Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer så mye med ny bil!! :hoppe: Hva slags bil er det? Lykke til med siste innspurt av eksamenslesing! jeg hadde eksamen forrige tirsdag, og det var utrolig godt å få ferie etter så mange uker med hard jobbing og lesing! jeg har inntrykk av at du er en flink og smart psykologistudent, da, så det går nok bra dette her :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gratulerer så mye med ny bil!! :hoppe: Hva slags bil er det?

VW Passat sedan. Sort metallic, 2,0 l, 4 hjulstrekk ++. Veldig fornøyd med kjøpet!

Skrevet

VW Passat sedan. Sort metallic, 2,0 l, 4 hjulstrekk ++. Veldig fornøyd med kjøpet!

Høres bra ut :-) :-) Gratulerer, nok en gang!!

Skrevet

Så bra! Skjønner at det har vært mye jobbing og stress på deg i det siste, men jeg er sikker på at du får god karakter på alt du har gjort. Og nå skal du på en velfortjent ferie i Skottland. Det er deg vel unt! :klem:

Takk! Hadde det veldig fint der!

Skrevet (endret)

Oi, bare tre dager til eksamen. :sjokk::sjokk::sjokk:

Jeg er så utrolig lite motivert til å lese. Tenker bare på at jeg vil ha ferie. Jeg må bare ta meg sammen og sette i gang.

I kveld kommer broren min, vi skal spille Carcassonne og se fruene, så da kan jeg ikke bruke kvelden til lesing. Må være flink i dag!

Mamma har ordnet privat besøk til fabrikken til L'Occitane (velværeprodukter, selges på CC-Vest og Sandvika Storsenter) når vi er på ferie. Det er jo dyrt i Norge, men billig i Frankrike, og siden de tilfeldigvis ligger i samme by som Mamma er fra så må vi jo ta en tur innom og benytte oss av 10% rabatt.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Kom nettopp på noe som skjedde for et par mnd siden, som jeg ikke tror jeg har nevnt før. En liten morsom sak.

Jeg hadde kjøpt bladet Gravid, for en venninne av meg skulle være med. Og mens jeg blar gjennom ser jeg at de bl.a. har intervjuet en kollega av samboeren min og kona hans som venter barn. Jeg sender en mld til sambo og spør om han visste at Xxx skulle få barn? Og han svarer ja, og lurer på hvorfor jeg spør om det. Jo, jeg leste det i et blad svarer jeg. Og sambo syntes dette var litt spennende, for han visste ikke at kollegaen var intervjuet i et blad, så han går til kontoret hans og spør han om det. Og Xxx ser rart på ham og sier. "Skal dere ha barn?" "Hvordan det?" svarer sambo. "Hvorfor leser dere Gravid?" Og jeg er ganske sikker på at sambo så slik ut :overrasket: akkurat da. Jeg får i allefall en mld som sier "Skal vi ha barn?". Noe jeg heldigvis kunne berolige han med at vi ikke skulle ha. :ler:

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Forøvrig er det ganske sikkert tegn på at jeg er eksamenspuggelei når jeg til og med leser innlegget "Hva er klyster?" på Graviditetsforumet. :ler:

Men nå har jeg vært på butikken og ladet opp med cola og toffypops, så nå håper jeg på litt ekstra energi. :danse:

Endret av Arkana
Skrevet

:hoho:

Du er nå søt også, da. ;)

Kjenner til det der med mangel på motivasjon for lesing.

Skrevet
:ler: Søt gravidhistorie!! Også minte du meg på at jeg nå faktisk kan begynne å kjøpe et nytt blad :-) Det har jeg venta på i mange år! First thing tomorrow! :wink:
Skrevet (endret)

Åååh, jeg må være verdens verste student. :murvegg: To dager før eksamen og jeg eier ikke en millimeter med motivasjon. Er det mulig? :roll: Den gode nyheten er at halvparten av pensum har jeg forstått bare ved forelesningene, og trenger ikke lese nevneverdig på. Den dårlige nyheten er at resten av pensum skjønner jeg ikke en dingel av. Jaja.....

Sambo skal på fest hos den nye sjefen i kveld, som bor rett borti gata. Så det betyr ekstra eksamenslesetid for meg, for jeg klarer ikke lese særlig når han er hjemme.

Endret av Arkana
Skrevet

Stakkars, jeg vet akkurat hvordan det er :trøste: Du får trøste deg med at du snart (hvert øyeblikk faktisk) har ferie!!! :-)

Skrevet

Huff, vet hvordan det er! Mitt beste triks er å definere små og meget konkrete oppgaver for meg selv "lese de 5 sidene om xxx emne", også unne meg selv en liten pause eller noe sånn når det er utført. Da blir det i alle fall gjort noe i stede for at jeg får angst og ikke gjør noe fordi oppgaven er uoverkommelig. Og snart er det ferie!

Gjest lillelou
Skrevet

...Og etter å ha lest dagboken din, gikk jeg straks inn på gravidforumet for å lese "hva er klystèr?". Snakk om å ha lite å gjøre. :tunge1::wink:

Håper du får en fin sommer, Arkana!

Skrevet (endret)

Takk for hilsener og eksamensstøtte. Det kommer godt med! Jeg begynner så smått å få teken på en del ting her, ikke så vanskelig som jeg trodde. Men eksamensoppgavene virker litt skremmende. Sitter og blar gjennom oppgaver gitt tidligere semesteret. Det er dumt at vi ikke får noen valgmuligheter. I allefall to oppgaver å velge mellom. Her får vi bare én stor oppgave + 3-4 små i hvert emne (fire emner), og alt skal besvares. :sad: Hater eksamen... Men gjett om jeg skal kose meg fredag kveld, når alt er over!

Endret av Arkana
Skrevet

Eksamenslesing er noe herk - du er i hvertfall ferdig på fredag, jeg er ikke ferdig før om en uke....

Skrevet

Jeg hadde heller ingen motivasjon før eksamen. Vet veldig godt hvordan du har det, med andre ord. *klem*

Skrevet

Rask wok til middag, som jeg koste meg med mens jeg unnet meg selv å se EastEnders. Føler meg overhodet ikke forberedt til fredag, og skjønner ikke hvordan jeg skal få presset den manglende kunnskapen inn i hodet mitt på den korte tiden jeg har igjen. Det hadde vært uendelig deilig å bestå på fredag (vi får aldri karakterer, kun bestått/ikke bestått), og det hadde vært uendelig kjipt å måtte ta eksamen om igjen, men det er vanskelig å tenke slik nå. Huff, eksamen får ikke fram det beste i meg. *tilbake til lesingen*

Skrevet

Jeg er sinnsykt trøtt og sliten. 5 timers søvn er ikke så mye. La meg sent, og i tillegg fikk jeg ikke sove fordi jeg var så kvalm. Og siden dette er siste dag før eksamen, måtte jeg bare dra meg opp samtidig som sambo for å lese. Er kjempesulten også, får lage meg litt frokost før jeg kaster meg over bøkene.

Skrevet

Lykke til med aller siste innspurt! :-)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...