være en tulletråd. Det er da overhodet ikke noe sammenlikningsgrunnlag for abortloven og narkotikaloven. Det blir som å si "hvorfor tar vi i mot asylsøkere når det ikke er lov til å kjøre i 90 kmt i bysonen?"

Sammenhengen mellom abort og narkotika er at både aborter og narkotika blir brukt uavheng om det er forbudt eller tillatt.

Det er ganske dårlig gjort overfor sprøytenarkomane og forby bruken deres, slik det er dårlig gjort og forby abort.

Tror dere ikke abortproblemet i norge var tusen ganger værre den gang den var forbudt?

• Liker 2
Skrevet

Sammenhengen mellom abort og narkotika er at både aborter og narkotika blir brukt uavheng om det er forbudt eller tillatt.

Det er ganske dårlig gjort overfor sprøytenarkomane og forby bruken deres, slik det er dårlig gjort og forby abort.

Tror dere ikke abortproblemet i norge var tusen ganger værre den gang den var forbudt?

Jeg synes fortsatt ikke sammenlikningen din gir noe mening. All debatt om lovgiving handler jo om hva som skal være lov og ikke, og omhandler jo ting som kan bli gjort.

Å være narkoman og å ta abort har ingenting til felles som kan brukes til å argumentere for eller mot kriminalisering.

• Liker 8
Skrevet

Jo, - fordi forbudet gjør handlingen elendig! Og det er det samm om det er narkotika eller aborter.

Skrevet

Jeg ser ikke helt hva som er så samfunnsbelastende med en abort.

OK, det koster litt penger for å utføre inngrepet- men det er stort sett det eneste også!

selvfølgelig kan man dra fram de enkelttilfellene hvor samfunnet må være med på å finansiere psykologhjelp o.l for vedkommende i ettertid men dette er jo ikke mange prosentene som trenger

Abort er vel ikke som og slå ihjel en flue på vinduet med avispapir? Abort handler om og ta menneskeliv.

• Liker 1
Skrevet

Men Waco, du er jo egentlig ganske skarp - hvorfor nå denne fjolsesammenligningen, er du trøtt?

• Liker 2
Skrevet

fordi jeg irriterer meg skikkelig over at folk ikke skjønner at det er forbudet mot narkotika som skaper elendigheten blant sprøytenarkomane akkurat som det var forbudet mot abort som skapte elendigheten rundt det og ta abort i gamle dager.

Skrevet

Kjære søte,

det er ikke forbudet som føkker opp livet til narkomane, det er narkotikaen.

• Liker 8
Skrevet

Kjære søte,

det er ikke forbudet som føkker opp livet til narkomane, det er narkotikaen.

Tviler ikke ett sekund. Fortelller bare at forbudet gjør alt mulig bare alt værre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...