Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Ja, dagbok er veldig greit å ha! Men før jeg begynte å skrive er var det veldig, veldig lenge siden jeg skrev dagbok. I den gode barndom, artig å lese i blant! Alt man brydde seg om den gang!

I kveld har vi hatt kjærestekveld :) Kost oss hjemme med en film og et par glass vin! Ganske så koselig i grunn. Helt perfekt feiring spør du meg :D blir nok straks sengen, selv om det er fredag. Kjenner at jeg har hatt en stor dag i dag. Da er det godt med en tidlig kveld, så får vi se hva mirgdndagen bringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var veldig hyggelig :) Jeg jobber jo annenhver helg, synes det er så herlig med avslappende helger ellers. Er ingen voldsom festløve heller, liker best å ta det med ro. Det være seg hjemme med kjæresten eller med gode venner.

I går ble det trening, baking og en tur for å levere inn ringene - de må ned en størrelse dessverre. Rart å gå uten ring nå, ble fort vant til den! Skulle en tur på jobb i dag, dermed ble det nok en koselig kveld hjemme i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Skjønner godt at det er deilig med avslappende helger når du ikke jobber, ja :) Jeg er heller ikke så voldsom festløve. Synes det er gøy å ta seg en fest i blant, men har overhode ikke noe behov for (og nå er det jo ikke så gjennomførbart heller :fnise: å dra på byen hver helg, som noen av venninnene mine gjør.)

Kjedelig at ringene måtte leveres inn for justering da, men godt at dere oppdaget det nå! Vi måtte gjøre det med forlovelsesringen min også, for det er litt forskjell på høyre og venstre ringfinger hos meg, og når jeg skulle ha gifteringen på, ville jeg ha forlovelsesringen på venstre finger. Og den var litt smalere enn høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forlovelsesringen på venstre hånd. Både fordi det er tradisjonen i Kjæres hjemland, (og alle andre land bortsett fra i sære Norge :fnise: ) men også fordi jeg er høyrehendt. Kommer likevel til å beholde ringen der, og ha gifteringen på høyre. Så da slipper jeg å fikse ringen igjen :) Eller, fingrene kan vel endre størrelse med tiden, da. Gleder meg til å få deg tilbake :)

Det visst fortsatt vinter seg jeg. Har kommet en del snø i natt. Jammen godt jeg ikke har oppkjøring i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, det er tradisjon med gifteringen på venstre hånd i landet mannen min er fra også. Men han har den på høyre siden vi bor i Norge, da. Men det er veldig rart at det er annerledes i Norge enn i alle andre land jeg vet om!

Har kommet masse snø de siste par dagene her også, til min store frustrasjon.. Blir så ufremkommelig med barnevogn da, så nå om dagen ønsker jeg snøen dit pepper'n gror :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er merkelig at vi har andre tradisjoner. Forstår grunnen da, tror det har noe med at det er med høyrehånden vi gjør avtaler eller noe..? Jaja, uansett kommer jeg til å alltid ha forlovelsesringen på venste, og gifteringen på høyre den dagen vi gifter oss :)

Vi har fortsatt litt snø, men den ligger vare fordi det er 0 grader (så den har ikke smeltet helt bort) og fordi det ikke har regnet (utrolig nok). Men jeg håper det er det siste jeg ser til snøen denne vinteren...

Jeg har forresten fått førerkortet i posten, hurra! Var fantastisk å kunne sette det inn i lommeboken :fnise: Men jeg har ikke kjørt ennå da :( Håper jeg får gjort det i helgen, vil ikke vente for lenge. Da blir det bare utrolig skummelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, men utlendinger bruker som argument at venstrehånden er best siden den er nærmest hjertet ;)

Så gøy at du har fått førerkortet! Skjønner at det føles litt skummelt å Skulle kjøre alene, jeg var kjempenervøs første gangen, og husker fortsatt eksakt hvor jeg kjørte. Jeg kjørte hjem til han jeg var sammen med da, og ble der til langt på natt fordi jeg syntes det var så skummelt å kjøre hjem igjen :fnise: Men det gikk jo bra, man må bare komme igang, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, hjertesiden :rodmer: Nå fikk jeg lyst til å se Reisen til julestjernen, begynner å bli noen år siden nå. Men jeg må nok jobbe neste julaften, regner jeg med...

Dette blir et litt privat innlegg, men det er jo en dagbok, så jeg må da kunne lufte tankene mine :fnise: Dessuten er det ikke så mange som leser (i alle fall ikke så vidt jeg vet). Uansett, jeg har gått på p-piller i ganske så mange år. Hadde et halvt år pause da det ble slutt med eksen, men ellers har jeg gått på p-piller siden jeg var 16-17. Men eller mindre hele denne tiden har jeg hopper over mensen (eller skal jeg si tr, jeg som leser altfor mange prøvedagbøker! ;) ), sånn at jeg kun har det ca annenhver måned, noen ganger hver tredje. Dette har gått helt fint, uten mellomblødninger i alle disse årene.

Nå har kroppen derimot begynt å tulle med meg! Jeg hadde siste mens i starten av desember, altså to måneder siden. Plutselig sist uke fikk jeg litt småblødninger, og jeg forsto ingenting. Det varte et par dager, derfor fant jeg ut at det var like så greit å bare få mensen. Den kom på mandag, og var her helt til tirsdag. To dager!! Ikke en dråpe på onsdag, og litt smårester i går. Hva skjer? Vanligvis har jeg det minst dobbelt så lenge. Håper det bare var en bra menstrasjon, og at småbødningene slutter. Dersom det fortsetter de neste dagene begynner jeg jo å lure litt på hva som er på gang.

Yes, det var dagens litt-vel-private-innlegg :fnise: Men hvis jeg noen gang skal ha prøvedagbok, er det vel greit å øve seg litt. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi, sullå, tenk om du er gravid!?! Men det kan hende at bare kroppen din tuller med deg også altså, jeg har jo lest side opp og side ned om prøving siden det tok litt tid før det klaffet for oss, og etter hva jeg har skjønt så hender det at folk opplever mellomblødninger etter å ha gått på p-piller i årevis. Men ta en test da, ble skikkelig nysgjerrig jeg nå :fnise:

Og det er jo ikke for privat det, som du sier, det er en dagbok, og det er jo fint å få litt innspill fra andre :Nikke:

Noen spennende helgeplaner da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja tenk hvis! Foreløpig tror jeg ikke det da. Har ikke hatt flere småblødninger, og har ingen som helst symptomer på at jeg er gravid. Men hvis blødningene fortsetter, da bør jeg tok teste :)

Var på jobb i går, blir jobb 8,5 timer i dag, og i morgen er det skolearbeid som er på planen. Skal også ta min første kjøretur alene, iiik! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, du i hvert fall oppdatere her så fort som mulig hvis du tester, det er noen som er nysgjerrige :fnise:

Lykke til med alene-kjøretur, det går helt sikkert bra :Nikke: Og ha en ellers super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal oppdatere ja! Fortsatt ikke mer småblødninger, så det var nok bare tullekroppen :) Men; i går klarte jeg å glemme p-pillen! Er det underbevisstheten som prøver å gjøre meg gravid, eller?? Har aldri glemt den en hel dag før. Jaja, beskjeden er levert til Kjære, så vi får være forsiktige hvis det blir noe sengekos neste uke :fnise: At det går an...

Kjøringen gikk veldig fint i går! Måtte kjefte litt på meg selv fordi jeg var så nervøs, "sullå, snap out of it, du har fått lappen, du kan kjøre!!!" Og så kjørte jeg i vei :) Veldig rart å ikke ha noen i passasjersetet! Har jo øvelseskjørt i nesten 1 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Grattis med overstått første kjøretur :Nikke: Uvant å kjøre helt alene, ja!

Hehe, rart det der med kroppen og så i tillegg p-pillene, ja ;) Kroppen har kanskje bare oppfattet at du har lyst til å bli gravid, den har ikke helt fått med seg at det passer best at du venter litt :ler:

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke når kroppen og underbevisstheten samarbeider, altså ;) Nå som jeg endelig er helt enig i at det er best å vente til jeg er ferdig utdannet. Jaja, jeg tror nok ikke jeg er gravid, eller blir det nå på grunn av min lille glipp. Men skulle det skje, er det vel det som er meningen da ;)

Nå har jeg gitt meg kg-tid frem til kl 9, da må jeg kle meg og begynne på skolearbeidet. Må være litt streng med meg selv, ellers blir jeg fort sittende her i flere timer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, men det virker jo som om du har god selvdisiplin da! Men det er uansett viktig å bevilge seg litt fritid innimellom alt studiearbeid ja, ellers kan det bli vanskelig å få studert effektivt også. Jeg husker et semester jeg holdt på med så mye annet ved siden av studiene (leder i en studentforening + deltidsjobb) og da måtte jeg ta noen skikkelige maratonøkter når jeg først satt meg ned med studier, og det fungerte særs dårlig... Jeg kunne sitte og lese i to timer, for så å etter de to timene innse at jeg ikke hadde fått med meg noen verdens ting.. Jeg lærer bedre (eller det gjør vel de fleste, i grunnen) når jeg studerer litt og slapper av litt hver dag enn hvis jeg skal studere intenst mye én dag!

Dette ble en lang utgreiing for et lite poeng, gitt :sjenert: Ha en fin uke, sullå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har egentlig ikke særlig god selvdisiplin. Men når skolearbeidet innebærer at jeg må sitte på pcen, og i tillegg har tilgang til Internett.... Da må jeg bare bruke den strenge tonen! Nå har jeg vært ganske så flink student i 2,5 timer. Skal snart spise litt lunsj, før jeg stikker en tur på trening. Merker at fokuset ikke har vært helt der det burde være den siste halvtimen, så det var på tide med en pause nå! Får vel gjort litt mer i ettermiddag, satser jeg på.

Synes du hadde et godt poeng, som fortjent en liten utgreiing :) Jeg klarer heller ikke å bare studere hele dagen, det er da måte må hvor konsentrert man kan være i løpet av en dag. Men jeg er utrolig flink til å sitte for lenge på kg, facebook, eller hva det måtte være - derfor må jeg sette grenser for meg selv :fnise: Nå får jeg sitte i et kvarter, ikke mer, ikke mindre. Ellers får jeg ikke gjort noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hvordan har det gått med skoleabeidet de siste dagene? Har du fått gjort det du hadde planer om? Og har du eksamner eller hjemmeoppgaver eller begge deler dette semesteret? Jeg synes mannen har så mye hjemmearbeid, og obligatoriske innleveringer i løpet av semesteret også, mens da jeg studerte selv hadde vi bare eksamner. Men det er jo noen år siden, så mye har nok skjedd siden det. I tillegg til at jeg gikk på Universitetet og mannen går på høyskole. Det er nok litt forskjeller på det også :)

Edit: skrivefeil!

Endret av Clafoutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit, har får gjort mer eller mindre det jeg hadde tenkt. Får ikke gjort noe mer i dag, har en fullstappet dag! Får besøk av en venninne snart, før jeg skal på 2timers kurs på jobb. Deretter bærer det videre til en annen venninne i ettermiddag. Puh! Bra alle dager ikke er så fulle av planer :fnise:

Jeg skal ha en skoleeksamen, og skal skrive bacheloroppgave. Til forelesninger blir det en del lesing, og til bacheloroppgaven både lesing, skriving og datainnsamling. Har heldigvis ingen andre hjemmeoppgaver dette semesteret! Men jeg pleier å ha i alle fall en, og en i forbindelse med praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hørtes ut som en travel dag, men hyggelig dag :)

Har du begynt på arbeidet med bacheloroppgaven enda, da? Og skriver du sammen med noen, eller alene? Mannen skriver også bacheloroppgave dette semesteret, og han er godt igang, noe som er uvant for meg, som ofte brukte den første måneden av semesteret på at skjønne at et nytt semester var begynt :sjenert: Ustrukturert, sa du..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...