Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne ble postet av ei jeg har på facebook, etter å ha møttes på fest for en evighet siden :P

"Jeg "maser" fælt om dette med viktigheten av åpenhet og aksept rundt psykiske plager. Det er blitt en hjertesak for meg, fordi det gjør meg vondt å se både meg selv og andre blitt møtt med fordommer og nedlatenhet. Det å være åpen er for meg ikke å klage, eller synes synd på meg selv, for det er det ingen grunn til. Jeg lever med mine plager, og jeg lever godt med dem, jeg fungerer, men det er takket være mange år med oppfølging og med riktig medisinering.
Det er ikke alle som får det. Noen fordi de opplever at å snakke om slikt er forbundet med skam, de tør ikke, er redde for reaksjonene.
Jeg ønsker så sterkt at at slik redsel ikke skal være nødvendig. At jeg skal kunne si at jeg er bipolar, på samme måte som noen kan si at de har en fysisk sykdom, og at det skal være greit. Man trenger ikke ha en sykdom eller en diagnose heller. Samfunnet er lagt opp på en slik måte at vi alle skal passe inn i en boks. Noen er bare annerledes, de passer ikke inn i den boksen. Og det er greit.

I helga fikk jeg bekreftelsen på at det er viktig med denne åpenheten. Et annet menneske har funnet trygghet i min åpenhet, og selv fått hjelp. Du vet hvem du er, og jeg er så forbanna stolt av deg 2764.png<3
Det må være målet med åpenhet. At aksepten skal bli større, så stor at man ikke trenger være redd for å snakke om det. Men jeg kan ikke redde verden, jeg alene kan ikke fjerne alle fordommer. Men kanskje kan jeg skape en bølgeeffekt.
Så får dere heller leve med maset mitt."

Altså, draaaamaqueen :fnise:

Anonymkode: b5704...008

Det her synes jeg ikke er oversharing. Mange kan sikkert synes det er litt kleint, men faktum er jo at hun her har forstått viktigheten av åpenhet (antagelig er det akkurat dét som har hjulpet henne), og hun er etter min mening jævlig tøff som trosser risikoen for at andre skal synes negativt om det hun legger ut, fordi det å nå ut til en som trenger det er så uendelig mye viktigere. Psykisk sykdom er fortsatt tabubelagt, noe som dessverre står i veien for at folk som trenger det søker hjelp. Håper hun nådde ut til en som trengte det.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her synes jeg ikke er oversharing. Mange kan sikkert synes det er litt kleint, men faktum er jo at hun her har forstått viktigheten av åpenhet (antagelig er det akkurat dét som har hjulpet henne), og hun er etter min mening jævlig tøff som trosser risikoen for at andre skal synes negativt om det hun legger ut, fordi det å nå ut til en som trenger det er så uendelig mye viktigere. Psykisk sykdom er fortsatt tabubelagt, noe som dessverre står i veien for at folk som trenger det søker hjelp. Håper hun nådde ut til en som trengte det.

Anonymkode: 94e45...d3d

Helt enig! 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det her synes jeg ikke er oversharing. Mange kan sikkert synes det er litt kleint, men faktum er jo at hun her har forstått viktigheten av åpenhet (antagelig er det akkurat dét som har hjulpet henne), og hun er etter min mening jævlig tøff som trosser risikoen for at andre skal synes negativt om det hun legger ut, fordi det å nå ut til en som trenger det er så uendelig mye viktigere. Psykisk sykdom er fortsatt tabubelagt, noe som dessverre står i veien for at folk som trenger det søker hjelp. Håper hun nådde ut til en som trengte det.

Anonymkode: 94e45...d3d

Jojo, men altså, skjønner hun ikke at hun dummer seg ut? :POg hva med når hun får barn? Du kan jo ikke legge ut sånt på facebook uten at barnevernet kommer inn i bildet? Greit at hun er i jobb og ikke sitter inne og gjemmer seg sånn som andre "psykisk syke", men bipolare kan jo aldri kunne ta seg av ett barn eller fungere som normale mennesker! Det blir så dumt at hun skal legge ut på facebook at hun er bipolar også tro at andre skal akseptere det! Hun jobber jo og er ute i samfunnet herregud

Anonymkode: b5704...008

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, men altså, skjønner hun ikke at hun dummer seg ut? :POg hva med når hun får barn? Du kan jo ikke legge ut sånt på facebook uten at barnevernet kommer inn i bildet? Greit at hun er i jobb og ikke sitter inne og gjemmer seg sånn som andre "psykisk syke", men bipolare kan jo aldri kunne ta seg av ett barn eller fungere som normale mennesker! Det blir så dumt at hun skal legge ut på facebook at hun er bipolar også tro at andre skal akseptere det! Hun jobber jo og er ute i samfunnet herregud

Anonymkode: b5704...008

Hva i all verden? Selvsagt kan mennesker med bipolar lidelse være foreldre! Med rett medisinering og en hverdag som er tilrettelagt med hensyn til lidelsen kan man fungere godt som bare det. Jeg har ei i omgangskretsen som er bipolar, og hun er en av mange som er levende bevis  på det. Hun er mor, hun jobber med barn og unge, og er i ferd med å gjøre seg ferdig med en tilleggsutdanning. Noe av det viktigste for henne, for å kunne fungere så godt som hun gjør, har vært åpenhet.

Uvitenhet, sånn som den du viser her, er forferdelig ødeleggende og stigmatiserende når den får komme til uttrykk, og viser at Facebook-statuser som den du kritiserer faktisk er tvingende nødvendige. Jeg blir helt satt ut av at det går an å ha slike holdninger, og nå beundrer jeg Facebook-vennen din, om mulig, enda mer. Og du, du bør absolutt lese deg opp, skamme deg litt, og kvitte seg med noen fordommer.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, men altså, skjønner hun ikke at hun dummer seg ut? :POg hva med når hun får barn? Du kan jo ikke legge ut sånt på facebook uten at barnevernet kommer inn i bildet? Greit at hun er i jobb og ikke sitter inne og gjemmer seg sånn som andre "psykisk syke", men bipolare kan jo aldri kunne ta seg av ett barn eller fungere som normale mennesker! Det blir så dumt at hun skal legge ut på facebook at hun er bipolar også tro at andre skal akseptere det! Hun jobber jo og er ute i samfunnet herregud

Anonymkode: b5704...008

Øh, excuse you!? Jeg er bipolar selv, og fungerer utmerket som forelder likevel, takk skal du ha. Voks opp og utdann deg litt bedre innen emnet dersom du skal uttale deg så bastant om noe, for nå fremstår du som verdens største idiot.

Anonymkode: 5af51...196

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Mon Mar 20 2017 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Omgangssyken minutt for minutt i dag. Når hun har vært på do og når hun har prøvd å spise... 

Anonymkode: ec50a...748

:kvalm:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, men altså, skjønner hun ikke at hun dummer seg ut? :POg hva med når hun får barn? Du kan jo ikke legge ut sånt på facebook uten at barnevernet kommer inn i bildet? Greit at hun er i jobb og ikke sitter inne og gjemmer seg sånn som andre "psykisk syke", men bipolare kan jo aldri kunne ta seg av ett barn eller fungere som normale mennesker! Det blir så dumt at hun skal legge ut på facebook at hun er bipolar også tro at andre skal akseptere det! Hun jobber jo og er ute i samfunnet herregud

Anonymkode: b5704...008

Vet du i det hele tatt hva bipolar er? 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, men altså, skjønner hun ikke at hun dummer seg ut? :POg hva med når hun får barn? Du kan jo ikke legge ut sånt på facebook uten at barnevernet kommer inn i bildet? Greit at hun er i jobb og ikke sitter inne og gjemmer seg sånn som andre "psykisk syke", men bipolare kan jo aldri kunne ta seg av ett barn eller fungere som normale mennesker! Det blir så dumt at hun skal legge ut på facebook at hun er bipolar også tro at andre skal akseptere det! Hun jobber jo og er ute i samfunnet herregud

Anonymkode: b5704...008

Den eneste som dummer seg ut her er deg.

Anonymkode: 7f91c...d1c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne ble postet av ei jeg har på facebook, etter å ha møttes på fest for en evighet siden :P

"Jeg "maser" fælt om dette med viktigheten av åpenhet og aksept rundt psykiske plager. Det er blitt en hjertesak for meg, fordi det gjør meg vondt å se både meg selv og andre blitt møtt med fordommer og nedlatenhet. Det å være åpen er for meg ikke å klage, eller synes synd på meg selv, for det er det ingen grunn til. Jeg lever med mine plager, og jeg lever godt med dem, jeg fungerer, men det er takket være mange år med oppfølging og med riktig medisinering.
Det er ikke alle som får det. Noen fordi de opplever at å snakke om slikt er forbundet med skam, de tør ikke, er redde for reaksjonene.
Jeg ønsker så sterkt at at slik redsel ikke skal være nødvendig. At jeg skal kunne si at jeg er bipolar, på samme måte som noen kan si at de har en fysisk sykdom, og at det skal være greit. Man trenger ikke ha en sykdom eller en diagnose heller. Samfunnet er lagt opp på en slik måte at vi alle skal passe inn i en boks. Noen er bare annerledes, de passer ikke inn i den boksen. Og det er greit.

I helga fikk jeg bekreftelsen på at det er viktig med denne åpenheten. Et annet menneske har funnet trygghet i min åpenhet, og selv fått hjelp. Du vet hvem du er, og jeg er så forbanna stolt av deg 2764.png<3
Det må være målet med åpenhet. At aksepten skal bli større, så stor at man ikke trenger være redd for å snakke om det. Men jeg kan ikke redde verden, jeg alene kan ikke fjerne alle fordommer. Men kanskje kan jeg skape en bølgeeffekt.
Så får dere heller leve med maset mitt."

Altså, draaaamaqueen :fnise:

Anonymkode: b5704...008

Kjempefint innlegg. Skulle ønske jeg turte være like tøff og åpen som denne damen. Jeg ser absolutt ingen ting feil her. Hun er åpen og virker veldig reflektert rundt et emne som er sårt for mange. Tøff dame :tommel:

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne ble postet av ei jeg har på facebook, etter å ha møttes på fest for en evighet siden :P

I Norge blir man fort stigmatisert hvis man er litt ute å "kjøre" mentalt og synes ikke dette er oversharing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, men altså, skjønner hun ikke at hun dummer seg ut? :POg hva med når hun får barn? Du kan jo ikke legge ut sånt på facebook uten at barnevernet kommer inn i bildet? Greit at hun er i jobb og ikke sitter inne og gjemmer seg sånn som andre "psykisk syke", men bipolare kan jo aldri kunne ta seg av ett barn eller fungere som normale mennesker! Det blir så dumt at hun skal legge ut på facebook at hun er bipolar også tro at andre skal akseptere det! Hun jobber jo og er ute i samfunnet herregud

Anonymkode: b5704...008

Dummer seg ut?
"Psykisk syke"??? 
Og barnevernet er garantert å komme inn i bildet? 

Eneste som dummer seg ut her er deg faktisk! 
Jeg har i mange år slitt med kronisk depresjon, angst, og PTSD. Før jeg var under behandling og oppfølging var det ikke alltid det gikk så bra nei. Men hadde det ikke vært for slike som deg kunne jeg faktisk turt å be om hjelp lenge før jeg gjorde det. Det er slike som deg som gjør at man må snakke det i hjel i stedet for å gå og gjemme seg bort. 
Hun skriver jo faktisk at hun fungerer utmerket på grunn av medisinering. Men du mener altså at den dagen hun får barn så bør barnevernet komme inn i bildet? 
Si meg; Mener du da også at jeg ikke skulle hatt barn pga disse bokstavene jeg har i journalen min? Det er altså helt utenkelig for deg at jeg og flere med meg kan fungere normalt 99% av tiden? Huff... 
Denne tråden handler om oversharing på facebook. Ikke oversharing a egen dumskap og uvitenhet her inne i tråden. :klaske:

--------------------------------------------------------

Rett før påske var det ei litt spesiell jeg kjenner som hadde kommentert på noe. Det viste seg å være en post på profilen til KATTEN HENNES!! 

I går var sorgen stor da sønnen hennes døde brått og uventet. Jeg stusset litt over dette, for hun kan jo ikke få barn? 
Neida, det viste seg at denne katten som ba mammaen sin om påskeegg var gammal og sjuk, og ble avlivet. 
Jeg forstår dette med å bli knyttet til dyr, men altså... 

For de av dere som lurer på hva uttrykket "crazy catlady" innebærer så har dere eksempler på dette her... 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, daemonia skrev:

Dummer seg ut?
"Psykisk syke"??? 
Og barnevernet er garantert å komme inn i bildet? 

Eneste som dummer seg ut her er deg faktisk! 
Jeg har i mange år slitt med kronisk depresjon, angst, og PTSD. Før jeg var under behandling og oppfølging var det ikke alltid det gikk så bra nei. Men hadde det ikke vært for slike som deg kunne jeg faktisk turt å be om hjelp lenge før jeg gjorde det. Det er slike som deg som gjør at man må snakke det i hjel i stedet for å gå og gjemme seg bort. 
Hun skriver jo faktisk at hun fungerer utmerket på grunn av medisinering. Men du mener altså at den dagen hun får barn så bør barnevernet komme inn i bildet? 
Si meg; Mener du da også at jeg ikke skulle hatt barn pga disse bokstavene jeg har i journalen min? Det er altså helt utenkelig for deg at jeg og flere med meg kan fungere normalt 99% av tiden? Huff... 
Denne tråden handler om oversharing på facebook. Ikke oversharing a egen dumskap og uvitenhet her inne i tråden. :klaske:

--------------------------------------------------------

Rett før påske var det ei litt spesiell jeg kjenner som hadde kommentert på noe. Det viste seg å være en post på profilen til KATTEN HENNES!! 

I går var sorgen stor da sønnen hennes døde brått og uventet. Jeg stusset litt over dette, for hun kan jo ikke få barn? 
Neida, det viste seg at denne katten som ba mammaen sin om påskeegg var gammal og sjuk, og ble avlivet. 
Jeg forstår dette med å bli knyttet til dyr, men altså... 

For de av dere som lurer på hva uttrykket "crazy catlady" innebærer så har dere eksempler på dette her... 

:skratte:

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, daemonia skrev:

Dummer seg ut?
"Psykisk syke"??? 
Og barnevernet er garantert å komme inn i bildet? 

Eneste som dummer seg ut her er deg faktisk! 
Jeg har i mange år slitt med kronisk depresjon, angst, og PTSD. Før jeg var under behandling og oppfølging var det ikke alltid det gikk så bra nei. Men hadde det ikke vært for slike som deg kunne jeg faktisk turt å be om hjelp lenge før jeg gjorde det. Det er slike som deg som gjør at man må snakke det i hjel i stedet for å gå og gjemme seg bort. 
Hun skriver jo faktisk at hun fungerer utmerket på grunn av medisinering. Men du mener altså at den dagen hun får barn så bør barnevernet komme inn i bildet? 
Si meg; Mener du da også at jeg ikke skulle hatt barn pga disse bokstavene jeg har i journalen min? Det er altså helt utenkelig for deg at jeg og flere med meg kan fungere normalt 99% av tiden? Huff... 
Denne tråden handler om oversharing på facebook. Ikke oversharing a egen dumskap og uvitenhet :klaske:her inne i tråden.

Kjempe bra innlegg :blomst:

--------------------------------------------------------

Rett før påske var det ei litt spesiell jeg kjenner som hadde kommentert på noe. Det viste seg å være en post på profilen til KATTEN HENNES!! 

I går var sorgen stor da sønnen hennes døde brått og uventet. Jeg stusset litt over dette, for hun kan jo ikke få barn? 
Neida, det viste seg at denne katten som ba mammaen sin om påskeegg var gammal og sjuk, og ble avlivet. 
Jeg forstår dette med å bli knyttet til dyr, men altså... 

For de av dere som lurer på hva uttrykket "crazy catlady" innebærer så har dere eksempler på dette her... 

Huffda! Jeg kaller meg selv for mammaen til kattene mine jeg og (litt crazy catlady), men jeg har da vett nok til å holde dette unna offentligheten :P Og jeg kaller de ikke barna mine. Kaller de barnabarna til min mor når hun begynner å mase om at det er på tide at jeg får noen barnebarn til henne, men det er en annen sak :P 

Anonymkode: aff6d...f1d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, daemonia skrev:

For de av dere som lurer på hva uttrykket "crazy catlady" innebærer så har dere eksempler på dette her... 

Oi. Jeg skylder noen bekjente en unnskyldning, for jeg har brukt crazy cat lady helt feil! Å være glad i katter og ha huset fullt av Dyrebeskyttelsen-omplasseringer er åpenbart helt innafor. Å gi katten FB-profil og ha "dialog" med den der? Definisjonen av crazy. 

Hun må være utrolig ensom? :klo: 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hun må være utrolig ensom? :klo: 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Hun er faktisk gift. Men som du ser så står det mammas og pappas gulleklump og alt mulig, så antakelig er han også litt sånn... crazy catman :fnise: Like barn leker best vet du :P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4/17/2017 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Jojo, men altså, skjønner hun ikke at hun dummer seg ut? :POg hva med når hun får barn? Du kan jo ikke legge ut sånt på facebook uten at barnevernet kommer inn i bildet? Greit at hun er i jobb og ikke sitter inne og gjemmer seg sånn som andre "psykisk syke", men bipolare kan jo aldri kunne ta seg av ett barn eller fungere som normale mennesker! Det blir så dumt at hun skal legge ut på facebook at hun er bipolar også tro at andre skal akseptere det! Hun jobber jo og er ute i samfunnet herregud

Anonymkode: b5704...008

Sånne som deg er grunnen til at man trenger åpenhet. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dame på vennelista som oversharer omtrent daglig. Hver gang hun har gjort en god gjerning er det rett på facebook for å rapportere. Noen ganger synes jeg det er innafor å skrive om sånne ting, men de gjerningene hun gjør er ting enhver person ville gjort (og bør gjøre). 

Hun utleverer ofte problemene barna hennes har, og jeg tviler på at de har godkjent det. Det er snakk om både rusproblemer og psykiske problemer. Hun "sjekker inn" hvis de er på legevakta for at en av dem skal få hjelp, og skriver i kommentarfeltet hvorfor de er der. Da ungene var i utlandet et sted hadde de visstnok stukket av fra reisefølget, og da fikk vi oppdateringer hele kvelden om hva som skjedde, og hvor rasende hun var på en av dem. Hun skriver også om det hvis den ene ungen har valgt å kutte kontakten for en periode, om hvor lei seg og frustrert hun er. Etter en stund er det masse hjerter og kjærlighet fordi de endelig har kontakt igjen. 

I går skrev hun en status (som heldigvis er slettet nå) om at den fæle eksen hadde tatt kontakt igjen, og da kommenterte sønnen at de burde bli kvitt ham for godt. Så begynte han og det jeg tror er onkelen hans å "planlegge" et drap på ham. Hvordan de kunne gjøre det, og hvordan de ikke skulle bli tatt for det, for det hadde de lært på CSI. Jeg tviler på at det var seriøst ment, men det var jævlig drøyt. 

Jeg reagerte i starten på at hun mistet veldig mange nære venner til døden, og tenkte "herregud, stakkars dame, det er da måte på hvor mange rundt henne som skal dø". Etter en god stund skjønte jeg at de ikke er nære, men at det er folk hun vet om. Hun skriver om hvor fantastiske mennesker de var og slenger på masse hjerter. Virker som at hun bruker folk som dør til å få oppmerksomhet selv. 

Jeg blir helt matt, men jeg klarer ikke å slette henne heller.

Anonymkode: b0ae3...d26

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også gærninger som involverer seg sterkt i dette... 

Og ja, formuleringene hennes er ikke forbedret siden sist :fnise:

 

Screenshot_20170419-184725.jpg

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...