Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Tuddelu Fisken! :vinke:

I dag er det lang dag. Gørrkjedelig metode-forelesning 10-12 (går kun fordi det er obligatorisk), så har jeg vanligvis 1 time lunsj, men denne gangen er det bare ½ time, for 12.30 er det informasjonsmøte ang. kursprøven og semesteroppgaven. Egentlig veldig greit, jeg trenger å vite litt mer om dem. Og så er det prosjektgruppe fra 13-16. Det er noen lange tre timer, særlig siden vi studentene synes det er så som så, mens foreleseren er helt gira. Og siden vi mangler 87 deltagere betyr det at vi har en del jobb foran oss denne uka. :roll:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh, det har vært en lang dag. De siste onsdagene har vi også vært på overtid i prosjektgruppa. Vi er dødsslitne etter en lang dag og skal være ferdig 16 men så blir det gjerne kvart over hver gang. Det går tregt, men forhåpentligvis får vi samlet inn alle skjemaene innen fredag.

Føler meg litt beroliget mtp kursprøven. Det virker ikke så komplisert likevel, og det er bra. Ikke gøy å stresse med slikt. Derimot føler jeg at jeg har funnet et altfor vidt tema for semesteroppgaven. Får sende koordinatoren en mail og høre om det er greit likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Fisken og Lythande. :vinke:

I dag har jeg bare intervjuet mitt, så det blir en avslappende dag. Er litt spent på hvordan denne personen er og om jeg finner fram i en bydel jeg knapt har vært i. Men hun bor visst rett ved siden av et trikkestopp så det går nok bra. Hun virket så som så på telefonen, ikke kjempeinteressert, men jeg tror det har noe å gjøre med at hun først trodde intervjuet skulle foregå der og da, over telefon, i to timer. :overrasket: Da jeg påpekte at jeg kom hjem til henne, når det passet henne og at tiden var avhengig av hvor mye hun selv sa var det visst bedre.

I morgen er jeg alene hjemme. Straks etter arbeidstid skal sambo og kolleger ut på pub crawl. Jeg skal kose meg, lage god middag og slenge foran TV'en eller spille Sims2. :sjarmor: Skulle egentlig på Ikea med en venninne i morgen kveld, men søsteren hennes kommer fra England og hun har så mye å ordne før den tid, så vi tar det neste uke.

Jeg ser at Populærmusikk fra Vittula kommer på kino. Har lest boken og den er til tider hysterisk morsom. Sambo og jeg skal se den i neste uke og prøve en ny indisk restaurant samtidig, blir koselig med en kveld ute sammen.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er intervjuet mitt over og det gikk veldig greit. Tok faktisk litt tid å finne fram, for det lå ikke rett ved trikkestoppet som jeg trodde, men jeg kom nå dit til slutt. Hun ville ikke la meg ta opp intervjuet på bånd (og jeg som kjøpte ekstra mikrokassetter for å få med hele.. :roll:), men jeg kunne selvsagt ikke tvinge henne. Intervjuet gikk veldig bra. Det var litt vanskelig å få henne til å holde seg til spørsmålene, for hun snakket seg laaaangt ut på jordet, og jeg kunne ikke akkurat avbryte for mye heller. Men det gikk fint. Hun syntes 2 timer hørtes aaaaalt for lenge ut, men da vi var ferdige hadde det gått 2½ time. Tiden går fort når man er i gang. Jeg kjøpte en kjempegod kyllingbaguette på veien hjem som jeg skal spise til lunsj nå. :sikle:

Kjøpte Pompel & Pilt-DVD til sambo. Hadde tenkt at det skulle være julegave, men jeg tror ikke jeg klarer å vente. Det får bli en ekstragave til ham, bare fordi jeg er glad i ham. :hjerte: Jeg har ikke noe forhold til P&P, har aldri sett det (jeg var for liten), men han elsket det som liten. Tror han vil bli glad for å se det igjen.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pompel og Pilt var stor suksess. Jeg slo den på akkurat da han kom inn døren og jeg kunne høre "jaaaa" ute fra gangen før han kom springende inn og kastet seg i sofaen. Jeg syntes det var litt kjedelig da, men sambo lo og kommenterte alt han kjente igjen.

I dag skal sambo på pub crawl rett etter jobb, så jeg er helt alene hele dagen og natten. Skal nok lese litt (tror jeg..., ble så hekta på Sims2 i går.... :roll:), og så lage god middag (biff :sikle:) og spille Sims2 utover natten. :ler:

Jeg har ennå ikke hørt fra PP-kontoret. Hun sa hun skulle ringe torsdag i forrige uke. Jeg så hun hadde ringt på onsdag da, rett skal være rett, men da hadde jeg forelesninger hele dagen og hadde ikke lyden på telefonen slått på. Ringte i går, men da var hun opptatt så jeg ba den legge en lapp om å ringe meg, men hun hadde kanskje tatt tidlig helg. Jeg skal ikke dit før i slutten av november/begynnelsen av desember, men jeg vil gjerne få alt avklart nå, særlig siden jeg og en venninne skal til København og jeg må vite hvilke datoer vi skal unngå.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært litt julete. Var på butikken og måtte bare kjøpe sylte da jeg så det. Så dagens lunsj ble nystekte rundstykker med sylte, sennep og rødbeter. Nam nam!

Har vasket på kjøkkenet og da jeg skulle vaske kokkekniven min glapp oppvaskbørsten og jeg skar meg skikkelig dypt i pekefingeren. :sad: Det blør ennå, og jeg har et digert plaster på hvor blodet synes gjennom. Jaja, sånt skjer når man er litt klumsete. Har satt på 1 av 3 maskiner med klær og har satt på oppvaskmaskinen også. Har swiffer'et på stua og skal nå slenge meg i sofaen litt og slappe av.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg vanvittig til jul jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt kakemenner. så har vært litt julete av meg jeg og! :-)

Synd å høre om fingeren din, sånt er vondt. igår kuttet jeg meg på et knust glass i lillefingeren, og det blødde i en time :oops: følte meg ikke lite klumsete da nei.

Ha en fin helg arkana!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du nevnte sylte så velta bare julemarsipan og julebrus frem i hodet mitt her :sikle: Tenk at det snart er jul igjen :o

Håper du får en fin kose kveld Arkana :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo kom hjem allerede kl. 01 i går, da lå jeg i sofaen og så på "Det var en gang et menneske" mens jeg gaflet i meg troika og cola. Vi la oss mer eller mindre med det samme og sov søtt helt til kl 12. Etter en god frokost dro vi til byen, litt småting vi trengte og så den sedvanlige ukeshandelen. Nå skal jeg spille Sims2 mens jeg koser meg med glasscola som minner meg om barndommen min. :hjerte:

God helg til Thea og Fisken også forresten. :) Det er utrolig at det snart er jul ja. Det virker som om forrige jul nettopp var over. Jeg husker så levende at jeg satt på flyet hjem, pakket opp gavene, julemiddagen, spilling til sent på natt. Og nå er det plutselig over oss igjen. Men jeg gleder meg. Jul er så koselig. Det er så godt å komme hjem og vite at alt er som det har vært hele livet, det er noe trygt og godt ved de kjente juletradisjonene. Man blir som barn igjen. :)

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig du, som kan spille sims2 :grine: Jeg har lyst til å slå i stykker dataen, blir så sur :evil:

Julen er den beste høytiden. Ingenting kan sammenlignes! All kosen.. :)

Hva er planene for kvelden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp spist god middag mens vi så 71 grader nord-reprisen. Nå blir det Sims2 resten av kvelden. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har også lyst til å kjøpe "Det var en gang et menneske"; lurer på om serien er like bra nå som da jeg var barn..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...