Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.

sullå

Anbefalte innlegg

Det er nok fortsatt et par år til vi kjøper bil, muligens når jeg skal begynne i full jobb. Og så lenge kan jeg ikke la være å kjøre ;) Jeg forstår godt at man blir redd for å kjøre når det er lenge siden sist. Kjente det godt selv etter kun en måned. Men det går jo bra å kjøre, jeg vet hva jeg gjør, så jeg trenger egentlig ikke å være så bekymret :fnise: Under kjøretimene måtte jeg alltid rygge da jeg skulle parkere. Dermed lærte jeg aldri å parkere vanlig. Men jeg gjør alltid det nå, ikke alltid helt bent kanskje, men synes det er lettere å rygge ut igjen. Nå har jeg jo ikke ryggekamera :rodmer:

Snart sommerferie ja, heldigvis! Da blir det å jobbe en del, men også å slappe av litt, forberede meg på å bli masterstudent! Det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Clafoutis

Ja, blir spennende å begynne på master :Nikke: Og da begynner du jo virkelig å se en ende på studietilværelsen også, jeg syntes i hvert fall de to årene jeg gikk på masteren gikk ekstremt fort sammenlignet med de fire (jeg studerte midt i utdanningsreformen, så jeg har en litt annerledes "bachelorgrad") årene før masteren. Og du har vel bare ett år med master også? Eller tuller jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, se det ja. Har glemt ut kg, det må vel være en første gang for alt! Lesing-skriving-lesing-tankekart-lesing... Men nå har jeg hatt eksamen! Og da er det kun bacheloroppgaveskriving igjen! Men et par dager pause tar jeg meg rett til. Tror eksamen gikk greit, men mer enn det vet jeg ikke. Er veldig lettet over at det er over, i alle fall!

Masteren går over 2 år. Eller, først ett år med fag, og så ett år med... skriving? Ett helt år, det kan vel ikke stemme? Jeg vet ikke, men jeg har i alle fall to år igjen av studiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt OPPHOLD i morgen, kan ikke huske sist 17.mai hvor regnet ikke har holdt oss med selskap! Så jeg gleder meg egentlig veldig til folk og stemning i byen i morgen :) Så blir det middag hos mor i morgen kveld, satser på en koselig nasjonaldag. *vifter med et norsk flagg*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Gratulerer med dagen, sullå :) Krysser fingrene for at værvarselet slår til, så du slipper regn i dag!

Så godt å være ferdig med en eksamen, den har helt sikkert gått bra :) Skjønner at jeg tullet litt med master ja, tror jeg rotet pga lærerutdanningen er 4 år, og så trodde jeg at de som tok master etter den slapp unna med ett år. Men da blir det jo annerledes for deg, ja. Men to år går jo også kjempefort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Været på 17.mai ble ikke like fint som det var meldt, men det var i alle fall opphold etter kl 12. 18.mai var superfin, og da jobbet jeg hele dagen... Fikk nyte finværet 19.mai da, og nå er "høsten" tilbake. Det var i alle fall godt med noen dager med over 20 grader! Blir spennende å se når varmen kommer tilbake. Egentlig er det helt i orden at regnet kom, har jo en oppgave å skrive ferdig..

Veldig greit å være ferdig med eksamen ja. Nå kan jeg styre dagene som jeg vil. Merker at jeg står fast i oppgaveskrivingen nå! Får ikke ned et ord. Og det stresser meg litt... Bør være mer eller mindre ferdig til helgen, få veiledning, og fikse småplukk, sammendrag og forord neste uke. Men dersom jeg bare sitter og ser på pcen, uten å skrive...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja nå er "høsten" tilbake her på Østlandet også, men enig i at det vel er like greit for deg som må sitte inne og konsentrere deg om skolearbeid, ja :Nikke: Jeg heier på deg, dette klarer du vet du, nå skimter du målstreken i det fjerne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to effektive dager på skrivefronten, og i dag sendte jeg inn alt til veileder :) Så får vi se hva dommen blir! Har jo en hel uke på meg til å fikse og greier. Regner med at jeg må endre en dem på resultat/drøfte-delen, er så usikker på den. Luksusproblem: intervjuene mine ga meg utrolig interessant data, hvordan skal jeg klare å velge det viktigste!? Jaja, det er bare å vente og se :)

Ellers skjer det ikke så mye her i gården, jeg har til og med mistet kg-avhengigheten min. Kanskje like så greit, brukte for mye tid her tidligere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Har hatt to effektive dager på skrivefronten, og i dag sendte jeg inn alt til veileder :) Så får vi se hva dommen blir! Har jo en hel uke på meg til å fikse og greier. Regner med at jeg må endre en dem på resultat/drøfte-delen, er så usikker på den. Luksusproblem: intervjuene mine ga meg utrolig interessant data, hvordan skal jeg klare å velge det viktigste!? Jaja, det er bare å vente og se :)

Ellers skjer det ikke så mye her i gården, jeg har til og med mistet kg-avhengigheten min. Kanskje like så greit, brukte for mye tid her tidligere :fnise:

Oi så herlig å miste KG-avhengigheten, den sliter jeg også med litt innimellom :sjenert: Men jeg tror det er litt som med godteri, hvis man spiser godteri ofte, får man også søtbehov hver bidige dag. Mens hvis man greier å holde seg unna en stund gir liksom søtbehovet seg etter hvert også. Jeg merker at hvis jeg ikke har vært på KG i noen dager, begynner jeg nesten å glemme hele greia og synes nesten det er tiltak å logge seg inn her.. Men når jeg først går inn her, så er jeg hekta igjen...

Så flink du er som henger i stroppen, nå er det jo ikke mange dagene igjen! Har dere noen ferieplaner for sommeren, eller? Reise til Sverige, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jo mer man er på kg, jo mer vil man være her! Dessuten bruker jeg stort sett en iPod touch når jeg er på kg. Og det er så lite, og stress å både lese og skrive, så jeg dropper det bare.. Pcen er forbeholdt bachelor, og jeg får titte innom nettaviser. Mulig at jeg har vært på Facebook også, men jeg har faktisk vært flink og holdt meg unna denne siden :)

Er egentlig ferdig med oppgaven, må bare lese gjennom den noen ganger. En bok jeg hadde reservert på biblioteket kom i går, så jeg må se om jeg kanskje trenger noe derfra. Jeg har strengt tatt allerede de +10 % jeg får ha, så..

I sommer blir det jobbing og Sverige ja! Får 4 uker med dagvakter man-fre, veldig fornøyd med det :) Og plutselig er sommeren over, og jeg er masterstudent! Er veldig spent på hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg laget en supergod middag her om dagen (drit i janteloven, den var skikkelig god altså! ;) ), og jeg må skrive den inn her :)

Litt usikker på hva jeg skal kalle den, men den er inspirert av denne oppskriften: http://www.mineoppskrifter.no/bacon-cheeseburger-casserole-–-lavkarbo/

Kjøttdeig- og baconpai, det er det jeg laget :)

4 porsjoner

1 kjøttdeig

1 pakke med smårettbacon

3 egg

1 ss fiberhusk (kan nok sløyfes, evt. ha i noe annet som binder, feks. maisena eller potelmel).

1 løk

Litt olje

Raspet ost (brukte bare vanlig hvitost, og er ikke sikker på hvor mye).

+ litt raspet ost til å ha på toppen, skal ikke på før mot slutten av steketiden.

En skvett med fløte

Krydder: Salt, pepper, oregano, hvitløk, paprika, chili og muskat.

Alt dette blandes i en bolle, og røres goooodt sammen. Skal bli seigt.

Pga. fiberhusken skal det stå og godgjøre seg litt.

Blandingen legges i en smurt paiform.

Stekes midt i oven på 200 grader i 40 minutter.

Etter 30 minutter tok jeg ost på toppen.

Jeg serverte paien med blomkål- og brokkolimos:

1 blomkål

1 brokkoli

Kokes i mindre biter. Jeg moser med stavmikser, så jeg liker å ha de godt kokte.

Ha i litt smør og fløte.

Salt og pepper, evt. smøreost med hvitløksmak.

Rør godt, på svak varme, og det er klart!

Kan også serveres med en frisk salat til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Mmm, den paien hørtes god ut :spise: Jeg er veldig glad i pai selv, og lager ofte enten med bacon, tomat og løk, eller med chévre og røkelaks. Og lager bunnen med grovt mel og kesam i steden for smør. Men genialt med fiberhusk da, det blir jo garantert sunnere :Nikke:

Har du endelig fått levert oppgaven nå, eller? Eller er det på fredag du leverer?

Endret av Clafoutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paien var uten paibunn, så det er kanskje feil å kalle det pai. Men jeg laget den i paiform! :opplyser:;)

Oppgaven leverte jeg tidligere i uken, noe som kjennes veldig bra! Og på samme tid er det ganske skummelt. En oppgave jeg har brukt sååå mye tid på, og plutselig skulle jeg levere den fra meg? Jeg ville nok aldri blitt klar for det, så det er godt at det er gjort. Det er bare så utrollig skuffende hvis det ikke går så bra som jeg håper.

Jeg har fått tilbake eksamenskarakteren, og det ble, overraskende nok, en B! Aldri vært så fornøyd med en karakter før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hurra for B'en! :strix:

Det er liksom rart at man skal gi fra seg noe man har jobbet med. Følte slik da jeg leverte inn semesteroppgaven i fysisk klimatologi. Digget oppgaven og jobbet som bare det, og plutselig var den levert (dagen før vel å merke).

Tenk! Omtrent ferdig med bachelorgraden! Må være en herlig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig merkelig å levere den fra meg! På grunn av jobb printet jeg den ut to dager før fristen, og leverte den dagen før. Var så ferdig som jeg kan bli, og da var det ingen vits å vente. Dessuten liker jeg å være ute i god tid! Noen drev å printet ut et par timer før fristen - det kunne jeg aldri gjort!

Nå savner jeg sommervarmen. Det er fortsatt et par uker til jeg skal begynne å jobbe fullt i sommer, og jeg vil jo gjerne ha litt varme før den tid :fnise: Men enn så lenge lar den vente på seg. Det fører til en veldig ren og fin leilighet da, noe som sikkert ikke er helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Clafoutis

Hipp hurra for levert bacheloroppgave :strix: :strix: :strix: Og grattis med B'en, det er jo supert :jepp:

Krysser fingrene for at godværet snart er på vei til dere, synes absolutt du fortjener litt sol å kose deg med nå før du skal begynne og jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kostet ute, og vasket sykkel, ytterdører, og utsiden av vinduene! Upåklagelig vær, men "bare" 17 grader, så ingen sole-meg-varme. Grei være-ute-temperatur, så da gjelder det å utnytte det :) Trodde det skulle regne i dag, men himmelen er blå så langt jeg kan se!

Ellers er det snart bare en uke til jeg får karakteren på bacheloren, skumle greier... Skjer ikke stort for tiden, litt jobb, ser litt serier, trener, er med venner, og min kjære <3 Prøver å nyte ferien, snart er det full jobbing! Men det blir greit det også, Kjære jobber jo om dagen uansett. Det blir veldig greit å ha fri hver kveld i noen uker, før vi tar ferie sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så flink du er til å få unnagjort ting i ferien, da! Du skal jo slappe av litt du nå :Nikke:

Vi har ikke fått den skikkelige sommervarmen her ennå heller, det er mye sol, men sjelden noe særlig mer enn 17-18 grader... Jeg skulle ønske det kom litt skikkelig varme snart, for først da kan fjorden bli varm nok til å bade i, og jeg vil på stranda :sol: Hvordan er det med bademuligheter om sommeren der du bor? Blir det greie badetemperaturer om sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg ikke jobber, har jeg jo hele dagen fri. Da er det litt vel kjedelig å slappe av fra morgen til kveld :fnise: står opp senest kl 9 også, for å få sove igjen om kvelden. Derfor må jeg bare gjøre litt i leiligheten nå som jeg har tid og ork til det :Nikke:

I dag er det relativt grei temperatur, og jeg sitter ute og nyter solen! Litt kalde vindpust innimellom, men sukk, herlig med sol :) Det er mye strender i kjøreavstand, alt fra 15-45 minutter herfra. Veldig fine "sydenstrender". Men vi har ikke bil da ;) Tar straks litt lenger tid med buss og tog, men det er absolutt mulig :) Ellers har vi 2 badeplasser i sykkelavstand, og de er veldig populære om sommeren. Så hvis vi skal dit, gjelder det å være tidlig ute :) Når det gjelder badetemperaturene er vel svaret tja, det kan jo bli varmt, men da måtemperaturen være stabil og høy noen dager! Jeg synes som regel det er for kaldt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...