Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Hva skulle vi gjort uten vår Arkana her på kg :wink:

Fikk litt sjokk da jeg så du har byttet avatar, det er nok en vanesak :)

Ønsker deg en fortsatt din kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Fikk litt sjokk selv nesten. Skulle lese gjennom en tråd og lurte på hvem som hadde sånn avatar, og så var det meg selv. :oops: Jeg har lenge hatt lyst å ha min egen lille pus som avatar, men vet ikke helt om jeg liker hvordan det ble. Får prøve en stund og se om den passer meg, ellers bytter jeg tilbake.

Ha en fin kveld du også! Og nyt finværet i Tigerstaden vår. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en oppskrift fra deg,

på ovnstekte pannekaker til Mannen og meg.

Da maten kom på bordet,

Mannen mista ordet,

For dette var ikke det han ville ha,

for kona stekte jo pannekaker så bra!

Han ville ha mange opp hverandre,

en oppskrift jeg ikke måtte forandre.

Men, etter en bit,

uten noe slit,

så var det ikke så ille

for smaken var snille!

:ler:

Takk for oppskriften jeg fikk i forrige uke, Mannen ble som nevnt overraska, men etter og ha sett litt skuffa ut en stund var det greit allikevel. :ler:

Ha en fin dag sammen med den søte pusen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en oppskrift fra deg,

på ovnstekte pannekaker til Mannen og meg.

Da maten kom på bordet,

Mannen mista ordet,

For dette var ikke det han ville ha,

for kona stekte jo pannekaker så bra!

Han ville ha mange opp hverandre,

en oppskrift jeg ikke måtte forandre.

Men, etter en bit,

uten noe slit,

så var det ikke så ille

for smaken var snille!

:ler::ler:

Den var bra!

Godt at ovnspannekaken falt i smak likevel. ;)

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det er varmt i Oslo for tiden. :rosasmil: Jeg er faktisk ikke særlig glad i varme, 20-22 grader er helt perfekt, noe mer er rett og slett bortkastet på slike som meg, svetter ihjel og orker ingenting. Faktisk kunne jeg gjerne tenkt meg å bytte litt, slik at alt over 22 grader om sommeren istedet ble fordelt utover vinteren så den ikke ble så kald. Det hadde vært noe det. :Hehe:

I morgen er det endelig helg. Jeg slutter 12.30 på fredagene og siden jeg må ta T-banen hjem forbi jobben til min kjære har han de siste fredagene sluttet til samme tid og så møter ham meg på T-banestasjonen og vi kjører og handler litt og tar tidlig helg. Veldig herlig. :-D

For tiden er jeg rett og slett hekta på asparges, det er bare utrolig godt.

Kan spise det helt alene, nydampet med litt smør og salt på. Gjett hva jeg skal ha til lunsj i dag. :sjarmor:

Asparges med hollandaise (4 pers.)

25-30 asparges

½ ts salt

2 dl kyllingkraft

5 ss olivenolje

150 g smør

2 eggeplommer

saften av ¼ sitron

½ ts salt

½ hvit pepper

Smelt smøret på svak varme. Ha eggeplommer i en egen kasserolle på svak varme. Pisk eggeplommene luftige og nesten hvite. Eggeplommene skal aldri være mer enn lunkne. Spe langsomt med smeltet smør, som piskes inn i eggeplommene. Smak deretter til med sitronsaft, salt og pepper.

Varm 3 ss olje i en kasserolle og rull asparges i oljen i 3-4 minutter til de blir skinnende. Tilsett kraft, etter 3-4 minutter kjenner du etter om de er ferdig. De skal være al dente. Server med hollandaise-saus over.

Aspargessalat

3 ss olivenolje

1-2 bunter grønne asparges

1½ ss grovt havsalt

3-4 never ruccolasalat

8-10 hakkede marinerte soltørkede tomater

2 fedd finhakket hvitløk

høvlet parmesan

Varm olje i panne, Knekk av enden på asparges og del dem i 2-3 biter som stekes i 3-4 minutter i panne. Dryss over salt. Ha ruccolasalaten i pannen og trekk vekk fra varmen. Tilsett tomatene og hvitløk og bland godt. Smak til med pepper og server med brød og parmesan.

Asparges- og geitostterte (6 pers.)

24 cm forstekt paiskall

250 g asparges

1 finhakket rødløk

200 g hvit geitost (chèvre)

25 g hakkede hasselnøtter

2 vispede egg

4 ss fløte

salt/pepper

Kjevle ut deigen slik at den kler en 24 cm paiform. Prikk bunnen med en gaffel og avkjøl 30 minutter. Dekk med papir og bønner og forstek ved 190 grader i 15 minutter, ta ut bønnene og stek 15 minutter til. Kok asparges 2-3 minutter og skjær i biter. Fres løken myk og gyllen i litt olje. Fordel asparges, løk og nøtter i formen. Visp sammen osten, egg og fløte i en hurtigmikser. Smak til med salt og pepper og hell over i formen. Stek videre 15-20 minutter. Server varm eller kald.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, denne dagboka di er skummel.. jeg prøver ikke å fokuserte på mat i disse dager, men det er temmelig vanskelig når jeg havner her inne ;)

det er sommer i oslo ja.. er ikke noe særlig glad i for mye varme selv, det blir fort hett i kroppen min.. sydenvarme takler jeg, men det er på grensa..

hehe.. står til med tomaten? du kan tro jeg ble arg da jeg så hun øverst på lista har greid å få 7 flasker på 2-3 dager! jeg fikk ikke så mange før over en uke! det er bare sykt.. hvorfor holder du på nå igjen? jeg spør meg selv om det hver dag.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. står til med tomaten? du kan tro jeg ble arg da jeg så hun øverst på lista har greid å få 7 flasker på 2-3 dager! jeg fikk ikke så mange før over en uke! det er bare sykt.. hvorfor holder du på nå igjen? jeg spør meg selv om det hver dag..  :klø:

Tomaten min ja! Der minnet du meg faktisk på at jeg må sjekke henne, jeg "slo henne på" (har henne på ferie hver natt, sikkert derfor jeg ikke får særlig mange flasker) da jeg stod opp og har ikke rørt henne siden, hun er sikkert aldeles rasende nå...... *tar en titt* Nei, hun hadde det visst svært så bra og i tillegg var alle tomatene klare for plukking, så nå har jeg akkurat 15 flasker. Den Tigern får jo flere flasker i uka enn jeg har til sammen. :klø: Jeg er nok ingen født tomat-dyrker. Hvordan står det til med din forresten?

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå.. kjenner at jeg ble litt irritert nå.. har glemt å sjekke på noen timer.. jeg kunne hatt over 10 flasker nå, men istedenfor hadde jeg en hel avling med overmodne tomater! er det mulig! æsj.. vente en hel dag til på en ny avling :( jeg begynte den 23.mai forresten..

du er jo ikke så flink når du har bare 15 flasker da :hoho:

bare tuller.. det er et dustespill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og, den var overlatt til seg selv i 6 timer fra i morges til du minte meg på den, og da var den helt fin. Så jeg plukker tomatene og gir den alt den trenger og går og spiser middag, og bare noen få timer senere er den pottesur. :sur::frustrert: Skjønner ingenting jeg, det er da tydeligvis ikke antall timer alene som avgjør om den er sur eller ikke? :klø:

Hvis du har nesten 10 flasker bare siden 23 mai så er du flink. Jeg setter min på ferie hver eneste natt og når jeg er på jobb, og det er nok grunnen til at min ikke produserer noe særlig. Den Tigern står jo til og med opp om natta for å høste tomater. :overrasket:

Denne har jeg bakt i dag, og jeg sier bare *mmm mmmm mmmmmmmmm* :ler:

"Mislykket" sjokoladekake

4 egg

2 dl sukker

200 g kokesjokolade

200 g smør

2,5 dl hvetemel

1 ts bakepulver

1 plate kokesjokolade

2 ss appelsinjuice

Pisk eggedosis av egg og sukker. Smelt sjokolade og smør og rør det inn i eggedosisen vekselvis med mel og bakepulver. Hell i smurt og melstrødd springform (22-24 cm) og stek ved 225 grader i 20 minutter. Kaken skal ha bløt kjerne. Smelt kokesjokolade i juice og bre over kaken.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillet sjøørret med rømmepoteter og urte-/karsedressing (4 pers.)

4 sjørretfileter (175-225 g hver), uten bein, med skinn

salt/pepper

en klatt smør

450 g nypoteter

2-3 ss olivenolje

saften av 1½-2 sitroner

salt/pepper

3-4 ss rømme

50 g pinjekjerner

1,5 dl olivenolje

1 stort knust hvitløksfedd

2 store bunter brønnkarse, ca 175 g

1 bunt frisk kjørvel

1 bunt frisk estragon

½ bunt frisk bladpersille

1 bunt frisk koriander

1 bunt frisk basilikum

salt/pepper

Kok potetene myke. Mos dem mens de ennå er varme, behold gjerne skinnet på. Tilsett 2 ss olivenolje og saften av 1 sitron. Smak til med salt og pepper. Tilsett evt mer olje og/eller sitronsaft for å få den rette konsistensen og smaken. Tilsett rømme rett før servering.

Rist pinjekjernene brune i oljen. Avkjøl og kjør til mos i foodprocessor sammen med hvitløk, urter og karse. Smak til med salt og pepper.

Legg fisken på et smurt stekebrett med skinnsiden opp. Dryss på salt og pepper og legg på litt smør. Grill i ovnen til skinnet blir sprøtt, 5-6 minutter. Øs litt dressing over og server med potetene.

Krydret bakt ørret med grønnsaker (4-6 pers.)

1 ss spisskummenfrø

4 hvitløksfedd

1 liten grovhakket rød chili

60 g hakket frisk koriander

1 ss sitronsaft

2 ss olivenolje

1,5 kg hel ørret, renset og skrapt

500 g nypoteter i skiver

2-3 plommetomater, skåret i to på langs og så i skiver

100 g grønne steinfrie oliven, delt i to

½ dl olivenolje, ekstra

Tørrstek spisskummenfrøene i 2-3 minutter, knus dem i morter. Ha spisskummen, hvitløk, chili, koriander, sitronsaft og 1 ts salt i kjøkkenmaskin og bland sammen. Tilsett olje i jevn stråle mens maskinen går. Skjær 3 diagonale snitt i den tykkeste delen på begge sider av fisken. Gni inn med krydderblandingen. Dekk med plast og la marinere i kjøleskap 30 minutter. Legg fiskne i en langpanne. Fordel poteter, tomater og oliven rundt. Tilsett ½ dl vann og ekstra olivenolje. Stek ved 240 grader i 40 minutter. Øs stekesjyen over fisken flere ganger under stekingen.

Pasta med røkt ørret og vårløk i sitronsaus (4 porsj.)

400 g båndspaghetti

300 g røkt ørret og laks

1 sjalottløk

1 ss smør

1 dl hvitvin

3 dl matfløte

6 vårløk

2 ss smør

saft og revet skall av ½ sitron

salt/pepper

rikelig med finhakket gressløk og persille

Kok pasta i rikelig med vann tilsatt litt olivenolje etter anvisning på pakken. Pastaen skal være ferdig kokt rett før servering.

Finhakk sjalottløk og surr den myk i smør. Tilsett hvitvin og kok inn til det halve. Ha i fløte og kok til sausen tykner.

Skjær røkt ørret/laks i strimler og vend inn i sausen sammen med finsnittet vårløk (kan surres myk i smør).

Smak til med sitronsaft, finrevet sitronskall, salt, pepper og rikelig med finhakket grønt.

Sausen bør ikke koke etter at laksen er tilsatt.

Bland mesteparten av laksesausen inn i godt avrent pasta og server med resten av laksesausen.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HELG!

Jeg ser fram til late dager og gode middager og helgesnop. :sjarmor: De siste dagene har jeg byttet både avatar og signatur. Håper da virkelig folk kjenner meg igjen likevel. ;) Jeg synes selv det kan være vanskelig å holde følge med andre når de bytter navn/avatar. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal beholde avataren min da. Selv om Truly Scrumptious er aldeles nydelig, søt og god så ble det litt rart når det ble forminsket. Så kanskje jeg tar tilbake dem oransjestripede melkedrikkende pusen likevel. Vi får se. :-D Nå skal jeg lage en enkel cæsar-salat til lunsj, det har jeg hatt lyst på i hele dag! :sikle:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det tydeligvis "vær snill med den du elsker"-dag. :hjerte: Vi har vanligvis en fast vaskedag i uka, hvor vi da deler på oppgavene. Men i dag har ånden virkelig kommet over meg. I tillegg til å ha vært på jobb (kun halv dag da, men likevel...) har jeg:

* støvsuget og vasket alle gulv

* vasket toalett, badekar og vask

* skiftet på senga

* satt på og tatt ut av oppvaskmaskinen

* vasket en maskin med klær (to igjen...) og

* skrubbet komfyr og kjøkkenbenker og vasket kattas brett og matfat

* pottet om en plante (det var vel mer for min egen skyld).

:husarbeid:

Og som om ikke det var nok så skal jeg lage yndlingsmaten hans i dag; nemlig biff (jeg er jo fryktelig glad i en god biff jeg også da :sikle:). Tenker han blir glad gitt. :-D

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så utrolig herlig å våkne uthvilt kl 11.00 en lørdagsmorgen av en liten pus som gjerne vil ha litt kos. :hjerte: Vi har latet oss i senga en times tid, sett litt på TV og pratet. Etter en god dusj måtte jeg selvsagt innom KG. Været er litt så som så, mildt og godt, men det er en del skyer på himmelen. Har ikke så mange planer for dagen i grunn, vi må ut og resirkulere litt papir og metall/glass som jeg samlet sammen i går under ryddesjauen. Men ellers skal vi ta livet med knusende ro. :)

Bakt potet med forskjellig fyll (4 pers.)

4 store bakepoteter

Hvitløkssmør:

3 ss smør

finhakket persille/gressløk

2 fedd presset hvitløk

Soppsaus:

50 g champignon

1 ts sitronsaft

2 dl crème fraîche/rømme

½ dl hakket persille

1 ts tørket oregano

salt/pepper

Bacon og ost:

50 g bacon

revet ost

Reker:

50 g reker

2 dl lettrømme

1 ts sitronsaft

½ dl hakket dill

Rømmedressing:

2 dl rømme

2 ss hakket vårløk eller purre

1 hakket sjalottløk

½ hakket chili

Meksikansk maisfyll:

250 g maiskorn

½ finhakket rød paprika

5 cm finhakket agurk

½ ts chilipulver

salt/pepper

Blåmuggost og sellerifyll:

125 g kremost

125 g crème fraîche

125 g dansk blåmuggost i terninger

1 finhakket selleristang

2 ts hakket gressløk

salt/pepper

Sopp i krydret tomatsaus:

2 ss smør

250 g sopp

150 g yoghurt naturell

1 ss tomatpuré

2 ts karripulver

salt/pepper

Varm rømmesaus:

2 dl seterrømme

2-3 hvitløksbåter

2 hardkokte egg

2 stilker selleri

2 ss kokt ris

salt/pepper

2 store bakepoteter

Potetene:

Potetene vaskes godt og bakes deretter 60-80 min. ved 200-225oC. Skjær et snitt eller kryss og klem litt på poteten slik at den åpner seg. Den kan så fylles med det du ønsker.

Hvitløksmør:

Rør smør/margarin sammen med hvitløk og persille/gressløk til det blir mykt. Ta smørmassen over på bakepapir og form til en pølse. Legg smørpakken i fryseren til det blir stivt. Skjær opp skiver som legges i den varme poteten.

Soppsaus:

Finhakk sjampinjongen. Bland sammen sitronsaft, crème fraîche/lettrømme, hakket persille, oregano og sjampinjong. Smak til med salt og pepper. Legges over i den varme poteten.

Bacon og ost:

Skjær eller klipp baconet i små biter som stekes gyllent før de fylles i bakepotetene. Reven gul ost drysses over. Det hele gratineres i ovnen i 5-10 min. ved 200 gratineres.

Reker:

Rør sammen lettrømme, sitronsaft og hakket dill. Bland i rekene og ha det over den varme poteten.

Rømmedressing:

Rør sammen rømme, vårløk, sjalottløk og purre.

Meksikansk maisfyll:

Mos halvparten av maisen i hurtigmikser og bland så med resten.

Blåmuggot og sellerifyll:

Bland kremost og crème fraîche sammen, tilsett blåmuggost, selleri, gressløk, salt og pepper.

Sopp i krydret tomatsaus:

Fres soppen i smøret. Ta av varmen og rør inn yoghurt, tomatpuré, karripulver, salt og pepper.

Varm rømmesaus:

Ha rømme i en kjele og tilsett hakket hvitløk. La det koke opp. Tilsett hakket egg, hakket selleri og kokt ris. La det bli skikkelig gjennomvarmt. Smak til med salt og pepper. Press ut krysset i potetene og fyll med den varme sausen. Ha gjerne også i stekt bacon.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Her kommer det en natt hilsen til deg.

Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel Trulselinemor (jeg husker L'en!) Tusen takk for hilsen, håper du også har hatt en flott lørdag og at resten av helgen blir like bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det søndag, både litt fint (fordi man har fri og fordi det er en rolig dag) og litt vemodig (fordi hverdagen kommer i morgen). Jeg har akkurat kommet ut av dusjen, har satt verandadøren på vidt gap (nydelig vær!) og gitt lillepusen mat. Det er koselig å sitte her alene med sola som strømmer inn og ingen lyder annet enn fuglekvitter utenfra. :hjerte:

Min kjære har ikke våknet enda, men jeg ser fram til han gjør det. Da skal vi dekke herlig frokostbord ute, med bl.a. nykokte egg og ferske rundstykker. På hverdagene står vi opp til ulike tider og spiser derfor aldri frokost sammen, så i helger og ferier gjør vi alltid litt ekstra av det og dekker bordet, koker egg, noen ganger steker vi også brød og tar oss god tid. Veldig koselig og man føler virkelig at man har ferie da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingvinger med parmesan (4 pers.)

ca 1 kg kyllingvinger

2-3 hvitløksfedd

1 dl olivenolje

noen dråper tabasco

2 dl brødrasp

2 dl revet parmesan

1 krm pepper

Bland finhakket hvitløk, olje og tabasco godt. Bland parmesan, brødrasp og pepper i en annen bolle. Dypp kyllingvingene først i oljen og så i parmesanblandingen. Legg i en langpanne, drypp over litt olje og stek ved 200 grader i 30-40 minutter.

Kyllingvinger med chili/mango-saus (4 pers.)

1 kg kyllingvinger

1 valnøttstort stykke ingefær

2 hvitløksfedd

4 ss soyasaus

2 ss sesamolje

2-3 ss lønnesirup eller honning

2 ss sherryeddik

cayennepepper

pepper

1 ss stivelse

1 rød chili

100 g mangokjøtt

50 g sukker

1 ts salt

3 ss hvitvinseddik

1 ts tomatpuré

½ ts finhakket hvitløk

½ ts finhakket ingefær

Finhakk hvitløk og ingefær og bland med soyasaus, sesamolje, sherryeddik og cayennepepper. Gni kyllingvingene inn med pepper og la dem trekke i marinden i ca 1 time. La renne godt av seg og grill i 10-15 minutter, pensle med marinaden av og til.

Rør ut stivelsen med litt vann. Hakk chilien og skjær mangokjøttet i terninger. Kok opp ca 3,75 dl vann med chili, sukker, salt, eddik, tomatpuré, hvitløk og ingefær. Tilsett stivelsen og la småkoke 2 minutter under omrøring. Ha i mango og mos alt med stavmikser. La stå kaldt noen timer så smaken setter seg. Server med kyllingvingene og gjerne også hvitløksbaguetter.

Kyllingvinger med smak av ingefær (4 pers.)

ca 1 kg kyllingvinger

ca 2 dl teriyakisaus

1 ts revet ingefær

1 ts knust fennikel

1 ts revet appelsinskall

2 ts honning

Bland sammen alt og mariner kyllingvingene i blandingen 2 timer eller over natten. Snu på dem av og til. Tørk vingene og legg i en langpanne. Stek ved 200 grader i 30-40 minutter, pensle med marinaden flere ganger.

Amerikanske kyllingvinger (4 pers.)

16 kyllingvinger (jeg ville nok brukt mer)

1 liten løk

2 ss peanøttolje

2 ss worcestershiresaus

2-3 ss rødvinseddik

1 ss brunt sukker

2 ss ketchup

200 g tomatpuré

1-2 tørkede chili

1 ss appelsinjuice

1 ss sitronsaft

½ ts salt

¼ ts pepper

Finhakk løken og fres raskt i olje før resten av ingrediensene tilsettes. La sausen koke under omrøring i 20 minutter. Fisk opp chilien og avkjøl sausen. Hell den over kyllingvingene og mariner over natten. La marinaden renne godt av kyllingvingene, legg dem på stekebrett og stek ved 230 grader i 20-30 minutter.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Håper du har hatt en fin helg hos Mylian. Det er vel ikke lenge til skoleslutt for deg nå, deilig med sommerferie. Får håpe du kommer opp i de fagene du ønsker da. Jeg husker jeg kom opp i samfunnsfag muntlig på ungdomsskolen, det var tre grusomt tykke og kjedelige bøker som var ganske gamle og dermed ikke spesielt oppdaterte. Det gikk vel mildest talt dårlig. Jeg tror jeg fikk engelsk skriftlig (begynner å bli lenge siden, faktisk har vi 10 års jubileum for ungdomsskolen i sommer), og det gikk veldig bra. Du får ha lykke til uansett hva det blir! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen. Riktignok skinner sola og jeg har fri, så det er forsåvidt en ganske bra dag. Jeg kommer nok til å se relativt lite til min kjære denne uken. I tillegg til vanlige arbeidsdager har han firmasommerfest på fredag, det varer vel fra arbeidstidens slutt og ut i de små timer. Og både lørdag og søndag har han noe Microsoft-greier, så da har vi bare kveldene sammen. På lørdag skal jeg ut på shopping- og lunsjtur med en god venninne da. Jeg kjører samboeren min dit han skal først og så henter jeg henne. Vi skal til diverse kjøpesentre rundt Oslo, det er mer praktisk for stor-shopping. Da kan man legge varene i bilen etterhvert i stedet for å måtte drasse på dem som når man går rundt i sentrum. Og dessuten trenger man ikke tenke på været. ;)

Grillede hjemmelagede hamburgere (4 pers.)

500 g kjøttdeig/karbonadedeig

⅓ kopp griljermel

¼ kopp finhakket løk

2 ss Dijon-sennep

2 ss hakket frisk estragon

3 knuste hvitløksfedd

salt/pepper

hamburgerbrød, salat, tomat og dressing til servering

Bland kjøttdeigen med griljermel, løk, sennep, estragon, hvitløk, salt og pepper. Form til fire burgere og pensle godt med olje. Grill 2 minutter på hver side og server på hamburgerbrød med salat, tomat og dressing.

Grillede kyllingpakker (6 pers.)

Marinade:

¼ kopp sitronsaft

1 ss olje

½ ts pepper

½ ts salt

¼ kopp vann

½ ts hakket frisk dill

6 kyllingfileter

2 squash, delt i strimler

2 gule squash, delt i strimler

1 grønn paprika, delt i strimler

1 rød paprika, delt i strimler

1 ss hvetemel

2-3 ts sitronpepper

salt

Gjør klar 6 ark aluminiumsfolie. Fordel squash og paprika på arkene. Bland halvparten av marinaden med melet og hell over grønnsakene. Legg kyllingfiletene oppå og dryss på sitronpepper og salt. Lukk pakkene og grill 15-20 minutter, snu en gang under stekingen.

Grillet laks med honning og sennep (2 pers.)

2 skiver laksefilet

2 ss olivenolje

2 ss honning

2 ss vann

1 ts sennepspulver

2 ts soyasaus

salt/pepper

Bland sammen honning, vann, sennep, soyasaus, salt og pepper. Oljen pensles på fisken og legg den på grillen. Stek 8-10 minutter. Pensle med sausen under stekingen.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...