Gå til innhold

Hvor ofte skjer det at mor dør under fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor øker faren ved epidural?

Hvor kan jeg finne en surrugatmor? jeg vil ha barn snart, men svetter bare ved tanken på alt som kan skje de 9 mnd jeg går gravid og under fødselen....kan ikke gå 9 mndr med panikkangst heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Haha, lever man så dør man, ergo er det farlig å leve.

det som er urettfedrig er at mannen som er medskyldig i graviditeten slipper denne dødsrisikoen i forbindelse med dette, men han ender jo opp sørgende og alene med en baby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er urettfedrig er at mannen som er medskyldig i graviditeten slipper denne dødsrisikoen i forbindelse med dette, men han ender jo opp sørgende og alene med en baby.

Det er en risiko jeg gladelig tar, fordi opplevelsen en del kvinner har (eller iallfall jeg) av å være gravid og å føde, er så uendelig mye verdt. Det er seriøst noe av det beste i verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er en risiko jeg gladelig tar, fordi opplevelsen en del kvinner har (eller iallfall jeg) av å være gravid og å føde, er så uendelig mye verdt. Det er seriøst noe av det beste i verden.

er med på at følelsen av å gå gravid og få en baby i armene er en god opplevelse, men fødselen ville jeg vært foruten. kan ikke forstå kvinner som synes det er fantastisk å gjøre noe som gjør vondt.

Bitches DO be crazy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor øker faren ved epidural?

Hvor kan jeg finne en surrugatmor? jeg vil ha barn snart, men svetter bare ved tanken på alt som kan skje de 9 mnd jeg går gravid og under fødselen....kan ikke gå 9 mndr med panikkangst heller :(

Surrogatmor.

Og ingen surrogat med vettet i behold ville vært gravid for en som kan bli det selv fordi at de er "redd". Jeg vil foreslå terapi.

Og faren øker ved epidural fordi epidural oftere gir dårlige rier, som igjen fører til pitocin, som igjen fører til større fare for stress hos barn, hard fødsel etc, som igjen fører til snitt. Ikke alltid, men noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er med på at følelsen av å gå gravid og få en baby i armene er en god opplevelse, men fødselen ville jeg vært foruten. kan ikke forstå kvinner som synes det er fantastisk å gjøre noe som gjør vondt.

Bitches DO be crazy.

Nå må du huske på at fødsler er ulike. Da jeg fødte sist, fra jeg skjønte at det var noe på gang og ikke bare kynnere, til baby var ute, tok det et kvarters tid. Det hadde de fleste taklet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lever man så dør man, ergo er det farlig å leve.

Det er en grusom og lite empatisk ting å si til folk med alvorlig dødsangst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nå må du huske på at fødsler er ulike. Da jeg fødte sist, fra jeg skjønte at det var noe på gang og ikke bare kynnere, til baby var ute, tok det et kvarters tid. Det hadde de fleste taklet.

Jojo men man går liksom utifra at dette er noe som skal gjøre vondt, og da er det merkelig å si at det er en fantastisk opplevelse syns jeg. De fleste som jeg vet om som har født sier at det er helt grusomt og at de trodde de skulle dø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo men man går liksom utifra at dette er noe som skal gjøre vondt, og da er det merkelig å si at det er en fantastisk opplevelse syns jeg. De fleste som jeg vet om som har født sier at det er helt grusomt og at de trodde de skulle dø.

Jeg har hatt en vond fødsel, som i helvetes vond så jeg trodde jeg skulle dø. Men den var legeskapt. Altså det var legen som sto for smertepåføringen som gjorde at fødselen opplevdes som traumatisk. De andre har vært mer eller mindre fine og jeg har til og med hatt et par som har vært tilnærmet smertefrie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grusom og lite empatisk ting å si til folk med alvorlig dødsangst.

Har BettyBoop alvorlig dødsangst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg har hatt en vond fødsel, som i helvetes vond så jeg trodde jeg skulle dø. Men den var legeskapt. Altså det var legen som sto for smertepåføringen som gjorde at fødselen opplevdes som traumatisk. De andre har vært mer eller mindre fine og jeg har til og med hatt et par som har vært tilnærmet smertefrie.

Ja DU ja, men fødsler er jo forskjellige som du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja DU ja, men fødsler er jo forskjellige som du sier.

Selvsagt. Men hvorfor skal du høre på alle de som sier at alle fødsler er grusomme? Jeg tror faktisk de er i mindretall. Man er ikke nødt til å gjøre ting mer negative ved å ta til seg kun den informasjonen som gjør at en opplever ting som mer vanskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har ikke alvorlig dødsangst, men jeg er redd for å dø ja

Til den grad at du ikke klarer å tenke på at alt som lever en gang må dø?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Selvsagt. Men hvorfor skal du høre på alle de som sier at alle fødsler er grusomme? Jeg tror faktisk de er i mindretall. Man er ikke nødt til å gjøre ting mer negative ved å ta til seg kun den informasjonen som gjør at en opplever ting som mer vanskelig.

Hvorfor skal jeg ikke høre på de? Tviler på at de juger. Og med min uflaks vedder jeg på at jeg kommer til å få en helt forjævlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg ikke høre på de? Tviler på at de juger. Og med min uflaks vedder jeg på at jeg kommer til å få en helt forjævlig fødsel.

Fordi negativitet lager mer negativitet slik jeg ser det. Er man redd for noe, så er sjansen større for at man ikke takler det og dette gjelder spesielt under en fødsel. Det høres kanskje bullshit ut, men man takler ting sååå mye bedre om man er åpen, fordomsfri og avspent når man skal føde. Panikk gjør ting så mye mer vondt og det å klare å være på et sted der man har fokus på det positive bidrar enormt, etter min erfaring iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Fordi negativitet lager mer negativitet slik jeg ser det. Er man redd for noe, så er sjansen større for at man ikke takler det og dette gjelder spesielt under en fødsel. Det høres kanskje bullshit ut, men man takler ting sååå mye bedre om man er åpen, fordomsfri og avspent når man skal føde. Panikk gjør ting så mye mer vondt og det å klare å være på et sted der man har fokus på det positive bidrar enormt, etter min erfaring iallfall.

Du har sikkert rett, men det er lettere sagt enn gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...