AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Hei! Jeg har havnet i en liten knipe. Jeg har fått følelser for "eksen" til en venninne av meg, en hun flere ganger har sagt at er off limits for meg. Jeg og hun bor i tillegg sammen. Grunnen til at jeg sier "eks" er fordi de aldri var sammen, de bare hadde noe på gang for 4 år siden. Vi har bare pratet mye på facebook og møttes en gang for å ta en kaffe, så alt er rimelig uskyldig, ikkenoe fysisk så langt. Nå har venninnen min funnet ut at vi har pratet mye og tatt en kaffe, og beskylder meg nå for å være komplett respektløs og oppmerksomhetssyk. Jeg tenkte hun nok ville reagere, men ikke så kraftig som hun nå gjør. Siden alt har gått så uskyldig for seg kunne jeg med hånden på hjertet si at det ikke hadde skjedd noe, at det bare var en kaffe. Men hun tror meg ikke, og har fått alle venninnene våre på hennes side. Hva bør jeg gjøre? Jeg vet jeg burde holde meg unna ham, men vi føler begge to at et virkelig er no der, så vi vil ikke gi opp på hverandre. Mener dere måten hun reagerer på er ok?? De var aldri sammen og det har gått fire år nå, så jeg føler hun kanskje bør slappe av litt. Hun har hatt forhold siden den gang, og har alltid sagt at hun ikke har noen følelser for ham lenger.
Gjest Indra Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Ofre vennskapet for en kjæreste? Du må nesten bare ta et valg, hun har sagt hva hun mener. 3
Gjest grapefrukt Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Hun har sagt at han er off limits, ergo så er sannsynligheten for at du må velge mellom vennskapet og gutten svært stor.
Sweet77 Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Venninnen din er "forever", kjærester kommer og går. Ta et valg... 3
NatashaRomanoff Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Ligg unna han! Min venninde ble sammen med eksen min. Nå hadde jeg og eksen vært sammen i seks år riktignok, så det er nok hakket verre. Men uansett, det er en grunn til at hun sier han er off-limits: det gjør vondt for henne! Det finnes så innihelvete mange fisk i havet. Seriøst. Edit: leif Endret 7. mars 2012 av Ida88 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Har hun sagt off limits så mener hun nok det på ekte. Det er jo en gylden regel å ikke date veninners ekser.. Har vert oppe i dette selv, da en venninde hadde et ONS med min eks, hun har jeg mistet all respekt for, har ingen behov for å ha henne som venn og har kuttet all kontakt med henne what so ever. MEN nå er jo det du har gjort langt i fra så seriøst som mitt tilfelle, det ser jeg(!). Men ut i fra hennes reaksjon vill jeg ikke gått videre, hun gir jo klart signal om at det ikke er greit.. Virker som om dere har et ganske nært veninneforhold når dere har kjent hverandre så lenge og til og med bor sammen, så dont be a backstabber Du kan prøve å gi henne litt tid, deretter ta det opp og prøve å snakke med henne om dette.. Ser jo at du er i en kinkig situasjon :/ 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Jeg syns det var ganske barnslig når det er 4 år siden og de ikke var sammen en gang! Jeg hadde helt klart dumpet hun ovenfor han. Grunner til at du kan satse på han: 1. Tenk om han er "den rette"? 2. De var ikke sammen. 3. Det var 4 år siden 4. Hun er vell over han etter 4 år og sluttet og snakke med han? Grunner til at du ikke skal gjøre det: 1. Fordi hun sier det. 2. Du kan miste hun som venn pga det. 5
Gjest Chloè Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Når er det låv å date venninnens eks? ALDRI Den jeg hadde blitt mest såra over (hvis en venninne hadde blitt sammen med han) er faktisk en jeg aldri var -sammen sammen med- , som din venninne. Så, ligg unna
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Vet du, det kan være så sårt for henne den mannen der. Kanskje hun føler det blir for intimt når venninna blir sammen med en man har hatt sex med, kanskje en som dumpet henne (uten at du vet det), eller de har hatt kinky sex som hun ikke vil du skal få vite. Kan være mange grunner. Du kan enten respektere hennes ønske, eller sette deg ned å spørre om hvorfor hun ikke vil det.
Gjest Tidssone Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Så. Dere mener altså at en mann en venninne har rotet med er hennes eiendom? Dersom en av venninnene deres er skikkelig slutty og har rotet med 90% av de bra gutta i gjengen. Hva da? Når hun sier at dere ikke får røre ham, så er det helt greit? Jeg synes din venninne er urimelig. I tillegg; dersom hun har følelser for mannen, hva slags venninne er hun dersom hun ikke er i stand til å fortelle det før nå? For tidligere har hun jo sagt at hun ikke har følelser. 11
KristinL Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Siden hun sier han er off-limits syns jeg du bør respektere det. Kjipt om det ikke funker med fyren og du har mista venninna di pga det. 2
Genesis Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Så man skal holde seg unna alt som en veninne har vært bortpå på et eller annet tidspunkt? Kom igjen a..... 4
Gjest Maruwan Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 En god regel er å ofre den som tvinger deg til å velge. 11
NatashaRomanoff Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Til dere som mener hun bare skal kjøre på og date som hun vil: Det fremgår at hun faktisk bor med denne venninden. Skal vedkommende dra med seg denne karen hjem til deres felles leilighet? Siden hun tydelig har gitt utrykk for at han er off-limit, synes jeg hun skal respektere dette. Hvis hun på død og liv vil ha denne karen må hun først flytte ut, og så ta konsekvensen av dette. Vi kjenner ikke hele historien verken den ene eller den andre veien, men da TS sier at venninden har fått støtte av deres felles venner vil jeg tro at ting mellom venninden og denne typen kanskje var mer alvorlig enn det TS kanskje selv tror hun vet. Det er tydelig at det er vondt for venninden. 4
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Jeg kjenner jeg er litt delt jeg. Selvfølgelig skal man respektere en venninnes følelser, samtidig synes jeg hele reglen om at man ikke skal ha noe med venninners x-er (eller i dette tilfelle useriøse relasjoner) er noe fordømt tull på generell basis. 4
Gjest Leopard Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Så man skal holde seg unna alt som en veninne har vært bortpå på et eller annet tidspunkt? Kom igjen a..... Ja, med mindre man heller vil risikere å ødelegge et vennskap fremfor å satse på kjærligheten. 1
Gjest Maruwan Skrevet 7. mars 2012 #17 Skrevet 7. mars 2012 Ja, med mindre man heller vil risikere å ødelegge et vennskap fremfor å satse på kjærligheten. Den blei ikke helt rett.
Gjest Tidssone Skrevet 7. mars 2012 #18 Skrevet 7. mars 2012 Ja, med mindre man heller vil risikere å ødelegge et vennskap fremfor å satse på kjærligheten. huh?
Gjest Chloè Skrevet 7. mars 2012 #19 Skrevet 7. mars 2012 Så. Dere mener altså at en mann en venninne har rotet med er hennes eiendom? Dersom en av venninnene deres er skikkelig slutty og har rotet med 90% av de bra gutta i gjengen. Hva da? Når hun sier at dere ikke får røre ham, så er det helt greit? Jeg synes din venninne er urimelig. I tillegg; dersom hun har følelser for mannen, hva slags venninne er hun dersom hun ikke er i stand til å fortelle det før nå? For tidligere har hun jo sagt at hun ikke har følelser. Nei, det blir for dumt å si "han kan du ikke få, han rota jeg med på fylla for 3 år siden". Men når hun har sakt han er "off limits" så er det jo noe mer der, selv om hun ikke vil si det.
Gjest Tidssone Skrevet 7. mars 2012 #20 Skrevet 7. mars 2012 La oss snu på det. Dersom du forelsker deg i en mann som en venninne har rotet med, er hun en god venninne når hun nekter deg sjansen til å oppleve kjærlighet? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå