Gå til innhold

Date en venninnes "eks"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan være at hun fortsatt liker han, i og med at hun reagerte så på dette. Hørtes jo ganske så uskyldig ut, synes jeg.. Men når det er sagt, når hun har sagt hun ikke liker det, burde du slutte. Vennskap framfor en gutt!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss snu på det.

Dersom du forelsker deg i en mann som en venninne har rotet med, er hun en god venninne når hun nekter deg sjansen til å oppleve kjærlighet?

Siden hun utrykker at han er off-limits så er det nok såpass vondt for henne at det sikkert ikke er snakk om "roting i fylla". Antakeligvis har hun hatt følelser for han som hun kanskje enda har. Det er nok ikke uten grunn at hun ber henne ligge unna, mener jeg!

• Liker 1
Gjest Chloè
Skrevet

La oss snu på det.

Dersom du forelsker deg i en mann som en venninne har rotet med, er hun en god venninne når hun nekter deg sjansen til å oppleve kjærlighet?

Hvis hun ennå har følelser for han, så er det hennes rett å si hun skal ligge unna.

Hvis hun ikke har følelser for han overhodet, og har ingen som helst grunn til hvorfor TS ikke skal date han, så er hun en dårlig venninne.

Gjest Tidssone
Skrevet

Men hun har jo sagt til TS at hun ikke har følelser for gutten?

Gjest Tidssone
Skrevet

Det er kanskje greit å lyve for venninnene sine, men å røre en hun nesten var litt sammen med for fire år siden, nei det er fyfy...

Gjest Tidssone
Skrevet

Jer er enig med Marewan. Man dropper den som tvinger deg til å velge.

• Liker 2
Gjest Chloè
Skrevet

Men hun har jo sagt til TS at hun ikke har følelser for gutten?

Selv om hun sa det, så tviler jeg på at det er sant.

Jeg syns du skal snakke med henne på nytt, spørr henne om hun har følelser for han, hvis hun ikke har det, spørr hvorfor hun vil at du skal ligge unna han da

AnonymBruker
Skrevet

Hoes over broes!!

Skrevet (endret)

Det er kanskje greit å lyve for venninnene sine, men å røre en hun nesten var litt sammen med for fire år siden, nei det er fyfy...

Tenk om hun var dritforelsket i han, men han dumpet henne og derfor løy hun om følelsene sine for å ikke virke dum? Hva om hun fortsatt har følelser for han? Hva om han betydde mer for henne enn hun har turt gi utrykk for til noen. Det er jo for f*** en grunn til at hun sier at venninden skal holde seg unna?!

Jeg var i sommer den venninden som hadde en eks som ble sammen med venninden min. Det var så jævlig vondt... at jeg faktisk ikke ønsker noen den opplevelsen! Ikke engang min verste fiende (som nå er denne "venninden", forresten).

Man blir sveket av to stykker på en gang, og det er forjævlig rett og slett. Jeg synes du tar så lett på dette, at jeg faktisk kjenner at blodet koker litt her jeg sitter :kjefte:

Endret av Ida88
  • Liker 5
Skrevet

Tenk om hun var dritforelsket i han, men han dumpet henne og derfor løy hun om følelsene sine for å ikke virke dum? Hva om hun fortsatt har følelser for han? Hva om han betydde mer for henne enn hun har turt gi utrykk for til noen. Det er jo for f*** en grunn til at hun sier at venninden skal holde seg unna?!

Jeg var i sommer den venninden som hadde en eks som ble sammen med venninden min. Det var så jævlig vondt... at jeg faktisk ikke ønsker noen den opplevelsen! Ikke engang min verste fiende (som nå er denne "venninden", forresten).

Man blir sveket av to stykker på en gang, og det er forjævlig rett og slett. Jeg synes du tar så lett på dette, at jeg faktisk kjenner at blodet koker litt her jeg sitter :kjefte:

Kjip situasjon sikkert.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg og venninnen min er veldig gode venninner, men har glidd litt fra hverandre i det siste. Er ikke alltid så lett å bo med sine beste venner. Men det gjør at jeg vet ganske mye om situasjonen mellom henne og "eksen". Hun var den som avsluttet ting mellom de to, og var hele tiden klar ovenfor ham at hun ikke ville ha noe seriøst, at det bare var for gøy. Akkurat hvor lenge de holdt på vet jeg ikke, men har ikke fått inntrykk av at det varte lenger enn kanskje noen måneder. De er fortsatt venner, og det er gjennom henne at jeg traff ham til å begynne med. De har begge hatt faste, seriøse forhold etter at de to var over, og hun er for øyeblikket veldig betatt av en annen fyr, så jeg tror ikke det kan være no følelser igjen der. Jeg er klar over at jeg må backe unna ham ihvertfall til vi flytter fra hverandre i juni, men når det skjer så har jeg ikke lyst til å bare glemme ham. Vi er begge veldig klare på at dette er seriøse følelser, og jeg ville ikke tenkt tanken på å gjøre dette mot venninnen min om dette bare var ment som en tilfeldig flørt. Men han er, og han føler det samme for meg, en person jeg kan være meg selv fullt og helt med, som jeg kan dele behagelige stillheter med, og som er villig til å vente på meg og ta den risken dette innebærer for oss begge.

Jeg døler meg som tidenes dårligste person pga dette, men jeg klarer ikke å riste av meg følelsen av at dette er riktig, at det er verdt det til slutt. Dette er helt klart den vanskeligste situasjonen jeg noen gang har vært borti...

Skrevet

TS her. Jeg og venninnen min er veldig gode venninner, men har glidd litt fra hverandre i det siste. Er ikke alltid så lett å bo med sine beste venner. Men det gjør at jeg vet ganske mye om situasjonen mellom henne og "eksen". Hun var den som avsluttet ting mellom de to, og var hele tiden klar ovenfor ham at hun ikke ville ha noe seriøst, at det bare var for gøy. Akkurat hvor lenge de holdt på vet jeg ikke, men har ikke fått inntrykk av at det varte lenger enn kanskje noen måneder. De er fortsatt venner, og det er gjennom henne at jeg traff ham til å begynne med. De har begge hatt faste, seriøse forhold etter at de to var over, og hun er for øyeblikket veldig betatt av en annen fyr, så jeg tror ikke det kan være no følelser igjen der. Jeg er klar over at jeg må backe unna ham ihvertfall til vi flytter fra hverandre i juni, men når det skjer så har jeg ikke lyst til å bare glemme ham. Vi er begge veldig klare på at dette er seriøse følelser, og jeg ville ikke tenkt tanken på å gjøre dette mot venninnen min om dette bare var ment som en tilfeldig flørt. Men han er, og han føler det samme for meg, en person jeg kan være meg selv fullt og helt med, som jeg kan dele behagelige stillheter med, og som er villig til å vente på meg og ta den risken dette innebærer for oss begge.

Jeg døler meg som tidenes dårligste person pga dette, men jeg klarer ikke å riste av meg følelsen av at dette er riktig, at det er verdt det til slutt. Dette er helt klart den vanskeligste situasjonen jeg noen gang har vært borti...

Jeg har sagt hva jeg mener, og jeg mener det du gjør er feil. Antakeligvis er jeg for subjektiv uansett, for kjenner at jeg får en klump i halsen av å lese dette her, jeg føler med venninden din.

Håper han er verdt det, og lykke til! :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Han er ikke hennes X, hun skal slappe av, det er tross alt fire år siden og ønske deg lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg har vært litt for mye i miljøer med liten genpool (studerte et sted med 80 % jenter, hvor fagmiljøet etterpå også er ganske lite og med litt resirkulering), men jeg synes ikke det er nødvendig å nekte venner å date folk jeg har hatt et useriøst forhold til for flere år siden. Om ei av mine nære venninner hadde prøvd seg på, og blitt sammen med, eksen jeg var sammen med i 8 år, ville jeg nok hatt problemer med det. Men så lenge det var snakk om en jeg hadde hatt et kortere, udefinert forhold til for lenge siden, så ville jeg jaggu vist meg voksen nok til å takle det. Blant folk jeg kjenner er det også nokså vanlig at man beholder vennskapet med eksen etter at det er slutt, og ofte blir en nokså god venn med eksens nye kjæreste.

Har ei venninne som ble sammen med en venninnes eks, og der var vennskapet nokså anstrengt en stund. Men de har faktisk klart å finne ut av det og er gode venner igjen nå. De verdsatte vel vennskapet såpass, og begge er mer fornøyd i de forholdene de er nå, så da gikk det an å ordne opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La veninnen din "kjøle seg ned" litt, og venne seg til tanken.. Kanskje går det seg til etter hvert, at hun ser at dei ikke er så galt allikevel :) Dersom du vil satse på denne gutten, så vent for guds skyld til du har flytta ut... Ser at det er en kjip situasjon for deg, men jeg holder en knapp på "chicks before dicks". Har selv kjent hvordan det stikker inni meg når eksen finner seg ei ny, selvom jeg er "over ham", og kan ikke tenke meg hvordan det var om eksen ble sammen med en av mine veninner (selv om det er mange år siden!)...

Skrevet

Eg hadde nok respektert venninda.

Eg har gått gjennom en sånn situasjon TO gonger, der det var eg som var i venninda di si situasjon, og det gjer vondt.

Men et råd eg kan gi til deg og eksen: snakk med venninda, si kva dokke føler for kvarandre foran ho.

eller du kan vente til ho får seg en ny type. viser no bare at ho er komt over han.

men du burde flytte ut derifra dersom du har tenkt å bli ilag med han.

Skrevet

La oss snu på det.

Så utrolig enig! Noen ganger må man svelge en kamel ... Så lenge det er avgjort at det ikke vil skje noe mellom venninnen og denne mannen er det utrolig dårlig gjort å nekte ei venninne kjærlighet. Tenk om de kommer til og få et lykkelig og langt liv sammen med 3 barn? Utrolig egoistisk å nekte en venninne, spesielt en venninne, dette! Og spesielt etter 4 år. Venninner skal alltid ønske det beste for hverandre, selv om dette er en litt vanskelig situasjon.

Dersom man går fram på rett måte, er ærlig og ikke går bak ryggen om forholdet, bør dette være helt i orden dersom venninne hadde ønsket det beste for henne. Er det ok at hun skal gå glipp av et langt og lykkelig liv med denne mannen - kun fordi det er litt sårt for venninnen?

Dersom det er snakk om ekte kjærlighet bør man "svelge en kamel". Random one night stands er en annen sak ....

Gjest Marenh
Skrevet

Hadde det vært gutter som hadde hatt disse "reglene" om å ikke date hverandres ekser, hadde aldri jeg og typen fått våre hittil 10 fantastiske måneder sammen. :)

Ja, det finnes mange vonde historier om blødende venninnehjerter, men i mitt tilfelle var det helt motsatt. Så ikke hør på dem som sier du ikke har noen respekt for venninnen din, jenter har også en del ganger en utrolig evne til å overdramatisere eiesyken sin!

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Eg syntes faktisk at dersom hun vil det beste for venninnen sin(deg) så hadde hun lakt egoet sitt til side og latt deg gå ut med fyren. Det hadde mine venner gjort for meg og eg mot de. Dersom det virkelig var følelser der så hadde ikkje eg stått i veien...

Endret av .-L-.
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei!

Jeg har havnet i en liten knipe. Jeg har fått følelser for "eksen" til en venninne av meg, en hun flere ganger har sagt at er off limits for meg. Jeg og hun bor i tillegg sammen. Grunnen til at jeg sier "eks" er fordi de aldri var sammen, de bare hadde noe på gang for 4 år siden. Vi har bare pratet mye på facebook og møttes en gang for å ta en kaffe, så alt er rimelig uskyldig, ikkenoe fysisk så langt. Nå har venninnen min funnet ut at vi har pratet mye og tatt en kaffe, og beskylder meg nå for å være komplett respektløs og oppmerksomhetssyk. Jeg tenkte hun nok ville reagere, men ikke så kraftig som hun nå gjør. Siden alt har gått så uskyldig for seg kunne jeg med hånden på hjertet si at det ikke hadde skjedd noe, at det bare var en kaffe. Men hun tror meg ikke, og har fått alle venninnene våre på hennes side.

Hva bør jeg gjøre? Jeg vet jeg burde holde meg unna ham, men vi føler begge to at et virkelig er no der, så vi vil ikke gi opp på hverandre.

Mener dere måten hun reagerer på er ok?? De var aldri sammen og det har gått fire år nå, så jeg føler hun kanskje bør slappe av litt. Hun har hatt forhold siden den gang, og har alltid sagt at hun ikke har noen følelser for ham lenger.

Off limits. Bros before hoes (bare omvendt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...