Gå til innhold

Date en venninnes "eks"

Fremhevede innlegg

Skrevet

følelser er biokjemi, de kan du utvikle for mange i din livstid.

Vennskap derimot tar det lang tid å utvikle, og det er en tyngde som biokjemi ikke kan få (med mindre det utvikler seg til ekte kjærlighet etter ett år).

Er det virkelig verdt det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

La oss snu på det.

Dersom du forelsker deg i en mann som en venninne har rotet med, er hun en god venninne når hun nekter deg sjansen til å oppleve kjærlighet?

Det er jo ikke snakk om roting her, det er snakk om en eks, en hun har vært kjæreste med. Det blir noe annet.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt delt jeg. Selvfølgelig skal man respektere en venninnes følelser, samtidig synes jeg hele reglen om at man ikke skal ha noe med venninners x-er (eller i dette tilfelle useriøse relasjoner) er noe fordømt tull på generell basis.

Det var jo tydeligivis ikke useriøst for hun venninna.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen. Å bli sammen med en mann som venninna har hatt et seriøst forhold til eller som hun aldri kom helt over følelsesmessig, er uaktuelt mener jeg. Samme med å bli sammen med en som behandlet venninna dårlig, og som vil gjøre det smertefullt for henne å skulle omgås han igjen.

Men samtidig kan man ikke kreve at alt som kan krype og gå av eksromanser er fullstendig off-limit for venninner. Om man bor på et lite sted eller befinner seg i et lite miljø, og flyr litt fra blomst til blomst og etterhvert har hatt noe på gang med ganske mange av mennene i miljøet, så må man bare forvente at det på et tidspunkt kan skje at en venninne plukker opp en av disse eksromansene. Da har man ingen rett til å hevde seg sveket. Man kan jo ikke drastisk begrense utvalget menn og dermed sine venninners muligheter for lykke på den måten.

• Liker 1
Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok tatt en ny prat med henne, og spurt hvorfor det er så sårt?

For det første har hun gjort det klart at hun ikke er interessert i fyren, for det andre har hun også gjort det veldig klart at hun ikke har noen følelser for han what so ever (ut ifra det du skriver) og for det tredje er hun interessert i en annen.

Og likevel er hun fast bestemt på å holde andre unna en hun ikke en gang var sammen med? :klo:

Jeg synes det høres mer ut som kontrollbehov og sjalusi over at en som hun hadde draget på, nå liker deg i stedet..

(og ja jeg har vært borti dette før, ikke personlig, men sett hvordan venninner ødelegger for hverandre fordi de blir sjalu over at en de likte nå liker venninnen deres).

Hva med å forklare situasjonen til fyren? Si at hun er ennå litt på tuppa over tanken på at noen av hennes venninner skal holde på med ham, og at du skal snakke med henne om det. Jeg er for at man skal holde seg unna venninners ekser, i alle fall i et par år, spesielt hvis det var et seriøst forhold. Men som med mange andre ting så må man se på selve situasjonen. Og dette her, var jo tydeligvis ikke et forhold en gang. Det får være grenser på hvor mye man som venninne skal kontrollere spør du meg.

Trykkleif :)

Endret av Anuket
  • Liker 2
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det er jo ikke snakk om roting her, det er snakk om en eks, en hun har vært kjæreste med. Det blir noe annet.

Det var jo tydeligivis ikke useriøst for hun venninna.

Hvis du leser tråden ser du at TS har skrevet at det ikke var et forhold men roting, og at det var mer enn fire år siden.

Så jeg står nok fortsatt på mitt gitt ;)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvis du leser tråden ser du at TS har skrevet at det ikke var et forhold men roting, og at det var mer enn fire år siden.

Så jeg står nok fortsatt på mitt gitt ;)

Men uansett er det tydelig at venninna har følelser for fyren og det kan jo og hende at HUN ville noe mer og ikke han. Dermed blir det ennå mer sårende for venninna om hun skal se mannen hun har følelser for hver dag sammen med venninna.

Skrevet

Hold deg unna!

Opplevde selv at besteveninna mi tok for seg av eksen min som jeg var sammen med i 1 år. De gikk bak ryggen min mens jeg klaga til hu over kjærlighetssorg osv..

Er virkelig en mann verdt å såre en person slik?

Nå mener ikke jeg at ekser er off limits,men det skal være greit for veninna før det skjer noe,hadde veninna mi sagt ifra til meg og evt gitt meg mer tid til å komme over han(dette var noen uker etter bruddet bare) så hadde jeg nok ikke brydd meg,istedet har det endt med at jeg ikke prate med verken eks eller veninne mer.

Det finnes andre mannfolk enn de som veninnene dine har vært med. Spørsmålet er hva som er viktigst for deg,finne ut om denne mannen og du kan leve lykkelig alle deres dager elelr om du helelr vil finne noe annet og beholde veninnen din.

Visse offer må man gi i et forhold,om det er en mann eller en veninne spiller ingen rolle,begge deler er et slags forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig emne og jeg har selv blitt sammen med eksen til en venninne en gang. Er ikke noe god moral inhistorien der kanskje, siden vi ble først uvenner fordi jeg ble sammen me han, så ble det slutt med han og så tok vi opp vennskapet etter en stund. MEN vi ble aldri like gode venner igjen.

På en annen side så hadde jeg ett veldig kort forhold til en fyr, som kan ligne på det du beskriver, og ble så sammen med en av kompisene hans. Han er jeg samboer med den dag idag og han er det beste som har hendt meg. Ja, det var litt kleint i begynnelsen, men verdt det. Her ga "eksen"/kompisen klar signal til kjæresten min om at det var greit, men vi hadde snakket om det på forhånd og hadde kjørt på uansett.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Vanskelig emne og jeg har selv blitt sammen med eksen til en venninne en gang. Er ikke noe god moral inhistorien der kanskje, siden vi ble først uvenner fordi jeg ble sammen me han, så ble det slutt med han og så tok vi opp vennskapet etter en stund. MEN vi ble aldri like gode venner igjen.

Er det ikke veldig trist at vennskapet ikke ble det samme igjen?

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker det samme..

Var det virkelig verdt å teste ut den mannen for å miste forholdet med veninna si?

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er det virkelig, men jeg var relativt ung og dum og følte det var verdt det der og da.

Men på en annen side så hadde jeg angret hvis kjæresten hadde latt sin kompis komme i mellom det som mest sannsynlig er ett forhold som kommer til å vare livet ut.

• Liker 1
Skrevet

Det er i slike tråder jeg begynner å lure på hva folk tenker med.

1) Venninnen påstår selv hun aldri var sammen med fyren, de bare "rotet".

2) Venninnen påstår selv hun er over ham

3) Venninnen har noe på gang med en annen fyr og har vært i flere forhold siden.

4) Det er 4 år siden denne fyren ble en eks, hvis man da i det hele tatt kan bli en eks når det aldri var noe forhold i det hele tatt...?

Og likevel er denne venninnen så usannsynlig frekk at hun forlanger TS skal holde seg unna ikkefyren hennes som hun skilte seg fra for 4 år siden??? :fnise:

• Liker 5
Skrevet

3) Venninnen har noe på gang med en annen fyr og har vært i flere forhold siden.

4) Det er 4 år siden denne fyren ble en eks, hvis man da i det hele tatt kan bli en eks når det aldri var noe forhold i det hele tatt...?

Og likevel er denne venninnen så usannsynlig frekk at hun forlanger TS skal holde seg unna ikkefyren hennes som hun skilte seg fra for 4 år siden??? :fnise:

Hadde det vært meg som var denne veninnen så hadde jeg bare sagt javel,værsågod :P

Men syunes likevel hun skal bli respektert om hun ikke synes det er greit.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Så enig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg.

Man kan ikke eie andre folk heller. Når det ER slutt så er det jo slutt, og da har andre rett på godsakene :)

Skrevet

Du sier selv dere to har glidd litt fra hverandre..(?)

gode venner er ikke det mange av.....hvis dette er din aller bestevenn, kan jeg forestå din frustrasjon...men ettersom hun er en venn som glir vekk fra deg--> et tegn på at hun gir F i deg. Dvs = du kan ikke stanse henne til å date din ex...dessverre.

Gjest "gjest"
Skrevet

Nemlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du tatt opp kontakten med en mann som venninnen din sa at var off limits?

Hvorfor snakke med han på facebook???

Hvorfor gå på cafè med han??

Man eier ikke ekser, men noen ekser er det så smertefullt å se at man bare ikke fikser tanken på han med en annen. Dette har hun fortalt deg. Tydelig.

Synes du er en dårlig venninne som valgte å ta opp kontakten med denne fyren.

• Liker 4
Gjest "gjest"
Skrevet

Hvorfor har du tatt opp kontakten med en mann som venninnen din sa at var off limits?

Hvorfor snakke med han på facebook???

Hvorfor gå på cafè med han??

Man eier ikke ekser, men noen ekser er det så smertefullt å se at man bare ikke fikser tanken på han med en annen. Dette har hun fortalt deg. Tydelig.

Synes du er en dårlig venninne som valgte å ta opp kontakten med denne fyren.

For N'te gang, det er ikke en eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...