Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg og min kjære vært sammen 7 år, og det er nøyaktig ett år til vi gifter oss! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner. :blomst:

Nå har vi spist nydelig marokkansk mat på restaurant med sjokoladekake til dessert, og jordbær med fløte som dessert nr 2 når vi kom hjem. :sjenert:

I morgen skulle vi se på fliser til kjøkkenet, men har flyttet det til lørdag istedet. Det skal bli spennende, håper vi finner det vi er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte boken "I choose to live" i går, den handler om Sabine Dardenne som ble kidnappet av Marc Dutroux i Belgia for 10 år siden. Jeg klarte ikke å legge den fra meg da jeg begynte på den i går kveld, og leste til halv fire og da jeg våknet igjen i morgen ble jeg liggende og lese til halv to. Er snart ferdig, tror jeg skal sette meg ute i sola og lese ferdig. Sterk bok!

Lurer på om jeg skal ut og kjøpe jordbær, i dag igjen. Har spist jordbær tre dager på rad nå. Det er jo så godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den boken er sikkert gripende og sterk, ja. Kunne tenkt meg å lese den selv.

Jordbær er snadder. Har kjøpt meg en kurv selv. Sambo er i Trondheim og flyet deres ble så forsinket at de visstnok like greit overførte de passasjerene til neste fly. Så han blir sen. Ergo en masse jordbær på meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo er i Trondheim og flyet deres ble så forsinket at de visstnok like greit overførte de passasjerene til neste fly. Så han blir sen. Ergo en masse jordbær på meg. ;)

Samboeren min blir visst sen også. I forrige uke fikk han et nytt prosjekt (fordi de mente at det forrige har blitt lett for ham, og han var for flink til å bli "kastet bort" på dette), men de som har overtatt har visst problemer. Halv to i natt fikk han en mld om at de stod fast og ba om at han kom og hjalp dem når han kom på jobb morges (da hadde de altså sittet og jobbet med dette hele arbeidsdagen, kvelden og natten :forvirret:), så det tar vel sin tid å hjelpe dem samtidig som han skal gjøre sine ting.

Jaja, jeg har fått skrevet ukemeny og handleliste, så straks han kommer drar vi og handler. Begynner å bli sulten på middag da, har ikke spist så mye i dag. Vi skal grille, og det er alltid godt. :sikle:

Snutta har lagt seg til å sove i "pappa's" trusehylle. Det er favoritthylla i klesskapet. :ler: Hun graver seg godt ned mellom truser og boksershortser og ligger helt gjemt og sover. Hun er nå søt da :hjerte:, skjønt jeg er ikke så sikker på at samboeren min synes det er søtt med kattehår på sine edlere deler. :ler:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Vår pusefant pleide å legge seg oppå alle shortsene til sambo, for den trådhylla var så grom å ligge i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig vær i dag. Har akkurat laget en bolledeig som står og hever, skal vaske gulvene kjapt og kanskje jeg setter meg ute med pusekatten. Leste ferdig boken i går, veldig bra var den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig vær! Skikkelig varmt og godt. Nå er jordbærene enda billigere (24 kroner), så jeg kjøpte to kurver i dag. En skal spises med sukker og fløte til dessert i kveld, den andre skal brukes til en rullekake jeg skal lage til dessert i morgen. Etterpå dro vi rundt og tittet på kjøkkenfliser. Vi var først på Flisdesign på Skøyen, hvor man får 20% OBOS-rabatt. Jeg skjønner godt at man trenger 20% rabatt for prisene der var høye! Helt uaktuelt å kjøpe fliser til 2500 kroner per kvadratmeter. :riste: Etterpå skulle vi til Best Pris Fliser på Alnabru, på veien passerte vi mange flisbutikker og bestemte oss for å stoppe innom Flis og Miljø. Det var et lurt valg, for der fant vi akkurat de flisene vi ønsket, til bare 300 kroner kvm! Veldig fornøyd! Deretter kjørte vi ut til Sandvika Storsenter, jeg kjøpte med nye hvite sandaler (har bare svarte, og trengte noen lyse til et par lyse skjørt jeg har), handlet på Ultra og kjøpte herlig italiensk iskrem. :sikle: Nå skal vi slappe av litt, jeg tror jeg skal sette meg ute med pusekatten, og så blir det grillmat til middag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du også har kjøpt jordbær. :ler: Tror nok vi er like glade i det begge to. Jeg vurderte å kjøpe to kurver, men det ble bare en som skal spises med fløte og sukker. :sikle:

Middagen i dag blir nok en pizza fra den lokale sjappa. Det er den som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en fin dag. Har sittet ute en del sammen med snutta. :hjerte:

Broren min kom til middag som vanlig, og kjempegod dessert. Vi har spilt Carcassonne (jeg vant! :sjarmor:) og så har vi sett (og ledd veldig av!) Mythbusters, og så ble vi litt fascinert av A Haunting, så broren min ble her litt lenger enn han pleier. Han blir nok litt trøtt i morgen tidlig stakkar.

Har lagt iskremmaskinbollen i fryseren i dag, i morgen skal jeg lage jordbærsorbet. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærprisen går bare nedover og nedover. I dag kostet det 19 kroner per kurv, så jeg kjøpte tre :sjenert:, i tillegg til søt vannmelon og kjempegode moreller. Nesten to av kurvene med jordbær skal gå til jordbærsorbet som jeg skal lage senere i dag (:sikle:), og den siste skal selvsagt spises med fløte. Det er et under at jeg faktisk har gått litt ned i vekt den siste tiden for vi har spist jordbær med kremfløte hver eneste dag den siste uken, og kommer nok ikke til å slutte med det første heller. Må utnytte jordbærsesongen mens vi kan. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, jordbærsorbeten ble kjempegod! :sikle::wow:

Varmt og godt i dag, men plagsom vind. Synes det er litt irriterende å prøve å sitte ute og lese for det blafrer sånn i arkene.

Pusekatten vår er rar når det gjelder vanndrikking. Da vi fikk henne satte vi selvsagt en vannskål ved siden av maten hennes, og vannet ble byttet hver dag. Aldri har jeg sett henne drikke av den skålen, derimot fant hun ut at å drikke av badekaret (vi lar dusjhodet ligge nede i bunnen og så skrur på vannet litt slik at det renner en liten elv fra dusjhodet og ned til sluken) var mye mer spennende. Så etter to år tok vi vekk vannskålen fra matkroken hennes og hun har drukket villig av badekaret. Etter at vi hadde pusesikret balkongen satte vi vannskålen med kaldt vann ute på balkongen, og nå plutselig har den blitt veldig interessant. Hun drikker av den flere ganger om dagen, og om morgenen maser hun fælt om at vi skal slippe henne ut og drikke og da drikker hun gjerne av det gamle vannet fra dagen før, som har stått i morgenstolen noen timer. Badekaret er helt uinteressant. Hun vet hva hun vil i allefall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok en herlig og varm dag. Møtte en venninne i byen i ettermiddag og vi satte oss på utecaféen ved karpedammen på Akershus Festning. Vi endte opp med å spise middag der også. Utrolig herlig å sitte der, klukking fra dammen, småfugler som lekte og ertet hverandre, lite folk (=mindre støy) og iskald cola. :) Etterpå spaserte vi litt på Aker Brygge og spiste is før vi dro hver til vårt. Samboeren min har laget middag selv og vi har drukket hjemmelaget jordbærmilkshake og skal straks spise jordbær med fløte (ja, for vi kan jo ikke unngå det denne dagen heller :sjenert:).

Broren min har bursdag i neste uke, må pønske ut en gave og finne ut hvilken god kake jeg skal bake til ham, om han ikke har et eget ønske da. Snart er det min bursdag også, har akkurat laget ønskeliste til samboeren min på Amazon. Vanskelig å velge, det er så mye jeg vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Det hørtes herlig ut! Skulle ønske jeg hadde tid og energi til å spise ordentlig ute etter jobb, men som regel blir det en snartur innom stamcafeen for å helle i meg en dobbel mocca i et naivt håp om at den får meg til å våkne litt. (Men, det skal nok mere til når kroppen er vant til å få koffein i seg hver ukedag. :sjenert:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig varmt i dag også. *puh* Her går bordvifta for fullt stort sett hele dagen. Jordbærprisen var nede i 14 kroner kurven i går, har ikke sjekket i dag da, kanskje den er lavere? Men samboeren min kjøpte i går, så jeg skal lage jordbær-pavlova til dessert i dag. Samboeren min kom forøvrig hjem for noen minutter siden og skal jobbe hjemme resten av dagen. Han har satt seg ute på balkongen og har en smart liten vifte som kobles til USB-porten for å kjøle seg ned i varmen. Pusekatten flyr litt inn og ut og er tydelig ikke vant med at "pappa" er hjemme på disse tider. Tror nok hun legger seg i huset sitt snart, for det er varmt for en liten snutt. Blir vel ukeshandel senere i dag. Har såvidt skrevet ferdig ukemenyen, satser på at det blir varmt og mye grilling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Det hørtes herlig ut! Skulle ønske jeg hadde tid og energi til å spise ordentlig ute etter jobb, men som regel blir det en snartur innom stamcafeen for å helle i meg en dobbel mocca i et naivt håp om at den får meg til å våkne litt. (Men, det skal nok mere til når kroppen er vant til å få koffein i seg hver ukedag. :sjenert:

Det er i grunnen ikke ofte jeg tar meg tid til dette heller, det ville jo dessuten bli ganske dyrt i lengden. Men det gjør det desto mer koselig og spesielt når vi først gjør det. Ikke alltid så lett å finne bra utecaféer (har du noen gode tips forresten?). Mange er overfylte og du finner aldri et ledig bord, og hvis du skulle finne det er det litt for mye bråk av snakkede mennesker og biler som kjører forbi. Karpedammen var derfor helt ideelt, men kanskje litt for bortgjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...