Gjest Neferet Skrevet 18. juni 2012 #241 Del Skrevet 18. juni 2012 Puh, litt av en helg er overstått. Svigermor kom på fredag kveld, svigerfar hadde jo vært hos oss og gjort vedlikeholdsarbeid siden tirsdag. Det ble det som pent kan kalles arbeidshelg, og er litt slitsomt selv om det blir veldig bra etterhvert. Lørdag måtte vi ut og handle litt greier, egentlig skulle vi bruke dagen på å male gjerde, men det stoppet seg litt av det ekstreme regnet Så vi tok med svigermor og dro på posthuset, apoteket, malingsbutikk for å kjøpe beis til gjerdet, plantasjen for å kjøpe nett til ripsbusken vår (i fjor spiste fuglene absolutt ALT før vi rakk å reagere ) matbutikk for ukeshandling og så tilbake. Mens vi var borte hadde svigerfar rukket å skrape vekk alle restene av lim og møkk som sto igjen etter dusjkabinettet på badet nede som nå er historie. Utpå ettermiddagen fikk vi besøk av fadderbarnet vårt og foreldrene hans, han var i skikkelig sjarmør-humør, og underholdt alle som satt rundt bordet Da de reiste igjen var det egentlig allerede grenseland mellom ettermiddag og kveld, regnet hadde riktignok gitt seg. Og da fant disse svigerforeldrene mine ut at det var på tide å begynne å male gjerde Jeg hadde mistet motet helt og var strengt tatt misfornøyd med alt her i livet, sannheten var nok egentlig at jeg var tom for mat og at humør og energinivå var lavt på grunn av det Så jeg begynte på middagen, mens de andre gikk ut for å male. Litt middag senere så livet brått mye lysere ut Etter mat fortsatte vi malingen, vi holdt på til nesten halv ti. Så ble det litt EM-titting før vi fant senga. I går var arbeidsdag nr. 2, og etter frokost var det rett ut igjen for å fullføre gjerdet. Det gikk veldig bra, og det er fantastisk deilig å ha gjort, nå slipper vi å bruke ferien på det! I tillegg vasket vi husvask på badet nede, støvsugde og tørket støv i resten av huset og fikk laget middag oppi det hele. Mens middagen stekte reiste svigers for å fikse dessert, og kom tilbake med is og norske jordbær God belønning! De vendte nesa hjem etter middag og dessert var fortært, og jeg og kjære fikk en etterlengtet ettermiddag/kveld på sofaen Denne uka blir også ganske hektisk, men får bare ta en dag av gangen! Og først, jobbe litt kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 18. juni 2012 #242 Del Skrevet 18. juni 2012 For en effektiv helg! Dere er flinke (og veldig heldige som får så mye hjelp av svigers!) Er ganske festlig hvordan tilværelsen kan forandre seg totalt på 5 minutter bare man får i seg litt mat.. Hvertfall festlig sett etterpå Er jo helt forferdelig når man er sulten! Både jeg og kjære er av samme sort, og når vi er sånn begge to, er det egentlig best å holde kjeft, for den minste ting irriterer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. juni 2012 #243 Del Skrevet 19. juni 2012 For en effektiv helg! Dere er flinke (og veldig heldige som får så mye hjelp av svigers!) Er ganske festlig hvordan tilværelsen kan forandre seg totalt på 5 minutter bare man får i seg litt mat.. Hvertfall festlig sett etterpå Er jo helt forferdelig når man er sulten! Både jeg og kjære er av samme sort, og når vi er sånn begge to, er det egentlig best å holde kjeft, for den minste ting irriterer! Ja, det var en ekstremt effektiv helg! Jeg tror ikke jeg hadde hatt det i meg hvis ikke de andre hadde vært så ivrige, jeg er litt lat av natur... Men skikkelig stas å kikke ut av vinduet på gjerdet nå, det er nok ingen i nærheten som har så fint gjerde som oss! Små gleder.... Kjære kan også bli ganske blodsukkergretten, men vi blir det heldigvis sjelden samtidig! *puh* Hun er i tillegg såpass festlig at hvis hun er sulten nok så er hun helt uinteressert i å spise, ingenting frister, alt er vanskelig... Det må jo være forsket på hvor bra det egentlig er å opprettholde jevnt blodsukker, både for kropp og sjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. juni 2012 #244 Del Skrevet 19. juni 2012 I går kom jeg hjem fra jobb, spiste rester fra søndagens middag, og sovnet på sofaen... Etter en liten time i koma var det på tide å bake kake til mammas bursdag, og ringe henne for å avtale hvor vi skal møtes i ettermiddag. Kjære jobbet sent, så hun kom ikke hjem før litt over ni. Den dårlige samvittigheten gnager meg litt fordi jeg ikke benyttet mandagen til å trene, særlig siden det ikke blir noe i dag eller i morgen, men samtidig så var det utrolig deilig å bare slappe av og etter nesten en uke med besøk i hus.... Alenetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 22. juni 2012 #245 Del Skrevet 22. juni 2012 Arbeidslyst, kom prøv deg, her skal du motstand finne....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. juni 2012 #246 Del Skrevet 22. juni 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. juni 2012 #247 Del Skrevet 22. juni 2012 Litt sånn som jeg har det med treningsmotivasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 25. juni 2012 #248 Del Skrevet 25. juni 2012 Litt sånn som jeg har det med treningsmotivasjon Ettersom jeg har skjønt går motivasjon i bølger, både på arbeids- og treningsfronten. Så treningsmotivasjonen din kommer nok tilbake! Min er litt laber den også, mest av alt fordi det skjer tusen ting hele tida og det blir bortprioritert. Forrige uke løp jeg meg en tur på torsdag, alt annet var planer. Denne uka blir det nok onsdag og torsdag i hovedsak, men så innebærer jo bursdagsgaven til kona i morgen litt fysisk aktivitet, så da må det jo telle! Og forresten, skal ikke du ha feriemotivasjon mest av alt nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 25. juni 2012 #249 Del Skrevet 25. juni 2012 Skal være med en kollega hjem i dag og sysselsette barna hennes Det vil si, jeg skal lære sjuåringen kunsten å knyte vennskapsbånd, noe jeg var en racer på for mange år siden. Fireåringen vet jeg ikke helt hva vi skal sysselsette med, spørs om koordinasjonen er litt lite aktuell for knyting... Jaja, det går seg vel til. Er litt redd for dem, men det kommer sikkert til å gå fint når vi kommer i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 26. juni 2012 #250 Del Skrevet 26. juni 2012 Hvordan gikk det med sysselsettinga? Blir jo litt bekymra, i og med at du ikke har vært innom her igjen! Har din kjære bursdag i dag? Gratulerer, i så fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. juni 2012 #251 Del Skrevet 26. juni 2012 Enten har småttassene slukt henne hel, eller så feirer de bursdagen til kona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 27. juni 2012 #252 Del Skrevet 27. juni 2012 Hvordan gikk det med sysselsettinga? Blir jo litt bekymra, i og med at du ikke har vært innom her igjen! Har din kjære bursdag i dag? Gratulerer, i så fall! Enten har småttassene slukt henne hel, eller så feirer de bursdagen til kona Her er jeg! Jeg overlevde mandagen altså, med god margin, mer om det kommer. Hovedgrunnen til min manglende tilstedeværelse er imidlertid at IT-avdelingen på jobben har tatt pc'en min, låst den inne og ikke vist seg igjen etter det. De hadde riktignok sendt meg en mail (!) for å si at den lå på et kontor, men uten pc var det jo ikke så greit å lese jobbmailen sin... Så gårsdagen ble mildt sagt litt amputert på grunn av det. Den er fortsatt innelåst og jeg får fortsatt ingen beskjeder, men nå har jeg fått lånt meg en ekstern pc. Så om jeg ikke får tak i ting som gjelder jobben, så får jeg ihvertfall tak i internett og dere! Når arbeidsdagen var over i går, så var det tid for feiring av kjære! Jeg hadde reservert to timer med instruktør for å prøve klatring i vegg med tau og sikring, det er det ingen av oss som har gjort før. Kjære var både nervøs og spent, men hun har jo klatret i trær og takrenner hele barndommen, så hun var jo virkelig i sitt ess. Hun fløy opp alle veggene vi fikk prøve oss på, og var kjempefornøyd! Etter første vegg (og egentlig på vei opp) ble jeg skikkelig redd og tenkte at dette blir første og siste gang, men jeg klarte å utfordre meg selv og prøvde meg på flere vegger også. Jeg kom ikke akkurat opp samtlige sånn som kjære, men den siste 9-metersveggen vi prøvde kom jeg faktisk helt til topps! Med geléarmer og gelébein var vi glade og fornøyde drøye to timer etterpå, og gikk til The Nighthawk Diner og spiste der. Kjære var heldigvis strålende fornøyd med bursdagsprogrammet, da blir jeg også glad! Så var det mandag da. Vi dro direkte fra jobb og hentet den yngste i barnehagen, og like etter vi var innenfor døra hadde jeg en fireåring dinglende rundt halsen Jeg var helt tydelig oppgradert til superstar fra første stund, og den lille fortalte alle på sin vei at "Dette er Neferet!" Ingen grunn til bekymring for pinlig stillhet med andre ord. Vel hjemme kom også storesøster hjem, og da begynte konkurransen om min oppmerksomhet. De oppførte seg eksemplarisk altså, min kollega har sagt at hennes historier om barna trolig er nok til at jeg aldri vil få lyst på barn (hun skulle bare visst.... ) men de var ihvertfall stjerneeksemplarer den tiden jeg var der. Litt uvant å prøve å snakke med to ivrige barn (en på hver side) som snakker i munnen på hverandre, men vi fikk da til det også. Etter middag var det tid for håndarbeid, vi startet med fingerstrikking, som umiddelbart var en stor suksess for sjuåringen (som valgte å sitte halvveis oppå meg hele seansen). Fireåringen ble sysselsatt med egne perler, hun syntes nok tidvis at vi andre var litt kjedelige. Vi prøvde oss på å knyte armbånd også, og hun klarte det ganske bra, men resultatene kommer jo ikke like fort som på fingerstrikking, så det ble den store vinneren. Begge barna var med for å kjøre meg til bussen, og de var veldig opptatte av når jeg kommer tilbake, så det må jo sies å ha gått kjempebra! Ganske sliten da jeg fikk satt meg på bussen og det ble stille rundt meg, men ikke så utslitt som jeg kanskje ville trodd jeg kom til å bli. Veldig hyggelig var det! Min kollega kunne i går fortelle at begge jentene hadde hatt stjerner i øynene, og den eldste nektet å legge seg uten fingerstrikketøyet i senga, de er jo søte da I dag blir det overtid, litt tungt kjenner jeg etter de to foregående stappfulle dagene. Jaja, det blir ihvertfall timer av det som jeg kan bruke til litt ekstra fri når vi skal i bryllup i august! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. juni 2012 #253 Del Skrevet 29. juni 2012 Plutselig er det helg igjen, etter en uke som både har vært lang og gått fort på sammme tid. I går ble det ingen trening, det ble menssmerter, sofa, klesvask og EM-semifinale på tv istedenfor. Litt godt det også oppi alt som har skjedd! I dag er første dag min nærmeste kollega (og etterhvert veldig gode venn) har ferie, nå skal hun være borte i fire uker fra mandag! Jeg vet ikke helt hvordan det skal gå, men det gjør vel det. Litt abstinenser blir det nok må jeg innrømme, vi pleier å være hverandres støtte når frustrasjonen i prosjektet blir som størst, og det har vært litt av det i det siste. Har ihvertfall nok å sysle med disse ukene, så arbeidsledig blir jeg ikke. Motivasjonen kommer sikkert ikke til å være like høy hver dag, men jeg skal nå få det gjort Men først, helg Kjære skal/skulle egentlig feire bursdagen sin i morgen, men etter bøttevis med meldte forfall, både tidlig og i siste liten er jeg litt usikker på hvordan det blir. Hun er sånn sett uheldig med å ha bursdag akkurat i det mange tar ferie, det har etterhvert blitt en trend at veldig få er hjemme. Og stakkars kjære blir like skuffet og trist hver gang, jeg får veldig vondt av henne. Når det kommer til bursdag og jul er hun som et lite barn fortsatt, og det kommer nok aldri til å forandre seg. Så merket godt at humøret hennes sank da det siste forfallet ble meldt sent i går kveld, nå er det bare en person igjen. Vi får se hvordan vi løser det, håper det blir en hyggelig lørdag uansett! Ellers er det ikke så mange planer, vi fabulerte litt om å dra på Kvinnekveld på Rockefeller i kveld, men vi har det litt på kanskje. Med stressuke, to stykk med menssmerter og smertestillende og tidligere nevnte dalende humør på kjære kan det nok hende vi bare blir hjemme og heller slapper av og koser oss sammen. Ellers nærmer det seg tirsdag og neste legetime, fortsatt både skummelt og spennende. Ringte til legekontoret i dag for å høre om de har fått svar på de siste blodprøvene og mottatt epikrise fra gynekologen, begge deler var mottatt, så da ligger vel alt til rette for utfylling av søknad til Riksen om bare fire dager! Håper alle som stikker innom får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. juli 2012 #254 Del Skrevet 3. juli 2012 Prøver å hanke inn igjen kroppen og komme i gang med gode rutiner med trening. Det er ikke det at jeg har vært helt stillesittende altså, men systematikken har liksom forsvunnet litt de siste ukene. Forrige uke ble det trening tirsdag (klatring), onsdag (danseaerobic) og søndag (første økt på stanga på evigheter!! ) I går var planen å jogge en tur med ei venninne, en runde på 8 km. Min stakkars venninne har står midt oppi et brudd, og det var tydelig at hun ikke har spist noe særlig på en stund, så det endte med en powerwalk-tur på den aktuelle runden med venninneprat. Det synes jeg får duge i en sådan stund. I kveld skal jeg og kjære ta en sykkeltur, sånn at vi har trent litt i dag. Morgendagen utgår, da er det bryllupsdag med tilhørende feiring som står på planen. Og torsdag blir det trening igjen, selv om jeg ikke helt har bestemt meg for hva. Lurer på om det går an å løpe seg en tur først og trene pole etterpå? Eller om jeg bare bør trene pole? Det er så mange vanskelige valg her altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 3. juli 2012 #255 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Innom og oppdaterer meg litt hos deg. Ser at du har hektiske dager for tiden, men ser av tickeren at du har heldigvis en kjempeferie å glede deg til oppi alt sammen Spennende at dere har gjort realitet av snakket om barn - er kjempespent på deres vegne, og noe nysgjerrig også da det er mye nytt for en som meg som har fått barn på "gamlemåten" Ønsker deg en super dag Endret 3. juli 2012 av MaiL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. juli 2012 #256 Del Skrevet 3. juli 2012 Innom og oppdaterer meg litt hos deg. Ser at du har hektiske dager for tiden, men ser av tickeren at du har heldigvis en kjempeferie å glede deg til oppi alt sammen Spennende at dere har gjort realitet av snakket om barn - er kjempespent på deres vegne, og noe nysgjerrig også da det er mye nytt for en som meg som har fått barn på "gamlemåten" Ønsker deg en super dag Koselig å se deg innom MaiL! Her er det relativt hektisk ja, men denne uka er det ihvertfall litt mer mulighet til å trekke pusten mellom slagene. Og Hawaii gleder vi oss helt vilt til, selv om det fortsatt er litt uvirkelig at vi skal dra! Kommer til å ha reisefeber av en helt annen verden når det nærmer seg 16 september! Vi driver og gjør alvor av planene ja, med skrekkblandet fryd... I dag har jeg vært hos fastlegen, og henvisning skal sendes i dag/morgen. Det blir nok endel snakk om det her inne når det setter i gang for alvor, så da skal nok nysgjerrigheten kunne stilles. Og så er det bare å spørre utenom også, her eller på PM, hvis det er noe du lurer på! Jeg skal svare etter beste evne, det er jo ikke alt jeg vet ennå heller... En super dag ønskes deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. juli 2012 #257 Del Skrevet 3. juli 2012 Har stort sett vært innom med mobil eller nettbrett her i det siste, og da ser jeg ikke tickere. Tror kanskje jeg skal fortsette med det, så slipper jeg å bli så misunnelig når jeg ser din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 3. juli 2012 #258 Del Skrevet 3. juli 2012 Grattis med bryllupsdag i morgen! Så koselig! Vanskelig å velge trening av og til, ta det som er morsomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. juli 2012 #259 Del Skrevet 4. juli 2012 Har stort sett vært innom med mobil eller nettbrett her i det siste, og da ser jeg ikke tickere. Tror kanskje jeg skal fortsette med det, så slipper jeg å bli så misunnelig når jeg ser din! Jeg har akkurat fått den da, så det tok ikke så lang tid før du fikk den med deg... Men skjønner poenget ditt veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. juli 2012 #260 Del Skrevet 4. juli 2012 Grattis med bryllupsdag i morgen! Så koselig! Vanskelig å velge trening av og til, ta det som er morsomst Tusen takk! Bryllupdag er stas Må bare jobbe litt og ut og kjøpe resten av gaven til min kjære, så er jeg klar for en koselig ettermiddag og kveld! Tenker treninga i morgen blir det som faller meg inn der og da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå