Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

miesol

Anbefalte innlegg

Forresten: Hvordan er gubbene deres til å kjenne på magen? Mannen min har ikke lyst til å kjenne at det sparker han...syns det er litt ekkelt tror jeg. Har lagt "tvangslagt" handa hans på magen min et par ganger, men han venter ikke lenge nok til at det kommer et spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Slenger meg på denne tråden.

Er gravid med vårt første barn etter 2,5 år med IVF runder. Jenta vår har termindato 8.november.

Begynte i jobb igjen igår etter 4 uker ferie. Formen har vært god hele tiden, og det går foreløpig greit å fortsette i 100% jobb. tar en uke av gangen og ser an energinivået. .Får jeg en dårlig natt uten nok sovn, er energien veldig lav neste dag. Men jeg får ta det som kommer. Vesla er sunn, frisk og aktiv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me var prøvarar i nesten 3 år, før eg endelig vart gravid med denne desemberbabyen! Så for meg betyr det virkelig ingenting når på året babyen kjem, så lenge eg i det heile tatt er så heldig å få oppleva å bli mamma igjen. :) For det kan ein absolutt ikkje ta som nokon selvfølge, etter så lang prøvetid.

Helt sant. Og så flott at det klaffet til slutt :)

Ja folk sier det til meg hele tia. Men er det ikke verdt det?? Jeg vet ikke jeg svarer jeg. Aner jo ikke hva som skjer, men jeg håper jo at det blir det :)

Joda - det er verdt det, absolutt. :) Jeg skal innrømme at jeg synes det er sånn passe pyton å gå gravid denne gangen her. Forrige gang var jeg i mye bedre form, denne gangen har jeg vært mye uvel - også har jeg pådratt meg en form for kronisk forkjølelse/bihulebetennelse eller noe, og det gjør sitt med energinivået. I tillegg til at jeg har begynt å få endel vondter i bekkenet. Mye stillesitting pga det, eller gud veit hvorfor = 8 (!!) kg pluss allerede. Fikk dritsjokk når jeg gikk på vekta i sta. *klage klage* Men jeg trøster meg med at det er virkelig verdt det. (og at forrige gang la jeg på meg 18 kg men alle kiloene var borte innen det var gått 3 måneder - uten jeg at gjorde noe for det. Men jeg hadde en sulten baby hehe) Satser på at månedene går superfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som å lese om meg...skal til legen min den 6, og tror jeg må be om litt kortere dager på jobb...Har første arbeidsdag igjen etter ferien i morgen, og gruer meg til å skulle fungere en hel dag!

Men hvorfor er neste mål uke 25? Bare nysgjerrig jeg altså...

Tja.. Si det. Jeg syns tia går kjempesent, så har tenk små del mål istedet. Hadde 8 uker, 12 uker, UL, 20 uker.. Og videre blir det 25 uker, 3 trim, 32 uker.. Så vet jeg ikke mer :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Hvordan er gubbene deres til å kjenne på magen? Mannen min har ikke lyst til å kjenne at det sparker han...syns det er litt ekkelt tror jeg. Har lagt "tvangslagt" handa hans på magen min et par ganger, men han venter ikke lenge nok til at det kommer et spark.

Mannen min spør ofte om babyen sover eller er våken. Hender han kjenner litt på magen om kvelden, men jeg har for mye magefett til at vi kan kjenne noe tydelig.

Jeg kjenner egentlig mestpulsen min. Irriterende egentlig. Trenger jo ikke få bekreftelse på at JEG lever!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da skjønner jeg mer :fnise:

Fant ei liste på nettet som jeg bruker som "mål" jeg.

1 mnd - 4+3

2 mnd - 8+6

3 mnd - 13+2

4 mnd - 17+5

5 mnd - 22+2

6 mnd - 26+5

7 mnd - 31+2

8 mnd - 35+5

9 mnd - 40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, da skjønner jeg mer :fnise:

Fant ei liste på nettet som jeg bruker som "mål" jeg.

1 mnd - 4+3

2 mnd - 8+6

3 mnd - 13+2

4 mnd - 17+5

5 mnd - 22+2

6 mnd - 26+5

7 mnd - 31+2

8 mnd - 35+5

9 mnd - 40

Den er veldig grei å bruke :) har sett litt på den jeg også, men bruker også dato. Har termin 3 desember, så 3 august er jeg 5 mnd. Det hjelper mannen og andre rundt meg å huske hvor langt jeg er på vei :gjeiper:

Ikke alle menn som skjønner seg på disse ukene har jeg skjønt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angiie

Ja folk sier det til meg hele tia. Men er det ikke verdt det?? Jeg vet ikke jeg svarer jeg. Aner jo ikke hva som skjer, men jeg håper jo at det blir det :)

Har en liten gutt som fester litt innimellom her og. Men har er litt kosen av seg, for hver gang jeg legger hånda på magen så slutter han å sparke :gjeiper: så det er bare så vidt vi har kjent noe på utsia :(

Ja, jeg nærmer meg 23 uker. Blir deilig. Bare 2 uker unna neste mål. Som er 25 uker ;)

Formen er så som så. Jeg er veldig sliten for tia. Selv om jeg har ferie. Så kommer nok ikke tilbake i full jobb. Sover litt dårlig om nettene. Finner ikke en god stilling å sove i. Fingrene mine sovner når jeg ligger på sia, og detta er litt plagsomt.

Hvordan er energi nivået ditt?? Hvis kvalmen slipper litt tak i løpet av dagen :)

Har veldig lite energi om dagene, både på grunn av kvalmen og blodtrykket. Har også veldig lav blodprosent og jern, så jeg er ofte hos legen og tar prøver for å se om nivået stiger.

Sover også veldig dårlig om nettene, sliter sånn med rastløse føtter, av alle ting!! Men har fått høre at det er normalt når man har lite jern og lav blodprosent.. Også er det denna blæra da. :kjefte:

Så man kan vel si at formen er relativt dårlig ja. Er 100% sykmeldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lavt blodtrykk Angiie? Hva ligger det på? Bare nysgjerrig altså. :)

Kakaoen: jeg har også sånne delmål, eller hva jeg skal kalle det. Går stort sett utifra sånne runde ukedager: uke 20, 25, 30 etc.

Også sammenligner jeg litt med hvordan ting var i samme uke i forrige svangerskap.

Det er ihvertfall helt sikkert at jeg ikke kjente liv så tidtlig sist. Har kjent liv i flere uker allerede. Og ser tydelige spark på utsiden av magen - har gjort det i et par uker. Og jeg er 19 uker i morgen.

Skal på UL om en time (jippi) så er veldig spent på termin. :) Sammenlignet med sist skulle jeg trod jeg var en måned lenger på vei, men det stemmer ikke i forhold til siste mens og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt jeg ikke er den eneste med dårlig form :)

I natt har jeg sovet såååå dårlig. Våkna masse. Og nå har jeg vondt i nakke, venstre skulder, rygg og korsrygg. Blir helt stiv at å sove. Finner ikke en god måte å sove på. Kan jo ikke sove på rygg eller mage. Og dissa fingrene sovner jo helt om jeg ligger på sia, og det våkner jeg av :(

Noen som har noen gode tips?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angiie

Har du lavt blodtrykk Angiie? Hva ligger det på? Bare nysgjerrig altså. :)

Nå har jeg ikke fått målt blodtrykket siden 1.svsk.kontroll, men da lå det på 106/60. Og det har iallefall ikke blitt bedre de siste månedene nå, det merkes godt på svimmelheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt mine første 2 jobbedager etter ferien. Har så vondt fra korsryggen og nedover rumpa, at jeg tror ikke det blir full jobb på meg framover. Skal på kontroll på mandag, så får se hva hun sier...

Ligger rett ut på sofaen nå, må egentlig på do, men gruer meg til å gå ned trappa!

Flere som flyger veeeldig ofte på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest angiie

Da har jeg hatt mine første 2 jobbedager etter ferien. Har så vondt fra korsryggen og nedover rumpa, at jeg tror ikke det blir full jobb på meg framover. Skal på kontroll på mandag, så får se hva hun sier...

Ligger rett ut på sofaen nå, må egentlig på do, men gruer meg til å gå ned trappa!

Flere som flyger veeeldig ofte på do?

Lenge siden det har vært aktivitet i tråden her nå..

Hvordan går det med deg Susa? Blir det noe jobbing på deg?

Jeg går også veeldig ofte på do, men bare i perioder merkelig nok. Og da gjerne om natta slik at det forstyrrer søvna mi enda mere.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattetissing.... : | Enkelte netter går jeg på do rett før jeg legger meg, en gang før jeg sovner, og to ganger til iløpet av natten. "Melker" også ned hele senga så er som å rulle i et basseng til tider. Kaaanskje på tide å sove med innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 33% sykemelding. Dagen er delt inn i 3 økter, så jeg jobber de to første. Og så skal legen henvise meg til bassengtrening for gravide med bekkenløsning. (Har selv en liten bijobb som bassengtrener, men bassenget her jeg bor er bare oppe fra skolens høstferie, i midten av oktober, og ut april.)

Ellers er det ganske stille i magen om dagen...Bare et par-tre dult om dagen. Babyen har snudd seg, og så har jeg morkaka foran, så var nok derfor jeg ikke merka så mye. Fra uke 22 til 26 var det voldsom aktivitet helt øverst i magen, så at magen bulket seg...Men hjertelyden var fin, så da var legen ganske sikker på at alt var i orden..

Endret av Susa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare

Her er det jo ingen aktivitet...Nyter dere sommerdagene alle sammen?

Vi fortjener litt finvær nå :hoppendeglad:

Og jeg er i 3. trimester alt :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer snart etter til tredje trimester, Susa!

Jeg er tilbake på jobb, så det er begrenset hvor mye jeg nyter sommeren, men jeg har det slett ikke værst!

Plages med urolige og litt hovne bein når jeg er lenge i ro, og det er en utfordring når man sitter foran dataen mesteparten av dagen... Og det fører også til litt lite og dårlig søvn. Føler meg stor og tung, og værre skal det bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen :) dårlig med aktivitet fra min side for tiden, men her kommer en liten update fra meg:

Ikke hatt noe ferie i sommer.. Bare jobbet i den nye jobben min. Var på kontroll i dag, og har for høyt blodtrykk. Så nå er jg 40% sykemeldt! Skal se hvordan det går, samt kontrolleres hyppig! Skal egentlig bli godt å få roet seg ned litt :)

Ellers har jeg kommet meg til 3. Trimester jeg også!! Har en baby som er VELDIG aktiv for tiden :jepp: Glder meg til han kommer ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...