Gå til innhold

Date en venninnes "eks"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man kan ikke kreve at en venninne skal være glad på ens vegne dersom man gjør noe sånt.

Hvorfor ikke? Det er jo nettopp det venninna krever av TS. Man skal holde seg unna en man er interessert i fordi hun hadde en liten affære med fyren for 4 år siden uten at det egentlig ble noe av det.

Hadde det vært snakk om en venninnes eksmann eller ekssamboer og et år eller to etter et brudd så hadde jeg vært enig med deg, men med så lang tid mellom og når det ikke var noe skikkelig forhold en gang så blir det bare ... sa noen "hysterisk"?

Venninnen burde unne trådstarter dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvorfor ikke? Det er jo nettopp det venninna krever av TS. Man skal holde seg unna en man er interessert i fordi hun hadde en liten affære med fyren for 4 år siden uten at det egentlig ble noe av det.

Hadde det vært snakk om en venninnes eksmann eller ekssamboer og et år eller to etter et brudd så hadde jeg vært enig med deg, men med så lang tid mellom og når det ikke var noe skikkelig forhold en gang så blir det bare ... sa noen "hysterisk"?

Venninnen burde unne trådstarter dette.

Eh hvorfor ikke? Fordi venninna da blir såra. Klarer du å bli glad og såra samtidig kanskje??

Venninna krever ikke at ts skal være glad på hennes vegne for noe hun krever at hun skal holde seg unna typen hun har følelser for. Blir overhode ikke det samme.

Det er en prinsippsak.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Eh hvorfor ikke? Fordi venninna da blir såra. Klarer du å bli glad og såra samtidig kanskje??

Venninna krever ikke at ts skal være glad på hennes vegne for noe hun krever at hun skal holde seg unna typen hun har følelser for. Blir overhode ikke det samme.

Det er en prinsippsak.

For å være helt ærlig er jeg glad for at jeg ikke har sånne venninner. Som sier til meg at de er over en fyr, dater nye, men som likevel skal ha eneretten fire år etter litt roting.

Da vil jeg heller være ærlige venner som forteller meg at de ikke er over en fyr rett ut, istedet for å vise til "prinsippene" sine.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

- Venninne hadde noe useriøst på gang med en fyr for 4 år siden

- Venninne ønsket ikke at det skulle være seriøst

- De var aldri i et forhold, så derfor er han ikke en eks

- Venninne avsluttet det lille som var mellom henne og gutten, altså: hun ville ikke ha ham.

- Både venninne og gutt har vært i forhold etter "bruddet" deres. Venninne har et godt øye til en annen fyr i dag

TS, kjør på. Jeg synes det er smålig av din venninne å fortelle deg at "nei, han kan du ikke få". Om min venninne ønsket å prøve seg på en fyr jeg datet for 4 år siden, men som jeg ikke ønsket noe mer med hadde jeg aldri bedt henne velge mellom han og meg. Vær så god, hadde jeg sagt. Håper du får det bra med han.

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Hysteri? Når det er snakk om ens beste venninne? Om venninna sier klart ifra at hun blir dypt såra om du går og blir sammen med hennes eks eller tidligere fuckbuddy eller whatever, så tar man hensyn til det.

Nei, ikke når det er hysterisk eller oppmerksomhetssykt. I dette tilfellet dreier deg seg om en fyr hun uansett ikke ville ha, og som hun hadde noe på gang med for evigheter siden, så hva er problemet?

Dersom venninna di får "vondt inni seg" hver gang du spiser blåbær, skal du la være å spise blåbær da eller ber du henne skjerpe seg?

Ah, uansett. Jeg har ikke sånne venner, heldigvis.

Endret av Maruwan
Gjest BettyBoop
Skrevet

For å være helt ærlig er jeg glad for at jeg ikke har sånne venninner. Som sier til meg at de er over en fyr, dater nye, men som likevel skal ha eneretten fire år etter litt roting.

Da vil jeg heller være ærlige venner som forteller meg at de ikke er over en fyr rett ut, istedet for å vise til "prinsippene" sine.

Ja men når hun nekter ts å deite han så sier det seg jo selv at det er fordi hun ikke er over han.

Gjest BettyBoop
Skrevet

- Venninne hadde noe useriøst på gang med en fyr for 4 år siden

- Venninne ønsket ikke at det skulle være seriøst

- De var aldri i et forhold, så derfor er han ikke en eks

- Venninne avsluttet det lille som var mellom henne og gutten, altså: hun ville ikke ha ham.

- Både venninne og gutt har vært i forhold etter "bruddet" deres. Venninne har et godt øye til en annen fyr i dag

TS, kjør på. Jeg synes det er smålig av din venninne å fortelle deg at "nei, han kan du ikke få". Om min venninne ønsket å prøve seg på en fyr jeg datet for 4 år siden, men som jeg ikke ønsket noe mer med hadde jeg aldri bedt henne velge mellom han og meg. Vær så god, hadde jeg sagt. Håper du får det bra med han.

Jeg tror jeg har lest ts hovedinnlegg annerledes enn deg. Jeg kunne ikke lese noe sted at det var hu venninna som avviste han eller ikke ville ha han. Hvor sto det hen?

Skrevet

Sorry, men har var det du som dreit deg ut!

Greit nok at de bare "holdt på", men når venninda du, som du bor med, sier han er off limits.

DA skal ikke du gå på han, uansett kjemien deres!!!!

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Ja men når hun nekter ts å deite han så sier det seg jo selv at det er fordi hun ikke er over han.

Det er helt greit at hun ikke er over ham, men jeg vil heller ha venner som er ærlige om det, jeg ønsker nemlig ikke venner som lager masse drama.

Edit: altså er jeg ikke enig at det er ts som er problemet her, fra den siden vi ser det.

Endret av Wolfmoon
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er helt greit at hun ikke er over ham, men jeg vil heller ha venner som er ærlige om det, jeg ønsker nemlig ikke venner som lager masse drama.

Edit: er jeg ikke enig at det er ts som er problemet her, fra den siden vi ser det.

Ok da er jeg egentlig enig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har lest ts hovedinnlegg annerledes enn deg. Jeg kunne ikke lese noe sted at det var hu venninna som avviste han eller ikke ville ha han. Hvor sto det hen?

Les hva TS skriver i innlegg #31

Gjest BettyBoop
Skrevet

Les hva TS skriver i innlegg #31

I innlegg 31 stod det bare: "kjip situasjon sikkert"..

AnonymBruker
Skrevet

I innlegg 31 stod det bare: "kjip situasjon sikkert"..

Nei, det er innlegg 30. Men Ts skriver: ".... Hun var den som avsluttet ting mellom de to, og var hele tiden klar ovenfor ham at hun ikke ville ha noe seriøst, at det bare var for gøy. "

Gjest BettyBoop
Skrevet

Nei, det er innlegg 30. Men Ts skriver: ".... Hun var den som avsluttet ting mellom de to, og var hele tiden klar ovenfor ham at hun ikke ville ha noe seriøst, at det bare var for gøy. "

Åja...

Skrevet

Ærlig talt, med mindre typen var en forbryter eller misbruker av noe slag, synes jeg hele dette 'off limits'-konseptet er hva burde høre til ungdommen.

Skal man først kreve at venninen skal holde seg unna en fyr, bør det være av hensyn til hennes sikkerhet og ikke til din egen frustrasjon over fyren. Selvfølgelig vil det føles ubekvem å se han med venninen din(jeg ville selv unngått et slikt scenario), og du har all rett til å fortelle hvorfor fyren ikke er noe å spare på, men å kjøre 'lik ham eller hat meg'-konseptet synes jeg ingenting om. Om du absolutt må; så trekk deg heller sakte tilbake fra vennskapet, enn å true din egen venn midt i fjeset, for noe strengt tatt uskyldig.

Hvis venninen din viste deg og din partner respekt i løpet av tiden dere var sammen, blir det ikke riktig at du skal blande deg i deres saker. Spesiellt ikke hvis dere ikke var i et forhold engang, men kun viste interesse for hverandre, slik hun TS beskriver.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville virkelig prøvd å ikke sette meg selv i en situasjon hvor jeg kunne forelske meg eller bli betatt av en fyr venninna mi har sagt er off-limits. Regner jo med at det har vært mer enn ''hei og hvordan går det med deg'' i samtalene deres. MEN. Nå som du har havnet i denne situasjonen så synes jeg venninna di overdriver litt, ja. Om det ikke var noe mer mellom dem som hun ikke har fortalt deg da! Men da kan hun takke seg selv, spør du meg :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ligg unna han! :nei:

Min venninde ble sammen med eksen min. Nå hadde jeg og eksen vært sammen i seks år riktignok, så det er nok hakket verre. Men uansett, det er en grunn til at hun sier han er off-limits: det gjør vondt for henne!

Det finnes så innihelvete mange fisk i havet. Seriøst.

Edit: leif

om det finnes så mange fisk i havet hvorfor kan ikke dere ekskjærester leve etter det da i stedet for å nekte andre de følelsene de har?

• Liker 1
Skrevet

om det finnes så mange fisk i havet hvorfor kan ikke dere ekskjærester leve etter det da i stedet for å nekte andre de følelsene de har?

Fordi mennesker er følelsesskapninger. Uansett hvor mye man er over en kar, gjør det vondt når han får en ny kjæreste. Det er vel et faktum de fleste kan relatere seg til. Følelsene for karen er vekk, men det henger igjen andre typer følelser enn kjærlighet. Vanskelig å sette ord på det, men det er vondt.

Multipliser den vonde følelsen med tusen, når du finner ut at den nye kjæresten til karen faktisk er venninden din.

For all del, dere som mener venninden overdriver. Sitt på den høye hesten og belær folk om at de "overdriver" og bør "vokse opp" frem til den dagen dere selv befinner dere i samme situasjon.

Heads up: It fucking blows!!

Jeg får også en feeling av det TS skriver at hun og karen driver å styre bak ryggen hennes, og planlegger å fortelle henne det den dagen hun og venninden flytter fra hverandre. Hvis denne følelsen stemmer vil jeg bare si: Smart trekk! (insert sarcasm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...