Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)


Arkana

Anbefalte innlegg

I dag er det skyet og "bare" 24 grader ute. Egentlig ganske herlig, synes det har vært litt i overkant varmt de siste dagene. Herlig med sol og varme, absolutt, men jeg tåler ikke så veldig høy varme. Blir fort slapp og trøtt og får vondt i hodet, og ikke minst er det ubehagelig. Har helt i meg litervis med vann og annen drikke de siste dagene, og har bordvifta på når jeg sitter ved PC'en, men har likevel vært ganske tung og hatt litt vondt i hodet.

I dag er det endelig helg. Skal lage hjemmelagede hamburgere i kveld, samboeren min påstår at de er de beste han noen gang har smakt (ja, de er gode, og jeg får lov til å si det selv). Og pavlovaen jeg laget til dessert i går var nydelig, og jeg gleder meg til restene i kveld. :sikle:

Snuppa kom i senga i morges, noe hun ikke pleier å gjøre på slike dager fordi det er for varmt. Men da jeg stod opp skjønte jeg fort hvorfor. Hun hadde lagt en megabæsj i kattedoet sitt og lukten hadde sakte men sikkert sivet ut i stua, så der kunne hun selvsagt ikke ligge, så hun hadde rømt inn til meg. :ler: Man vet alltid når hun har gjort nr 2 i doet sitt, da springer hun ut av badet som et olja lyn Hun gidder ikke grave over en gang, hun bare rømmer fra lukta. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg ufattelig lyst på risboller, så det har jeg akkurat laget. Må bare vente til de har stivnet i kjøleskapet. *utålmodig* Har spist to saftis i dag allerede, så føler ikke at dette er den sunneste dagen på en stund. Og siden det er så varmt (jada, unnskyldninger, unnskyldninger..... :sjenert:) har jeg ikke orket å sykle heller. Føler jeg blir varm og klam nok om jeg ikke skal drive med fysiske anstrengelser også.

Sola kom visst fram også. :) Pusekatten er ganske kjedelig i sommervarmen, vil bare ligge i huset sitt i kottet, for der er det svalt. Så, rundt 18-19 tiden, kommer hun fram og legger seg ute på en av balkongstolene, og der koser hun seg helt til vi legger oss. Hun kan gjerne ligge der til 3-4 tiden, selv om det blir relativt kjølig. Jeg er glad vi pusesikret balkongen, for hun koser seg skikkelig og har fått et helt nytt "rom" å være i.

I morgen har vi litt av hvert på planen. Først skal vi til CC-Vest, må på apoteket og vinmonopolet (og så må jeg ha en slush på veien, slush er SÅ godt i varmen!). Deretter skal vi kjøpe flisene vi fant i forrige uke og som vi har bestemt oss for å ha. Og etterpå blir det en tur til SmartClub for litt annen shopping. Håper været blir fint. Broren min kommer som vanlig til middag på søndag, tenkte å lage skikkelig "gammeldags" søndagsmiddag med svinestek (bra det skal bli overskyet og ikke så varmt) og sjokoladekake til dessert. Det er jo finalen i VM på søndag, så jeg regner med han skal se på det (noe hverken jeg eller samboeren min er interessert i). Men han er forhåpentligvis ikke så oppslukt at han ikke har tid til en runde Carcassonne først (vi er skikkelig hekta og spiller hver eneste dag!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg igjen :) Har du begynt å sykle?

Har en ergometersykkel jeg prøver å ta en runde på nesten hver dag. Den har stått stille en stund da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kjøpt fliser. Kommer ikke til å feste dem før ferien (om to uker), men godt å ha kjøpet unnagjort. Håper det blir fint! Ellers har vi vært på CC-Vest og handlet og der spiste vi også frokost/lunsj på La Baguette. Handlet mye (ble en del impulsinnkjøp... :sjenert:) på SmartClub, men sånn er det bare.

Håper det blir fint vær i morgen, for vi hadde tenkt å ta en tur opp til Lilloseter. Synd at det ligger på andre siden av byen, men det er en såpass fin tur at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel til å bli lekkert nårde nye flisene er lagt? :-D

Ja, jeg håper det! Blir spennende å se, vanskelig å forestille seg hvordan det blir egentlig. Har hvitt kjøkken så det vi har tatt utgangspunkt i er benkeplaten, så flisene er i en helt lys, varm farge som jeg håper står i stil med den. Har hørt det er enkelt å legge fliser også, så satser på at det er fort gjort. Så får vi låne utstyr av noen som broren min kjenner, så da sparer vi jo litt penger der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med kjoekkenfornyelse! :)

Skal si dere er aktive for tiden med all fartingen deres! Misunner dere CC-Vest, der er det lenge siden jeg har vaert naa..

Ha en fin sommerkveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med kjoekkenfornyelse!  :)

Skal si dere er aktive for tiden med all fartingen deres! Misunner dere CC-Vest, der er det lenge siden jeg har vaert naa..

Ha en fin sommerkveld!

:klem:

Ja, det er i grunnen litt koselig å farte rundt og ha ting som skal gjøres og fikses og ordnes. Liker CC-Vest godt, vanskelig å få parkering på lørdager da, men i dag var vi tidlig ute. Ble myyye bedre etter at de utvidet, kan nesten ikke huske hvordan det var før den tid.

Har aldri vært på noe CC-Vest. Er det er kjøpesenter?

CC-Vest er et kjøpesenter ja, såvidt jeg vet det eneste kjøpesenteret på vestkanten, så det er derfor vi bruker det en del. Ellers kjører vi ofte til Sandvika Storsenter, ikke så langt unna det heller når man bor så langt vest. Tar like kort tid å kjøre dit som inn til Oslo City.

CC-Vest ligger forøvrig på Lilleaker, så det er vel trikk (til Jar) og buss (23 og 32 tror jeg det er) som er enkleste måte å komme seg dit på hvis du ikke har bil. Et fint kjøpesenter, men ikke det jeg velger når jeg virkelig skal shoppe, da foretrekker jeg sentrum eller Sandvika Storsenter som har betydelig bedre utvalg av butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld/natt høljet det ned. Litt koselig å sitte inne da og høre på regnværet, men pusekatten syntes ikke det var så gøy, hun ville ikke være på den våte balkongen. I dag er det sol igjen, men ikke så varmt som det var i forrige uke. Var i grunnen herlig å ikke ha en fullt så varm natt. Har sovet veldig godt i natt! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et vær. Sol på lørdag, regn på søndag, sol på mandag, regn i dag og det skal visst bli sol igjen i morgen. Ikke lett å bestemme seg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye rart i hodet da jeg stod i dusjen i morges og tenkte først ikke så nøye på at ansiktsvasken min luktet litt annerledes. Det viste seg etterhvert at jeg hadde brukt intimvask istedet. :ler: Jeg må ha vært rimelig fraværende, for ikke bare lukter de annerledes, de har også forskjellig farge og ansiktsvasken skummer mye mer, men det hadde gått meg hus forbi. :ler:

I går brukte jeg kalenderen på PC'en for å sjekke hvilken ukedag en dato faller på, jeg må ha klikket litt for raskt tilbake til dagens dato for den ble stående på juli 2007. Det var tydeligvis nok til å forvirre PC'en min totalt da jeg slo den på i morges. Feilmeldinger om at jeg ikke hadde en ekte Windows-versjon og greier begynte å poppe opp, men jeg skjønte heldigvis raskt hva som var galt og det var jo raskt å fikse. Et øyeblikk så jeg for meg at samboeren min måtte brukte hele kvelden på å reparere et eller annet jeg tydeligvis hadde gjort galt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er noen trøst så har jeg hørt at intimvask skal være ganske bra å vaske ansiktet med om økonomien er på sparebluss eller man ikke har annet tilgjengelig. pH'en skal visst være ganske riktig, så det var ikke så veldig galt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vasket ansiktet med den korrekte ansiktsvasken. :ler:

Nydelig vær i dag, kanskje jeg skal sitte ute litt og lese? I morgen kommer bestevenninnen min, det blir vel taco og skravling som vanlig. Er en stund siden hun var her, det har vært så fint vær lenge at vi har vært på byturer og caféturer istedet. Besøket er forøvrig forbeholdt at søsteren hennes (som bor hos henne til hun får overta sin nye leilighet om en mnd) ikke føder i løpet av morgendagen. Hun er 4 dager over termin så det kan jo skje når som helst.

Broren min har bursdag i morgen, han skal feire med noen venner, så vi tar igjen feiringen vår på søndag. Han har fått bestille middag og kake og på lørdag må vi ta en tur til byen og finne en fin bursdagsgave, det blir vel noe til modelljernbanen hans tenker jeg.

Jeg har selv bursdag om litt over to uker og i går kom faktisk samboeren min hjem med gave til meg (og han påstod til og med at det var bare del 1!): en 19 tommers flatskjerm til PC'en min! :hoppe: Plutselig ble skrivebordet så mye luftigere. Og pusekatten har lagt sin elsk på esken som den kom i, og har sovet der i hele dag. Snille samboeren min. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CC-Vest ligger forøvrig på Lilleaker, så det er vel trikk (til Jar) og buss (23 og 32 tror jeg det er) som er enkleste måte å komme seg dit på hvis du ikke har bil. Et fint kjøpesenter, men ikke det jeg velger når jeg virkelig skal shoppe, da foretrekker jeg sentrum eller Sandvika Storsenter som har betydelig bedre utvalg av butikker.

Man kan gå fra Lysaker til CC-Vest. Kjapt og enkelt med toget, faktisk. ;)

Endret av lunacia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...