Gå til innhold

Penny sin prøvedagbok

Penny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gadd ikke teste igjen, hvor mange tester skal jeg egentlig svi av bare for å bekrefte det jeg allerede vet?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Her er det jammen ta lenge siden jeg har vært. Har ignorert KG og dagbok, og egentlig alt som kan kalles prøving også ganske lenge.

Ser at flere av dere jeg fulgte med tidligere har blitt gravide, gratulerer SÅ mye :D Vet ikke om dere leser dette engang, men men.. :)

Sommeren var bare kaos med flytting og div for vår del. Ble plutselig gravid midt i det hele, men mistet igjen. Aner ikke hvor langt jeg var på vei den gangen siden syklusene mine har vært så ustabile som det de har vært. Tok en hel haug med blodprøver hos legen, og ingenting var avvikende. Fint og flott det, men hvorfor er det da ingenting som fungerer som det skal? Fikk helt angst for alt som hadde med prøving, graviditet og babyer å gjøre, og begynte like greit med nuva ring igjen i august. Sikkert veldig tåpelig av meg å begynne med prevensjon igjen, men sånn ble det. Taklet ikke tanken på å miste en gang til, hadde jeg blitt gravid igjen hadde jeg vært vettskremt inntil fødselen, garantert.

Men etter hvert som kaoset rundt oss har lagt seg, så merker jeg jo at ønsket om å bli gravid er veldig sterkt, og frykten for hva som kan gå galt er stadig mindre. Så i november kutta jeg ut nuva ring'en igjen, og prøver på nytt.

Første mens etter uttak av ringen kom jo som normalt, deretter tok det kun tre uker før den var der igjen, men da var den like greit her i to uker! Både jeg og sambo holdt på å bli gale. Regner med like ustabil syklus nå som tidligere, og aner ikke når EL har tenkt å vise seg, så her er det vel bare å kjøre på? ;)

Siden sist har vi kjøpt oss leilighet, og det midt i byen. Vi som ville ut på landet, sånn kan det gå, hehe. Men vi stortrives, kunne ikke fått det bedre. Og så har vi forlovet oss, planlegger bryllup sommeren 2015. Det er ingen billig affære, så må ha litt tid til å spare slik at vi kan ha det akkurat som vi ønsker.

Phew, dette ble da vanvittig langt, men men. Håper jeg blir flinkere til å skrive her fremover, og at det blir litt mer positivitet og forhåpentligvis positiv test om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Penny!

Ser at du har hatt det aktivt siden i sommer ja :Nikke: Så synd at du mistet igjen :klem:

Jeg følger deg gjerne igjen fremover.

Råder deg til å bestille EL-tester fra billigteste.dk, så får du bedre oversikt :Nikke:

Godt nyttår, og jeg krysser fingra for at spira sitter for dere igjen, fort som fy!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer nok til å kjøpe EL-tester igjen ja, får bare håpe jeg ikke tar like mye av på testefronten nå som sist. Da nytter det ikke hvor billige testene er nemlig, blir dyrt uansett :P

Godt nyttår til dere også, håper alt står bra til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare vente på ikm-dagen, leve som vanlig, så tar du heller test dersom symptomene stiger og mensen uteblir? Det er jo helt tydelig at du kanskje ikke bruker så lang tid på å bli gravid, men har du stresset endel i de periodene du har mistet?

Jeg ville kanskje tatt en tur til legen og fortalt hvordan ting har vært før, for deretter å be om noe sykemelding de første ukene når du blir gravid? Iallfall hvis det er slik at jobben din er krevende.

Her står ting bra til. Venter på at Tassen i magen snur seg, slik at jeg kan få en vanlig fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er det beste, jo mindre jeg har å stresse med i forhold til prøvingen jo bedre. Når jeg mistet i feb/mars var det ikke noe særlig stress som jeg kan huske. Men husker jeg var veldig sliten etter å ha jobbet utrolig mye nattevakter den perioden, så det kan jo ha en sammenheng. Sommeren var et kaos uten like, et helvete på jord og først nå begynner vi å lande igjen.

Har hatt en lengre samtale med fastlegen i august om situasjonen, og blir jeg gravid igjen så blir jeg nok sykemeldt. Jeg jobber som sykepleier på en til tider enormt travel post, så det er nok ikke de beste arbeidsforholdene. For å si det slik, så er samtlige allmennpraktiserende leger i kommunen slik at når de får inn gravide fra min avd så gir de automatisk tilbud om sykemelding fra første stund, da avdelingen er kjent for å være krevende.

Håper tassen snur seg snart da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen, Penny!

Vondt å høre at du mistet igjen, håper en ny spire vil bosette seg i magen din og at en sykmelding vil være redningen.

Måtte 2013 bli deres år!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala! :klemmer: Sist jeg skrev her var du jo nettopp blitt gravid, og nå er lille like rundt hjørnet jo, så spennende for dere :)

Ja, håper virkelig at det går neste gang. Heldigvis har jeg en veldig forståelsesfull og flink fastlege, hun jeg hadde ved første SA var jo et mareritt. Så kan ihvertfall stole på hjelp og oppfølging derfra når tiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mot slutten her nå ja, tiden har gått utrolig fort! :)

En god lege som forstår en er gull verdt! Godt å vite at man blir forstått!

Hvis det blir mer skriving fra deg her inne fremover, så gleder jeg meg til å følge med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...