Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Gjest Clafoutis

Haha, lurer mange ganger på om auto correct'en har en eller annen skjult agenda altså, synes det kommer mange snodige og finurlige ordforslag :fnise:

Hvordan går det med pc'en nå, etter et par dager med tlc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pcen må dessverre byttes ut :( Utrolig kjipt, men sånn er det! Lurer på om jeg skal kjøpe en forsikring på den neste, som dekker uhell. Får se hva de har og hva det koster... Blir litt ufrivillig opphold i bachelorskrivingen nå, så jeg håper jeg får kjøpt en ny pc i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ny pc! Og forsikring!!!! Som varer i 3 år, og gjelder det meste. Nå har jeg lært...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff, så kjedelig at pc'en tok kvelden fullstendig :( Men bra at du har fått kjøpt ny pc allerede da, og forsikrig var nok lurt, ja :Nikke: Irriterende med ufrivillig opphold i skoleabeid, og så synes jeg ofte det er sånn at det (typisk nok) ofte er nettopp da motivasjonen kommer skikkelig over en også.. Men da er du vel igang med flittig arbeid igjen nå, tenker jeg :)

Helg IGJEN, hvor blir ukene av??? Jobbehelg igjen, eller skal du endelig få slappet av litt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å måtte kjøpe ny pc ja... Men nå er jeg i alle fall garantert pc de neste 3 årene pga forsikringen, det er jo greit. Har egentlig bare tatt litt pause fra oppgaveskrivingen nå. Fått gang i den nye maskinen, lagt over alt av dokumenter, fikset antivirus og nettleser... Så tar jeg en skikkelig skriveøkt i morgen!

Jeg har frihelg, og den nytes! I går hadde både jeg og forloveden fri hele dagen, utrolig herlig å bare ha lang frokost, ingen stress, og bare være med hverandre hele dagen! Det er så sjelden vi har en hel dag sammen :rodmer: I dag har jeg vært en tur på trening, og venter kjære hjem når som helst - han har også vært på trening. Så skal vi gå en tur etter lunsj :) Men i morgen, da skal han jobbe hele dagen, og da skal jeg virkelig skrive på oppgaven min. :enig:

Det er fortsatt uvant å kalle ham forloveden min, og jeg blir litt :fnise: når jeg tenker på det :yvonne:

Men jeg regner med at det kommer seg når vi får satt en dato på bryllupet! :sjarmor:

Jeg skriver på pc, og går litt crazy med smilys - jeg har jo ikke hatt tilgang på dem på lenge! Bruker bare de tre jeg kan utenat, så da blir det litt mye når jeg endelig har dem foran meg, hehe. :lol:

Lagt til: Se det, jeg er visst C-kjendis... Ups, bruker jeg så mye tid her inne ja..? Lurer på hva jeg brukte mitt 1000-innlegg til! Jaja, sikkert ikke noe farlig, jeg er jo stort sett bare inne i dagbøker :laugh:

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Åh, hørtes ut som en skikkelig koselig kjærestehelg :rodmer: Spennende med bryllupsplanlegging fremover da, selv om det kanskje fortsatt blir en liten stund til :)

Hehe, jeg sliter litt med smileyene selv, faktisk! Jeg bruker gjerne smileys, for jeg synes det gjør teksten litt mer levende, men jeg skriver stort sett på iPad, og da får jeg ikke tilgang til dem. Men nå greier jeg å huske ganske mange, for eksempel :ler::fnise::nigo::strix::rodmer::sjokkert::klo::vetikke::hakeslepp::sol::klem::klemmer::spise::hjerte: , så jeg bruker de ganske flittig :ler: Men det hender jeg vil bruke en smiley jeg ikke husker html-koden til, og da prøver jeg å finne et innlegg der en bruker har brukt den smileyen, og så trykker jeg på "svar på innlegget", da ser jeg jo hva html-koden er! Nerd, jeg? :ler:

Edit: en smiley ble feil ;)

Endret av Clafoutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lurt, da kommer jo html-kodene frem ja! Det har jeg aldri tenkt på :ler: Jeg skriver mest på iPod, så jeg får vel bare memorere noen koder. Ellers blir det litt mye fnising :fnise: Men jeg liker den jo så godt... Hehe.

Jeg har et par venninner som har migrene, og jeg har blitt veldig flink til å ikke klage på vondt i hodet. Jeg vet jo at de har det mye verre enn meg, så jeg prøver å ikke si noe ;) Men nå vil jeg faktisk klage litt, for jeg har hatt vondt i hodet hver dag denne uken :( Ikke konstant vondt, men en del ganger i løpet av dagen. Jeg har vært både på jobb og skole med mitt vonde hode, så jeg er ikke sengeliggende. Heldigvis... Uansett merker jeg jo at jeg blir redusert av det. Jeg har kun orket å trene en gang denne uken, og da måtte jeg nærmest tvinge meg av gårde. Jaja, det blir ikke bedre av å klage, men nå måtte jeg bare få det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff stakkars, det hørtes fryktelig slitsomt ut :( Og spesielt slitsomt når man har mye arbeid hengende over seg også da, det blir jo så tungt å komme igang med skoleabeid når man har hodepine :( Hjelper det med hodepinetabletter? Men det er kanskje uansett ikke så mye hjelp i, man skal vel uansett ikke ta det så hyppig over mange dager..

Hvis det vedvarer bør du jo kanskje ta det opp med legen, migrene kan vel dukke opp ganske plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede?! :klo:

Jeg sier litt forsiktig at jeg ikke har hatt vondt i hodet i dag! Første gang på lenge, herlig :) Jeg har faktisk bare tatt en eneste tablett disse dagene. Liker ikke å proppe i meg tabletter i grunn, så dersom jeg fungerer, vil jeg unngå paraset/ibux. Synd å bli immun mot det! Tviler på at det er migrene, i og med at jeg ikke har vært sengeliggende på grunn av det :Nikke:

I går hadde jeg veiledning på oppgaven min, og jeg fikk mye skryt! Jeg kjente at det var herlig for motivasjonen, må jobbe en del med oppgaven nå før eksamensangsten slår til. Det blir to uker med bachelor, to uker eksamenslesing, så har jeg ca to uker til med avsluttende jobbing med oppgaven :) Tror det skal gå fint! Synd at jeg har jobb også i tillegg til dette, bare..

Ellers skjer det ikke noe særlig :fnise: Regnet daler ned, så jeg tror nok at den grønne våren er rett rundt hjørnet :) Og jeg har ikke hatt på strømpebukse denne uken! Det er et sikkert vårtegn :ler: Jeg fryser alltid, og må ha noe under buksen store deler av året... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, enig i det med å prøve å unngå hodepinetabletter, jeg tenker sånn selv, og tar det vel bare maks 1-2 ganger i året (men nå er jeg faktisk heldig og er svært sjelden syk eller har vondt i hodet også :) )

Så godt å få skryt av veileder, det gjør jo absolutt noe med motivasjonen, ja :jepp: Du har noen intense uker foran deg med skoleabeid nå, men tenkt så godt det blir med sommerferie etterpå (som jo for studenter ofte ikke er "ferie" siden man uansett må jobbe, men likevel godt å slippe stresset med skoleabeid en stund!)

Du skal vel jobbe igjen i helgen du da, siden du hadde fri sist helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg er jo så overtroisk, men jeg banker febrilsk i bordet, og drister meg til å skrive at jeg er også veldig sjelden syk. Har aldri fylt ut en eneste egenmelding. Har litt vondt i hodet nå og da, men aldri så lenge i strekk som jeg hadde nå. Jeg tror det har gitt seg, heldigvis! 10 dager holdt lenge...

Det gjorde godt med litt skryt ja! Skal sette i gang med litt skriving nu straks. Fikk nesten litt panikk sa jeg startet pcen, for den bare hang seg opp. Jeg kunne ikke åpne verken dokumenter eller Internett. Men nå virker den, den trengte vel bare litt strøm...

Jobbhelg nå ja. Har allerede jobbet en kveld og to dager denne uken, så det blir 5 jobbvakter totalt. Jobber fulltid i tillegg til at jeg studerer jeg da, herlig. Er heldigvis bare denne uken jeg må jobbe så mye :) Har ikke tid til mer av det frem mot eksamen og innlevering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så bra at den intense hodepinen omsider ga seg, og nå som det er gått enda noen dager til er du kanskje helt frisk i hodet igjen?

Du får passe på og si nei til så mye jobbing nå midt oppi bachelorinnspurten ja, det blir jo fryktelig stressende med så mye arbeid!

Ha en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt frisk nå :) Så det er herlig. Tok noen dager før det ga seg helt, men satser på at det er over!

Vi har reist på helgetur i helgen, til et vennepar som bor noen timer unna oss. Skal prøve å bare slappe av, men jeg har med et par bøker i tilfelle jeg ikke har samvittighet til det :fnise: Det er uansett godt å komme seg bort noen dager! Blir lange uker med jobb, forelesninger og bachelor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Må virkelig si du er pliktoppfyllende altså, tar med skolearbeidet på helgetur, til og med :Nikke: Fikk du gjort noe da, eller greide du å legge det fra deg og faktisk slappe av litt?

Og hvor lenge har du igjen til levering, nå? Ha en fin og effektiv uke (jeg er jo ikke så flink til å kikke innom her om dagen :sjenert: )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem på søndag fikk jeg lest til forelesningen på mandag, men resten av turen var jeg flink og lot skole være igjen hjemme :)

4.juni er det innlevering av bachelor. Før den tid, 15.mai for å være nøyaktig, har jeg eksamen. Så i dag hadde jeg en skikkelig effektiv skriveøkt (måtte det komme flere), og har akkurat sendt oppgaven til veileder. De neste to ukene MÅ jeg fokusere på eksamenslesing. Jeg har prioritert oppgaven gjennom hele semesteret, men nå er det eksamen som må prioriteres. Etter eksamen har jeg faktisk 2 uker igjen til levering, satser på at det er nok tid. Jeg tror det skal gå bra! :) Er mer bekymret for eksamen ;) Jaja, får bare leseleselese!!!

I hele år har vi prøvd å kutte ned på karbohydrater. Særlig til middag er det lavkarbo det går i. Jeg spiser havregrøt til frokost, så helt nazi er vi ikke. Men brød, poteter og pasta spiser vi så og si aldri, og fullkornsris spiser vi kanskje en gang i uken. Det betyr at vi må være litt kreative når vi lager middag. Jeg merker at jeg synes det er gøy å lage mat, men i blant er jeg ikke like oppfinnsom. Derfor lurer jeg på om jeg skal begynne å skrive ned det vi har til middag, særlig de gangene jeg er ekstra fornøyd. Hvis det dukker opp en dag da jeg virkelig ikke aaaaner hva vi skal ha til middag, kan jeg jo bare plukke herfra :) Til "alle mine lesere" kan jeg advare at det muligens går litt i "en dasj av ditt og litt av datt", da jeg ikke er så glad i å bruke desilitermål og vekt under matlaging....

Så, dagens middag er verdt å skrive ned. Laks med blomkålris, 5 porsjoner.

- laksefileter som jeg delte i mindre biter.

- en squash i biter.

- 6 oppdelte gulrøtter.

- to små løker.

- rød pesto

Alt dette i en smurt form, ovnen 200grader, ca 20 minutter. På med litt ost, formen inn igjen i ca 10 minutter til.

Serveres med blomkålsris:

- to blomkål, raspet (jeg bruker kjøkkenmaskin). Stekes i stor gryte i smør på medium varme, ca 10 min, krydres etter ønske (jeg hadde salt, pepper og curry). En dasj fløte for smakens skyld.

En salat med valgfrie ingredienser, ta det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Oj! Snart ferdig med bachelor altså? Og så flott at du har fått positive tilbakemeldinger fra veileder, det hjelper veldig på motivasjonen. Dette skal gå bra! Og det med å kalle forloveden for forloveden. Det er uvant å kalle mannen i huset for forloveden, her går det mest i mannen min eller kjæresten min. Han er liksom alt, kjæreste, mannen min og pappaen til jentungen. :fnise: Og superkjekk.. :rodmer:

Synes det er godt gjort å holde seg fra karbohydrater, jeg spiser det jeg vil og håper på det beste.. :skratte: Den retten du la ut skal jeg prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det nærmer seg innlevering ja, om to dager er det kun 1 måned igjen! Iiik... Men det går nok bra :) Gleder meg til å kunne ta sommerferie!

Koselig å lese når du skriver om kjæresten din :) Man kan jo ikke beskrive dem med et ord, synes jeg, jeg føler at "forloveden min" ikke holder, på en måte. Han er jo mitt alt :) Men så er det også det at vi ikke har vært forlovet så lenge, og det blir dermed et litt uvant begrep. Har litt vansker med å forstå det :fnise: Det kommer seg hver dag da, det gjør det absolutt, heldigvis :)

Til middag er det ikke så vanskelig å spise lite karbohydrater, egentlig. Ikke til lunsj heller, jeg har bakt eget knekkebrød som jeg gjerne spiser, og tyrkisk yoghurt med hjemmelaget müsli er utrolig godt. Til frokost sliter jeg litt mer. Jeg orker ikke stå opp mye tidligere for å lage eggerøre osv, dessuten er jeg alltid så sulten om morgenen, jeg er et skikkelig frokostmenneske ;) En tallerken med grøt gjør virkelig susen. Går fort å lage, smaker godt, og gjør meg mett til lunsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg låne en bil til jobb, begynte å bli lenge siden jeg kjørte nå! Godt å komme seg bak rattet igjen, og finne ut at jeg fortsatt kan det :fnise: Jeg må bli flinkere til å låne biler, feks tilby meg å kjøre folk dit de skal eller noe.. Ellers gruer jeg meg sånn til å kjøre, og det er skummelt å kjøre når jeg er nervøs!

En ny jobbhelg er i alle fall over. I morgen er det full rulle - eksamenslesing står på plakaten hele dagen. Kan ikke fatte og begripe at det er eksamensperiode!? Semesteret startet jo nettopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er det med semesterstart og eksamen, de er gjerne for tett på hverandre! :fnise: Sitter her og tenker at det er jo faktisk snart 3 måneder siden jeg var i Norge for forelesninger - det har gått fort. :jepp:

Å tilby å kjøre folk rundt er smart, da får du jo treningen! :jepp: Karen i huset sa stolt her om dagen at han hadde blitt flinkere til å parkere (han kjører ikke så ofte, men blir jo mer nå når vi gjør ukas innkjøp og slikt for foreldrene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Huff, lenge siden jeg har vært her inne nå.. Har så fullt opp med salg av leiligheten om dagen, jeg lover å komme sterkere tilbake når alt dette er overstått :) Den retten over her så utrolig god ut, så smart med blomkålris :Nikke:

Lurt å kjøre bil når du kan ja, ellers går det fort i glemmeboken. En venninne tok lappen for 10 år siden, og etter det har hun kjørt kanskje en gang i året i snitt, så nå som de har kjøpt seg bil tør hun plutselig ikke kjøre i det hele tatt.. Det er jo litt kjipt, når man egentlig kan det liksom.

Litt stress med siste innspurt på semesteret ja, merker det godt på mannen min også. Men da er det jo ikke lenge til sommerferie heller da, og det er jo alltid herlig :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...