Gå til innhold

Seksuell fortid

Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest Maria_Marihøne

Vent med å ta gledene på forskudd, plutselig finner han ut hva han har gått glipp av.

For en fantastisk innstilling til livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da fikk vi ikke overbevist hverandre: Jeg skal dumpe deg før du dumper meg. Men vi kom frem til felles konklusjon, vi passer ikke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å ta gledene på forskudd, plutselig finner han ut hva han har gått glipp av.

Hvordan da? At han går glipp av noe fordi jeg er den eneste han har hatt sex med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da? At han går glipp av noe fordi jeg er den eneste han har hatt sex med?

Nettopp. Men hvis det er en 40 år gammel jomfru du har funnet deg så skal du være ganske safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at jeg personlig ikke har noe imot at kvinnen i mitt liv skal ha hatt mange seksualpartnere. Men jeg har altså likevel forståelse for menn som har det. Enten det er av grunn 1, altså at de er redde for økt fare for utroskap (noe jeg ikke er siden jeg nettopp ønsker meg et halvåpent forhold) eller det er av grunn 3, at de ikke har hatt det så lett på sexrelasjonsmarkedet og ikke føler for å stå med åpne armer og ta imot en jente som har gitt masse tilfeldig sex til andre menn (noe som heller ikke er en aktuell problemstilling for min del siden jeg har fått min del av sex i livet) og sist men ikke minst av grunn 4, menn som (i motsetning til meg) har valgt å ha få seksualpartnere og som også ønsker en kvinne som deler deres syn på at sex er noe man bare deler med noen ytterst få.

Men for jentene her er dette åpenbart helt utforståelige tanker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Legg merke til at jeg personlig ikke har noe imot at kvinnen i mitt liv skal ha hatt mange seksualpartnere. Men jeg har altså likevel forståelse for menn som har det. Enten det er av grunn 1, altså at de er redde for økt fare for utroskap (noe jeg ikke er siden jeg nettopp ønsker meg et halvåpent forhold) eller det er av grunn 3, at de ikke har hatt det så lett på sexrelasjonsmarkedet og ikke føler for å stå med åpne armer og ta imot en jente som har gitt masse tilfeldig sex til andre menn (noe som heller ikke er en aktuell problemstilling for min del siden jeg har fått min del av sex i livet) og sist men ikke minst av grunn 4, menn som (i motsetning til meg) har valgt å ha få seksualpartnere og som også ønsker en kvinne som deler deres syn på at sex er noe man bare deler med noen ytterst få. Men for jentene her er dette åpenbart helt utforståelige tanker.

Dette er i mine øyne den eneste fornuftige grunnen noen av dere har klart å komme opp med.

Jeg vet ikke om jeg forstår det egentlig, men jeg aksepter det i hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er i mine øyne den eneste fornuftige grunnen noen av dere har klart å komme opp med.

Jeg vet ikke om jeg forstår det egentlig, men jeg aksepter det i hvert fall.

Hvorfor den siste grunnen skulle være mer fornuftig enn de andre er fullstendig uforståelig for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hvorfor den siste grunnen skulle være mer fornuftig enn de andre er fullstendig uforståelig for meg.

Fordi den siste grunnen går på selve sexen og ens syn på det.

De andre går på jentene som har sex. Og stiller disse i et negativt lys.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den siste grunnen går på selve sexen og ens syn på det.

De andre går på jentene som har sex. Og stiller disse i et negativt lys.

Nei, her må du lese en gang til. Det er bare kategori 2 som tillegger jentene noe negativt utover de faktiske forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Nei, her må du lese en gang til. Det er bare kategori 2 som tillegger jentene noe negativt utover de faktiske forhold.

Er ikke det å anta at de vil være utro, noe negativt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det å anta at de vil være utro, noe negativt?

Men det er jo ikke det de gjør, de mistenker at sannsynligheten er noe større, det tror jeg faktisk de kan ha empiri som støtter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Så det er et faktisk forhold at hvis en kvinne har ligget med 37 menn så er alle disse bæd boiz og helt ubrukelige som familiefedre? Og i tillegg har hun pult alle disse i en sagnomsust og tidsbegrenset fase? Hallo i luken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er et faktisk forhold at hvis en kvinne har ligget med 37 menn så er alle disse bæd boiz og helt ubrukelige som familiefedre? Og i tillegg har hun pult alle disse i en sagnomsust og tidsbegrenset fase? Hallo i luken.

Kan du ikke forholde deg til det jeg har skrevet. Jeg har jo igjen og igjen påpekt at dette bare er en side av fenomenet jeg har beskrevet:

Innlegg 293

Det virker også som du først og fremst har lest det siste innlegget mitt der jeg oppsummerer, hvis du hadde lest mer av det jeg skrev forut, ville du sett at dette med bad boys vs godt familiefaremne bare er en side av et større bilde, nemlig dette ar jenter har mye lettere for å få tilfeldig sex enn gutter, i hvert fall når guttene ikke tilhører de 20-30% mest populære. Siden gutter er ivrigere på sex for sexens skyld vil ikke de 20-30% peneste jentene på noen måte dekke behovet de 20-30% mest attraktive av hannkjønn har for tilfeldig sex, derfor vil man pule jenter over store deler av den berømmelige attraktivitetesskalaen.

Og det betyr igjen at jenter venner seg til å ha mulighet til å få sex med ganske så attraktive menn, det gjelder også jenter som befinner seg midt på treet utseendemessig. Og dermed blir det tøffere for guttene på disse jentenes nivå. Om disse gutta er snille eller mindre snille er sånn sett ikke vesentlig, det vesentlige er at jeg har en viss forståelse for at gutter som ikke har hatt lett tilgang til sex ikke føler at det vil være så kult å bli sammen med en dame som har gitt masse tilfeldig sex til andre og som neppe ville gitt ham tilfeldig sex om det hadde vært hans primære interesse.

Hun trenger altså ikke ha rast fra seg heller, det holder at han har grunn til å tro at hun neppe ville blitt med ham hjem bare for en one night stand, at han ikke regnes heit nok til å bli med hjem bare for sex. At gutter som har opplevd at jenter på deres attraktivitetsnivå ikke engang ser i deres retning når det gjelder one night stands, ikke står klar til å starte et seriøst samliv med en slik jente så snart hun føler seg moden for det, er for meg svært forståelig. Og jeg synes ikke det er det minste vanskelig å ha sympati for slike menn. Dette kan være ordentlige oppegående menn, ikke bitre sutrete gutter slik noen av jentene her fremstiller det.

Innlegg 331

For det første understreket jeg jo at spennende bad boy-/godt familiefaremne-dikotomien bare er en side ved det fenomenet jeg har beskrevet i innleggene i denne tråden, nemlig at det er mange gutter som sliter på sexrelasjonsmarkedet som følge av at de kjekkeste puler damer over store deler av skalaen. Det betyr at det ikke bare er snille menn som sliter, men alle som ikke selv tilhører den gruppen som blir oppfattet som attraktive for tilfeldig sex av de fleste jenter. Den sistnevnte gruppen kan godt inneholde flere enn bare de du vil tenke på som typiske bad boys.

For det andre er denne spennende bad boy-/godt familiefaremne-dikotomien noe jeg vet eksisterer, både fordi jeg har venninner som åpent har snakket om det og fordi jeg selv har pult damer jeg vet har vært i forhold til snille menn (så slem har jeg vært). At denne tankegangen bare deles av en del kvinner og ikke av alle betyr jo ikke at det ikke går an å peke på den. Hore-/madonna-dikotomien deles jo heller ikke av alle menn, likevel er det verdt å være oppmerksom på den. Men som jeg har forsøkt peke på i denne tråden er det altså mange andre grunner til at en del menn kan velge en kjæreste som ikke har hatt mange seksualpartnere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Men det er jo ikke det de gjør, de mistenker at sannsynligheten er noe større, det tror jeg faktisk de kan ha empiri som støtter.

Sikkert.

Men tror heller det er snakk om spuriøse sammenhenger enn en kausalitet her.

Altså at det ikke er så enkelt som at mange partnere -> større sjanse for utroskap, men at det er bakenforliggende variabler som f.eks. dårlig impulskontroll eller slapp seksualmoral som kan lede til begge deler.

Som noen her sier så er derfor omstendighetene ofte viktigere enn antallet hvis man først skal dømme noen for deres seksuelle fortid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

My god! Kan du ikke heller omformulere deg, i stedet for å linke til dine egen innlegg om igjen og om igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My god! Kan du ikke heller omformulere deg, i stedet for å linke til dine egen innlegg om igjen og om igjen.

My god, hvor urimelig kan du være? Hvis du ser at jeg har presisert det samme igjen og igjen krever du altså heller at jeg skal formulere det samme på nytt enda engang enn å sitere det som svart på hvitt viser at Cuntzilla ikke forholder seg til det jeg har skrevet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maria_Marihøne

My god, hvor urimelig kan du være? Hvis du ser at jeg har presisert det samme igjen og igjen krever du altså heller at jeg skal formulere det samme på nytt enda engang enn å sitere det som svart på hvitt viser at Cuntzilla ikke forholder seg til det jeg har skrevet.

Ja, for du hevder flere ganger at noen ikke har lest det du har skrevet, eller vi har misforstått det som står.

Da er det faktisk bedre at du omformulerer deg, og kanskje fattet deg i korthet, enn at du linker til de samme innleggene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert.

Men tror heller det er snakk om spuriøse sammenhenger enn en kausalitet her.

Altså at det ikke er så enkelt som at mange partnere -> større sjanse for utroskap, men at det er bakenforliggende variabler som f.eks. dårlig impulskontroll eller slapp seksualmoral som kan lede til begge deler.

Som noen her sier så er derfor omstendighetene ofte viktigere enn antallet hvis man først skal dømme noen for deres seksuelle fortid.

Men jeg vil ikke dømme noen for å ta statistiske hensyn på dette området. For min del er ikke dette med utroskap noe jeg frykter, men for de som er opptatt av dette forstår jeg at man kan bedømme fortiden som en indikator på hvor stor faren er for utroskap. Det blir selvsagt ingen eksakt vitenskap, folk er forskjellige og mennesker kan endre seg, men for den som vil oppleve utroskap som verdens undergang er det ikke helt ufornuftig å ta sine forholdsregler og være bevisst hvem man velger å innlate seg med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Kan du ikke forholde deg til det jeg har skrevet. Jeg har jo igjen og igjen påpekt at dette bare er en side av fenomenet jeg har beskrevet:

Innlegg 293

Innlegg 331

Jada jada, blablabla.

Er fremdeles uenig i premisset om at kvinner bare vurderer en type menn som ONS-aktuelle og en helt annen som kjæreste-aktuelle. Og om en mann har masse uflaks på sjekkern som ung og så plutselig møter en fantastisk kvinne som liker han så synes jeg det er irrasjonelt å anta at hun ikke ville likt han som ung eller hatt et ONS med han da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du hevder flere ganger at noen ikke har lest det du har skrevet, eller vi har misforstått det som står.

Da er det faktisk bedre at du omformulerer deg, og kanskje fattet deg i korthet, enn at du linker til de samme innleggene.

Prøv å utvise et minium selvkritikk her nå Maria Marihøne, anklagen din vidner jo om at du er totalt blottet for rettferdighetssans. Hvis du hadde tatt deg tid til å lese rolig gjennom ett eneste av de to innleggene jeg siterer ville du sett hvor meningsløs Cuntzillas fremstilling er. Hvor mange ganger skal jeg være nødt til å forklare det samme på godt norsk før jeg kan forvente at folk skal ta det innover seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...