Gå til innhold

Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Noen mennesker er brune i huden. Andre mennesker har brune holdninger. Jeg foretrekker den første gruppen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært flyktning, og skulle skape meg best mulige fremtidsutsikter, og samtidig tenke på å prøve å ta vare på familien i hjemlandet, ville jeg også dratt til det stedet som virket som det beste landet. Sier seg selv.

Du har skjønt det. De tenker vell at Norge er landet med best grunnlag til å hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så fælt at vi kritiserer innvandrere.

Og hva positivt har innvandrere å si om oss da?? Bortsett fra at vi har fått vinnerloddet og de oser av misunnelse, og de vil ha alle våre penger.

Jeg er rimelig sikker på at innvandrere har bedre råd og får mer enn jeg som har embetseksamen og sørger for at alle deres rettigheter blir oppfylt.

De oppfører seg som de eier landet og nå skriker de også at de er jævla lei av å se oss etniske nordmenn.

Tjah, kan jo ramse opp alt det positive jeg har hørt innvandrere, både 1 og 1 generasjons, si: Høflige, opptatt av folkeskikk, naturglade, demokratiske, frihet til å velge, helsesystemet, skolesystemet ( spesielt denne.. ), hjelp når man trenger det, varme når man først blir kjent med oss..

De innvandrerne jeg kjenner med bedre råd enn meg, har også opparbeidet seg den inntekten, med å JOBBE, eller gå på SKOLE, og så få en jobb i henhold til utdannelsen.

Aldri hørt en eneste utlending si han er lei av å se etniske nordmenn. Og jeg henger med innvandrere daglig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skulle de ikke det? Hva galt har jeg gjort? Bortsett fra å være kritisk.

Jeg har aldri ropt til en innvandrert at jeg er jævla lei av å se de. Men det har de ropt til meg.

Du er bare latterlig. Og igjen; det finnes ikke EN oppegående innvandrervennlig.

Du tar alle over en kam og kommer med stygge påstander. Det gjør du galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver bare hva mange nordmenn tenker innerst inne.

Vennligst ikke skriv som om du skulle lese tankene mine, eller som om alle nordmenn er en stor, homogen gruppe. Takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hæ? I hvilket miljø er det du vanker da?

Kjenner ingen innvandrere med dette synet jeg hvert fall.

Det går jo ikke an å ha en saklig debatt om innvandring når det hele tiden er innvandringens mest ekstreme sider som blir trekt frem.

Jeg bor i en drabantby i Oslo og de var neppe særlig ekstreme de som ropte det til meg. Tror det er helt vanlig tankegang hos innvandrere og slettes ikke noe ekstremt.

Og hva positivt har innvandre å si om oss etnisk norske?? Jeg har fremdeles ikke fått svar. Og så mener man at mine opplevelser var spesielle....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har skjønt det. De tenker vell at Norge er landet med best grunnlag til å hjelpe dem.

Det er faktisk ganske kynisk. De vil ha pengene våre, men det er ikke bærekraftig om vi skal ta inn flere og flere flyktninger med PTSD og hele pakka, mens de få som arbeider skal betale for dem, og det er derfor mange innvandrere som har sikret seg plass i Norge ikke vil at vi skal ha så åpne grenser, for de skjønner at velferdstilbudet deres er i fare om hele verden finner ut av tilbudet i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske kynisk. De vil ha pengene våre, men det er ikke bærekraftig om vi skal ta inn flere og flere flyktninger med PTSD og hele pakka, mens de få som arbeider skal betale for dem, og det er derfor mange innvandrere som har sikret seg plass i Norge ikke vil at vi skal ha så åpne grenser, for de skjønner at velferdstilbudet deres er i fare om hele verden finner ut av tilbudet i Norge.

Og dette mener du om alle innvandrere? At alle innvandrere tenker sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du alvorlig talt at kvinner vinner noe som helst på at du kulturforklarer de kvinnefiendtlige holdningene som synes utbredt blant enkelte innvandrergrupper her til lands, uansett om du skiller mellom å forstå og godta? Og hva vinner innvandrerne på det? Og til slutt, hvordan mener du en hel kultur kan være kvinnefiendtlig? Jeg trodde kultur var et positivt begrep jeg.

Hvor får du fra at jeg mener en hel kultur er kvinnefiendtlig? Da misforstår du meg, jeg mener det motsatte. Noen kulturer har det mange nordmenn anser som et kvinnefiendtlig syn, mens andre nordmenn mener at de har det beste synet. Individuelle forskjeller i alle land, og alle kulturer. Bare fordi man tilhører en viss kultur (f.eks Norges kultur ), så betyr ikke det at man er fornøyd med det (f.eks mange menn i Norge som mener likestillinga har gått altfor langt. ) Skjønner?

Det er ikke snakk om å vinne noe som helst, det er snakk om å se ting fra andres ståsted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tjah, kan jo ramse opp alt det positive jeg har hørt innvandrere, både 1 og 1 generasjons, si: Høflige, opptatt av folkeskikk, naturglade, demokratiske, frihet til å velge, helsesystemet, skolesystemet ( spesielt denne.. ), hjelp når man trenger det, varme når man først blir kjent med oss..

De innvandrerne jeg kjenner med bedre råd enn meg, har også opparbeidet seg den inntekten, med å JOBBE, eller gå på SKOLE, og så få en jobb i henhold til utdannelsen.

Aldri hørt en eneste utlending si han er lei av å se etniske nordmenn. Og jeg henger med innvandrere daglig.

Ja, de blir jo kvotert inn i skole og i arbeidslivet. Og har de høyere utdanning har de ihvertfall ikke studielån og jeg skulle gjerne visst om det var like strenge opptakskrav som i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg også tenkt. "Alle" vil til Europa, og spesielt Skandinavia, nettopp pga mulighetene vi har her, som de ikke har. Hvorfor det er en negativ holdning, klarer jeg ikke å forstå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er bare en kvinne som kan synes synd på en konemishandler.. :sovne:

94 % av kvinnene som kommer til norske krisesentere, har minoritetsbakgrunn.

Psykisk vold er mer utbredt , forteller Fakhra Salimi, leder for Mira ressurssenter. Hun mener dette er et resultat av en kampanje om vold mot kvinner. Menn som bruker vold mot kvinner har funnet andre måter å utøve vold på, som gjør det vanskleliger å avdekke vold mot kvinner.

Mira senter, som er et ressurssenter for kvinner med minoritetsbakgrunn, har jobbet med tema vold mot kvinner i 30 år.

Det er bare en kvinne som kan være i patriarkatets tjeneste... :sovne:

Til tross for at vi har hatt innvandring fra Pakistan i 28 år, er det fremdeles nærmest umulig å få jentene og kvinnene i tale. Hva er konsekvensene av at livssituasjonen til den kvinnelige delen av det pakistanske miljøet både undergraves og direkte fordreies?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de blir jo kvotert inn i skole og i arbeidslivet. Og har de høyere utdanning har de ihvertfall ikke studielån og jeg skulle gjerne visst om det var like strenge opptakskrav som i Norge.

leter du etter noe å si for å dra denne debatten ut i det uendelige.

Ikke studielån - hvor har du det fra?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg også tenkt. "Alle" vil til Europa, og spesielt Skandinavia, nettopp pga mulighetene vi har her, som de ikke har. Hvorfor det er en negativ holdning, klarer jeg ikke å forstå.

Fordi velferdssystemet vårt ikke kan håndtere "alle"

http://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en drabantby i Oslo og de var neppe særlig ekstreme de som ropte det til meg. Tror det er helt vanlig tankegang hos innvandrere og slettes ikke noe ekstremt.

Og hva positivt har innvandre å si om oss etnisk norske?? Jeg har fremdeles ikke fått svar. Og så mener man at mine opplevelser var spesielle....

Se noen innlegg lengere opp, jeg har svart deg, jeg.

Og jeg bor også i "en drabantby". Aldri fått ropt noe negativt ut av det blå til meg av innvandrere. Men av nordmenn derimot..det betyr ikke dermed at alle nordmenn hater meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du tar alle over en kam og kommer med stygge påstander. Det gjør du galt :)

Man kan da ikke til meg at ingen har noe godt å si om meg heller, basert på noen få setninger her inne. Gå litt inn i dere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På jobben min pr dags dato er det ca 40% 1/2 generasjons innvandrere. Noen kom når de var unge, noen for seks år sida. Er kun to av de som IKKE har noe studielån de betaler på pr dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke til meg at ingen har noe godt å si om meg heller, basert på noen få setninger her inne. Gå litt inn i dere selv!

Haha.. Det er sikkert mye flott med deg, du spurte bare om hva du gjorde galt. Du fikk svar på tiltale :) Litt dramatisk eller?

Endret av Victoria123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...