Gjest angiie Skrevet 30. august 2012 #301 Del Skrevet 30. august 2012 Kjekt med litt aktivitet her igjen! :D Så kjedelig at dere ikke fikk se så mye på 3d kittykatt.. Vi skal også på 3d ul om to uker, så gleder meg kjempemye!! Godt å ha noen "mellomstasjoner" å se fram til også. Har lest en del om plassen vi skal på og der får vi også komme tilbake om vi skulle være uheldig med plasseringen til snuppa. Ellers er formen stigende her, endelig får jeg til å nyte dagene litt istedet for å gå å være kvalm og redd for å besvime. Lillesnupp er også kjempeaktiv, tror nesten det blir en liten av kickbokser av henne sånn som hun styrer inni der.. Det er hvertfall utrolig deilig å kjenne så mye liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 30. august 2012 #302 Del Skrevet 30. august 2012 Ja er koselig med litt aktivitet her inne igjen... Spesielt her om dagen da en går sykemeldt.... Forsåvidt gjort det fra den dagen jeg fant det ut men dagene kan bli lange og trege spesielt når regnet spruter på vinduene..... Så godt å høre at formen er stigende angiie - ingenting er bedre en det når de dagene endelig inntreffer Jeg føler det er helt hærlig i grunn å være gravid nå.. Jeg storkoser meg å håper at det varer sånn generelt helt ut :o) HEHE... ja, en kan virkelig lure på om det er kickbokser inni der, virkelig kraftige slag... Masse lykke til på 3D - la oss håpe at din ikke er så sjenert og lat som min Hold oss oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest angiie Skrevet 30. august 2012 #303 Del Skrevet 30. august 2012 Hehe, hun var veldig sjenert på forrige ul, så det blir spennende og se Krysser fingrene for at formen holder seg slik helt til vi er i mål ja! Virkelig herlig å bare kunne kose seg med magen og alle sparkene, selv om jeg gruer meg liiitt til hun sparker enda hardere og går løs på ribbein osv.. hihi. Skal oppdatere, bare 13 dager igjen til 3D nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. august 2012 #304 Del Skrevet 30. august 2012 Skal si det er mange som skal på 3d UL.. Jeg føler meg som den eneste som ikke gidder det :gjeiper: Føler at jeg vil spare det til fødselen å vite hvordan han ser ut. Får to UL gjennom et forskningsprosjekt som jeg er med på. Men det er for å sjekke veksta på ungen. Noen fler som ikke skal på 3d?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 30. august 2012 #305 Del Skrevet 30. august 2012 Vi skal ikke på 3D. Vi skal på en ekstra ultralyd i uke 30 og jeg har egentlig ikke behov for å se klumpen på 3D. Vil spare litt hemmeligheter til slutt:) Men de har 3D her på sykehuset. På ordinær ultralyd fikk vi sett han i 3D uten at vi sa vi ville det. Hun bare trykte på noen knapper og plutselig var han der i 3D. Da så vi at han har like ører som samboer. Så det kan hende vi får sett ham i 3D nå igjen også hvis vi ikke sier ifra at ikke vi vil. Vi får se:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 30. august 2012 #306 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg skal ikke på 3D, men skal på vekstestimering om 10 dager, så får se babyen da! Har begynt å rydde ut av rommet som skal bli barnerom idag. Babyen skal sove inne hos oss den første tiden, og ikke har vi tid til å pusse opp barnerommet før til vinteren, men må jo ha plass til å lagre saker og ting. Et sted å legge klær osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 31. august 2012 #307 Del Skrevet 31. august 2012 Vi skal heller ikke på 3D. De har det her i nærheten, men kjenner ikke behov for det. Det hadde sikkert vært kjempefint å se han, men nå er det er jo ikke så lenge til uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 31. august 2012 #308 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg skal heller ikke på 3D ultralyd - føler ikke noe behov for det. Var ikke på det sist heller, og savnet det aldri. Skal på vanlig ultralyd igjen uke 30 ca for vekstesimering. Er det bare noen steder i landet hvor alle får tilbud om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 31. august 2012 #309 Del Skrevet 31. august 2012 Har ikke hørt at man får tilbud om vekstestimering her i Buskerud - hvis det var det du lurte på? Fikk vanlig UL i uke 18 så var det ikke noe mere tilbud enn den jordmorsamtalen rundt 7-8mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miesol Skrevet 31. august 2012 Forfatter #310 Del Skrevet 31. august 2012 Her i kommunen får alle tilbud om vektestimering rundt uke 32, jeg skal om knappe to uker (31+5). Mulig det har sammenheng med at det bare er jordmorstyrt fødestue her og langt til nærmeste sykehus..? Jeg aner egentlig ikke hvorfor... Flere som synes tida går både fort og sakte? Jeg synes forsåvidt det har gått fort siden uke 20, men av og til virker de siste to ukene uendelige... 7 uker igjen på jobb og jeg tror jeg skal holde ut hele veien. Har begynt å få litt vondt i ryggen, men bare når jeg sitter/ligger i ro... Har heldigvis en aktiv jobb Mye spark og hikke i magen, litt merkelig følelse med den hikkinga En annen merkelig ting er at jeg har mista hudfølelsen på en flekk ved ribbeina oppe på høyre side, noen andre som har opplevd det? Lurer på om det er fordi hun sparker/trykker mye der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 31. august 2012 #311 Del Skrevet 31. august 2012 Her i kommunen får alle tilbud om vektestimering rundt uke 32, jeg skal om knappe to uker (31+5). Mulig det har sammenheng med at det bare er jordmorstyrt fødestue her og langt til nærmeste sykehus..? Jeg aner egentlig ikke hvorfor... Flere som synes tida går både fort og sakte? Jeg synes forsåvidt det har gått fort siden uke 20, men av og til virker de siste to ukene uendelige... 7 uker igjen på jobb og jeg tror jeg skal holde ut hele veien. Har begynt å få litt vondt i ryggen, men bare når jeg sitter/ligger i ro... Har heldigvis en aktiv jobb Mye spark og hikke i magen, litt merkelig følelse med den hikkinga En annen merkelig ting er at jeg har mista hudfølelsen på en flekk ved ribbeina oppe på høyre side, noen andre som har opplevd det? Lurer på om det er fordi hun sparker/trykker mye der... hmm.. Det kan vel kanskje ha en sammenheng med sykehus å hva de har av beredskap. Men vi fikk jo vite på 3D at han var litt under normal str og vi skal jo tilbake igjen i uke 30 så da får vi uansett en ny estimering av vekta :o) Ja tiden går både fort å sakte. Noen dager syns jeg det går veldig seint - men pluttselig tenker man at fy søren nå er det ikke lenge til det hele starter og han snart ligger i armene våres.. Har ei venninde som er i uke 32 og har mye smerter på høyre side oppunder ribbeinet og når det gjør som værst orker hun ikke ha værken BH eller genser over det stedet og jordmor mener at baby´n gjør klem på noen nerver.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 31. august 2012 #312 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg skal føde i Buskerud, kittykatt85, nærmere bestemt drammen. Men jeg får vektestimering pga overvektsoperasjonen jeg har tatt. Pluss at morkaken lå litt langt ned... Har kjøpt meg stellekommode idag, så da er alle store ting handlet inn! Mangler bare bleier, ammeinnlegg, ammebh'er og salver, tror jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 31. august 2012 #313 Del Skrevet 31. august 2012 skal heller ikke på 3d. her om dagen fikk jeg ks dato, litt nervøs nå. om ti uker har jeg vår datter hos meg utenfor magen og det er vemodig siden dette er siste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. september 2012 #314 Del Skrevet 1. september 2012 Føler jeg har missforstått skikkelig jeg nå.. For fikk inntrykk at det var så mange som skal på 3d, men vi er jo en gjeng som ikke skal også Jeg har et litt annerledes spørsmål.. Lillegutt i magen er en ganske så aktiv kar av seg. Han har en tendens til å sparke og snu på seg hver gang jeg sitter på ipaden (bruker ofte magen som støttebord :gjeiper: ), og hver gang jeg sitter og strikker. Men når jeg legger fra meg det jeg driver med for å kjenne på sparka eller se på at magen hopper så slutter han.. Spørsmålet da er: Tror dere sparka er et tegn på at han liker det jeg driver med, eller at han ikke liker det jeg driver med?? Jeg tror ikke han liker den ipaden så veldig men lurer så fælt. For jeg ser andre som skriver at ungen sparker i vei når de spiller en type musikk, så da må ungen like musikken.. Hva tror dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 7. september 2012 #315 Del Skrevet 7. september 2012 28 uker i dag og 3. trimester :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: JIPPI... God helg alle sammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 7. september 2012 #316 Del Skrevet 7. september 2012 Gratulerer Kakaoen Her i Skien får alle tilbud om ultralyd i uke 32 for vekstestimering i hvertfall. Vi er heldige her vi da Jeg skal i uke 30 da - altså litt tidligere - men det er fordi datteren min var så liten da hun ble født, ¨så da følger de opp litt ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 7. september 2012 #317 Del Skrevet 7. september 2012 Her er det ikke noe tilbud om vekstestimering. Men jeg går til en privat gynekolog i tillegg til jordmor, og der ble lillegutt i magen målt til å være 8 % over snittet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. september 2012 #318 Del Skrevet 8. september 2012 Gratulerer Kakaoen Her i Skien får alle tilbud om ultralyd i uke 32 for vekstestimering i hvertfall. Vi er heldige her vi da Jeg skal i uke 30 da - altså litt tidligere - men det er fordi datteren min var så liten da hun ble født, ¨så da følger de opp litt ekstra. Hvor mye veide datteren din?? Bare nysgjerrig:) veide selv ca 2500 gr, så tror ikke lillegutt blir veldig stor. To av mine søsken var også under 3 kg. På 2.6 og 2.7 ca. Føler det er noe i at dette er arvelig. Vi er født max en uke før termin foressten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 9. september 2012 #319 Del Skrevet 9. september 2012 Hun var 2450 g og 46 cm. Ni dager før termin. Men hun var frisk og pigg og scoret 9 på apgar-score når hun kom ut. Min eldste søster var 2,7 eller noe rundt der når hun dle født - så det er nok genetisk her også. Selv var jeg 3,5 kg (men det var to uker på overtid) så jeg inbiller meg at jeg får en litt større unge denne gangen. Hun var såvidt under "den magiske grensen" som vi kaller det. Fra 2500 g regnes det som normal fødselsvekt - mens alt under det er for lite. Hun måtte derfor ha ekstra tilskudd av vitaminer den første tiden, (et skikkelig styr og klin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 10. september 2012 #320 Del Skrevet 10. september 2012 32 uker idag, og så skal jeg på ultralyd om noen få timer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå