Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal du ha til middag, da? :D

Skrevet
Hva skal du ha til middag, da? :D

Stekt kylling, fløtegratinerte poteter og salat.

Skrevet

I morgen har samboeren min bursdag, og vi skal ut og spise. Han skal få to ting i bursdagsgave: et nytt og bra grafikkort og nye taekwondosko. Sistnevnte må han jo være med å kjøpe da, siden han må prøve dem. Viskal ut og spise også, gleder meg, særlig siden matlaging ikke er så veldig innbydende i varmen. Han må dessverre en liten tur på jobb i morgen, men mens han er der skal jeg bake bursdagskake til ham. Skal lage Nigella's chocolage fudge cake, og pynte på en eller annen stilig måte.

Jeg og venninnen min brukte 4 timer i dag, fordelt på Living på Lørenskog og A-møbler på Alnabru. Hun fant en kjempeflott sovesofa hun kan ha i stua. Hun har så ofte besøk av søsteren og foreldrene at de må ha et sted og sove. Heldigvis er de fleste sovesofaer nå veldig behagelige og ser ikke ut som sovesofaer heller. Hun har også funnet en fin loftseng på Ikea. Med en 30 kvm ettroms (egentlig en toroms, soverommet er et eget rom, selv om det er en ganske stor åpning uten dør da) trenger man å utnytte høyden.

Skrevet (endret)

I dag har sambo bursdag, 35 år blir han. :gratulerer:

Han er en liten tur på jobb, og jeg skal straks bake bursdagskake. Senere skal vi ut og spise. :)

Fredag 13. august skulle vært Mamma og Pappas 35 års bryllupsdag. :cry: Jeg skjønner det må ha vært en ekstra trist dag for Mamma. Det første året er verst, alle merkedagene som kommer, alle høytidene som må oppleves for første gang uten Pappa. Jeg tør ikke tenke på hvordan julen kommer til å bli. Så mange tradisjoner som han holdt ved like. Jeg, som aldri har turt å feire jul noe annet sted enn hjemme, tenker for første gang at jeg har lyst til å bare la være. Men det kan jeg jo ikke, om ikke annet så for Mamma og broren min, vi må være samlet.

Huff, nei, jeg vil ikke tenke på triste ting. Det er jo en glad dag, det er jo bursdag, det er sommer og sol, i morgen får jeg igjen gjøre det jeg elsker aller mest i hele verden, jeg har en nydelig liten pusekatt som ser på meg med et kjærlig blikk. Det er så mye å glede seg over.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Ååååååh, jeg er så lei av mobilen min! :sur: :evil: :frustrert: Batteriet er tydeligvis ganske skralt, jeg må lade den hver eneste natt (og det tar kun et par timer hvilket tyder på at det meste av batteriet er ubrukelig) og klarer ikke å ha samtaler over 2-3 minutter. I tillegg er jeg lei av modellen (Nokia 3310), som er ganske gammel og stor, så jeg har tenkt å kjøpe en ny telefon. Men, det må nok vente til studielånet kommer, særlig siden jeg vil ha en som koster litt mer og jeg er ikke villig til å bytte abonnement for å få den billigere. Er veldig fornøyd med det abonnementet jeg har, men dessverre er det ingen mulighet for å få billigere telefoner mot videreføring av det abonnementet, så jeg må nok betale fullpris. Får håpe jeg holder ut og ikke blir gal. :roll:

Endret av Arkana
Skrevet

Gratulerer med dagen til sambo! :D

Håper dere koser dere ordentlig i dag :)

Nokia-telefoner er helt forferdelige :-? Har hatt 3310 jeg også, den er ikke noe å skryte av. Du får trøste deg med at den er bedre en broren 3330. Det er så mye feil med den.

Håper frokosten smaker herlig :klem:

Skrevet

Gratulerer med dagen til sambo'n din ja :)

Det er rart hvordan triste tanker forsvinner når pusen gir deg et av sine beste blikk. gruet meg fælt til skolen igår, men så krøp milkyway opp i fanget mitt og alt ble plutselig mye bedre..

Håper du får en fin dag :klem:

Skrevet

Håper du får en fin dag på skolen i morgen du også. Vi får skrive her etterpå hvordan det var. Det er helt sikkert ikke så ille som vi forestiller oss. :-)

Skrevet

Nei, det er sant. jeg gruer meg alltid mer enn nødvendig :wink:

Skrevet

:klem: Gratulerer med samboers bursdag.

Du er ikke den eneste som har dårlig erfaring med Nokia, men min 3210 levde helt til i februar i år. Da måtte jeg bytte den etter å ha måttet lade den hver natt de to siste årene og ikke ha lange samtaler på den. Nå har jeg sony ericsson z600 og trives med det.

Skrevet

Happy birthday til samboern :D Lenge siden sist, håper du har det bra, og du har vært i London sikkert? Du ble lei av varmen du også ja? Her i Bergen har jeg svettet som en gris hver dag, helt grusomt. Og nå er det iiskaldt (nesten). Begynner vel å regne snart. Alltid noe å klage på :) Neida, kjekt at det er normale tilstander igjen spør du meg :) Vil ha meg ny mob jeg også. Jeg skal ha SE K700, den har såpass mye at da trenger jeg ikke kjøpe noe nytt på en stund. Har hatt min 3510 i 2 år nå. Men så har jeg bare 7000 igjen av studielånet da, og jeg vil ha klær! :(

Skrevet

Hei Rio! Vi har vært i London ja, og det var uutholdelig varmt og klamt! Nå har vi akkurat vært ute og spist, nam nam. Skal la maten synke før jeg drar fram den kjempegode kaken jeg har bakt i dag.

Jeg har bestemt meg for en Samsung-telefon, sannsynligvis X450. Egentlig liker jeg ikke å bruke så mye på en mobiltelefon, jeg bruker den ærlig talt ikke så mye, men men.....

Skrevet

Får håpe den funker bra, da :)

Lykke til i morgen! :klem:

Skrevet (endret)

Ja, så var dagen kommet. Skjønner ikke hva disse sommerfuglene gjør her? :klø: Jeg har da studert ved UiO før, og det å dra til England å studere må da ha vært mye mer nervepirrende enn dette. Jaja, jeg gleder meg litt også da, men skal være glad når dagen er over. Det er jo bare orienteringsmøte i dag da. Så må jeg på Studiekontoret og høre om giro for semesteravgift og pinkode til StudentWeb som jeg ikke har fått enda. Og hvis de har fått bøkene og det ikke er altfor fullt på Akademika skal jeg ta en tur dit.

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg har bare god erfaring med Nokia, jeg. Både med den gamle (husker ikke hvilken modell det var), og min nye (3210) som fortsatt funker som en drøm.

Annonse
Skrevet

Min Nokia 3210 fungerte også som en drøm lenge, men etter et utall ganger i bakken så måtte den takke for seg.

Skrevet (endret)

Jeg har egentlig også bare gode erfaringer med Nokia, har bare hatt Nokia siden jeg først fikk mobiltelefon for over 7 år siden. Har aldri vært noe problem med noen av dem. Det er forsåvidt ikke selve telefonen det er noe galt med nå, det er batteriet. Og siden telefonen er såpass gammel fant jeg ut at jeg like gjerne kunne kjøpe en ny.

Nå er første dag på universitetet over. Det var tydelig at alle kjente alle, unntatt meg. Men alle var hyggelige og hilste og det virket som en kjekk gjeng. Det er ca 40 stk av oss. Det er tydelig at det blir et ganske hardt semester, mye å lese to eksamener (+ en ekstra for meg i januar), en semesteroppgave og et prosjektsymposium. Jeg har kjøpt to bøker til den nette sum av 1036 kroner. :overrasket: Tykke og svære var de også, jaja, her er det bare å lese skjønner jeg. Har fått valgt prosjektgruppe, seminargruppe og praksisplass. Puh, og dette er bare første dag ja.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Foccacia med biff og tomatsalat (2 porsj.)

350 g storfekjøtt skåret i fire biffer

salt/pepper

1 focacciabrød

1 ss olje

2 soltørkede tomater

4-5 oliven

1 kvist rosmarin

2 ss chilisaus

½ løk

2 tomater

1 ss basilikum

1 ss olje

Snitt rutemønster i toppen av brøde. Pensle med olje og dryss over finhakkede tomater, oliven og urter. Varmes i ovn.

Skjær tomatene i tynne ringer, finhakk løk og basilikum. Bland alt og hell olje over.

Brun biffene raskt på begge sider og dryss over salt og pepper. Del brødet i to og skjær av toppen på begge. Legg på chilisaus, noen ringer rå løk, et par tynne bifffer og topp med tomatsalat. Legg på toppen av brødet og server.

Pitabrød med rekefyll (4 porsj.)

4 pitabrød

200 g rensede reker

½ agurk i terninger

1 eple i terninger

1 dl lettrømme

2 ss chilisaus

litt cayennepepper

dill og sitron

Bland rekene, rømmen, agurk- og epleterninger og smak til med chilisaus og litt cayenne. Skjær bort en bit fra hvert brød slik at de kan åpnes. Legg salatbladet i brødet. Fordel blandingen i brødene og stikk i en dillkvast og sitronskive.

Vegetar-wrap (4 pers.)

1 revet gulrot

1 rød paprika i tynne staver

100 g grovhakket sopp

½ purre i tynne skiver

1 boks hermetiske bønner (salatbønner)

75 g fetaost i terninger

2 dl revet ost

1 dl sterk salsa

½ grønnsaksbuljongterning

varme tortillas

salt/pepper

Brun gulrot, purre, sopp og paprika i litt olje. Tilsett buljongterningen, pepper og salt og 1 dl sterk salsa og la det kose seg i 5 minutter. Rør inn fetaosten og bønnene og varm opp igjen.

Fordel fyllet og osten i tortillane og brett sammen. Ta gjerne litt salsa på toppen som dressing.

Endret av Arkana
Skrevet

Godt å se at dagen i dag ikke var like mye å grue seg til likevel. dagen gikk fint for meg og, var nervøs og fikk ikke i meg frokost i morges pga sommerfugler i magen, men jeg innser at jeg grudde meg mye mer enn nødvendig :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...