Gå til innhold

Livet er for kort..


Gjest Månestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Månestøv

Takk for fine tanker, var godt å lese :) er innlagt nå, og håper de klarer å hjelpe meg. Til nå har oppholde vært ok, lange dager men. I tillegg har en av de andre pasientene stjålet sjokolade av meg mens jeg sov :P skummelt, og litt komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du får hjelp og blir tatt vare på. God bedring!

I tillegg har en av de andre pasientene stjålet sjokolade av meg mens jeg sov :P skummelt, og litt komisk.

Hmm, det er på en måte forståelig at noen blir fristet til å gjøre slikt, siden sjokolade hjelper mot det aller meste.

Samtidig betyr det at vedkommende stjal medisinen din, og det er jo en svært alvorlig sak. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Månestøv

Tusen takk for alle gode tanker, jeg setter utrolig stor pris på det, og det varmer. :klemmer:

Nå får jeg være hjemme hos mamma noen dager da jeg knakk helt sammen i går, og føler meg fælt alene på sykehuset. De har trappet opp effexoren selv om jeg sier den gjør meg verre. Så vi får se hvordan det går, har ikke de helt store forhåpningene. Den siste tiden har gått i blodprøver og tester, og myyye trist alenetid. Aborten er også overstått, og gikk veldig greit selv om det er litt trist. Har fått satt inn kobber-spiral nå, så jeg kan være sikker uten å bli dårlig av alle hormonene.

Jeg har fått vært en del hjemme hos mamma og spist alle mine måltider der, siden jeg har en del angst når jeg spiser sammen med de andre. Blodprøvene viser visst jeg er underernært, så nå har de bestemt seg for at jeg ikke spiser. Gleder meg til jeg får begynne i behandling i stedenfor å sitte å snakke med folk som ikke forstår, hører, eller tror på hva jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt du har fått vært litt hos moren din hvertfall, men irriterende at de ikke tror deg.

Hvordn går det egentlig, funket opptrappingen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Ja, det har vært herlig, hun har vært en utrolig støtte. Irriterende er det ja, men de må vel ta sine forholdsregler antar jeg :jepp:

Har ikke merket så mye til virkning av pillene bortsett fra at jeg svetter! Noe helt ekstremt. Det renner av meg hele dagen, så det håper jeg går over etter kort tid.

Ellers er utredningen ferdig, og ikke så veldig overraskende så er det unnvikende personlighetsforstyrrelse, med depresjon og angst. De vil ikke skrive meg ut helt enda, men håper på å være ute i neste uke en gang.

Alt i alt har oppholdet vært positivt. Jeg har fortsatt mye angst, men jeg er ikke halvparten så langt nede nå som da jeg kom inn, og det er herlig :danse:

Håper alle dere får en nydelig fredag i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Månestøv

En stund siden jeg har skrevet her nå, mye som har skjedd. Nå er jeg skrevet ut, og har fått plass på poliklinisk om et par uker. Føler jeg virkelig har blitt tatt på alvor, og fått høre at det var blitt en alvorlig feil, og at jeg skulle kommet til for lenge siden. Nå har jeg og hunden flyttet hjem til venninnen min, som har vist seg å være en utrolig stor støtte når jeg klarer å åpne meg. Jeg har vokst så utrolig mye på disse ukene, og lært utrolig mye. Har nok fortalt litt mye til litt for mange, men det får bare være, det å være åpen og se at folk aksepterer meg og faktisk får tillit til meg for det har vært utrolig godt. Jeg er utrolig takknemlig for all hjelp jeg har fått, og for alle rundt meg som faktisk bryr seg om meg. Tidligere har jeg bare smilt hele tiden, og folk har visst tatt meg for å være overfladisk og litt mindre intelligent :fnise: Tusen takk til dere som har vært i dagboken min og støttet meg, det har virkelig holdt meg oppe når jeg følte jeg var helt alene. Det vil nok komme nedturer, men akkurat nå ser jeg lyst på fremtiden.

I dag er det 16 mai, og vi skal ut og kose oss! Håper dere får en fantastisk dag alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var helt fantastisk å lese! Lykke til videre da. :) Og en god 17.mai til deg i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Gjest Månestøv

Har vært altfor dårlig til å oppdatere her inne, men har vært fullt kjør med skole og diverse. Jeg må bare skryte litt, fikk 4 i eksamen historie muntlig, og 5 i psykologi standpunkt! :danse:

Ellers går livet som ellers, dog mye bedre enn før. Det som har hjulpet meg mye, hvor trivielt det enn høres ut, er at jeg setter av litt tid hver kveld og takker for alt det gode jeg har opplevd gjennom dagen. Det har gått opp for meg at jeg alltid har noe å være takknemlig for, uansett hvor dårlig jeg føler dagen har vært. Det har hjulpet meg å føle meg generelt lykkeligere, og heldigere. Jeg har også gått inn for å glede andre, og bare det gjør jo meg selv mye gladere.

Grunnen til dette er at jeg har møtt en fantastisk person som har forandret livet mitt totalt. Han er(nei, det er ikke noe forelskelse involvert :fnise: )en av dem som har hatt en grusom oppvekst, opplevd et par grusomme ting som bare et fåtall har vært igjennom, og allikevel er han så positiv og takknemlig at jeg ikke har opplevd maken. Jeg har aldri sett så opp til en person i hele mitt liv, og jeg vil prøve å få til en del av tankegangen hans. Han har fått meg med på ting jeg aldri har tørret å prøve før, og smitter av på meg med sin utrolige positivitet.

Nå har jeg fått innvilget AAP penger, så jeg vet jeg klarer meg økonomisk framover, og det er herlig! Jeg håper at alle andre som leser her, som sliter, og som tenker at livet ikke er verdt og leve, ser at ting forandrer seg. Nå har jeg slitt så å si konstant i 13 år og jeg tenkte at etter så lang tid fantes ikke håp, men endelig ser ting lyst ut. :biggrin:

Og så til slutt igjen må jeg takke for alle som har skrevet her å støttet meg! På det verste så tror jeg ikke jeg hadde vært her om det ikke var for dere her på KG. :smilyblomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå, Månestøv :grine: Dette var så hyggelig å lese!! :klemmer: Fantastisk å høre at det går så bra med deg! :nigo:

Når du fortalte om han som har inspirert deg, så fikk jeg noen tanker i hodet selv. Jeg jobber med funksjonshemmede, og ei vi har på jobben er så sterkt skadet, at hun ikke klarer noenting selv, (ikke språk, ingen kontrollerte bevegelser) og hun har masse smerter. Allikevel har hun et fantastisk humør! Hun klarer å smile og le i de fleste situasjoner. Slikt får meg til å tenke. Er sikker på at hun har et MYE bedre liv, enn om hun ikke hadde klart å se glede i småting. Jeg tror hun er det mest positive mennesket jeg har møtt, og hun er også den personen som er i en fysisk vanskeligst situasjon.

:klemmer::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Månestøv

Æsj, jeg hater vinteren.... Følte jeg hadde kommet så godt i gang, å så kommer vinteren å drar meg ned uansett hvor mye jeg prøver å kjempe i mot. Jeg har vært med venner, selv om jeg har følt at jeg absolutt ikke har orket. Jeg har kjøpt flere lamper hjemme(som psykiateren anbefalte meg) og jeg passer på å spise sunt og variert. Hvorfor blir jeg sånn? Prøver hele tiden å snu tankegangen min, men det fungerer ikke. Ingenting er gøy, og egentlig vil jeg bare sove. Psykiateren min forteller meg at siden jeg liker å spise is, så har jeg i alle fall glede i noe :fnise: Men helt seriøst, så er det vanskelig å leve helt til mai med bare is å glede meg over. Jeg føler meg bare så mislykket, ingenting er stabilt hos meg. Hadde besøk av "pappaen" til hunden min her om dagen, da fikk han en melding fra mammaen sin der det sto: "Håper du har funnet deg ei med dugelig jobb, og dugelig helse denne gangen". Det er kanskje ikke så mye å reagere på i seg selv, men jeg jobbet så hardt for å virke oppegående å blid, å når man ser slikt i ettertid, tenker jeg at da kan jeg i alle fall ikke finne på å være helt meg selv. Livet er virkelig ikke enkelt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...