Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

miesol

Anbefalte innlegg

Gjest Memories

Gratulerer Susa :strix: Kos deg masse og nyt den lille babyen :rodmer:

Kjenner at jeg føler at nå kan alt skje. Men alt kan ikke skje, jeg har nemlig bestilt billetter til kino den 16. november (premiere på siste twilight-filmen) og det SKAL jeg ha med meg før babyen kommer, så lillebaby må finne seg i at her er det ikke aktuelt med noen fødsel tre uker før tiden, nei :fnise:

Åhh, den vil jeg også se før babyen kommer! Uheldigvis bor jeg på bygda i nord-norge, så den kommer sikkert noen dager senere her. Med litt flaks så rekker kinoen å komme hit før termin, pluss at babyen ikke kommer før termin. Er nesten sikker på at dersom vannet går eller om jeg får rier under filmen så blir jeg sittende. Tar jo sikkert lang tid med fødselen uansett :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, kan sikkert holde ut et par timer med rier, så lenge jeg får sett filmen ferdig :laugh: Det er tross alt lit viktig å få med seg slutten på filmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fler som skal ha med seg filmen ja :) Biletter best og kjøpt! Best for den lille at han liker filmen red; ikke plager livet av sin mor pga høye lyder og div (store poser med snop som skal dyttes inn) å selvsagt at vannet ikke går.. Da gjør jeg som Memories blir sittende :fnise:

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir pent sittende gjennom rier, men kan tenke meg det blir for kaldt og ekkelt og for "nært" fødselen hvis vannet går. Kommer litt ann på hvor mye som er igjen av filmen.

Sist jeg gikk gravid var jeg på kino 5 uker før termin og syntes det var kjempeskummelt! Nå er det bare 3 uker før, og det er også KJEMPESKUMMELT! Men jeg har ei venninne som var på kino 6 dager før termin. Hennes kom på 4 dager på overtid, men likevel. Siste svangerskapsuke skal jeg ikke ha noen planer. Det siste "store, planlagte" som skal skje før fødselen er nok den her kinofilmen ja. Men den MÅ jeg bare få med meg altså, fødsel eller ikke :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Sjekket kinolistene igår, og det skal visst gå den 16 her også :danse:

Blir 11 dager før termin da. Tror ikke jeg tør å bestille noe særlig lenge i forveien sånn i tilfelle det skulle skje noe før tiden :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe krise å være på kino rett før fødsel - om det så er på termindagen. Starter fødselen forlater man bare kinosalen stille og rolig uten drama... eller med drama om man vil..... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke noe krise å være på kino rett før fødsel - om det så er på termindagen. Starter fødselen forlater man bare kinosalen stille og rolig uten drama... eller med drama om man vil..... hihi

Å melder i fra til kinomannskapet at sete 11 rad 14 har fått vannlekasje på seg... :hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å melder i fra til kinomannskapet at sete 11 rad 14 har fått vannlekasje på seg... :hoho:

:fnise: Da kan man jo likesågodt bare føde ferdig i stolen. Hadde nok blitt tidenes kinoopplevelse for de fleste i salen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg som er glemsomme om dagen? På mandag klarte jeg å glemme at jeg skulle til jordmor, og det fant jeg ikke ut av før i dag at jeg egentlig skulle vært der på mandag. Selv om jeg søndag kveld gjorde i stand glass til urinprøve og sjekket at alle papirene mine lå i veska.

Ellers var vi på ultralyd igjen på tirsdag, og alt var bra med den lille. Lå fortsatt på -13% under gjennomsnittet, men fulgte sin egen kurve veldig bra, så ingen fare. Har fått ny time til ultralyd og ctg om to uker, og jeg gleder meg! Først syntes jeg ekstra oppfølging med ultralyder hørtes "skummelt" ut, og har vært bekymret for at noe er galt, men nå som jeg ser at hun vokser som hun skal og følger sin egen kurve, og hun som utførte ultralyden på meg forklarte meg at hvis man først blir sent til ekstra ultralyd så "holder de deg litt fast" og følger opp uansett om det ikke viser seg å være noe galt. Så nå bare gleder jeg meg til ultralyd igjen! Og vi får så mange fine bilder, og det blir bare mer og mer tydelig at hun ligner utrolig mye på fettern sin, som jeg har sagt hele tiden at hun kommer til å være en skikkelig god blanding av å ligne på storesøster og fettern sin, siden både jeg og barnefaren har veldig sterke gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg som er glemsomme om dagen? På mandag klarte jeg å glemme at jeg skulle til jordmor, og det fant jeg ikke ut av før i dag at jeg egentlig skulle vært der på mandag. Selv om jeg søndag kveld gjorde i stand glass til urinprøve og sjekket at alle papirene mine lå i veska.

Ellers var vi på ultralyd igjen på tirsdag, og alt var bra med den lille. Lå fortsatt på -13% under gjennomsnittet, men fulgte sin egen kurve veldig bra, så ingen fare. Har fått ny time til ultralyd og ctg om to uker, og jeg gleder meg! Først syntes jeg ekstra oppfølging med ultralyder hørtes "skummelt" ut, og har vært bekymret for at noe er galt, men nå som jeg ser at hun vokser som hun skal og følger sin egen kurve, og hun som utførte ultralyden på meg forklarte meg at hvis man først blir sent til ekstra ultralyd så "holder de deg litt fast" og følger opp uansett om det ikke viser seg å være noe galt. Så nå bare gleder jeg meg til ultralyd igjen! Og vi får så mange fine bilder, og det blir bare mer og mer tydelig at hun ligner utrolig mye på fettern sin, som jeg har sagt hele tiden at hun kommer til å være en skikkelig god blanding av å ligne på storesøster og fettern sin, siden både jeg og barnefaren har veldig sterke gener.

Hei! Er i samme duren,veldig vimsette med klokkeslett av alle ting..

Var vims etter forrige svangerskap,men ikke under svangerskapet..ikke rart når man har barn fra før,mye å holde styr på! Utrolig søtt at du kan se at hun ligner på andre i familien! Fint at du ikke bekymrer deg,og flott og fä god oppfølging! Det er jo heldigvis noe med at man har mer roen når de følger sin egen kurve..slitsomt hvis det er veldig slingring..:(

Hvor gammel er storesøster da?

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt følger sin kurve, ingen ting bedre enn det :gravid: .

Glemsk ja... her putter man sokkene i sølpa istedenfor skittentøyskurven, å melka i skapet så gudene vet om ammetåka alt har meldt sin plikt... Ellers tar jeg helt av om dagen.. Trodde det var slik de som passerte uke 37 var jeg men her står man tidelig opp, går 2-3 timers på skauen med hunda hver dag å i går fikk jeg innfall av å male stua.. Tja 150kvm er akkurat ferdig malt x2.. EHHHH!!! Han kan få lov til å vente litt til med å komme ut altså - men føler jeg pluttselig har såååå mye energi.. Vel, etter uke 37 går leiekontrakten ut uannsett men vil gjerne ha deg der noen uker til ja.. Vel, nå skal jeg sette i gang med å male vinduskarmer - Whiii. Dette blir bra ja :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan herved meddele at jeg fødte en gutt på ahus i går, 31.okt kl 0715 :) 4030g og 54 cm lang!! Perfekt liten gutt som jeg har blitt HELT forelsket i :rodmer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye ninnin86! Håper alt står bra til med dere begge to!!!

Hvordan går det med dere andre i terminklubben da, noen spennende forandringer?

Her har lillegutt blitt 3 uker alt! Vi koser oss masse, amminga går strålende, har masse melk, heldigvis...Han legger ihvertfall godt på seg, har gått opp ca 350 i uka, så nå veier han 2,7 kg...

Eneste er at han har litt vondt i magen noen ganger, merker at han trykker veeeldig mye....

Endret av Susa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt her. To uker igjen til termin i dag, og jeg er alleredelei! Var hos jordmor i går, og alt ser bra ut, men det er lite som tyder på at lillegutt har tenkt seg ut med det første. Skal på sykehuset på torsdag for å ta akupunktur. Søstera mi gjorde det samme hos samme dama, og det funket så det suste, så jeg håper at det kanskje skjer noe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan herved meddele at jeg fødte en gutt på ahus i går, 31.okt kl 0715 :) 4030g og 54 cm lang!! Perfekt liten gutt som jeg har blitt HELT forelsket i :rodmer:

Masse masse gratulerer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :) Heldigrisen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har vondt i korsryggen, magen og stikkinger i underlivet?

Oi, spennende!

Vondt i korsryggen, men tenker det er fordi det begynner å bli tungt...gysla vondt under rompeskalken da..

Hvordan vondt i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...