Gå til innhold

hund tatt av ulv i oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ja... Hva synes vi om det da? Ulven lusker rundt i områdene rundt såkalte barnevennlige boretslag... Skal den få lov til det?

Og hva synes dere om disse ulvemotstanderene som godter seg over ulv i oslo? Som sier at det føles godt for veldig mange at vi i oslo også får kjenne på hvordan det er å ha ulv?! Hva er det for slags tull sier nå jeg... Vi får kanskje ta å sende noen dopselgere, prostituerte, overfallsmenn, plagsome tiggere osv til dem, sånn at de kan kjenne litt på hvordan det føles... Stakkars oss som har valgt å bo i byen og må forholde oss til typiske byfenomen assa!

Men det er hyggelig med litt ulv i nabolaget da :) men kjipt for bikkj...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norges natur tar ingen skade dersom all ulv ble utryddet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regza

Skal den få lov?

Selvfølgelig skal den få lov.

Vi har tatt deres områder, så blir folk sjokkert over at de fortsatt tusler rundt.

Ulven skal vernes.

Selv om det er synd vovven døde.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

At ikke denne problematikken er løst enda, vitner bare om den politiske maktesløsheten som eksisterer i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har tatt deres områder, så blir folk sjokkert over at de fortsatt tusler rundt.

Tåpelig tåpelig argument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at det er veldig dumt om ulven skal få henge rundt i nabolaget der, det er mange barnefamilier som bor der og har bosatt seg der fordi det er fantastiske omgivelser for barna deres. Hadde det vært sansynlighet for ulv der så ville de ikke bosatt seg der i utgangspunktet.. Når det er sagt så synes jeg absolutt ulven skal få ferdes fritt i østmarka, eller i oslomarka generelt, men jeg synes de som oppholder seg i boretslag ikke skal få lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Hva synes vi om det da? Ulven lusker rundt i områdene rundt såkalte barnevennlige boretslag... Skal den få lov til det?

Og hva synes dere om disse ulvemotstanderene som godter seg over ulv i oslo? Som sier at det føles godt for veldig mange at vi i oslo også får kjenne på hvordan det er å ha ulv?! Hva er det for slags tull sier nå jeg... Vi får kanskje ta å sende noen dopselgere, prostituerte, overfallsmenn, plagsome tiggere osv til dem, sånn at de kan kjenne litt på hvordan det føles... Stakkars oss som har valgt å bo i byen og må forholde oss til typiske byfenomen assa!

Men det er hyggelig med litt ulv i nabolaget da :) men kjipt for bikkj...

Vi har de tingene på bygda også altså, en hel haug av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges natur tar ingen skade dersom all ulv ble utryddet.

Ja hva skal vi nå egentlig med fauna i det store og hele? Vi er jo godt i gang med å utrydde både rype og storfugl, og rovdyr - nei de skal vi ihvertfall ikke ha. Det er direkte latterlig at naturlandet norge er redusert til en lekegrind for reineiere og turgåere som er livredde for å se et dyr som hører hjemme der...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke denne problematikken er løst enda, vitner bare om den politiske maktesløsheten som eksisterer i dette landet.

Hvilken problematikk? Det er vel minimal ulveproblematikk i oslo!

Problemet her er bøndene som godter seg over et ulvedrap i oslo. Kan ikke si det gir meg sympati for bøndene nei!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har tatt deres områder,

Om en bare kunne omsatt denne logikken til innvandringspolitikken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvilken problematikk? Det er vel minimal ulveproblematikk i oslo!

Problemet her er bøndene som godter seg over et ulvedrap i oslo. Kan ikke si det gir meg sympati for bøndene nei!!

Det er et problem når man ikke ferdes trygt i naturen med bikkja. Og argumentet ditt er like idiotisk som bøndene som godter seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken problematikk? Det er vel minimal ulveproblematikk i oslo!

Problemet her er bøndene som godter seg over et ulvedrap i oslo. Kan ikke si det gir meg sympati for bøndene nei!!

Det er ikke bare bøndene altså,( mesteparten av bøndene er faktisk for ulv ). Men også småbarnsfamilier som ikke føler seg trygge fordi ulvene trekker ned til skoler og barnehager og gjør ungene så redde at de ikke tør å bli med på skoleturer. Og det er de som bor i skogbrynene som har ulv på tunet regelmessig som gjør dem redde, og det er de som bor på steder hvor de blir advart mot å ta med hundene sine på tur i skogen i det hele tatt fordi ulven ikke er redd nok for folk at de ikke tør garantere at ulven ikke vil ta bikkja selv om den er i bånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har de tingene på bygda også altså, en hel haug av dem.

Ja og vi har ulv så da går det opp i opp :gjeiper:

Men poenget er vel det at hvis man bosetter seg midt i hedmarkens tetteste skog så må man forvente dyreliv, akkurat som man må forvente seg bråk, fyll og faen om man bosetter seg midt i en storby.. Det er ingen som tvinger noen til å bo der de bor, man kan alltid flytte om man ikke liker omgivelsene. Skjønner at sauehold feks, blir mere tungvint når man bor der det er ulv, men sånn er det bare! Det er ikke et stort problem med sau og ulv i sverige,selv om det er mye mere ulv der, fordi der tar bøndene forhåndsregler og ansvar for dyra sine :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er veldig overrasket at det faktisk finnes så naive, uvitende og lettskremte folk som faktisk tror at et av verdens mest skye dyr kan være en trussel mot barn... Skulle jo tro at det var snakk om et blodtørstig monster som lusker rundt i skogene på jakt etter små barn som den spiser opp. Er det eventyrfortellingene som setter griller i hodet på folk?

Her jeg bor ser jeg veldig ofte ulvespor, men har vel sett ulv bare et par ganger, desverre. Utrolig flotte dyr, og jeg kan virkelig ikke fatte hvor frykten kommer fra. Kanskje en idè å lære seg litt fakta før man uttaler seg? eneste bekymringen min er at hunden min kan bli et lett bytte, men det er bare å ha den i bånd. Lær dere litt om rovdyr før dere uttaler dere og sprer frykten videre til andre...

Har aldri meldt fra ulv og bjørnespor, og det med god grunn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist for hund og eier, men igjen, når man lar hunden løpe helt fritt uten tilsyn kan sånt skje. Da er det en risiko man tar. Og tydeligvis bærer ikke eieren nag til ulven, noe jeg synes er flott gjort av ham.

Hadde jeg hatt hund og gått turer i områder med ulv ville jeg nok brukt langline og fulgt litt ekstra med. På den måten tror jeg man er relativt trygg.

Jeg er fortsatt positiv til ulv i Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist for hund og hundeeier selvfølgelig, men det rokker ikke ved mitt standpunkt om at ulv er en naturlig del av norsk fauna.

Helt enig med deg.

At ikke denne problematikken er løst enda, vitner bare om den politiske maktesløsheten som eksisterer i dette landet.

hva skal politikerne gjøre da? Kurse ulven i hvordan det norske samfunn fungerer og gjøre den mer menneskelig? Jeg tviler på at dette blir et særlig utstrakt problem for Oslo. Og ingen andre byer heller.

Og når det kommer til bønder som hater rovdyr over alt på jord: Se å sikre dyrene deres da! Og innse at de valgene dere tar om å slippe dem ut på frie beiteområder faktisk kan ha konsekvenser.

Om en skulle skutt alle dyr som følger sine naturlige instinkter og gjør det de må for å overleve når mennesker overtar alt av mark uten å ta hensyn til de rovdyrene vi har så hadde det jammen ikke vært mye dyr ute i skog og mark igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bøndene altså,( mesteparten av bøndene er faktisk for ulv ). Men også småbarnsfamilier som ikke føler seg trygge fordi ulvene trekker ned til skoler og barnehager og gjør ungene så redde at de ikke tør å bli med på skoleturer. Og det er de som bor i skogbrynene som har ulv på tunet regelmessig som gjør dem redde, og det er de som bor på steder hvor de blir advart mot å ta med hundene sine på tur i skogen i det hele tatt fordi ulven ikke er redd nok for folk at de ikke tør garantere at ulven ikke vil ta bikkja selv om den er i bånd.

Men da må jo heller de bosette seg steder som ikke er kjent forå å ha ulv da!! Jeg skal love deg at bygårdeieren her ser rart på meg når jeg klager på musikk fra puben i 1. etg. Han sier bare at jeg visste godt at det var en del støy fra puben da jeg flyttet inn og at det blir litt dumt å klage på det når jeg ble gjort godt kjent med det på forhånd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

News flash - det er ikke ulv i Oslo. Men det kommer en og annen streifer forbi her og er innom Oslo i noen få timer på sin vei videre. Både titt og ofte faktisk. Bikkja mi løp på ei ulv i Nordmarka hu. Men det gikk bra. Hadde hun død i et møte med en ulv, så hadde det vært veldig trist, men jeg hadde ikke frika ut over ulv av den grunnen. Bikkja hadde større sjangs for å dø i møte med elg (elghund).

En enslig ulv er heller ikke farlig for mennesker. Kun for hunder (og en rekende katt).

Men men folk vil jo gjerne asfaltere hele Nordmarka også de da. Og lage T-banesport helt til Kikut... natur er skumle saker gitt... :filer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig overrasket at det faktisk finnes så naive, uvitende og lettskremte folk som faktisk tror at et av verdens mest skye dyr kan være en trussel mot barn... Skulle jo tro at det var snakk om et blodtørstig monster som lusker rundt i skogene på jakt etter små barn som den spiser opp. Er det eventyrfortellingene som setter griller i hodet på folk?

Her jeg bor ser jeg veldig ofte ulvespor, men har vel sett ulv bare et par ganger, desverre. Utrolig flotte dyr, og jeg kan virkelig ikke fatte hvor frykten kommer fra. Kanskje en idè å lære seg litt fakta før man uttaler seg? eneste bekymringen min er at hunden min kan bli et lett bytte, men det er bare å ha den i bånd. Lær dere litt om rovdyr før dere uttaler dere og sprer frykten videre til andre...

Har aldri meldt fra ulv og bjørnespor, og det med god grunn.

Ulven har allerede trosset hva som er normalt for den ved å bevege seg så nerme mennesker.. Er ikke alle ulver som er så sky som de burde være, og det er de som potensielt kan være farlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...