-Fisken- Skrevet 15. juni 2004 #261 Del Skrevet 15. juni 2004 Sov godt, håper hodet er bedre når du våkner i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #262 Del Skrevet 15. juni 2004 Takk takk fisken. Hodet mitt har vært bra lenge, jeg klarte å stoppe det før det gikk for langt. Og det var bra, hele kvelden blir fort ødelagt når man har migrene. :evil: Hehe, skulle jeg ikke legge meg for 1 time siden? Men så ble jeg så engasjert i et spill og KG og så bare fløy tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 16. juni 2004 #263 Del Skrevet 16. juni 2004 Migrene er noe herk. husker jeg som 12-åring lå på badet og hadde så vondt at jeg ikke kunne røre meg, for da kastet jeg opp :-? Håper hodet ditt har det bra i dag da i alle fall :-) ..og kanskje du vet hvem som først plantet tomater? meksikanere? australiere? indianere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #264 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Migrene er noe herk. husker jeg som 12-åring lå på badet og hadde så vondt at jeg ikke kunne røre meg, for da kastet jeg opp Håper hodet ditt har det bra i dag da i alle fall Ja, jeg kaster opp nesten hver gang selv. Migrenen begynner alltid i bakhodet og beveger seg framover, når det kjennes ut som det gjør vondt bak øynene blir jeg kvalm og kaster opp, men heldigvis er det på slutten så da tar det ikke lang tid før det er over. Jeg har heldivis god hjelp av paralgin forte, som ikke er altfor sterkt og også er billig. Migrenemedisin koster gjerne 50 kroner per tablett! :hår: Jeg har fått slike også, men pga sykdommen min tør jeg ikke ta dem. Det stod en bivirkning bakpå som skremte meg og legen hadde ikke noe bedre svar enn å "prøve og se". Og det tør jeg ikke. ..og kanskje du vet hvem som først plantet tomater? meksikanere? australiere? indianere? Jeg mener å huske det var indianerne. Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 16. juni 2004 #265 Del Skrevet 16. juni 2004 50 kroner per tabelett? :o det er helt vilt. jeg er glad jeg ikke sliter med migrene daglig, slik som ei venninne av mamma gjør. hun kan nesten ikke ha et sosialt liv fordi hun er så rammet av det. Takk for tomat-svaret, må nesten spørre deg fordi jeg ikke finner svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #266 Del Skrevet 16. juni 2004 50 kroner per tabelett? :o det er helt vilt. jeg er glad jeg ikke sliter med migrene daglig, slik som ei venninne av mamma gjør. hun kan nesten ikke ha et sosialt liv fordi hun er så rammet av det. Jepp, tre usle tabletter i en eske og "150 kroner takk". Heldigvis kan man få det på blå resept da, så du betaler bare 36%, men det er jo likevel en vanvittig forskjell i forhold til vanlige smertestillende. Jeg har "bare" migrene 1-2 ganger i mnd, det må være mye verre for de som har det oftere. Både økonomisk og fordi det er veldig slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. juni 2004 #267 Del Skrevet 16. juni 2004 :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #268 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Jeg prøvde en ny balsam i dag, den skulle i følge teksten bakpå gi ekstra volum til håret. Veldig bra tenkte jeg. Men åduallvideverden for et volum det ble! Jeg kjente meg nesten ikke igjen. Men når det største sjokket hadde lagt seg ble jeg veldig fornøyd, endelig en balsam som faktisk holder det den lover. I dag er en ny "ensom" dag. Samboeren min skal på avdelingsmøte etter jobb, og det avdelingsmøtet skal foregå som piknik på en av øyene i Oslo-fjorden. (Litt som når de har team-building på danskebåten. "Nei, vi skal bare ha møter vi, vi skal ikke handle og feste." ). Så det blir igjen bare meg hele dagen. Lurer på hva jeg skal lage til middag. Tenkte jeg skulle spasere ned til Ica (selv om Rimi er nærmest, men for en trist butikk) og se om de har noe godt i ferskvaredisken, som f.eks. ferdiggrillet kylling. Og så salat til, eller kanskje jeg skal ta'n helt ut og ha pommes frites til? Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. juni 2004 #269 Del Skrevet 16. juni 2004 Kanke jeg komme på besøk, jeg er også alene i dag? :-) *ler* Hvilken balsam prøvde du? Hørtes litt morro ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #270 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Ble så fristet av peanøtt-snakket på Mat & Drikke. Peanut-cookies (ca 20 store) 120 g peanøttsmør 120 g mykt smør 120 g sukker 120 g brunt sukker 1 egg 175 g hvetemel ½ ts bakepulver ½ ts natron 75 g salte peanøtter 75 g hakket mørk sjokolade Pisk peanøttsmør og smør godt sammen. Tilsett begge sukkerslagene og pisk til sukkeret smelter. Ha i egget. Bland alt det tørre og rør det inn i smørblandingen. Sett deigne med teskjeer på bakepapir og trykk dem flate. Stek dem midt i ovnen ved 175 grader i ca 12 minutter. Peanøttkake 25 g smør 200 g peanøttsmør 2 dl sukker 3 egg 2 dl hvetemel 2 ts bakepulver 3 ss kakao 100 g lys sjokolade 1 dl kokosmasse Smelt smøret og rør sammen med peanøttsmøret. Rør inn sukkeret. Tilsett ett og ett egg, og så det tørre. Hell i en smurt og strødd springform og stek ved 200 grader i ca 12 minutter. Avkjøl. Smelt sjokoladen og rør inn kokosmasse, bre utover toppen av kaken og la stivne. Peanutt Butter Squares 50 g smør 150 g marshmallows 150 g rice krispies 75 g peanøttsmør Smelt smør og marshmallows over svak varme. Rør inn peanøttsmør og rice krispies. Fordel i en egnet form, avkjøl og skjær i ruter. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. juni 2004 #271 Del Skrevet 16. juni 2004 Å, nam! Jeg har dilla på nøtter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #272 Del Skrevet 16. juni 2004 Å, nam! Jeg har dilla på nøtter! Jeg også. For tiden er jeg helfrelst på de som heter Cornitos (liten grønn boks fra Den Lille Nøttefabrikken) som er frityrstekte maiskorn. De er bare så utrolig gode. Det aller beste er å gå på en innvandrerbutikk og kjøpe de nøtte-/snacksblandingene de har der. Jeg fant en kjempegod krydret en på en butikk på Grønland, men så flyttet de lenger ned i gata og etter det har den typen forsvunnet og jeg finner det ikke andre steder. :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. juni 2004 #273 Del Skrevet 16. juni 2004 Ja, på Grønnland har de mye nam. Har jeg bor, er 40% fremmedspråklige, så vi har nå fått en egen invandrerbutikk på senteret. DA har masse nammenam! :-) De aller beste nøttene er de som ligner litt på valnøtter. Søren, hva heter de igjen? :klø: pancanøtter, var det det? I hvert fall, på Rimi og Mega og de butikkene som har nøtter i løsvekt, så er det en sånn blanding. Oppi der er de gode nøttene Ellers er cashewnøtter fryktlig godt. For ikke å snakke om tørket frukt.. Og nøtter dekket med youghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #274 Del Skrevet 16. juni 2004 Pecannøtter? :klø: Jeg vet ikke hvor jeg har det fra, men jeg innbiller meg at du bor på Mortensrud? (Vel, skjønner om du ikke vil si ja eller nei, sånn for anonymitetens skyld ) Så det er Senter Syd som har den butikken? Vi har ingen kjøpesentre på vestkanten, det nærmeste er CCVest da, den er forsåvidt bra og nå har de Ultra der og det er min favoritt-matbutikk. Men vi handler som oftest på Sandvika Storsenter for det er like kort dit som inn til sentrum og jeg liker å ha alt under samme tak og så er det veldig greit med parkering. Forresten, jeg skulle prøve Macadamianøtter en gang og syntes de smakte litt for fett liksom, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre med resten av boksen. Men jeg brukte dem i en brownies-oppskrift, og der passet de perfekt! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. juni 2004 #275 Del Skrevet 16. juni 2004 Jepp, bor på Mortensrud. Senter Syd har en butikk i nederste etasje som heter Ates. Den er tyrkisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #276 Del Skrevet 16. juni 2004 Ah ja. Jeg må vel ha lest det her på KG et sted, for jeg kjenner deg jo ikke. Du har sikkert nevnt det i en eller annen diskusjon og så har jeg bare husket det uten å vite hvor det kom fra. Har bare vært på Mortensrud et par ganger så jeg er ikke så veldig kjent. Det er et par slike butikker her omkring også så der handler jeg til vanlig, men drar til Grønland når jeg skal ha noe spesielt for de har større butikker. Det er flere måneder siden jeg har vært på Grønland nå, lurer på om jeg skal ta meg en tur i helga og se om de kanskje har fått den snacksen jeg ser etter. Jeg har til og med tatt vare på den tomme posen fra 2 år siden fordi det var så godt og jeg ikke vil glemme navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. juni 2004 #277 Del Skrevet 16. juni 2004 Kanke jeg komme på besøk, jeg er også alene i dag? :-) *ler* Hvilken balsam prøvde du? Hørtes litt morro ut da Så du at jeg skrev dette? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. juni 2004 #278 Del Skrevet 16. juni 2004 De aller beste nøttene er de som ligner litt på valnøtter. Søren, hva heter de igjen? :klø: pancanøtter, var det det? I hvert fall, på Rimi og Mega og de butikkene som har nøtter i løsvekt, så er det en sånn blanding. Oppi der er de gode nøttene . .. og så er det bare å bruke laaaang tid på å fylle påå boksen ... med bare de nøttene du vil ha.. Men enda bedre er Macadamianøtter... det er nam det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #279 Del Skrevet 16. juni 2004 Så du at jeg skrev dette? :klø: Nei, det så jeg ikke. :oops: Jeg brukte Nicky Clarke Extra Thickening Conditioner (kjøpte på Vita). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. juni 2004 #280 Del Skrevet 16. juni 2004 Du postet oppskriftene rett etter at jeg hadde skrevet det, og oppskriftene kom på en ny side. sikkert derfor Ok, vet ikke om jeg tørr å prøve den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg