Gå til innhold

Livet er for kort..


Gjest Månestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Månestøv

For meg er det vinter, men egentlig er det vel bare masse regn :rolleyes:

Behandlingsopplegget ved unnvikende trekk er jeg litt usikker på, psykiateren er i alle fall veldig fokusert på avslappningsteknikker, medisinering, og øvelse, får se hvordan det blir videre :)

Nei, han viste meg ikke meldingen, så den tilfeldigvis når han fikk den. Irriterende at noe så lite kan få meg så trist. Men men, det er vel noe jeg må lære meg å leve med. I kveld blir det vinkveld, det er alltid koselig. Er en gjeng som sliter med diverse alle sammen og samtalene er alltid utrolig gode. Nå skal jeg i alle fall fokusere på å gjøre det bra på skolen og la alt det andre skure å gå. Takk for alle som svarer her, selv om jeg er elendig på å oppdatere dagboka selv. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Tiden Takk pupsilure! :) Det var kjempe koselig. Godt å snakke med andre som også sliter i blandt, så man ikke bare graver seg ned i sin egen elendighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Nå er det høstferie! Var ikke på skolen de 3 siste dagene så ser jeg er nødt til å prøve å få gjort noe skolearbeid snart. Kjenner dagene fortsetter å være tunge, og fører meg ned i den skumle sirkelen jeg prøver å unngå hver vinter. I begynnelsen var jeg flink og tok meg selv i nakkeskinnet hver gang jeg kjente jeg var på vei nedover, men nedover går det uansett og til slutt gidder man ikke mer. Jeg tok en depresjons test bare for å sjekke og skåret på alvorlig depresjon. Uten at jeg føler meg veldig deprimert. Føler bare som om jeg har gått i dvale og bare eksisterer. Egentlig burde jeg vel ha sett varsellampene blinke for en stund siden.

Jeg har funnet sammen igjen med min kjære eks som jeg var sammen med da jeg ble innlagt, håper vi slipper å gå gjennom det samme denne vinteren også, selv om jeg tror vi kommer gjennom det denne gangen. Han er utrolig god og snill, og elsker meg selv når jeg ser ut som et dass som jeg gjør nå.

Ellers ser jeg at jeg sannsynligvis har fått meg et alkohol problem. Drikker litt for mye, og alene når jeg er i dritt humør, og det fungerer hver gang des dessverre. Ikke tørr jeg si noe til psykiateren heller, da vil hun bare jobbe med det i stedet for alt annet jeg trenger å jobbe med.

Satt og snakket med mamma her om dagen, og diskuterte dette med å bearbeide fortiden. Jeg kom fram til at jeg har så å si fortrengt alt mellom 2-14 års alderen. Vurderte om det var en idè å sette seg ned å skrive, huske og bearbeide det, men er redd for å "havne tilbake der". Noen som har prøvd psykoanalyse eller bearbeide gamle hendelser som har erfaringer? Jeg er veldig usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Tror jeg skal skifte navn på dagboka til sutreboka :fnise: Hvorfor skal alt være så vanskelig? Skulle ønske noen kunne gitt meg en kur som fungerte. Kunne sagt av meg armen uten bedøvelse om jeg visste at jeg slapp dette. Er det meningen at livet skal være så vanskelig? Fælt å være så nedstemt, sliten, irritabel og sint. Har lyst å stenge meg inne på rommet å bare sitte der for alltid. Ingenting jeg prøver på gjør ting bedre, og da mister jeg bare håpet mer og mer... Blæ! :sinnatagg:

Beklager super negativt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Månestøv

De siste 3 dagene har vært ganske gode, så da tenkte jeg å lage et innlegg her slik at dagboka blir litt positiv også! :danse: Har slitt veldig mye med å komme meg opp om morgenene, men jeg har fått det til, jeg har gått på skolen hver dag, gjort relativt produktive ting, og generelt hatt deg ganske greit med meg selv.

Psykiateren jeg går til er visst midt i utdanningen sin, så jeg fikk tilbud om å være med henne i 2 år, i tillegg til at noen av samtalene blir tatt opp og diskutert med en veileder. Jeg tenker dette gjerne kan være positivt i og med at det blir lagt større vekt på mine framskritt, og at jeg får en litt høyere stående til og uttale seg. Noen som har vært med på dette og har erfaringer?

I dag har jeg hatt to prøver, hvor en av dem gikk ganske bra, og den andre ikke fuuullt så bra :plystre:

Men i kveld blir det vinkveld med samme gjengen som alltid, så det gleder jeg meg masse til!

Ha en flott Torsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Månestøv

Det utrolige har skjedd.. Har som sagt vært sammen med tidligere eksen min i litt over en mnd. Vi har brukt kondom, utenom et par ganger da det ikke har vært tilgjengelig. Visste jo i teorien at det kunne skje, men ja.. Jeg er gravid, igjen! :sjokkert:

Det har fått sunket litt inn de siste dagene, for en ny abort er uaktuelt.

Og nå gleder jeg meg faktisk :rolleyes:

Nå er jeg bare nødt til å jobbe ekstra masse med meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Gratulerer så mye! :nigo: Det var uventet. Kjempefint at du har begynt å glede deg litt :klem: Det er fantastisk med små barn altså :rodmer: Hva sier kjæresten din da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

:overrasket: Gratulerer så mye! :nigo: Det var uventet. Kjempefint at du har begynt å glede deg litt :klem: Det er fantastisk med små barn altså :rodmer: Hva sier kjæresten din da?

Tusen takk for det Pupsilure! :biggrin:

Kjæresten er heldigvis kjempe glad, og tar det lettere enn meg, så da er det litt lettere å glede seg for meg også :icon_lol: Er litt redd for å glede meg for masse også, er så typisk at det da går galt..

Hadde ei venninne på besøk i går med sin 6 uker gamle baby, kan ikke si at det hjalp så mye på tanken om å ikke glede seg, men men, vi får håpe det går bra! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

I dag våknet jeg til at min beste venninne og sambo hadde laget sunn frokost til meg, og kjøpt snop! Kjempe koselig! :biggrin: Ellers har vi slappet av på sofaen og skrevet ønskelister til jul. Hadde egentlig skrevet en liste, men pcen min er kaputt.. igjen! Så nå måtte jeg begynne helt på ny. Heldigvis er det jo ganske gøy å skrive ønskeliste da :ler: Snart skal jeg og kjæresten ut å begynne på julegavene, kan ikke si jeg gleder meg, butikker er noe herk, men blir godt å få unna litt!

Ha en flott dag alle sammen! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Jaja, her sitter jeg og sipper en Hansa pilsner null og feirer at det er Torsdag! :fnise: Kjenner røykesuget slipper til inni mellom, men til nå har det vært uventet lett å slutte. Bortsett fra at jeg har lagt på meg!

I dag skal jeg og kjæresten ut å levere inn dataen min.. igjen.. tenker de begynner å bli lei av meg nå. Skjønner ikke hvordan jeg klarer å ødelegge alt teknisk så fort som jeg gjør.

Ellers er formen flott! Og psykisk har jeg det også greit, selv om jeg kjenner hormonene begynner å styre litt på. Holdt på å gråte her en kveld fordi hunden min så så trist å ensom ut når vi skulle legge oss :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Månestøv

Nå sitter jeg hos svigers og er "barnevakt" for hunden deres, mens de er bortreist. Så nå har vi to hunder å hanskes med. Skal si det er mindre lett å gå tur med en svær sta bikkje og en liten vilter en alene i skogen, men ganske underholdende også :icon_lol: Ellers har jeg levert inn dataen på service, så får håpe den blir fikset snart (til sims 3 seasons kommer ut). Også har vi begynt å se på leiligheter, fant en knallflott sist uke, men får ikke vite før nå på onsdag om han aksepterer budet. Så blir spennende hva som skjer nå framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Månestøv

8 uker i dag! Har ligget å dratt meg på sofaen hele dagen sammen med vofsen. Føler meg som den slappfisken her jeg bare forlater sofaen for å spise og tisse, noe som er ca hele tiden uansett.

Innflytting i den nye leiligheten er 1. Januar så nå har vi startet med å pakke, og rydde og kaste. Er egentlig utrolig tiltak å flytte. Eller det vil si, det blir kjekt å flytte inn, men å flytte ut er bare blææ.. :fnise:

På Fredag er det vinkveld! Da pleier vi å kjøpe et par vin hver og dele rundt, så hvordan skal jeg få til dette med min alkoholfrie ? Noen som har tips? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Månestøv

Utrolig mye som skjer her for tiden. I dag har jeg vært på første svangerskaps kontroll og fikk se knøttet og det bankende hjertet. Mannen ble helt ekstatisk :laugh:

Om to uker reiser jeg og min beste venninne til Spania for å unnslippe kulden, og slappe av. Dagen etter hjemreise er det julaften, så kommer nyttår og innflytting i ny leilighet. Utrolig spennende :danse:

Kjenner jeg er litt bekymret for at det skal gå galt med babyen, er liksom ikke typisk meg at alt skal gå så utrolig bra :glare: *Krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med første svangerskapskontroll :rodmer: Du har en spennende tid i vente! Har du fortalt den store nyheten til familie og venner? :)

Spania! Åååå, høres deilig ut! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Ja, det var utrolig koselig! Har fortsatt ikke gått helt opp for meg enda. Har fortalt det til mine nærmeste venninner, og til svigers. Har fortsatt til gode å si det til mamma da, så det blir spennende :laugh:

Gleder meg utrolig mye til å reise, men tror ikke vi skal være for håpefulle med været, er ikke mer enn rundt 19 grader på det meste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...