Gå til innhold

Livet er for kort..


Gjest Månestøv

Anbefalte innlegg

Gjest Månestøv

Da starter jeg dagboka og forsøket mitt om å bli kvitt angsten og depresjonen min i løpet av året som kommer! I tillegg skal jeg slutte å røyke 1. mars som kan bli krevende nok i seg selv.

Dagboka er først å fremst for meg selv, men andre er hjertelig velkommen til å lese og komme med innspill.

Jeg har ventet lenge på psykolog nå, og tenker at jeg må begynne å jobbe med dette selv i stedet for å vente på at noen skal redde meg.

Heldigvis går jeg på medisiner så fjerner de høyeste toppene på angsten, og de dypeste dalene i depresjonen.

I dag har jeg vært utrolig flink(synes jeg selv)og møtt opp på skolen, selv om jeg kjente angsten prøvde å holde meg fast hjemme.

Jeg skjønner at det vil være gode og elendige dager framover, og da er det greit å ha en plass å skrible ned tanker.

:bigfoot:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du kom deg på skolen i dag! Og så bra at du har bestemt deg for dette. Det betyr at du er tøff og det får meg til å tro på deg! Fortsett å stå på sånn så gleder jeg meg til å se hvor bra det kommer til å gå med deg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Så koselig med tilbakemeldinger allerede! :danse:

Håper bare jeg klarer å holde meg motivert jevnt over, det er så mye lettere å bare gjemme seg vekk fra alt, men slik blir en aldri lykkelig.

I dag har vært en rolig dag. Jeg har vært utrolig trøtt, og måtte presse meg selv til å lufte hunden. Var herlig da jeg kom ut i det minste, og jeg kjenner våren er på vei. Nå drikker jeg en kopp kaffe mens, vofsen ligger å sover ved siden av meg. Snart er det tid skolearbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Du er kjempe flink! Veldig bra at du gjør skolearbeid og at du kommer deg på skolen. :biggrin:

Takk! Vi er kjempe flinke begge to synes jeg! Dette klarer vi :klemmer:

I dag har jeg vært på skolen igjen, og fått jobbet en del med et prosjekt, herlig å komme i gang. Var godt å få være litt sosial, selv om jeg i etterkant analyserte alt til å bli negativt(dette MÅ jeg slutte med! :fnise: )Ellers fikk jeg ringt legen, uten å ta en sigarett samtidig! Kan ikke huske sist jeg gjorde det. Om to dager begynner røykestoppen offisielt, og må si jeg gruer meg litt. I alle fall siden jeg skal ut i helgen. Resten av dagen har gått på sofaen, fikk ikke tid å spise før i ett/halv to tiden, så ble helt sjelven og utmattet utover dagen. Så note to self: Alltid spis frokost! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost er lurt. Og jeg må si jeg beundrer deg, røykeslutt også? Det er tøfft, men du er åpenbart ei tøff dame! Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, mobilen dobbelposter visst konstant, sorry.

Men you go girl :)

Endret av Escribiresvivir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Så koselig å høre! :smilorange:

Gjenstår nå å se om jeg er så tøff da, tenkte ikke over at det var 1. Mars allerede i dag :balltre:

Skal ta den siste røyken om noen minutter, å så skal jeg starte røykeslutts-appen som jeg har lastet ned. Den var ganske genial, og informerer om både hvor mye penger du har spart, hvor lenge en har vært røykfri og hvilke forandringer som skjer i kroppen!

Nå er det ut på tur og farvel til røyken, ramler innom senere! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Hvordan går det med prosjekt røykslutt? :biggrin:

Jeg hadde en sprekk i helga, men ellers har jeg faktisk holdt meg! :)

Helga begynte veldig bra, og jeg kom meg ut, tross angsten, og har både trent å vært sosial. Derimot toppet det seg Lørdags natt etter jeg hadde vært ute. Jeg tok meg visst vann over hodet å møtte på en smell. Jeg skjelte ut kjæresten min, gråt, kuttet meg selv(som jeg ikke har gjort på 2 år) og lå å hyperventilerte og gråt hele natta og Søndagen. Blæ! Nå tørr jeg ikke å trene med venninna mi, fordi hun kommer til å skjønne det om jeg trener i langermet genser :sukk: Skolen har jeg også skulket, nå ligger jeg bare å ser på serier hele dagene, så jeg ikke skal begynne å tenke.

Ble et veldig negativt innlegg dette, men det er så grusomt når jeg prøver å komme meg ut av dette og psyken ikke samarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Har vært hos legen i dag å fått testet jernlagre, + b og d vitamin, så blir spennende å høre resultatet neste uke. Ellers har jeg bare ligget i sofaen hjemme og sett serier. Så har jeg forhåndsbestilt Sims 3 da, som kommer ut kl. 00.01 i natt. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leopard

Denne dagboken skal jeg følge med på. Tøff du er som prøver på røykeslutt i tillegg til alt det andre! Sims er gøy da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

En sprekk er lov, er sjeldent man greier å slutte 100% allerede fra dag 1 som er satt! :)

Huff, ikke koselig å høre at du både har kuttet deg og følt deg dårlig i helgen. Du var flink som kom deg ut og trente og var sosial i begynnelsen, da! Håper det går bedre med deg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

En sprekk er lov, er sjeldent man greier å slutte 100% allerede fra dag 1 som er satt! :)

Takk for det! Ja, sims er kjempegøy! Men kan ikke si jeg er kjempe imponert av den nye tilleggspakken.

Huff, ikke koselig å høre at du både har kuttet deg og følt deg dårlig i helgen. Du var flink som kom deg ut og trente og var sosial i begynnelsen, da! Håper det går bedre med deg nå...

Går litt bedre nå, har bestemt meg for å trappe ned medisinen min nå, så får jeg bare takle angsten som kommer.

Har ikke vært så veldig gode de 2 siste dagene. Har klart å tryne 2 ganger, laptopen min har begynt å ryke(er noe løst inni der som tar brenner litt av og til :sjenert: ) Og den ene visdomstanna mi har begynt å melde sin ankomst. AU! Det gjør virkelig vondt :kjefte:

Ellers har jeg holdt meg borte fra røyken, og luktesansen og smakssansen har virkelig kommet tilbake! Jeg går rundt å sniffer og koser meg med alle de herlige luktene ute når jeg går tur. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Månestøv

Nei, nei, nei, nei....!

Har følt meg dårlig den siste uka, og mensen har vært et par dager forsinket. Og vel jeg fikk svaret nå. Hva i all verden skal jeg gjøre.. Har jo tatt abort en gang før, og slitt nok med den.. uff.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Må visst belage meg på å vente en god del lenger for å komme til hos psykolog, ventetiden var visst enorm. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Er nesten så det frister å skade meg så alvorlig at de tar meg på alvor, men jeg ser jo at det ikke er det lureste. Jeg vil så gjerne bli frisk! Jeg er motivert til å jobbe med meg selv, men jeg trenger noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre det.

I morgen skal jeg på møte på skolen igjen siden jeg ikke har møtt opp på noen uker. Håper jeg klarer å åpne meg litt for ham, og ikke bare automatisk klistrer på meg "alt er flott" smilet mitt.

Ang. graviditeten er jeg egentlig bestemt på å abort. Jeg er langt i fra frisk nok til å ta vare på et barn. Skulle ønske sambo også kunne se det. Jeg tror ikke han tror at jeg har det så veldig fælt. Tror bare han tror jeg er skikkelig, skikkelig lat. Av og til tror jeg nesten bare jeg er lat selv, og det gjør meg trist. Ble et rotete innlegg dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å åpne en lignende dagbok selv, men føler jeg bare klager og at alle går lei av å lese om det. Tihi. Men jeg vil følge med her hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Har vurdert å åpne en lignende dagbok selv, men føler jeg bare klager og at alle går lei av å lese om det. Tihi. Men jeg vil følge med her hvertfall. :)

Jeg føler meg litt slik selv, men synes det er bedre å få det ut her enn i virkeligheten :Hehe: Jeg vil i alle fall følge med om du bestemmer deg for å starte dagboken! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...