Arkana Skrevet 9. april 2005 Forfatter #2581 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Nå har vi vært i byen en tur. Dro til Oslo City og handlet litt av hvert, og spiste baguette til frokost og kjøpte kake på Deli de Luca. Så kjørte vi til Elkjøp og kjøpte ny grill. Hun foran oss i køen helte ut en pose med kronestykker da hun skulle betale. Det tok evigheter å telle opp alle hun hadde, og hun så ikke flau ut en gang, til tross for høylytte sukk og kommentarer fra andre i køen. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. april 2005 #2582 Del Skrevet 9. april 2005 Tacopai.. mm.. har aldri hørt om, høres godt ut! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 9. april 2005 #2583 Del Skrevet 9. april 2005 Det er noen som virkelig har talent til å irritere.¨ Håper du får en fin lørdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. april 2005 #2584 Del Skrevet 9. april 2005 Takk for oppskriften! Skal lage deigen nå snart! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. april 2005 Forfatter #2585 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) God lørdagskveld til alle dere andre også! Satte kylling til marinering i går (hvitløk og chili), den står i ovnen nå. Skal straks sette på frityrgryta til pommes noisettes og lage salat med hvitløksdressing til. Er kjempesulten. Sambo har sovnet på sofaen, og pusekatten har sovnet i kroken sin i senga. Så heldig jeg er som har dem i livet mitt. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. april 2005 #2586 Del Skrevet 9. april 2005 Forresten - ca hvor stor skal formen være? 800 g kjøttdeig er jo ganske mye! Bør jeg bruke "lasagneform"/vanlig ildfast form framfor en liten paiform? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. april 2005 Forfatter #2587 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Forresten - ca hvor stor skal formen være? 800 g kjøttdeig er jo ganske mye! Bør jeg bruke "lasagneform"/vanlig ildfast form framfor en liten paiform? Jeg bruker faktisk ikke 800 g kjøttdeig i denne (vi er bare to stk). Jeg bruker en vanlig 4-500 g pakning, men følger ellers oppskriften slik den står. Jeg har brukt både paiform (25 cm i diameter) og lasagneform (20x30 cm), og begge fungerte bra. Bruker du 800 g ville jeg gått for en lasagneform/ildfast form. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. april 2005 #2588 Del Skrevet 9. april 2005 Takk! Jeg stusset litt på mengden, men tenkte at jeg heller får fryse det som blir til overs. Satser på lasagneform i hvertfall! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. april 2005 #2589 Del Skrevet 9. april 2005 Det var utrolig vanskelig å kjevle ut deigen!! Selv om jeg lot den ligge kaldt lenge, "smeltet" den før jeg fikk kjevlet ferdig. Så det endte med at jeg trykket biter av deigen til paiskallet ned i formen... men er veldig spent på om jeg klarer å kjevle ut lokket! Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. april 2005 Forfatter #2590 Del Skrevet 9. april 2005 Bruk godt med mel både over og under når du kjevler. Hadde samme problem for et par dager siden med deig til en eplepai. Og når du flytter deigen over til paien, så rull den litt rundt kjevla så bør det gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. april 2005 #2591 Del Skrevet 9. april 2005 Tusen takk! Du er virkelig god å ha!! Da setter jeg i gang... :-) Ha en fin kveld, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2005 Forfatter #2592 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) :sur: Foreleseren på fredag fortalte om en ny bok som kommer i mai, som er bedre enn en av bøkene på pensumlista. Jeg hadde allerede kjøpt den, men fant ut at jeg skulle levere den tilbake og vente på den nye boken. Som sagt så gjort, i går leverte jeg den tilbake og fikk tilgodelapp. Så i går kveld kom jeg på det, jeg skal ha en presentasjon på mandag, og hvor tror dere stoffet til presentasjonen står? Jo, i boken jeg leverte tilbake. Dumme dumme meg som ikke kom på at jeg skulle skrive av det jeg trengte før jeg leverte tilbake. Presentasjonen er kl 11 på mandag, hvilket betyr at jeg må stå klar utenfor bokhandelen kl 9 og kjøpe boken på nytt, skrive presentasjonen (som heldigvis skal være kort) på universitetet og så levere boken tilbake igjen etterpå. Jaja, jeg har bare meg selv å skylde. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2005 Forfatter #2593 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Mørk amerikansk sjokoladekake 225 g hvetemel 400 g sukker 1 ts natron 1 ts salt 1 ts bakepulver 1,5 dl vann 2 dl skummet kulturmelk 175 g mykt smør 2 egg 2 ts vaniljesukker 2 dl kakao 75 g smør 6 ss kakao 250 g melis 2 ts vaniljesukker 5 ss sterk kaffe Bland sammen mel, sukker, natron, salt, bakepulver, vann, kulturmelk, smør, egg, vaniljesukker og kakao og visp sammen i hurtigmikser/kjøkkenmaskin. Hell i en bakepapirkledt liten langpanne og stek på nederste rille ved 180 grader i ca 35 minutter. Avkjøl på rist og del i fire. Rør resten av ingrediensene sammen til en glasur. Legg to og to kaker sammen med glasur mellom og smør glasur over kaken. Skjær i skiver. Den er mektig! Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2005 #2594 Del Skrevet 10. april 2005 Du kan ikke bare låne boka på UB? Hos oss har de flere kopier av alle pensumbøker, og noen er merket "ikke for utlån". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2005 Forfatter #2595 Del Skrevet 10. april 2005 Jo, jeg kan alltids låne den. Men jeg må ha en som kan tas med ut, for biblioteket har så vidt jeg vet ikke PC'er jeg kan skrive presentasjonen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2005 Forfatter #2596 Del Skrevet 10. april 2005 Ah, har akkurat sjekket. De har to inne på biblioteket, så da slipper jeg å kjøpe den på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 10. april 2005 #2597 Del Skrevet 10. april 2005 Jo' date= jeg kan alltids låne den. Men jeg må ha en som kan tas med ut, for biblioteket har så vidt jeg vet ikke PC'er jeg kan skrive presentasjonen på. Det er da mange PC-er på biblioteket? Hatt en fin helg, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2005 Forfatter #2598 Del Skrevet 10. april 2005 Hmm, har aldri sett noen PC'er på biblioteket, annet enn de som brukes til å søke etter bøker da (men jeg må innrømme at jeg aldri har vært særlig rundt der og sett, jeg kjenner veien til og fra psykologibøkene og that's it). Men jeg foretrekker uansett å sitte på instituttet. Joda, helga har vært veldig fin og avslappende. Hva med din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2005 Forfatter #2599 Del Skrevet 10. april 2005 Nå har jeg kokt en høne til middagen i dag. Kokte den 2 timer i saltet vann med en gulrot i biter, en løk i store biter, ca 10 pepperkorn og 2 laurbærblad. Nå har den fått avkjølt seg litt og jeg har plukket av kjøttet. Skal lage gryterett av den. Skal steke hakket løk med litt karri. Og så skal jeg ha i gulrot og poteter i terninger, strimlet purre og erter. Skal bruke kokekraften fra høna og la det putre til alt er mørt. Har i fløte og hønsekjøttet og varme opp. Det blir godt. Høns smaker jo mer enn kylling, så når jeg orker tar jeg meg tid til å koke det (tar jo en del lengre tid). Høne er jo så godt i f.eks. mulligatawnysuppe, hønsefrikassé osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. april 2005 #2600 Del Skrevet 10. april 2005 Hei og hopp! :-) Tacopaien ble kjempegod!! Så nå har du en høy stjerne hos sambo også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg