Gå til innhold

Hvor ofte skjer det at mor dør under fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har sikkert rett, men det er lettere sagt enn gjort

Det er jeg fullstendig klar over. Jeg var full i fødselsangst, svangerskapsdepresjon, grein hele tiden og var pisseredd i ni måneder da jeg ventet nr to. Jeg vet hvordan det er. Men; det er hjelp å få, man kan klare det om man vil. Keisersnitt er ingen løsning på sånt no. Det er jo første bud i terapi for angster og fobier; eksponering, eksponering, eksponering. Jeg skulle gjerne invitert en skokk med fødselsangstere til en av mine, så kan de få se hvor fint det kan være. Men mine fødedager er dessverre over. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både massiv blødning, blodpropp, hjerterytmeforstyrrelser/hjertestans, allergisk reaksjon, hormonforstyrrelser, infeksjoner og svangerskapsforgiftning kan bl.a føre til at mor dør. Gjelder både vaginal fødsel og keisersnitt.

:tristbla: Og likevel syns folk det er etisk forsvarlig å benytte seg av surrogatmor..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Og likevel syns folk det er etisk forsvarlig å benytte seg av surrogatmor..

Selvsagt er det etisk forsvarlig. Spørsmålet er bare i hvilket LAND man benytter seg av en. Sånn når det er snakk om fri vilje og alt det der.

Selv vet jeg om to vestlige surrogater som har mistet livet under surrgatsvangerskap/fødsel, en i UK og en i USA. Det er nok muligens langt vanligere i India m.fl.

Endret av Stjernefisken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har BettyBoop alvorlig dødsangst?

Det er ikke bare hun som leser her vet du vel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare hun som leser her vet du vel.

Nei, men det var henne jeg svarte. Og om mennesker ikke er klar over at alt som lever en gang vil dø, så kan du nok ikke forvente at alle skal ta hensyn til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, men det var henne jeg svarte. Og om mennesker ikke er klar over at alt som lever en gang vil dø, så kan du nok ikke forvente at alle skal ta hensyn til det.

Alle vet de skal dø en gang, men det er jo meningen at man skal bli gammel før det skjer. Er ikke naturlig at en 30 åring dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle vet de skal dø en gang, men det er jo meningen at man skal bli gammel før det skjer. Er ikke naturlig at en 30 åring dør.

Selvfølgelig. Men det jeg skrev var at alt som lever må en gang dø og jeg håper jo at vi alle blir gamle før det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet de skal dø en gang, men det er jo meningen at man skal bli gammel før det skjer. Er ikke naturlig at en 30 åring dør.

Selvfølgelig ikke. Men sjansen for at du dør i eller etter fødsel er så minimal at du ikke trenger å bekymre deg. Sjansen for å få en dødelig sykdom eller død i en ulykke er mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...