Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Denne....

:frustrert:  :evil:  :sjokkbla:  :grine:  :sjokkert:  :sinna:  :sur:

...fra eksamen forrige semester passer i grunn like bra i dag.

Men om ca 24 timer er alt over.

Endret av Arkana
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror vi har sammenfallende eksamenstidspunkt og eksamenslesemønster... Jeg har muntlig i morgen, og kan vel ikke skryte av full kontroll på pensum. Ei heller av overveldende lesemotivasjon de siste to ukene...

:grine:

Men vi fikser det nok!

Lykke til i morgen! :heiajente:

Skrevet (endret)
Jeg tror vi har sammenfallende eksamenstidspunkt og eksamenslesemønster... Jeg har muntlig i morgen, og kan vel ikke skryte av full kontroll på pensum. Ei heller av overveldende lesemotivasjon de siste to ukene...

:grine:

Men vi fikser det nok!

Lykke til i morgen! :heiajente:

Huff, ja. Det er godt noen forstår i allefall. Det er så frustrerende, jeg vet jo at jeg må lese, jeg vet at jeg burde ha lest bedre den siste tiden. Men hjernen min klarer ikke å samle seg om eksamensstoffet. Men, jeg får gjøre det beste ut av det, gjøre så godt jeg kan. Kanskje er jeg heldig, og får spørsmål om akkurat det jeg kan.

Lykke til i morgen til deg også! Sender gode eksamensvibber over. Må tenke positivt! :heiajente:

Endret av Arkana
Gjest Anonymous
Skrevet

Er det skriftlig du har?

Vet akkurat hvordan det er, leser tre setninger maks, og så popper det opp en tanke av typen "Jeg burde vasket klær!", "Nå vil jeg heller strikke!", "Jeg er ikke sulten, men jeg har jammen lyst på mat!", "Lurer på om jeg har fått mail den siste halvtimen, det må jeg jammen sjekke!" og, som du sier: "Oi, vinduene trenger jaggu en skikkelig vask!"

:ler:

Men nå er det virkelig ikke lenge igjen, altså!

Og nå SKAL jeg gå og lese... :wink: Du også! Husj! :ler:

Skrevet (endret)

Ja, 6 timers skriftlig eksamen. Hater lange eksamener, man blir så sliten av det.

Har det akkurat som deg. Utrolig hvo spennende støvtørking, stirre ut av vinduet, intetsigende KG-tråder o.l. blir når alternativet er å lese. Ja, for gjøre et nytt forsøk med bøkene da. ;)

Endret av Arkana
Skrevet

Krysser fingrene for deg på eksamen i dag!

Skrevet (endret)

SOMMERFERIE!

SOMMERFERIE!!

SOMMERFERIE!!!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

(og eksamen snakker vi ikke om.......)

Endret av Arkana
Skrevet
SOMMERFERIE!

SOMMERFERIE!!

SOMMERFERIE!!!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Gratulerer!!!!!!!! En fantastisk følelse, ikke sant?? Kos deg masse! :-)

Skrevet

Grattis med sommerferie!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hurra og GRATULERER! :hoppe:

Jeg har også sommerferie og det er så DEILIG! :tommelsmil:

NYT DET!

Skrevet (endret)

Ja, utrooooolig herlig følelse. Har ligget på sofaen og sett på diverse programmer jeg har tatt opp denne uka, som jeg ikke kunne se fordi jeg måtte lese. Nå står kjøttsaus til lasagne og putrer på komfyren. Sambo kommer straks hjem og vi skal handle litt før broren min kommer.

Vi får hente bilen på mandag. :hoppe: Skal bli litt vemodig å skilles fra Golf'en, den har vært trofast i mange år og den mest behagelige bilen jeg noen gang har kjørt. Det er forøvrig utrolig hva som får plass i en Golf. Men, nå er det på tide med noe større (og om et par år blir det jo barn også... :sjarmor:), Golf'en er tross alt 9 år gammel, og det har vært en del ting det siste året (eksosanlegget, bremsene...). Vi fikk forøvrig 40 000 for den i innbytte, så da ble kjøpet litt billigere også. Greit å bare bytte inn bilen og slippe å stresse med å selge den selv. (Dessuten er det jo 100 på dusinet av Golf'er, så jeg tror vi hadde hatt litt strev med å få solgt den selv.)

Og nå er det bare 9 dager til vi reiser på ferie. Jeg har skrevet pakkeliste til ferien (jepp, sånn er jeg, må være sikker på at alt er med). Jeg er redd for å ta med for mye, for det blir garantert masse shopping. Heldigvis bor vi hos bestefar, så det er tilgang til vaskemaskin (i motsetning til hoteller), så jeg satser heller på å vaske klær en gang underveis.

Endret av Arkana
Skrevet

Skjønner at du koser deg nå! :-) Og det fortjener du! Jeg er en "listeskriver" jeg også! Har alltid vært sånn, enten det gjelder middager de neste ukene, lister over hva som befinner seg i fryseren, eller pakking til ferieturer. Du får nyyyte kvelden og resten av helgen da :klem:

Skrevet

God ferie - nyt det. Jeg skal jobbe nesten hele juli også før jeg får ferie, til gjengjeld skal jeg ha 3 uker da og to nye i oktober, og enda har jeg nesten 2 uker til gode + nesten en uke avspasering...

Gratulerer med ny bil også! *Misunnelig* - min 10 år gamle Peugot er også moden for utskifting snart...

Nåval, sånn er det! God helg! Hekse :klem:

Skrevet (endret)

God helg til deg også Brunhilde! :klem:

Og til søndagsengel, Pepita, lunacia og andre som har vært innom i det siste! :klem:

I dag er første dag i vår 7 uker lange sommerferie. :hoppe: Vi har akkurat dusjet og skal til byen en tur. Skal kjøpe litt sommerklær (feriepenger er en god ting!) og et par ting til ferien og så spiser vi frokost i byen tenker jeg. Sambo fikk sine feriepenger i går + en uventet bonus fordi han har tatt så mange sertifiseringer. :-D

Og så er det nyyyydelig vær, og jeg skal endelig innvie de superlekre sandalene jeg bare måtte ha da vi var i København.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Shopping er gøy. Vi dro til Oslo City, først spiste vi frokost/lunsj på La Baguette. Jeg så litt etter klær og kjøpte fire topper og et herlig flagrende skjørt med sommerfugler på. Kjøpte også ny shampo og annet småtteri. Så var det helgehandel (gidder som sagt ikke ukeshandel nå når heisen blir byttet ut, orker ikke dra så mange poser opp trappene). Vi skal grille i dag. Urtemarinert indrefilet av svin, maiskolber, squash og auberginer og hjemmelaget potetsalat + kryddersmør. Til dessert: nøttesjokoladeiskrem. :sikle:

I morgen skal vi to og broren min ta T-banen opp til Frognerseteren og gå nedover, sannsynligvis til Sognsvann. Det er jo meldt fint vær, så det lover godt. Broren min har aldri gått i Oslomarka (ikke så rart siden han bare har bodd her i 5 mnd), så det blir fint å vise ham at Oslo er mer enn bare byen.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

For et nyyyydelig vær! Vi stod opp for litt siden, jeg har akkurat dusjet og sambo er i dusjen nå. Vi skal straks spise frokost ute på balkongen, og så tar vi og broren min T-banen til marka og går en laaaang tur. Senere griller vi biff med alskens godt tilbehør (maiskolber, brokkoli, peppersaus, bakt potet, hjemmelaget champignonstuing, friterte løkringer) med hjemmelaget jordbærsorbet til dessert. Ja, dette blir nok en fin dag! :-D

Endret av Arkana
Skrevet

Din heldiggris. Jeg får vann i munnen av å lese, men jeg er på pulverslankekur (i legens regi) og må nok holde meg til pulver og grønnsaker i dag også...

På den annen side så er squash, champignon, papkrika og aspargestopper med litt olje og mye oregano, basilikum, pepper og litt salt stekt i wok ikke å forakte. Ei heller lettkokt blomkål og brokkoli med 1 ss sennepsdressing over. Alt i alt er livet godt.

God søndag, hilsen heksa.

Skrevet

Ja, alt i alt er jo livet godt. Og tenk at det ikke varer evig, snart kan du spise det du har lyst på igjen, i tillegg til at du har fått en friskere og sunnere kropp i mellomtiden!

Skrevet

Hei!! Tenkte at siden du er så snill og legger igjen hilsener i dagboka mi, så kan jeg legge fra meg et lite spor her jeg også :wink:

Gratulerer med vel overstått eksamen (som vi da ikke skal snakke om :tunge1:), og heldiggris du som har fint vær! Her er det bare noen regntunge skyer på himmelen. :sur:

*legger igjen spor...*

Skrevet

Her var det mange gode oppskrifter for en ku :sikle:

Tusen takk!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...