sullå Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #321 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Jeg har begynt på bacheloren ja! Skal samle inn data de to neste ukene i praksis, så jeg må nesten komme i gang! Jeg har ikke kommet veldig langt da, men har funnet litt historie og statistikker som gjør oppgaven relevant! Det er visst viktig, hilsen veileder Skal skrive om metoder i dag. Hurra for meg! Men godt å få det gjort da Åja, Edit: Jeg skriver heldigvis alene! Vi kunne skrive to og to, men jeg kommer ikke så godt overens med noen! Haha! Nei, jeg vil gjerne vite at jeg har gjort mitt beste, og at det ene og alene er min feil dersom det går dårlig. I dag er det da akk den store kjærlighetsdagen. Min kjære er dessverre ikke så opptatt av denne dagen. De siste to årene har jeg vært så flink til å hinte om at det nærmer seg, men i dag har jeg ikke nevnt det med et ord Så det blir nok ikke noe "feiring" i kveld. Men! Det ser ut til at vi skal ut og spise og kanskje på kino i morgen da! Det må da være enda bedre enn å gå i dag, når alle-de-andre også skal ut Endret 14. februar 2013 av sullå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 14. februar 2013 #322 Del Skrevet 14. februar 2013 Sikkert greit å skrive alene ja, så slipper man også risikere frustrasjon over at andre ikke gjør det de har sagt de skulle gjøre osv Koselig å gå på kino og ut og spise i morgen, og som du sier, nesten bedre også, for i dag er jo "alle" ute! Hva skal dere se? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #323 Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg fikk faktisk noen nydelige roser i dag, det hadde jeg vel ikke trodd Men han er jo god da <3 Og ringene var klare i dag, de har vært inne for å bli litt mindre Veldig fin dag å få ringene tilbake på! Jeg slapp alt jeg hadde i hendene og stakk av gårde for å hente dem Er nok ganske lurt å utsette det til i morgen ja! Jeg kommer til å elske ham like mye selv om det ikke et valentinsdagen Jeg har veldig lyst til å se "the intouchables". Den går visst fortsatt på kino, syns den har gått lenge! Men har så lyst til å se den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 15. februar 2013 #324 Del Skrevet 15. februar 2013 Så koselig at du fikk roser i går, søte kjæresten din Jeg fikk faktisk ingenting, for første gang, men hadde jo heller ikke forventet det! Perfekt at ringene deres var klare i går da, skikkelig romantisk The Intouchables ja, den hadde jeg også lyst til å se, men trodde ikke at den fortsatt gikk? Du må fortelle hvordan den var! Ha en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #325 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg ble utrolig glad for å få ringene, var jo perfekt dag å få dem på Og de passer så bra! Filmen var veldig fin! Overraskende morsom var den også, og skikkelig rørende! Anbefales på det varmeste! Passer i tillegg for begge kjønn Herlig med frihelg, blir rolig i dag også, før jeg skal skrive på oppgaven min i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 16. februar 2013 #326 Del Skrevet 16. februar 2013 Så bra filmen var fin, da skal vi jammen få sett den! Men det spørs om vi rekker å få kommet oss på kino mens den fortsatt går, så da blir det vel å laste den ned eller noe Kos deg med frihelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #327 Del Skrevet 16. februar 2013 Den har jo gått en stund, så jeg tviler på at den går mye lenger. Men det var en del i salen i går, det viser jo at den fortsatt er et populært valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. februar 2013 #328 Del Skrevet 17. februar 2013 Ja, den fikk jo bra anmeldelser også, så det er vel fordi en er populær at den har gått såpass lenge Er det bare skoleabeid som står på planen i dag? Eller blir det tid til litt annet også? Ha en fin søndag, samme hva du tilbringer den med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #329 Del Skrevet 17. februar 2013 Skolearbeid i dag ja! Skal ut i praksis i morgen, og jeg har en del ting som må forberedes! Men nå er det kg-pause og snart middag, så får jeg se om jeg orker litt mer i kveld. Skal jobbe i morgen kveld, dermed får jeg ikke gjort noe praksisrelatert da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. februar 2013 #330 Del Skrevet 17. februar 2013 Spennende med praksis, hvor lenge skal du ha det? Og har du valgt ut praksisstedet selv, eller blir dere bare plassert forskjellige steder? Mamma, som er lærer, er ofte øvingslærer for lærerstudenter på skolen hennes, og de synes visst alltid det er så gøy med praksis Jeg hadde aldri praksis i min utdanning, men skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til det. Supert å få litt føling med yrket allerede før man er ferdig, i tillegg til at det må være veldig greit å se hvordan noe av det man ellers bare leser om i pensum fortoner seg i virkeligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #331 Del Skrevet 19. februar 2013 Puh, rett på jobb etter praksis i går, og litt i svime i dag. Men nå er jeg klar for en ny dag i morgen, endelig Heldigvis er det ikke like mye å planlegge om kvelden! Da...hadde jeg muligens valgt et annet yrke! Nå har vi praksis i to uker. Veldig kort periode, så det går fort! Første året valgte vi skoler, satte 3 stykk i prioritert rekkefølge, og håpet at vi fikk en av de. De to neste årene fikk vi praksisskoler etter hvilke fag vi hadde valgt! Jeg har hatt tre helt ulike skoler (både med tanke på hvor de ligger, by/land, størrelse (både på skole og klasser), ulike praksislærere og klassetrinn, og forskjellige grupper. Jeg har fått prøvd mye på kort tid, med andre ord! Det er veldig bra at øvingslærere (eller det som i dag, i alle fall hos oss, heter praksislærere ) og skolene liker å ha studenter på besøk! På den skolen jeg er nå merker jeg det utrolig godt at de trives som praksisskole, og jeg føler meg ganske så velkommen. Det er herlig Og jeg er glad for at vi hadde praksis allerede det første semesteret! Greit å se på yrket fra yrkets side, og ikke bare fra universitetet. Vi er jo mer enn halvert nå når det gjelder antall studenter, i forhold til hvor mange som begynte for 3 år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 20. februar 2013 #332 Del Skrevet 20. februar 2013 Oi, hørtes litt stress ut å jobbe etter praksisen, ja! Blir jo på en måte dobbel jobb, det Ja, praksislærer heter det kanskje nå, mamma sier liksom alltid bare "studentene mine", så jeg har jo ikke hørt om hun kaller det hun gjør for noe annet Så fint å få prøvd ut litt ulike skoler, det lan jo være til god hjelp når man etter hvert skal søke jobber også. Da vet man litt mer om hva man trives med! Her i Oslo tror jeg alle har praksis på en "fast" skole, mamma har i hvert fall de samme studentene innom gjennom flere år. Er du på barnetrinnet eller ungdomstrinnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #333 Del Skrevet 20. februar 2013 Det er mange som fremdeles kaller det øvingslærer, noen bare på trass og andre av gammel vane Men jeg smiler alltid for meg selv når noen kaller det øvingslærer, på grunn av en foreleser vi har hatt. Hun sa hele tiden feil, og rettet alltid på det. Det ble dermed alltid "...øvingslæreren, åh, nei, huff, PRAKSISLÆREREN mener jeg..." , og det ble en intern spøk mellom oss studentene. Jeg er egentlig glad for at jeg får prøve så mye forskjellig! Alle skoler har jo så ulike kulturer! Helt fascinerende. Går på barnetrinnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 21. februar 2013 #334 Del Skrevet 21. februar 2013 Hehe ja da skjønner jeg at ordet øvingslærer er litt "belastet" hos deg, ja Jeg jobber jo også innen skole- og utdanningsområdet, men på jobben min har jeg faktisk også hørt folk kalle det for øvingslærer, så gammel vane er nok vond å vende! Koselig med barnetrinnet da! Hva liker du best, 1-4-trinn eller mellomtrinnet? Jeg jobbet som lærervikar hele første året etter videregående, og da jobbet jeg på en 1-10-skole. Den første måneden var jeg fast i en 1. klasse og syntes det var kjempegøy, men etter hvert hadde jeg timer på alle trinn, og da syntes jeg egentlig 6.-7. klasse var mest ålreit Da er er de liksom fortsatt barn, men så begynner de også å bli såpass voksne at de skjønner en spøk, og de begynner ofte også å få litt ambisjoner og planer om hvor de vil i livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #335 Del Skrevet 23. februar 2013 Nå er jeg på 5.trinn, og det er egentlig det perfekte trinnet. 1.klasse blir litt for mye begynneropplæring, men etter hvert som de kan alfabetet og kan skrive noen setninger, begynner det å bli veldig gøy! Jeg kan nok trives best fra 3.-6.klasse. 7. går greit, men de begynner å få litt vel mye hormoner Uansett hvilket trinn jeg "ender opp i" trenger jeg nok bare å stille meg inn på det, så blir det bra. Liker veldig godt når jeg kan la elevene diskutere saker da. Til det er nok mellomtrinnet best Før jeg var i praksis på mellomtrinnet, trodde jeg at 1.-4. passet best for meg. En grunn til til at jeg er glad for tidlig praksis! Jobbhelg denne helgen, og besøk av en venninne i morgen. I tillegg skal jeg få transkribert et intervju til bacheloroppgaven, og planlegge to undervisningstimer til mandag. Jeg trenger noen timer ekstra denne helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 23. februar 2013 #336 Del Skrevet 23. februar 2013 Enig i at 5. trinn er ålreit også ja, og husker spesielt at på den skolen jeg jobbet så var én av 5.klassene (av fire paralleller) en helt fantastisk klasse Så høflige, søte og rolige alle sammen, og alle var interessert i læring! Men de hadde også en helt fantastisk lærer som de hadde hatt helt siden 1. klasse, så han var nok i stor grad ansvarlig for å ha formet dem sånn! Fullt kjør for deg i helgen, ja! Håper du rekker alt du skal, og i tillegg rekker å slappe av og kose deg litt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #337 Del Skrevet 24. februar 2013 Transkribering tar jammen lang tid, altså! Lytte, pause, skrive, trykke på play, spole tilbake, pause, skrive.... Og intervjuet er på nesten 50 minutter Er halvveis, får håpe jeg rekker resten i kveld! Men bortsett fra at det tar litt tid er det egentlig litt gøy. Sikkert fordi jeg er så interessert i temaet Det ville nok ikke vært like gøy å transkribere et tilfeldig intervju, som jeg ikke har tatt selv. Èn ikje igjen i praksis. Tiden går jammen fort! Heldigvis, i grunn. Selve praksisen er veldig kjekk, jeg liker så utrolig godt å ha praksis i vår-semesteret. Da har vi hatt klassen før, og jeg kjenner elevene. Det er veldig viktig for meg å kunne navnene til elevene! Men jeg er ikke særlig glad i alle i praksisgruppen min... Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det Jaja, kuuuuun en eneste uke igjen!!! Får bare håpe jeg holder ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 24. februar 2013 #338 Del Skrevet 24. februar 2013 Ja, kan skrive under på at transkribering tar tid!! Jeg måtte transkribere syv lange intervjuer til masteroppgaven min, og det var attpåtil på tysk (skrev master om tysk politikk ) så det tok jo eviglang tid.. Tror jeg brukte en uke på det Kjedelig når det er folk man ikke har god kjemi med, men som man bare er nødt til å forholde seg til.. Du får fokusere på at det bare er en uke igjen, ja Håper uka di blir fin uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #339 Del Skrevet 26. februar 2013 7 intervju...på tysk!? Jøss. Jeg harvisst ingen grunn til å klage Det skal nok gå fint Blir bare så oppgitt. Men i morgen er det onsdag allerede, tenk på det. Og på fredag er det vår, det har jeg bestemt Det er et godt tegn at det begynner å lysne litt når jeg forlater huset kl 06.50 om morgenen... Gjør det lettere å komme i gang med dagen! Er lite å meddele for tiden i grunn. Annet enn praksis og jobb er det ikke som skjer for tiden! Det er intensivt, men fytti grisen så gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 26. februar 2013 #340 Del Skrevet 26. februar 2013 Enig i at det er godt at det begynner å bli litt lysere på morgnene nå! Vi står jo stort sett opp mellom 6 og 7 hver dag, og det føles faktisk ikke fullt så tidlig hvis det er begynt å bli lyst når vi står opp Det er så godt at vi går mot lysere tider, og at det er mars (og per definisjon vår, ja!) til helgen. Føler denne vinteren har vært så lang, men samtidig har den jo også gått fort, siden jeg ikke kan fatte at Plutt er 5 mnd alt. Kos deg med resten av praksisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå