Ninnin86 Skrevet 10. april 2012 Forfatter #81 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Har forresten oppdatert listen min også, så nå ser den sånn ut: Unnfangelsen finner sted omkring: 11. februar 2012 Du er nå 3 uker og 5 dager på vei: 23. februar 2012 Hjertet begynner å slå: 7. mars 2012 Embryoet beveger seg: 31. mars 2012 Alle indre organer er ferdig formet: 7. april 2012 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 7. april 2012 Risiko for spontanabort avtar: 21. april 2012 Kvalmen avtar for de fleste: 28. april 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 5. mai 2012 Fosteret svelger og tisser: 19. mai 2012 Tid for ultralyd: 26. mai 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 2. juni 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 16. juni 2012 Fosteret begynner å høre: 7. juli 2012 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 4. august 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned: 8. september 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 15. oktober 2012 Antatt termindato: 5. november 2012 Det neste jeg kan krysse av er at risikoen for spontanabort avtar Og etter det står det at kvalmen avtar for de fleste, og jeg håper det gjelder meg!! Endret 6. mai 2012 av Ninnin86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 10. april 2012 #82 Del Skrevet 10. april 2012 Så herlig å streke ut ting på lista Håper du slipper kvalmen etterhvert og nå går jo tiden fort frem til 21. april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 10. april 2012 Forfatter #83 Del Skrevet 10. april 2012 Så herlig å streke ut ting på lista Håper du slipper kvalmen etterhvert og nå går jo tiden fort frem til 21. april Ja, det er veldig stas Og de siste ukene nå har gått kjempefort!! Var egentlig de 8 første som gikk sakte, men etter at jeg var på første svangerskapskontroll, har dagene løpt avgårde Deilig! ...selv om det selvfølgelig er lenge igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 10. april 2012 #84 Del Skrevet 10. april 2012 Hei-hei Ninnin! Håper du har hatt en kjempefin påske. Se der ja, nå har listen din kommet opp også. Herlig! Tiden kommer til å gå kjempefort fremover, tro meg. April kommer til å gå kjempefort, samme med mai. Og når juni kommer er det jo nesten igjen punkter igjen på listen din, da er det bare "ruging" som står igjen på planen. Hvordan er det med symptomer? Har du delt nyheten med mange? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 10. april 2012 Forfatter #85 Del Skrevet 10. april 2012 Hei-hei Ninnin! Håper du har hatt en kjempefin påske. Se der ja, nå har listen din kommet opp også. Herlig! Tiden kommer til å gå kjempefort fremover, tro meg. April kommer til å gå kjempefort, samme med mai. Og når juni kommer er det jo nesten igjen punkter igjen på listen din, da er det bare "ruging" som står igjen på planen. Hvordan er det med symptomer? Har du delt nyheten med mange? Hei hei Jeg har hatt en helt grei påske.. Skrev litt om det på innlegget før jeg skrev listen, men det havnet nederst på forrige side Så er kanskje ikke så mange som har sett det. Påsken ble dessverre litt mer stressende enn jeg hadde håpet Det begynte bra med noen herlige dager i trøndelag, men så ble jeg og min gravide svigerinne litt lurt... Vi ble lovet en rolig hyttehelg med oss to, våre kjære og to til, men endte opp med å være på en skikkelig partyhytte med masse folk.. Var mer sliten da jeg dro enn da jeg kom! Var så irritert på søndag at vi reiste før klokken var 10! Så det var litt dumt, da.. Det var ikke helt den slapp-av-helgen jeg hadde sett for meg.. Men utover det har jeg hatt det flott Fikk fortalt de gode nyhetene til hele familien, så nå er det ikke hemmelig lenger Klarte ikke å holde oss til uke 12 Men det er ikke så lenge til, da! Jeg driver dessverre og kaster opp enda Også er jeg kjempetrøtt! Men det går veldig opp og ned, så jeg håper det snart går over Hvordan står det til med deg, da? Hatt en fin påske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #86 Del Skrevet 11. april 2012 10 + 4, og jeg er hjemme fra jobben i dag.. Kastet opp skikkelig hele tre ganger i går, og har vært kvalm i hele natt.. Så nå vurderer jeg sterkt å skaffe meg en gradert sykemelding! Tenkte å kanskje jobbe 60%, ha et par fridager i uken? Tror det hadde hjulpet mye! Bruker veldig mye energi på denne spyingen, og trenger virkelig å hvile litt! Skal vurdere å reise til legen i morgen! Tror det er lurt, skal jo ikke presse seg til bristepunktet heller... Ellers er det ca bare en uke til jeg passerer de magiske 12 Det gleder jeg meg veldig til!! Skal bli godt å komme seg inn i 2. trimester! Fikk forresten ikke den jobben jeg søkte på for litt siden 25 søkere, og jeg ble rangert som nr 2... Sølv er surt, men jeg er litt stolt også! Nyutdannet, og rangert som nummer 2.!! Men nå har jeg søkt på en annen jobb, og søknadsfristen går ut førstkommende mandag! Så jeg regner med at jeg hører noe til uka Satser på å bli kalt inn på intervju, så får vi ta det derfra! Blir spennende!! Nå går jeg og gleder meg til mannen kommer hjem fra jobben! Satser på å lage noe så enkelt som pølser og hjemmelaget potetmos til middag i dag Ha en fin dag, alle , og selvfølgelig dere andre også Dagens ord fra Babyverden: DET ER TRYGT Å TRENE. Er du allerede i gang, så fortsett. Har du ikke begynt enda, har du alt å tjene på å komme deg i bevegelse. Det er få idretter gravide bør unngå, men er du i tvil kan du høre med jordmor eller lege. Må nok ærlig innrømme at det ikke blir så veldig mye trening for tiden, men jeg prøver å røre litt på meg Er instruktør på et treningssenter, så hver tirsdag er jeg nødt! Heldigvis er jeg mest kvalm på morgenen, og treningen er klokken 20:00 på kvelden! Har gått greit hittil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 11. april 2012 #87 Del Skrevet 11. april 2012 Huff, håper kvalmen og oppkastet gir seg hos deg snart! Må være utrolig slitsomt å gå slik hver dag, hadde sikkert ikke vært dumt å sykemelde seg delvis! Herlig å nærme seg uke 12 da, gleder meg til jeg kommer så langt Håper du har en fin dag også Ninnin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 12. april 2012 Forfatter #88 Del Skrevet 12. april 2012 Ja, nå håper jeg virkelig dette gir seg snart... Hjemme fra jobben i dag også, men er bedre i dag enn i går! Skal på apoteket og kjøpe meg ingefærkapsler i dag, siste forsøk på å få dette til å gi seg/delvis forsvinne.. Krysser fingrene 11 uker på lørdag og 12 neste lørdag! Begynner å føle meg ganske trygg på at dette skal gå bra nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 12. april 2012 #89 Del Skrevet 12. april 2012 Tenk at det er bare 1,5 uke igjen til du er 12 uker på vei og inn i 2. trimester! Synes ikke det er lenge siden du fikk positiv test jeg. Så kos. Huff, synd at du skal være så dårlig form.. Men det er dessverre noe som følger med. Men du glemmer det fort når den perioden er over! Snakker av egen erfaring. Om det blir for ille så må du ta deg en tur til legen, kroppen har ikke godt av å bli presset mer enn nødvendig i begynnelsen. Synd med den jobben.. Krysser fingrene for at det går bedre neste gang! God bedring til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #90 Del Skrevet 13. april 2012 Tenk at det er bare 1,5 uke igjen til du er 12 uker på vei og inn i 2. trimester! Synes ikke det er lenge siden du fikk positiv test jeg. Så kos. Huff, synd at du skal være så dårlig form.. Men det er dessverre noe som følger med. Men du glemmer det fort når den perioden er over! Snakker av egen erfaring. Om det blir for ille så må du ta deg en tur til legen, kroppen har ikke godt av å bli presset mer enn nødvendig i begynnelsen. Synd med den jobben.. Krysser fingrene for at det går bedre neste gang! God bedring til deg! Ja, ikke sant! Er jo faktisk bare én uke og én dag igjen Den siste tiden nå har gått fort! Var egentlig de første 8 ukene som gikk sakte! Veldig kjedelig med den dårlige formen, ja... Men håper det kommer seg! Bare jeg slipper den kvalmen, hadde jeg blitt veldig fornøyd! Jeg har vært hjemme fra jobben et par dager nå, og er litt bedre i dag! Har kjøpt ingefærkapsler, og håper på at de skal hjelpe Har du noe erfaring med det? God helg, til deg ----------------------------------------------------------------------- 10+6 i dag!! Én uke til de magiske 12, og bare noen få dager til søknadsfristen på jobben jeg har søkt går ut Neste uke blir en spennende uke! Tilbake på jobb i dag! Kvalm i dag også, men bedre enn jeg var på onsdag! I går var formen egentlig helt grei, men valgte å være hjemme og hvile ut!Kjennes ut som kroppen hadde godt av det Så i dag er jeg utstyrt med ingefærkapsler og salte riskjeks/riskaker! Ikke spesielt godt, egentlig, men funker greit til å holde kvalmen i sjakk! Har heldigvis bare kastet opp én gang i dag! Håper det hele er på tur ned, nå! *krysser-fingrene* Mannen skal på guttetur i skogen (telttur, visstnok...) i helgen, så da blir det kosehelg på meg Jentefilmer og sofakos! Kanskje jeg har såpass energi at jeg orker å vaske litt i leiligheten! Det trengs snart, for å si det sånn.. Ikke noen svinesti, altså, men begynner å bli litt støvete... Skal på Harry-tur med en venninne på lørdagen, da, og det blir veldig koselig Fylle opp fryseren! "Heldigvis" er jeg ikke så fysen på godis for tiden, så skal kjøpe minimalt med det! Venter spent på svar på UL- og fødeplassøknaden! Ble sendt fra jordmor 23. mars, og har enda ikke hørt noe. Men det har jo vært påske og visstnok en del sykdom på Ahus (hehe, blant ansatte altså Er jo normalt med litt sykdom på et sykehus ), så får smøre meg med tålmodighet! Håper alle sammen får en strålende helg Dagens ord fra Babyverden: NÅLESKREKK? Er du redd for å ta blodprøver? Man kommer normalt ikke utenom i svangerskapet, men si ifra til lege og jordmor slik at de kan legge til rette for at det skal bli færrest mulig og minst mulig ubehagelig for deg. Hehe, jeg er livredd for nåler, men det er vel verdt det i dette tilfellet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 13. april 2012 #91 Del Skrevet 13. april 2012 Det er jeg enig i, de 8-9 ukene var verst.. Du er jo ferdig med de lengste ukene nå, så nå er det forhåpentligvis bare fryd og gammen igjen fremover! De kapslene har jeg ikke noen erfaring med, jeg fikk nesten ikke i meg mat og drikke de verste ukene så piller gikk IKKE ned. Hehe. Ikke en gang folat'en klarte jeg å få i meg. Sikkert godt å få slappet av litt etter noen harde dager, kroppen trenger det! Men vær takknemlig for de dagene du klarer å være på jobb, jeg hadde nok gjort MYE for å være i så god form at jeg kunne ha jobbet. Godt å komme seg ut av dørene, da går tiden litt fortere. Godt med en skikkelig jentehelg da! Av og til trengs det virkelig. Skjønner hva du mener med leiligheten, ble gjort veeeldig lite her og da kvalmen sto på for fullt. Men ikke tenk på det, er alltid tid til å ta det igjen. Harry-tur er morsomt. Skulle ønske vi hadde en større fryser altså, har bare 3 skuffer nederst i kjøleskapet så har ikke akkurat den store plassen til å oppbevare harry-varer! *ønske* Kommer sikkert i posten om noen uker kan jeg tenke meg. Jeg fikk ikke vite noe som helst før uke 16 eller noe, skikkelig tregt. Måtte ringe inn til Ahus selv å få ordnet time. Men gled deg, de har kjempebra utstyr der, får kjempetydelige bilder! Er superfornøyd. God helg til deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #92 Del Skrevet 16. april 2012 11+2, og jeg har blitt sykemeldt... 100% denne uken, og 50% neste uke (hvis formen er såpass at jeg kan jobbe). Jeg har gått ned ca 1,5 kg siden forrige tirsdag, og kroppen min holder ikke på maten jeg putter i meg! Men begynner å skjønne hva jeg kan og ikke kan spise! Sur mat, som grønne epler, appelsinjuice ol, er FYFY! Da blir det surt og ekkelt i magen, og ikke minst i halsen når det kommer opp Så det går i tørre kjeks, kornblanding og melk.. Yammi! hehe.. Ringte og sa ifra til sjefen min i går, og han var veldig forståelsesfull! Han har 4 barn selv, og vet godt hvordan dette foregår. Ringte ham igjen i dag og informerte om sykemeldingen, og han responderte bra på det! Det var en lettelse, for jeg får så dårlig samvittighet når jeg er borte fra jobb Men jeg tror nok dette var lurt, i hvertfall i og med at jeg har gått ned såpass mye i vekt.. Så nå håper jeg bare at det går bedre Blir mye TV-titting og sofaligging denne uken! Ellers nærmer det seg veldig uke 12 STAS! Ha en flott mandag, folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 16. april 2012 #93 Del Skrevet 16. april 2012 Huff, nei det er mye på 1 uke.. Men godt å høre at du har fått deg sykemelding så du får latt kroppen få mulighet til å ta seg igjen litt. Har du fått begynt på de pillene? Ikke sikkert det fungerer med en gang? Fikk et tips her om dagen at 1 ss blåbærsyltetøy kan hjelpe mot kvalme, er jo verdt å prøve? Eller må du bare prøve å spise litt her og litt der så slipper du å presse i deg så alt for mye på en gang. *trøste* Er IKKE noe gøy å være kvalm altså. *krysser fingrene for at det snart gir seg!* Håper du får en fin og rolig mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #94 Del Skrevet 16. april 2012 Tusen takk, Angel-A! Dette er ikke noe moro nei men tror kroppen har godt av å være litt i ro! Pillene funket dårlig, dessverre, så nå har jeg ikke flere triks ... Men skal absolutt prøve blåbærsyltetøy! Takk for tipset akkurat klart å spise en hold-it nå, og er veldig fornøyd med det men håper virkelig at dette gir seg snart! Veldig glad for at sjefen var så forståelsesfull! Hvordan står det til med deg, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 16. april 2012 #95 Del Skrevet 16. april 2012 Kroppen har nok helt klart godt av å være i ro. Mye som skjer i kroppen din nå! Så det er bare å lytte til den og høre etter, nå har du ikke lengre kontroll over din egen kropp. Selv om det er litt dritt nå med oppkast og kvalme så lover jeg deg at det snart blir bedre. Dessuten så er det verdt det i det lange løp. De fungerte dårlig? Så kjedelig.. Har du prøvd fersk ingefær eller ingefær-te? Hører det kan virke bedre. Du får prøve å søke opp litt på nettet og se om du finner noen smarte triks som kan hjelpe deg. Kanskje saftis vil hjelpe? Synes det var greit i begynnelsen i hvert fall, hjalp litt mot kvalmen + fikk i meg litt væske. Her går det bra. Ligger i sofaen da.. Som jeg gjør hveeeer dag.. *gjesp* Begynner å bli utrolig kjedelig skal jeg si deg! I tillegg til at jeg bare ligger her så kjenner jeg ingen som bor her heller. Så litt ensomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 16. april 2012 #96 Del Skrevet 16. april 2012 Uffda, håper du blir bedre fort. Bra at du har en så forståelsesfull sjef da, det har sikkert mye å si. I går var jeg på besøk hos et vennepar som fikk baby for litt over en mnd siden(hun var veldig liten så nå er hun like stor som en vanlig nyfødt), og du har virkelig noe å se frem til. De er jo sååååååå små og søte! Hihi, ble nesten verpesjuk selv jeg. Utrolig koselig å sitte med en sånn en i armene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #97 Del Skrevet 16. april 2012 Kroppen har nok helt klart godt av å være i ro. Mye som skjer i kroppen din nå! Så det er bare å lytte til den og høre etter, nå har du ikke lengre kontroll over din egen kropp. Selv om det er litt dritt nå med oppkast og kvalme så lover jeg deg at det snart blir bedre. Dessuten så er det verdt det i det lange løp. De fungerte dårlig? Så kjedelig.. Har du prøvd fersk ingefær eller ingefær-te? Hører det kan virke bedre. Du får prøve å søke opp litt på nettet og se om du finner noen smarte triks som kan hjelpe deg. Kanskje saftis vil hjelpe? Synes det var greit i begynnelsen i hvert fall, hjalp litt mot kvalmen + fikk i meg litt væske. Her går det bra. Ligger i sofaen da.. Som jeg gjør hveeeer dag.. *gjesp* Begynner å bli utrolig kjedelig skal jeg si deg! I tillegg til at jeg bare ligger her så kjenner jeg ingen som bor her heller. Så litt ensomt.. Ja, driver og spiser litt Frisk Is for tiden, men akkurat nå blir jeg dessverre kvalm av alt Så prøver å få i meg noe næringsrikt, så babyen får det h*n skal! Men enig at det er en grei måte å få i seg væske på!! Er ikke noe godt å drikke vann på tom mage.. Huff, så kjedelig, da... Sett det meste av serier på tv-en du da, kan jeg tenke meg? Er du sykemeldt? Bekkenplager? Håper du blir bedre snart Uffda, håper du blir bedre fort. Bra at du har en så forståelsesfull sjef da, det har sikkert mye å si. I går var jeg på besøk hos et vennepar som fikk baby for litt over en mnd siden(hun var veldig liten så nå er hun like stor som en vanlig nyfødt), og du har virkelig noe å se frem til. De er jo sååååååå små og søte! Hihi, ble nesten verpesjuk selv jeg. Utrolig koselig å sitte med en sånn en i armene Ja, nå håper jeg at det går over snart.. Skal bli godt å være hjemme noen dager! Mannen er kjempesnill og veldig tålmodig med meg nå, så han styrer og fikser rundt her Jaaaa, de er sååååå søte Gleder meg til h*n kommer ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. april 2012 #98 Del Skrevet 16. april 2012 Jeg var sånn en liten periode i forrige svangerskap. Da funka faktisk kyllingfilet. Så lenge jeg kunne være et annet sted mens den ble stekt på grunn av stekeos. Spiste kyllingfilet i tynne skiver uten tilbehør. Hehe, hadde krydder på da, men det var så nøytralt at det gikk ned og ble der i alle fall litt. Og så føltes det mer som ordentlig mat enn andre ting jeg fikk i meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 21. april 2012 Forfatter #99 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) 12 uker , og risikoen for SA avtar!! HURRA Jeg må faktisk innrømme at de siste ukene har jeg ikke tenkt så mye på at dette kan gå galt.. Har hatt mer enn nok med å hvile og kaste opp Begynner å bli mektig lei nå.. Hjemme alene helg i helgen! Skal bare slappe av! Har blitt sykemeldt én uke til, og håper formen bedrer seg snart! Også håper jeg at jeg går opp noen kilo snart også, har gått ned nesten 2,5.. Men har lest at det er vanlig, men at kurven nå gradvisbør snu! Så da krysser jeg fingrene for at jeg blir litt rundere, og at jeg er en av de heldige som ikke kaster opp etter uke 12-13-14! Viktig å tenke positivt Hadde egentlig en ganske bra dag i går! Ingen dupp midt på dagen, og formen var grei! Helt til kvelden... Da ble jeg skikkelig dårlig igjen.. Det som er så vanskelig er at det ikke har noen sammenheng med hva jeg spiser Det som funker fint i en eller flere dager, kan plutselig komme i retur neste dag.. Vanskelig.. I går fikk jeg endelig bestilt takkekort etter bryllupet, og de ble skikkelig fine Åhh, for en fantastisk dag det var!! Jeg bestilte uten tekst, sånn at jeg kan skrive selv! Synes det blir mer personlig Gleder meg til de kommer, regner med de er her i løpet av neste uke Ellers venter jeg på svar på UL- og fødeplassøknaden! Ikke kommet enda, og jeg vurderer å ringe til uka.. Men skal jo til jordmr 2.mai, kanskje jeg skal vente til da og si ifra til henne? Håper alle får en strålende helg!! Dagens ord fra Babyverden: Gratulerer med en stor milepæl! For mange er det en stor lettelse p runde 12 uker, og med god grunn. Risikoen for spontanabort avtar dramatisk og dermed er sjansen for at barnet i magen skal få se den verden du lever i veldig stor. Endret 21. april 2012 av Ninnin86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 21. april 2012 #100 Del Skrevet 21. april 2012 HURRA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå