Arkana Skrevet 9. august 2004 Forfatter #1321 Skrevet 9. august 2004 (endret) Da var shoppingen gjort. Kjørte innom jobben til sambo på veien, han tok med seg bordvifta da han jobbet i natt for AC er ikke slått på om natta. Men jeg kreperer av varmen så jeg måtte bare ha den tilbake. Han fortalte at kompensasjonen som jobben skal gi for at han må jobbe denne uken er en ferietur for oss to. Vi får mer eller mindre velge selv, og de betaler. Jeg synes fremdeles det er ultrakjipt at den siste ferieuken min må tilbringes alene, og jeg vet ikke hvor mye fri jeg kan ta fra studiene, det er mulig en del forelesninger er obligatoriske. Men, likevel er det en fin kompensasjon da. Ble litt gladere nå. Endret 29. august 2005 av Arkana
Lythande Skrevet 9. august 2004 #1322 Skrevet 9. august 2004 Fin kompensasjon, men litt dumt om du ikke får tatt deg noe fri fra studiene. Hva og hvor er det du skal studere??? Kanskje dere kan reise bort i jula??
Arkana Skrevet 9. august 2004 Forfatter #1323 Skrevet 9. august 2004 (endret) Skal studere psykologi (profesjonsstudiet) her i Oslo. Om det er noen obligatoriske forelesninger kan man jo fint være borte en gang uten at det gjør noe. Det er ikke noen tidsfrist på turen da, så kanskje vi tar det etter nyttår for da har jeg ingen forelesninger før i april/mai. Men, det tar ikke bort det at jeg må ha ferie denne uken helt mutters alene da. Sambo er hjemme nå, han har tatt en dusj, skal spise og sove et par timer før han drar tilbake på jobb. Venninnen min ringte nå nettopp. Hun har kjøpt seg leilighet! En flott ettroms som vi så på i går. Den var så lys og fin og nyoppusset. Lekkert kjøkken, flislagt bad med varmekabler. Ingen balkong dessverre, men det var så mye annet positivt at det var vel verdt det. Det kostet henne 800 000 da, men det klarer hun nok fint. Det blir langt å kjøre når jeg skal besøke henne, og hittil har jeg alltid kjørt henne hjem når hun har vært her for det er bare 15 minutter herfra. Vi får se hvordan det blir fremover, det er ingen krise om hun må ta av og til T-banen da. Det er i allefall kjempebra og passer ypperlig med leiekontrakten som går ut neste måned. Det blir vel Ikea-tur om ikke så lenge tipper jeg. Endret 29. august 2005 av Arkana
Lythande Skrevet 9. august 2004 #1324 Skrevet 9. august 2004 Så fint for venninnen din da, gøy når ting går i boks. Får håpe dere finner en tid det passer med tur på dere da.
Gjest Lilleulv Skrevet 9. august 2004 #1325 Skrevet 9. august 2004 jeg skal lage mat til typen... Da skal jeg skrive ut lista di, og be han peke ut det han vil ha *gleder seg til å prøve seg som kokk*
Gjest Otilie Skrevet 9. august 2004 #1326 Skrevet 9. august 2004 Bare innom for å ønske deg en fin kveld :dagensrose:
Arkana Skrevet 9. august 2004 Forfatter #1327 Skrevet 9. august 2004 (endret) Takk for hilsen alle sammen. Sambo har dratt på jobb, jeg har smurt god matpakke til ham da. Regner med han blir der hele natta. Jeg liker ikke å sove alene egentlig, er ikke så glad i mørket og synes jeg hører lyder og ser skygger. I går sov heldigvis pusen ved siden av meg, det hjelper. Nå skal jeg se Frasier og kose meg med tortillachips, dip og cola light (som jeg har begynt å like nå). Endret 29. august 2005 av Arkana
AgathaChristie Skrevet 9. august 2004 #1328 Skrevet 9. august 2004 God kveld, Arkana.... Etter å ha sniklest litt i dagboken din, syntes jeg nesten at jeg måtte legge igjen en liten hilsen, jeg også. Trist at siste del av ferien din blir litt ødelagt, men håper dere får utnyttet kompensasjonen på en trivelig måte. Er forøvrig blitt kjempesulten av å sitte her og lese, utrolig hvor mange fristende oppskrifter du har her inne...Blir nok å "låne" de noen ganger, ja... Håper du får en fin kveld videre da....
Arkana Skrevet 9. august 2004 Forfatter #1329 Skrevet 9. august 2004 Koselig med hilsen fra deg AgathaChristie. Ønsker deg også en fin kveld.
Arkana Skrevet 10. august 2004 Forfatter #1330 Skrevet 10. august 2004 Puh, så varmt det er. Det var vanskelig å sove i natt, selv med takvifta på fullt. Våknet flere ganger, men klarte nå å få 8 timers søvn likevel. I natt tror jeg at jeg setter opp gjestesenga på balkongen og sover der, dette er uutholdelig. Eneste minus er at vi har morgensol, så allerede rundt kl. 6 er det umulig å få sove mer. Selv pusekatten ser ut til å ha det ganske varmt for tiden. Tror jeg skal stikke ned på butikken og hamstre cola light (godt med kald drikke) og is snart. Og straks sola forsvinner fra balkongen skal jeg sette meg der og lese og slappe av. Det er forsåvidt godt at det bare er morgensol, for jeg hater sånn steiksol og på ettermiddagen/kvelden når sola forsvinner er det fremdeles godt og varmt, men mye mer behagelig.
-Fisken- Skrevet 10. august 2004 #1331 Skrevet 10. august 2004 Har det vært så varmt i Norge før, egentlig? :klø:
Arkana Skrevet 10. august 2004 Forfatter #1332 Skrevet 10. august 2004 (endret) Kalde retter høres fristende ut på en dag som dette. Kald fransk squash-suppe (4 pers.) 4 hvitløksfedd 12 basilikumblader 3 ss olivenolje salt ca 370 g tomater, uten skall eller frø, grovhakkede 625 g squash 2 ss finsnittede basilikumblader Bland hvitløk, basilikum, 1 ss olje og litt salt i en kjele. Tilsett 4 kopper vann og tomatene, og kok opp. Riv squash grovt og hell i kjelen, legg på lokk og la småputre 40 minutter. La avkjøles litt og kjør suppen jevn i hurtigmikser. Avkjøl helt, dekk til og sett så i kjøleskap. Fordel i fire boller, drypp over resten av olivenoljen og dryss basilikum over. Kald linsesalat (4-6 pers.) 2 nellikspiker 1 løk 200 g brune linser 1 laurbærblad 1 ts salt 1¼ liter vann ½ kopp olivenolje ⅓ kopp hvitvinseddik 2 ts tørket oregano 2 hakkede sjalottløk 2 finhakkede selleristenger 6 salatblader Stikk nellikspikrene i løken og legg den i en kjele sammen med linser, laurbærblad, salt og vann. Kok opp og la koke uten lokk i 20 minutter. Kast løken og laurbærbladet. Hell linsene i en bolle og rør inn en blanding av olje, eddik og oregano. La avkjøles, dekk til og sett i kjøleskap til den er helt kall. Rør inn løk og selleri. Legg salatbladene på et fat eller i en bolle og fordel linsene over. Kald bringebærsufflé (6 pers.) 6 gelatinplater 300 g bringebær ca 3 dl kremfløte 4 eggehviter 2-3 ss sukker Legg bakepapir rundt seks små ildfaste former (1¼ dl) så det danner en krage ca 2 cm over kanten. Pensle med smeltet smør og dryss med sukker. Legg gelatinen i bløt, klem ut vann og løs over vannbad. Mos halvparten av bringebærene og sil gjennom en sikt. Mos resten og bland med puréen. Vend den kalde gelatinen i. Visp fløten myk. Pisk eggehvitene stive og visp så gradvis inn sukkeret. Kremen vendes i frukten, deretter eggehvitene.Ha i formene og la avkjøles noen timer. Fjern kragene og server med krem og friske bringebær. Endret 27. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 10. august 2004 Forfatter #1333 Skrevet 10. august 2004 Har det vært så varmt i Norge før, egentlig? :klø: Aner ikke. Har ikke hørt noe om noen varmerekord i allefall? :klø: Men jeg synes alt over 20 grader er bortkastet og altfor varmt (skulle ikke tro jeg var halvt fransk), så hver sommer er varm og fæl for meg.
Bokalven Skrevet 10. august 2004 #1334 Skrevet 10. august 2004 Jeg synes det er deilig at det er varmt, jeg... Men så takler jeg ikke kulde og vinter veldig bra, da.
Arkana Skrevet 10. august 2004 Forfatter #1335 Skrevet 10. august 2004 Rart hvor forskjellige vi er. Så det er godt årstidene har litt for alle smaker. Jeg liker ikke vinteren særlig jeg heller, jeg liker alle årstider uten sne, men er ikke så glad når det blir for varmt.
Diaz Skrevet 10. august 2004 #1336 Skrevet 10. august 2004 Her kommer jeg innom med litt sval bris i varmen Ha en fenomenal dag videre i solen
Arkana Skrevet 10. august 2004 Forfatter #1337 Skrevet 10. august 2004 Den hjalp gitt! Ønsker deg en fortreffelig sommerdag. :-)
Bokalven Skrevet 10. august 2004 #1338 Skrevet 10. august 2004 Men jeg synes ikke varmen her er så ille. Mange steder har de mye høyere luftfuktighet enn hva vi har. Vi burde ikke klage! Ikke vi som har vinter halve året...
Arkana Skrevet 10. august 2004 Forfatter #1339 Skrevet 10. august 2004 Fuktigheten er verst ja. Hvordan jeg overlevde 3 år i England aner jeg ikke. Men jeg merker også godt at det er fuktigere her i Oslo enn i min hjemby.
Bokalven Skrevet 10. august 2004 #1340 Skrevet 10. august 2004 Synes ikke det er noe serlig fuktighet her, jeg.
Fremhevede innlegg