Gå til innhold

gal av kvinneguiden

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Om det så er hennar oppfatting av røynda, så må det jo vere betre å fortelje henne kva som er problemet, i staden for å la henne tru at det er henne som person som ikkje blir teke godt imot? For det har eg jo presisert heile tida, at det er måten ho oppfører seg på overfor andre brukarar som gjer at folk ofte reagerer negativt. At det er useriøse, avsporande og svært ofte angripande innlegg som blir mottekne med avsky, og ikkje ho som person.

Ein 17-åring (eller kven som helst andre, for den saks skuld) skal gjerne få vere usikker, men det gjer då ikkje at ein er heva over velmeinte råd.

Endret av Bond
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aaleyah: Jeg forstår at man kan bli "avhengig" av sider på nettet. Det eneste gode rådet jeg kan gi deg der er vel å sette en tidsbegrensing for deg selv (halvtime per dag) eller å ta helt fri fra det i en periede.

Jeg tror heller ikke at det er noen her inne som hater deg. Jeg ser du får en del kritikk, men denne går på innleggene dine og ikke din person. Det er forståelig at dette kan føles personlig, spesielt om du er veldig ung. (Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du virker veldig ung.)

Vet du hva, det er kjempeflott at du vil være med å debattere og dele dine meninger! Spesielt ser jeg at du er i mot mobbing og for rettferdighet. Dette er kjempebra, og jeg håper dette er egenskaper du kultiverer videre.

Samtidig legger jeg merke til at du ofte kommer litt skjevt ut i debatter du deltar i, og at det ender opp med mye kverulering. Jeg forstår at dette føles kjedelig for deg, samtidig kan jeg ofte se hvorfor det blir på denne måten.

Du kan virke litt bastant i din mening, og lite nyansert. Du kommer med frekkheter, men slenger på et smilefjes bak. Dette er ting folk generelt ikke liker.

Du spurte om råd. Og det jeg ville gjort i din situasjon var å slette brukeren min og tatt en pause. Så ville jeg i mellomtiden jobbet litt med språk, debatteknikker osv. Så ville jeg kommet sterkere tilbake!

Du skulle bare sett du hadde blitt kjempepopulær :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Om det så er hennar oppfatting av røynda, så må det jo vere betre å fortelje henne kva som er problemet, i staden for å la henne tru at det er henne som person som ikkje blir teke godt imot? For det har eg jo presisert heile tida, at det er måten ho oppfører seg på overfor andre brukarar som gjer at folk ofte reagerer negativt. At det er useriøse, avsporande og svært ofte angripande innlegg som blir mottekne med avsky, og ikkje ho som person.

Ein 17-åring (eller kven som helst andre, for den saks skuld) skal gjerne få vere usikker, men det gjer då ikkje at ein er heva over velmeinte råd.

Det er en ting å fortelle noen det, det som er poenget er måten du gjør det på. Jeg har inntrykk av at du er en relativt oppegående dame, som ikke akkurat sliter med å uttrykke deg. I de to innleggene dine, etter at du har understreket at det er et særs godt råd, så klarer du både å understreke at du virkelig misliker den TS er her inne, og at du svært gjerne vil bli kvitt henne, slik hun oppfører seg her inne. Nå er det mulig jeg har overvurdert deg, men prøver du å si at du ikke klarer å formidle det du sier er budskapet ditt, på en annen måte enn nevnte understrekelse av hvor forferdelig du synes hun er her inne? Og er du helt blind for det faktum at den type ordlegging kan få TS til å tolke det som at du misliker henne? Jeg tviler.. Ikke minst fordi jeg, uten å være personlig involvert eller spesielt paranoid eller usikker, fint kan klare å tolke det i den retningen selv.

Og som sagt, noe av det som bugger meg med dette er den stadige insisteringen på at det er så velment og nobelt. Jeg ser noen komme med velmente råd i denne tråden, men jeg ser også relativt mye oppgulp, forkledd som noe mer nobelt.

• Liker 2
Skrevet

Og for et godt eksempel på det jeg anser for velmente råd, levert på en grei måte, se AB #92. Det ER forskjell på velment, og "velment".

• Liker 2
Skrevet

Det er en ting å fortelle noen det, det som er poenget er måten du gjør det på. Jeg har inntrykk av at du er en relativt oppegående dame, som ikke akkurat sliter med å uttrykke deg. I de to innleggene dine, etter at du har understreket at det er et særs godt råd, så klarer du både å understreke at du virkelig misliker den TS er her inne, og at du svært gjerne vil bli kvitt henne, slik hun oppfører seg her inne. Nå er det mulig jeg har overvurdert deg, men prøver du å si at du ikke klarer å formidle det du sier er budskapet ditt, på en annen måte enn nevnte understrekelse av hvor forferdelig du synes hun er her inne? Og er du helt blind for det faktum at den type ordlegging kan få TS til å tolke det som at du misliker henne? Jeg tviler.. Ikke minst fordi jeg, uten å være personlig involvert eller spesielt paranoid eller usikker, fint kan klare å tolke det i den retningen selv.

Og som sagt, noe av det som bugger meg med dette er den stadige insisteringen på at det er så velment og nobelt. Jeg ser noen komme med velmente råd i denne tråden, men jeg ser også relativt mye oppgulp, forkledd som noe mer nobelt.

Nei, eg er ikkje blind for det i det heile tatt, og difor har eg vore nøye med å understreke at det er oppførselen her inne, og haldningane ho viser her inne som er problemet. Då bør det verkeleg ikkje vere vanskeleg å forstå at det er det, og ikkje henne eg har fått i vrangstrupen. Når ho då likevel ønskjer og klarer å tolke det annleis, så er det vel ikkje noko poeng i å laste meg for det.

Ja, eg har jo ein skrivestil som ikkje inneheld hundre smileys og dikkedarar. Endå større grunn til å sjå på kva eg skriv her, og ikkje kva som kanskje kan meinast mellom linjene?

• Liker 5
Skrevet

Nei, eg er ikkje blind for det i det heile tatt, og difor har eg vore nøye med å understreke at det er oppførselen her inne, og haldningane ho viser her inne som er problemet. Då bør det verkeleg ikkje vere vanskeleg å forstå at det er det, og ikkje henne eg har fått i vrangstrupen. Når ho då likevel ønskjer og klarer å tolke det annleis, så er det vel ikkje noko poeng i å laste meg for det.

Ja, eg har jo ein skrivestil som ikkje inneheld hundre smileys og dikkedarar. Endå større grunn til å sjå på kva eg skriv her, og ikkje kva som kanskje kan meinast mellom linjene?

Mangel på smilier sier fint lite om ting kan leses mellom linjene eller ikke. For å sette det på spissen, jeg jobber med ungdom på TS alder. Om jeg misliker den oppførselen de viser på skolen, så kan jeg sikkert gå bort til dem, og fortelle dem at jeg virkelig misliker den de er på skolen, og at jeg, basert på deres oppførsel skolen, virkelig håper at de blir borte fra skolen. Jeg kan i tillegg opprettholde en nøytral fasade, og passe på å understreke på skolen et titalls ganger. Men at jeg altså på ingen måte har noe i mot dem. Det er godt mulig at det hadde funket, at de hadde skjønt at jeg på ingen måte hadde noe i mot dem personlig, og at de hadde sett sine feil og vist en helt annen oppførsel på skolen etter det. Men jeg tviler. Eventuelt kan jeg finne en måte å ordlegge meg på, som gir dem et inntrykk av hva jeg synes er problematisk, uten samtidig å sende ut et signal om jeg muligens har dem bittelitt i vrangstrupen. Den ene fremgangsmåten er muligens mer konstruktiv enn den andre.

Det er noe med at budskapet drukner fullstendig, om virkemidlene er for sterke til at mottakeren klarer å se gjennom dem.

• Liker 3
Skrevet

Mangel på smilier sier fint lite om ting kan leses mellom linjene eller ikke. For å sette det på spissen, jeg jobber med ungdom på TS alder. Om jeg misliker den oppførselen de viser på skolen, så kan jeg sikkert gå bort til dem, og fortelle dem at jeg virkelig misliker den de er på skolen, og at jeg, basert på deres oppførsel skolen, virkelig håper at de blir borte fra skolen. Jeg kan i tillegg opprettholde en nøytral fasade, og passe på å understreke på skolen et titalls ganger. Men at jeg altså på ingen måte har noe i mot dem. Det er godt mulig at det hadde funket, at de hadde skjønt at jeg på ingen måte hadde noe i mot dem personlig, og at de hadde sett sine feil og vist en helt annen oppførsel på skolen etter det. Men jeg tviler. Eventuelt kan jeg finne en måte å ordlegge meg på, som gir dem et inntrykk av hva jeg synes er problematisk, uten samtidig å sende ut et signal om jeg muligens har dem bittelitt i vrangstrupen. Den ene fremgangsmåten er muligens mer konstruktiv enn den andre.

Det er noe med at budskapet drukner fullstendig, om virkemidlene er for sterke til at mottakeren klarer å se gjennom dem.

Eg har då verkeleg (ilag med fleire andre) starta med å påpeike kva det er ho gjer her inne som er vanskeleg å takle, og kva som heller er ønskjeleg. Det var då ho starta med å snakke om at folk hata henne.

Det er ikkje heilt utan grunn at ho har vore kasta ut tidlegare. Ho er hjarteleg velkomen om ho oppfører seg fint, men dette er ikkje skulen.

• Liker 3
Skrevet

Eg har då verkeleg (ilag med fleire andre) starta med å påpeike kva det er ho gjer her inne som er vanskeleg å takle, og kva som heller er ønskjeleg. Det var då ho starta med å snakke om at folk hata henne.

Det er ikkje heilt utan grunn at ho har vore kasta ut tidlegare. Ho er hjarteleg velkomen om ho oppfører seg fint, men dette er ikkje skulen.

Jeg har som sagt mine tanker om hva hun ble kastet ut for, men jeg er ikke enig i at det ene og alene var dårlig oppførsel mot andre.

Og med mindre noen av innleggene dine har blitt slettet, så begynte du å understreke at du virkelig misliker den hun er her inne, allerede i innlegg 2. Sannheten er at denne tråden hadde en god tone, til en AB uten forsvarsel begynte å ta for seg oppførselen hennes. Og som sagt, med tanke på en del av den dritten hun har fått, så forstår jeg hvordan hun kan sitte med et slikt inntrykk. Ikke at hun aldri er provoserende selv, men det verken unnskylder og forklarer at en haug med brukere gang på gang skal gå løs på en person. Og igjen, siden denne tråden ikke ser ut til å ha blitt ryddet, så ser jeg fortsatt ikke hvor hun ber dere forklare henne hva som er ønsket/uønsket oppførsel. Og da er vi tilbake til, kan jeg begynne å fortelle alle jeg har et problem med hva de gjør galt?

Og nei, dette er skolen. Jeg regner med at du skjønte at det ikke er poenget.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

• Liker 1
Skrevet

Dette er sjølvsagt ikkje den første ordvekslinga vi har hatt, så prosessen eg har nemnd har gått føre seg tidlegare (både ved dialog med andre brukarar, førre gongen ho var medlem, på PM, og på profilveggen hennar (der har ho sletta alt no)). Når ho beskuldar meg for å hate henne så snart eg gir henne råd her, så får ho tole å høyre at det faktisk ikkje er sanninga.

Men det får vere nok no. Ignorering på gang.

• Liker 5
Skrevet

Dette er sjølvsagt ikkje den første ordvekslinga vi har hatt, så prosessen eg har nemnd har gått føre seg tidlegare (både ved dialog med andre brukarar, førre gongen ho var medlem, på PM, og på profilveggen hennar (der har ho sletta alt no)). Når ho beskuldar meg for å hate henne så snart eg gir henne råd her, så får ho tole å høyre at det faktisk ikkje er sanninga.

Men det får vere nok no. Ignorering på gang.

Jeg har vært gjennom samme mølla, og det er kanskje derfor jeg prøver å tipse deg om at det muligens kan hjelpe å prøve en litt annen tone. ;)

Skrevet

Jeg har vært gjennom samme mølla, og det er kanskje derfor jeg prøver å tipse deg om at det muligens kan hjelpe å prøve en litt annen tone. ;)

Tips TS om det, du, så kanskje ikke innleggene hennes blir slettet og hun blir utestengt.

• Liker 2
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Bond, mod

Skrevet

Vi er alle gale her.... :kaffekopp:

Man må rett og slett bare se på kvinneguiden som et forum, og ha et liv ved siden av. Ikke blande kvinneguiden inn i hvordan en ser på seg selv hele tiden. Altså det er et diskusjonsforum, ikke en haug med juryer som skal sitte og dømme deg og gi deg fasit på din verdighet her i livet, selv om noen liker å leke det. Men det GÅR ikke...det er alltid noen som vil være uenige eller hakke på hverandre. Jeg tror de fleste her inne som er aktive på et eller annet tidspunkt har fått hønsegjengen etter seg. Men kun du og de du KJENNER, de som kjenner deg kan tolke hvordan du er som person i sin helhet.

F.eks jeg ser på KG som en slags dataspill noen ganger haha...man lever seg inn i dataspillet og spiller en spesiell "character" litt sånn basert på deg selv, men etterpå må man bare gå og ta seg en kaffe og leve SITT liv. :gjeiper:

Du er bra nok som du er TS :) Bare prøv å slapp av litt, hvis du syns svar etc til deg på KG blir for mye, så rett og slett: Bare drit i det. Husker en gang jeg oppretta en tråd et anna sted og hele greia ble langt og jævligt fordi jeg hadde skrivd noe "feil". Og når det fortsetter og fortsetter selv om man har forklart i hytt og gevær så ja...jeg bare tenkte: Jeg har sagt det jeg skulle. Så dreit jeg i resten og fokuserte på noe anna. I sånne tilfeller er det nesten ingen som er noe særlig kompetente til å vurdere din situasjon...så å f.eks legge ut store livskriser eller noe kan kanksje ikke anbefales i alle tilfeller :lete:

Sometimes u just have to think: fuck it, I did my best. Then move on :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Bare se de første postingene i denne tråden - de er jo psycho og nok til å bli GAL av :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Når du prioriterer KG foran venner, om du ikke bare troller når du sier det, er det et typisk faresignal.

Hvordan gikk det den perioden du var utestengt nå sist? Hva gjorde du da?

Skrevet

Forum er generelt sterkt avhengighetsskapende er min erfaring. Hvis man blir i dårllig humør av det, så burde man definitivt ta en pause.

Gjest SummerJudith
Skrevet (endret)

Eg sa at eg mislikar veremåten din, og det er milevis ifrå å hate deg. Eg gidd ikkje bruke energi på å hate deg, men eg vil svært gjerne bli kvitt deg slik du oppfører deg her inne. Kan du halde deg sakleg, utan barnsleg klaging og sarkasme som ikkje fører nokon veg, så er det greit, men no har du fått svært mange sjansar utan at det har blitt merkbart betre i lenger enn ein dag eller to.

å mislike veremåten er det samme mislike personen for veremåten er personen. det jeg skriver på kg er meg også på ekte på en måte for jeg skriver hva jeg mener på ekte for du vet vel at kg brukerne styres av ekte mennesker? eller tror du brukerne er veldig forskjellig i virkeligheten? og jeg liker ikke veremåten din heller og det du skriver mener du derfor er du sånn i virkeligheten også :L

Endret av Aaleyah
Gjest SummerJudith
Skrevet

Babyblue: hvordan kan du si jeg ikke vet når jeg skal bruke tegn? (: jeg har forskjellige følelser enn deg og når jeg har dem derfor kan ikke du komme å si du vet når man kan vise følelser ved å bruke tegn eller ikke :P folk er forskjellig, du bruker dem ikke noe bedre enn meg

Gjest SummerJudith
Skrevet (endret)

Når dei spør om kva dei gjer gale, så.

Men du er jo i gang allereie utan at nokon har spurt, har eg registrert...

hvis du lurte spurte jeg deg ikke i tråden om hva jeg gjør galt (: du må vist se veldig feil. og takk til alle gode råd ^^

Endret av Aaleyah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...