Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.

sullå

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Det høres da greit ut for mannen! Uansett, har inntrykk av at det er litt typisk norsk å angripe hva alle andre gjør forskjellig fra en selv. :jepp: Om man velger å spise annerledes - kritikk, hvis man velger å ikke amme - kritikk, velger man å samsove med barnet - kritikk.. Så. Ja.

Fotball kan være underholdene, spesielt når mannfolk ser på det.. :fnise: Sååå engasjerte!

Hvordan går det med de første forelesningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, han har virkelig fått mye positivt ut av det :) Mange bedrevitere der ute, det JEG mener er selvfølgelig RETT, og det som fungerer på MEG fungerer på ALLE! Sukk... Folk altså :fnise:

Det er veldig fascinerende å se på særlig mannfolk som følger med på kamper ja! Verden går jo under, fortenk, hvis lagene deres taper ;)

De første forelesningene har gått bra, takk! Mye å lese, men jeg har jo vært student i noen år, så det skal nok gå fint :Nikke: Eller, nå sitter jeg her fremfor å lese da... Hehe... Ups :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Clafoutis

Enig i at mange legger seg veldig opp i hva andre gjør, ja, og da er det i grunnen mer fristende å la være å fortelle :Nikke: Jeg har forsøkt meg på litt lavkarbo tidligere selv, men det fungerte ikke for meg fordi jeg samtidig trente veldig mye mens jeg prøvde det. Tidligere trente jeg hardt 5-6 ganger pr uke, og da trengte jeg karbohydratene mine for å holde energinivået oppe. Jeg ble så trøtt og sliten av lavkarbo, så jeg holdt ikke ut mer enn tre uker..! Men tror nok absolutt at det kan ha noe for seg, og det viktigste er jo at man finner frem til et kosthold som fungerer greit for en selv.

Selv er jeg imidlertid veldig bevisst på HVA slags karbohydrater jeg putter i meg, jeg spiser bare veldig grove knekkebrød, veldig grovt brød, naturris eller fullkomsris osv. Nå som jeg trener mindre enn før kunne jeg nok ha levd fint med lavkarbo også, men jeg har uansett ingen problemer med verken vekt, mage, søtsug eller andre ting, så da gidder jeg ikke kutte de trege karbohydratene :)

Så herlig å være igang med semesteret :jepp: Når er det du har eksamener? Bare til jul, eller har du noen i løpet av semesteret også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to hjemmeeksamener til jul. I løpet av semesteret har jeg noen oppgaver jeg må skrive, for å kunne ta eksamen :) Prøver å skrive på en nå, men det er så vanskelig å komme i gang! Veldig åpen problemstilling jeg skal svare på, og jeg har ikke fått satt meg inn i alt pensumet ennå. Men jeg får bare skrive litt nå og litt da, og plutselig er det en ferdig tekst! 3000 ord er ikke så mye.

Det skjer ikke så mye for tiden, tiden går fort, og jeg er sjelden her inne. Det er en dårlig kombinasjon når jeg har en "dagbok" ;) Men det er litt herlig å ikke henge på KG heeeele tiden også, det har blitt for mye av det gode noen ganger, gitt :fnise:

Jeg har begynt på cerazette (tror jeg det heter, minipiller) for å se hvordan jeg reagerer på det. Har hatt problemer i lange tider med p-piller, så nå er det påtide å prøve noe nytt. Hvis jeg ikke merker noe særlig til bivirkninger i 3 måneder, skal jeg sette inn p-stav. Det er jo ikke sikkert at jeg får like lite/mye bivirkninger av minipiller og p-stav, men legen anbefalte meg i alle fall å gjøre det sånn. Og man må jo høre på legen.. Problemet med minipillen er at jeg må ta den på samme tidspunkt hver dag, og foreløpig har jeg klart meg ganske bra! Hvis det blir p-stav blir det greit å slippe å ta en pille hver dag, utolig kjipt å glemme den. Staven kan vel brukes i 2-3 år, og da er det vel snart tid for å planlegge smårollinger, tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har akkurat Kjære reist hjem til foreldrene sine for en uke. Han har en uke ferie til overs, og ville gjerne bruke den. Det betyr at jeg er igjen hjemme alene: :trist: Kanskje det blir litt mer KG på meg en ukes tid da, for å få tiden til å gå :laugh:

Jeg har i alle fall STORE planer om å få lest MASSE! Skal hente meg skikkelig inn, helst vil jeg lese såpass at jeg ligger forran semesterplanen. Ellers skal jeg også få trent en del, har blitt mye jobbing + skole i det siste. Det har ført til at jeg helst vil synke ned i sofaen med min kjære om kvelden. Får satse på at denne uken går like fort som tiden ellers gjør, han kommer nok tilbake nesten før jeg vet ordet av det! Verst blir det om kvelden, liker ikke å sove alene :( MEN vi har godt av litt tid fra hverandre, det er nemlig ikke noe vi vet hva er. Vi har vært borte fra hverandre maks en helg tidligere, det er litt utrolig i grunn. Men hvorfor skal jeg være noe annet sted, når han er det beste som finnes? :rodmer::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Jeg prøvde Cerazette i en periode for noen år siden (lenge før prøving var aktuelt), men jeg likte den ikke i det hele tatt... Jeg ble et skikkelig hormonmonster, og kjente nesten ikke igjen den hysteriske, grinende kjerringa jeg ble... Men flere andre jeg kjenner som har gått på dem har vært veldig fornøyde, så forhåpentligvis funker de fint for deg :)

Huff, skjønner at det er litt stusselig når kjæresten er borte :( Mannen er i Stockholm med jobben frem til onsdag, og jeg synes også det blir litt rart og stille i huset uten han... Men da blir det jo ekstra hyggelig når mannfolka våre kommer tillbake, da :jepp:

Håper du har hatt en fin helg, og at du er godt igang med lesingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Ja, da er det nesten en måned siden jeg var her inne, vet ikke om det forteller at jeg har lite å meddele, eller at jeg har mistet interessen for KG? :fnise: Kanskje en blanding. Dagene går til forelesninger/lesing, jobb, slappe av, trene, være med kjæresten, og litt sosiale aktiviteter. Og det å ikke sitte ved pcen (KG) hele dagen kjennes helt greit. Men jeg vil likevel ikke legge ned dagboken, i tilfelle jeg plutselig får lyst til å skrive. Jeg kan prøve å bli flinkere til å skrive oppskrifter på mat jeg har laget, da det er mat som kan sies å være den største interessen min for tiden. Jeg prøver meg frem, og ofte blir det veldig bra. Andre ganger ikke, men da prøver jeg igjen. Matlaging har aldri vært kjekkere! Selv om vi spiser lite karbohydrater. er det ingenting vi ikke kan spise - for jeg finner alternativer. Kreativitet er ikke min sterkeste side, men jeg har faktisk en viss kreativ side når det gjelder mat.

Ellers går det bra med bytte av p-pille. Det er mulig at jeg blir en smule fortere irritert enn tidligere, men så lenge det ikke går ut over folk (særlig Kjære) synes jeg det er greit. Men jeg følger med, og hvis jeg plutselig eksploderer over en filleting, vil jeg ikke gå på Cerazette lenger. Jeg har i alle fall ikke sett noe til mensen foreløpig, og det gjør meg fornøyd. Synes det er helt greit å slippe, i grunn! I utgangspunktet skal jeg sette inn en p-stav hvis denne p-pillen virker greit. Men nå lurer jeg på om det er bedre å bare beholde p-pillen, greit å slippe å sette inn en stav - og å fjerne den når det er nødvendig. Lettere å slutte på p-pillen :)

I hele september og første halvdel av oktober jobbet jeg veldig mye ekstra. Det gjorde at skolearbeidet ble satt litt på vent, og nå har jeg en del å ta igjen. Men nå ser det ut som alt er greit på jobb igjen, og da trenger jeg ikke jobbe noe særlig utover mine faste vakter. Jeg har også sagt i fra at nok er nok, det er fint med ekstra penger på konto, men jeg må rett og slett prioritere studiet mitt frem til eksamen nå.

Uken da min kjære samboer var borte gikk veldig fort, heldigvis. Men nå er han hjemme, og det er bedre! ;) Han koste seg veldig da, det var bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Ja, her er jeg ikke så aktiv for tiden. Er inne på forumen innimellom, men har ikke noe særlig å skrive i dagboken. Selv om det strengt tatt har skjedd en del i det siste. Likevel føler jeg ikke helt for å skrive det ned.. Merkelig! Kort fortalt er det i alle fall skilsmisse på gang for svigerforeldrene mine, og alt er litt kaos akkurat nå. Nå som sjokket har lagt seg, og vi kan se at de fleste vil komme sterkere ut av dette, blir hverdangen litt lettere igjen! Men når noen som har vært gift i mange år, og som har vært definisjonen på et ekteskap som skal vare evig, plutselig skiller seg - ja, da blir verden en annen!

Ellers har jeg hjemmeeksamen neste uke, og jeg skulle egentlig ha lest litt i dag. Men jeg begynner å bli syk :jolie: Så jeg sitter under et teppe og slapper av, håper jeg ikke blir verre! Sov dårlig i natt, og må nok legge meg tidlig i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi huff, skilsmisse er jo ikke noe særlig, hvordan tar forloveden din det? :( Selv om man nå er voksen og har flyttet ut hjemmfra for lengst, så tror jeg faktisk at jeg hadde syntes det hadde vært utrolig trist hvis mamma og pappa plutselig skulle skilles :(

Skal krysse fingrene for at du slipper å bli syk, det må jo være helt pyton å være syk når man skal ha eksamen... Men hvis du blir skikkelig dårlig får du vel sykemelding og kan konte etter jul, kanskje? (Ikke at det er så mye bedre da, blir jo bare stress å måtte forholde seg til enda en eksamen neste semester..) Ta godt vare på deg selv nå, så slipper du forhåpentligvis greit unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært skuffet og lei seg, og det er han nok ennå også. Men det begynner å synke inn, sakte men sikkert. Med tiden vil det gå så fint så :)

Jeg ble syk, så de to første dagene av hjemmeeksamen produserte jeg minimalt.. I dag har jeg fått gjort en del mer, og satser på at jeg er frisk i morgen! Innlevering på fredag, det er skrive-skrive-skrive som gjelder på torsdag og fredag! Regner med at det skal gå greit, selv om fet ikke er optimalt. Orker IKKE å ta den igjen senere nei, jeg får rett og slett gjøre så godt jeg kan nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hvordan gikk det med innspurten på hjemmeeksamen? Forkjølelser (hvis det var det du hadde?) er jo heldigvis ofte verste de første par dagene da, og så er det mulig å begynne å fungere litt mer normalt igjen etter det.. Skjønner godt at du ikke orker å utsette eksamen til våren, det er jo mye bedre med alt som er unnagjort :Nikke:

Har du hatt en fin helg, da? Blir det mye jobbing for deg nå om dagen, eller prioriterer du skolearbeidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første dagene var verst ja, og jeg sov stort sett hele tiden. Men likevel kom jeg i mål med hjemmeeksamen heldigvis :) Får se hvordan det gikk, men jeg er passe fornøyd.

Helgen var fin! Slappet av, jobbet litt, var på revy og koste meg med kjæresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så bra at hjemmeeksamen gikk bra på tross av at du var syk! Det har helt sikkert gått bedre enn du tror også, jeg har inntrykk av at du ofte bedømmer deg selv litt strengt? :)

Hva skal du i julen i år, da? Feire med kjæresten sin familie? Eller med din familie? Eller feirer dere ikke sammen? Jeg og mannen begynte ikke å feire sammen før året før Plutt ble født, men jeg vet om mange som feirer sammen med de respektive familiene annethvert år nesten helt fra starten av forholdet. Jeg er bare så latterlig familiekjær, så jeg orket ikke tanken på å feire jul uten foreldrene mine før jeg strengt tatt måtte :ler: Og de siste årene har jo uansett min og mannens familie feiret julen sammen, så da får vi jo begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok litt streng ja, eller som jeg velger å si det - jeg forventer det verste og håper på det beste ;) Hater å bli skuffet, derfor gjør jeg automatisk det. Men nå er jeg på masternivå, og vi har fått høre mange ganger at det ikke er det samme å skrive hjemmeeksamen nå. Og i tillegg var jeg syk, så jeg aner ikke hvordan det gikk. Men det får jeg vite om 2 uker :)

Vi feirer jul med min familie i år :) Vi prøver annen hvert år - men det er litt av en kabal. Nå er jo begges foreldre skilte også, så.. Hehe..

Jeg kan egentlig ikke huske en jul hvor foreldrene mine har vært sammen, og alle julaftener har blitt forskjellige. Kanskje det er derfor jeg ikke er særlig familiekjær når det gjelder julaften. Samboeren min skulle nok mer enn gjerne feiret hver jul med sine foreldre. Men han vil også feire med meg, pluss at begge ofte jobber i julen. Det er et stykke å reise, så det er uaktuelt å reise bort kun for julaften :) Men vi kan ta ferie hvert annet år, da passer det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hyggelig at dere feirer sammen hvert år da, og så søtt at kjæresten din velger å feire jul med deg selv om han egentlig også mer enn gjerne skulle ha vært sammen med sine egne foreldre :rodmer:

Hvordan går det forresten med bryllupsplanlegging? Husker du fortalte om det da dere hadde forlovet dere, var det sånn at dere venter med bryllup til etter at du er ferdig med studiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å feire jul sammen :) Særlig fordi det betyr at vi slipper å være borte fra hverandre.. Hehe :)

Vi gifter oss 8.august 2015, så 1.januar kan vi si at vi gifter oss neste år!! Får sommerfugler i magen når jeg tenker på det! Da er jeg akkurat ferdig med masteren. Vi har ikke planlagt noe særlig, og nå har vi kommet kortere med planleggingen enn noen gang. Vi hadde nemlig tenkt å sette opp et partytelt i hagen til foreldrene. Men nå er det skilsmisse og krangling, og kort fortalt blir det ingen partytelt i hagen.. Så da får vi finne på noe annet! Men etter hvert som

Moren får ting litt på avstand, og kommer på plass i ny leilighet, kommer hun nok til å ville hjelpe til. Og jeg tar faktisk mer enn gjerne i mot planleggingshjelp fra svigermor :fnise: Siden bryllupet skal være i utlandet, tenker vi å sende ut noe ala "save the date - kort". Det er også i fin ferietid, så de som faktisk vil bli bed i bryllupet får dermed sjansen til å legge ferien en annen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Clafoutis

Så koselig at dere har satt en dato dere kan begynne å telle ned til :rodmer: Bare fint med god tid til planlegging da, og spesielt hvis dere nå også må begynne å tenke litt nytt igjen på grunn av skilsmissen :Nikke: Svigermor synes vel helt sikkert det er stas å hjelpe til, min svigermor hadde i hvert fall gjerne gjort det (men vi valgte jo å ha et veldig lite og nedtonet bryllup da, så akkurat der var det ikke så ye planlegging hun kunne bidra med :ler: )

Hvordan ser helgen din ut, da? Noe moro som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helt perfekt at vi ikke skal gifte oss sommeren 2014 i alle fall, det er veldig snart! Tenk om alt var planlagt, og så skjer skilsmissen.. Dessuten håper jeg at foreldrene hans med tiden kan omgås i samme rom, ellers er jeg faktisk ikke interessert i å ha faren der.. Ingen av dem er særlig rasjonelle for tiden, og begge kunne håndtert dette på en voksnere måte. Men det var tross alt faren som tok valget i utgangspunktet, og derfor blir Jan i så fall valgt bort..

Håper det løser seg, det beste hadde vært å feire dagen med begge! Vi får se hva som skjer..

I dag har både jeg og samboeren hatt fri, og vi har bare slapper av! En tur til butikken bare, ellers har vi holdt oss inne. Det har vært litt av et vær i det siste (jeg bor nær stedet der tak ramler av osv, hvis du leser nyhetene ;) ), så det er herlig å være inne. Bussproblemer i går gjorde at jeg var ute litt mer enn nødvendig, derfor var det godt å holde varmen inne i dag!

I morgen jobber jeg 8-16, blir nok en rolig kveld. Og på søndag skal jeg prøve å gå til en tur på trening, og skrive på eksamen! Håper jeg blir ferdig med den i neste uke, selv om mer er nesten to uker til fristen. Har så mye jobbing før jul, at det hadde vært greit å slippe å tenke på eksamen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi huff ja, har jo lest om stormen! Bra dere holder dere inne!! Har forsåvidt blåst voldsomt her de siste par dagene også, men vi har i hvert fall heldigvis sluppet at tak forsvinner fra husene og sånt.. Venter på snø jeg nå da, så hadde vi sluppet at alt ser så grått og trist ut- i tillegg til at jeg gleder meg veldig til å se hva Plutt synes om å leke i snøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja, så kjekt med Plutt som skal få leke i snøen! Vi våknet til massemasse snø i går, men nå regner den bort igjen.. Skal være 7 grader og regn hele neste uke, så det var den snøen ;) Får se om det kommer mer i desember, eller om vi må vente til nyåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...