Gå til innhold

For depresjon!


lillehval

Anbefalte innlegg

Da får jeg kanskje prøve meg på yoga etterhvert :)

Ellers er jeg veldig glad i å tegne/male så har tenkt å prøve å få prioritert det når jeg har overskudd. Det ga meg mye før, og jeg savner det veldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne vil jeg gjerne følge med på.

Jeg lurer selv på om jeg har fått depresjoner nå, og prøver å finne ting jeg kan dra meg ut til å gjøre i hverdagen som jeg liker og få tankene over på annet.

Jeg ønsker deg uansett lykke til, og håper du kommer deg snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg kanskje prøve meg på yoga etterhvert :)

Ellers er jeg veldig glad i å tegne/male så har tenkt å prøve å få prioritert det når jeg har overskudd. Det ga meg mye før, og jeg savner det veldig.

Det er kjempeviktig å bruke tid på noe som du liker å gjøre. Jeg er sånn at jeg skal alltid gjøre det og det først. Noen ganger må man bare d***e i at stuen ikke er rydda, og at kjøkkenet er litt bomba, og rett og slett bare gjøre det som du har lyst til, det være seg maling, eller en yoga session.. :)Kan gi overskudd å få utløp for kreativiteten sin vet du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vil jeg gjerne følge med på.

Jeg lurer selv på om jeg har fått depresjoner nå, og prøver å finne ting jeg kan dra meg ut til å gjøre i hverdagen som jeg liker og få tankene over på annet.

Jeg ønsker deg uansett lykke til, og håper du kommer deg snart! :klemmer:

Takk for det :) Jeg håper du vil finne ut av det for deg selv, depresjon er forferdelig å ha...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her jeg! Er deprimert selv, og vet hvor forferdelig det er... :klemmer:

Satt akkurat og leste dagboken din, så vil følge med deg å.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempeviktig å bruke tid på noe som du liker å gjøre. Jeg er sånn at jeg skal alltid gjøre det og det først. Noen ganger må man bare d***e i at stuen ikke er rydda, og at kjøkkenet er litt bomba, og rett og slett bare gjøre det som du har lyst til, det være seg maling, eller en yoga session.. :)Kan gi overskudd å få utløp for kreativiteten sin vet du :)

Det er så sant, og det vet man jo egentlig sånn innerst inne. Litt ironisk at man må sparke seg selv bak for å gjøre noe en liker.

Hadde jeg ikke hatt barn så hadde det nok vært lettere for meg å gi f når det gjelder husarbeid, for da hadde det bare gått utover meg på en måte. Uansett, er veldig målrettet på å få til å gjøre noe jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiten i kropp og sinn! Og jeg er en klagesytepave og det vil jeg ikke være mer! Jeg har så lyst å være ei skinnende sol som har masse pågangsmot!

Får vel prøve puta først og fremst, og så skal jeg smile i morra. Uansett om jeg ikke er i humør!

BLÆH! Hater meg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hat deg selv, det får du ikke lov til! Du har å være snill med deg selv nå :):klemmer:

Det blir bedre i morgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve prøve prøve :)

Gleder meg til "sinnstilstanden" min ikke er helt kaos. Hahaha.

Er veldig opp og ned. Ene øyeblikket er jeg svoooop nedi kjellern, og rett etterpå kan jeg sitte å fnise. HIHI! En begynner å lure på om noe er virkelig galt fatt. Er litt småhysterisk på en måte, og allikevel foregår dette mye inni meg. Følelsesskiftinga altså..

Takk så masse for de fine tilbakemeldingene dine Rebellina <3 Jeg setter veldig pris på de :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.mars 09.21

Jeg hadde en utrolig fin dag i går. Kjempe bra på jobb, og enda bedre hjemme. All den gleden sønnen min gir meg, jeg suuuger det til meg. Og nyter det. For første gang på gud vet hvor lenge så føles det fantastisk å være mamma. Skikkelig deilig <3

Jeg håper at det ikke er bare medisinene som gjør dette, er veldig opphengt i det egentlig. At jeg ikke skal måtte være avhengig av medisiner for å kunne føle meg bra. Jeg håper veldig at det også har noe med at jeg jobber hardt for å se det positive i hverdagen.

Det har slitt veldig på meg dette med å være mor og depressiv. Selv om jeg klarer å gi sønnen min masse kjærlighet og gjøre praktiske ting som å gi han mat, rene klær og et hjem, så kan jeg bli veldig sliten av dette. Og jeg er da enten nede i kjelleren eller så er jeg heeelt der oppe og helt uovervinnelig. Når jeg er helt der oppe så fatter jeg ikke hvordan jeg kan bli så "mehe" og dette ned trappa til kjelleren. Forstår ikke mine egne tanker, og det er fullt kjør.

Jeg håper det at jeg hadde så fin dag i går er et tegn på at jeg er på bedringens vei. Har så masse tanker jeg ikke klarer å plassere og jeg ser fram til den dagen jeg vil klare å få orden i det kaoset av et hode jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.mars 12.14

Veldig tiltaksløs i dag. Har endelig fått dusjet og ordnet meg. Og nå prøver jeg å motivere meg til å ta litt husarbeid. Får vel prøve å sette på litt musikk og se om jeg kommer i ryddehumør av det.

Har en klesvask som skal henges opp å, det er noe av det mest kjedelige jeg vet om. Å henge opp klær mener jeg. Spesielt hvis det er mye sokker, haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med tankekjør! Det er nok som gjør meg sprø i perioder. Da er det viktig å være bevisst og observere seg selv når det går over styr. Har du pørvd mindfulness? Dette er noe som har vist seg å være hjelpsomt for en del av dem som sliter med depresjon/angst. Det handler om å leve i nået, og ikke gruble og drøvtenke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å leve i nået er noe som jeg har prøvd vel og lenge. Ta ting som de kommer osv. Jeg er vel en overgjennomsnittlig bekymra og stressa person. Og må ha kontroll på hva som skjer når og hvordan. Og tenker fort på hva som kan gå galt i stedet for hva som kan gå bra. Og dette er noe av det jeg jobber med å snu på. Jeg er en pessimist og jeg hater å være det. Jeg er veldig bevisst på at jeg er det da.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er sånn.. For ting går som regel alltid bra, og selv om jeg erfarer det gang på gang så blir jeg drit-stressa hvis ting ikke går helt som planlagt.

Jeg har jo ikke akkurat så høye tanker om meg selv, og tror det er med på å trigge den negative tenkningen. Og jeg sier fy til meg selv så ofte pga dette. Når jeg er "der oppe" fordufter mye av dette. Men så er jeg bare sånn i noen dager også dabber det av og ja, da er det kjelleren.

Endret av lillehval
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leve i nået er noe som jeg har prøvd vel og lenge. Ta ting som de kommer osv. Jeg er vel en overgjennomsnittlig bekymra og stressa person. Og må ha kontroll på hva som skjer når og hvordan. Og tenker fort på hva som kan gå galt i stedet for hva som kan gå bra. Og dette er noe av det jeg jobber med å snu på. Jeg er en pessimist og jeg hater å være det. Jeg er veldig bevisst på at jeg er det da.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er sånn.. For ting går som regel alltid bra, og selv om jeg erfarer det gang på gang så blir jeg drit-stressa hvis ting ikke går helt som planlagt.

Jeg har jo ikke akkurat så høye tanker om meg selv, og tror det er med på å trigge den negative tenkningen. Og jeg sier fy til meg selv så ofte pga dette. Når jeg er "der oppe" fordufter mye av dette. Men så er jeg bare sånn i noen dager også dabber det av og ja, da er det kjelleren.

Dette høres veldig kjent ut :klemmer: kombinasjon av lav selvtillit og det å være selvkritisk og redd for at fæle ting skal skje er noe jeg og har slitt med. Det at du er klar over det selv er supert, da vet du hva du kan jobbe videre med. Pass på pusten din også, ofte når man stresser så glemmer man å puste rolig. Dette skaper en flykte respons i kroppen :)

Endret av Rebellina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får "anfallene" mine så prøver jeg å stoppe opp og prøve å tenke. Er vel som regel samboer som er obs på pustinga mi og prøver å hjelpe meg ved å puste dypt ut og inn rolig. Men det er søren ikke lett når det føles som om brystet bare snører seg sammen... Men jeg prøver :)

Endret av lillehval
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy F!!! Prøver å skru opp ei jævla hylle, men får man skrudd skruene stramt nok? IKKE F!!! Jeg blir gæern! For å få gjort resten av det jeg skal så må den f'ings hylla opp, for jeg må plassere ting i den. HERREGUD!!!

*sinneutløp wuhuhuuuhuuu*

Endret av lillehval
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.mars 20.28

Blir en del innlegg i dag gitt.

Har tenkt en del på mitt sosiale liv, eller mangelen på det for å være eksakt.. For når jeg tenker meg om så har jeg egentlig ingen nære venner nå... Og dette har også litt med at jeg har flyttet et godt stykke unna de fleste. Det er samboer som har rotfeste her vi bor nå for å si det sånn. Og jeg, hahaha, jeg bruker LANG tid på å slippe inn folk i livet mitt.. Jeg føler bare at alle synes jeg er rar uans, og det er liksom ingen på samme bølge om man kan si det sånn.

Vil vel egentlig definere meg som sær, ikke psychosær men. Jeg liker også rare ting da <3 heh..

Skulle nesten vært litt slik at likesinnede ble automatisk trukket mot hverandre og at man slapp å bekymre seg over det..

Merker jeg savner en venninne eller venn veldig.

Har jo fortsatt kontakt med mine "forrige" venner, men det blir jo bare per tlf eller nett. Så blir ikke akkurat helt det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...