Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minner meg om min venner som tar selfie med alle båtene som kjører forbi i bakgrunn med bildeteksten "Cruisekontroll"

Anonymous poster hash: a25e1...431

Kan noen forklare meg hva som er morsomt med dette? Jeg tar ikke spøken!

Anonymous poster hash: 916c5...5bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dele en statur til fra samme damen!

"Etter anbefaling av sykepleier på legevakten, er mange nå slettet fra min venneliste. Siden innlegget på min side i dag skapte et enormt angst anfall. Som igjen kan føre til at jeg mister barnet mitt. Ringte jeg legevakta og spurte om råd. Anbefalingen var å fjerne alle som mente det var noe hold i det innlegget sa. Og kutte kontakten med de menneskene. Så da ble det noe familie og noe venner mindre i livet mitt. Men sånn er livet. Glad jeg har noe familie og venner igjen som forstår at det som ble skrevet er bullshit."



Anonymous poster hash: f0ea3...3ef
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dele en statur til fra samme damen!

"Etter anbefaling av sykepleier på legevakten, er mange nå slettet fra min venneliste. Siden innlegget på min side i dag skapte et enormt angst anfall. Som igjen kan føre til at jeg mister barnet mitt. Ringte jeg legevakta og spurte om råd. Anbefalingen var å fjerne alle som mente det var noe hold i det innlegget sa. Og kutte kontakten med de menneskene. Så da ble det noe familie og noe venner mindre i livet mitt. Men sånn er livet. Glad jeg har noe familie og venner igjen som forstår at det som ble skrevet er bullshit."

Anonymous poster hash: f0ea3...3ef

Munchausen høres ut som riktig diagnose nå! :sjokkert:

Anonymous poster hash: ad546...d49

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mest rystende jeg har lest. Men: Pass litt på hva dere deler her. Man kan drive folk til selvmord med mindre, særlig om de er sårbare i utgangspunktet. Dette er et innlegg på en fb-vegg som ikke brukeren selv har postet. Kanskje hun har fjernet det så snart hun så det. Kjipt å finne det igjen her i så fall.

Anonymous poster hash: d45d2...b9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig :sjokkert:?

Holder virkelig legevakta på med slikt?

Hva legevakte faktisk sa, trenger absolutt ikke være den samme som denne damens sin overbevisning/tolkning hva de sa...Denne dama er desverre åpenbart ikke frisk :sad:

Endret av Noz
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det to personer som utmerker seg:

- En kar som nylig har ønsket foreldrene sine døde og lagt ut om vold/misbruk i barndommen. Prøvde å finne igjen statusene, men de er nå slettet og moren hans er aktiv med kommentarer på profilen hans så de har tydeligvis skværet opp.

- Ei jente som er rusmisbruker og fratatt sønnen, legger ut lettkledde bilder av seg selv, forlover seg med nye kjærester, annonserer nye graviditeter etc. når hun er på kjøret (antar jeg). Også "slutter" hun med jevne mellomrom og da skal hun kjempe for å få tilbake sønnen.

Synes dette er trist, det er tydelig at begge sliter og burde vernes mot seg selv. Håper de får hjelp både med problemene sine og med å holde seg unna FB inntil det går bedre..



Anonymous poster hash: 130b0...9ff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mest rystende jeg har lest. Men: Pass litt på hva dere deler her. Man kan drive folk til selvmord med mindre, særlig om de er sårbare i utgangspunktet. Dette er et innlegg på en fb-vegg som ikke brukeren selv har postet. Kanskje hun har fjernet det så snart hun så det. Kjipt å finne det igjen her i så fall.

Anonymous poster hash: d45d2...b9c

Godt poeng,.

Hva legevakte faktisk sa, trenger absolutt ikke være den samme som denne damens sin overbevisning/tolkning hva de sa...Denne dama er desverre åpenbart ikke frisk :sad:

Virker dessverre ikke slik. Får inntrykk av at når noen prøver å hjelpe så er de dumme og setter ut rykter. Men håper vartfall ting går hennes vei fordetom (typ, at hun finner lykken å får ordentlig hjelp,)

Anonymous poster hash: f0ea3...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dele en statur til fra samme damen!

"Etter anbefaling av sykepleier på legevakten, er mange nå slettet fra min venneliste. Siden innlegget på min side i dag skapte et enormt angst anfall. Som igjen kan føre til at jeg mister barnet mitt. Ringte jeg legevakta og spurte om råd. Anbefalingen var å fjerne alle som mente det var noe hold i det innlegget sa. Og kutte kontakten med de menneskene. Så da ble det noe familie og noe venner mindre i livet mitt. Men sånn er livet. Glad jeg har noe familie og venner igjen som forstår at det som ble skrevet er bullshit."

Anonymous poster hash: f0ea3...3ef

Jeg håper forresten du som får opp dette på veggen din, sender en anonym bekymringsmelding til barnevernet. Hun må jo få hjelp!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper forresten du som får opp dette på veggen din, sender en anonym bekymringsmelding til barnevernet. Hun må jo få hjelp!

Hun har allerede fått bekymringsmeldinger (som hun skriver åpent om på face, "Nå var barnevernet innom å så hvor bra vi har det"), men de gjør tydeligvis ingenting. Men vil anta at broren som skrev første innleget har gjort det. Og andre.

Anonymous poster hash: f0ea3...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har allerede fått bekymringsmeldinger (som hun skriver åpent om på face, "Nå var barnevernet innom å så hvor bra vi har det"), men de gjør tydeligvis ingenting. Men vil anta at broren som skrev første innleget har gjort det. Og andre. Anonymous poster hash: f0ea3...3ef

Broren virker ikke helt vel bevart, som poster sånt åpent på en vegg. Det er ikke måten å hjelpe verken mor eller barn på.

Anonymous poster hash: d45d2...b9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har allerede fått bekymringsmeldinger (som hun skriver åpent om på face, "Nå var barnevernet innom å så hvor bra vi har det"), men de gjør tydeligvis ingenting. Men vil anta at broren som skrev første innleget har gjort det. Og andre.

Anonymous poster hash: f0ea3...3ef

Og det er bra, ikke at hun skriver om det, men at folk reagerer. Men en bekymringsmelding veier tyngre jo flere som er bekymret, så det er ingenting i veien med å ta en telefon og melde til de. Jeg vil tro at det sikkert føles litt rart å skulle melde folk til barnevernet pga facebookstatuser, selv om det sikkert er noe som blir mer og mer aktuelt nå.

Ikke husker jeg om du har skrevet hvor nær bekjent du er med denne damen, men dersom du er bekymret for barna hennes så tenk hvertfall over det med å melde selv også :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklare meg hva som er morsomt med dette? Jeg tar ikke spøken!

Anonymous poster hash: 916c5...5bc

Er et ordspill! Har kontroll/oversikt på alle cruisene som kjører forbi, derav "Cruise controll".

Anonymous poster hash: a25e1...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsidebilde på FB satt sammen av flere bilder av seg selv tatt etter selvskading. Veldig mye på profilen er åpent, og det er sånn typ skifte profilbilde minst en gang om dagen...

En annen har nå lagt ut alt om alkoholmisbruk, depersjoner, angst, familieproblemer etc. Profilen er ikke åpen, men akkurat det innlegget er delt for alle.

Bare jeg som synes slike ting ikke hører hjemme offentlig på FB?



Anonymous poster hash: d30a9...bfd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsidebilde på FB satt sammen av flere bilder av seg selv tatt etter selvskading. Veldig mye på profilen er åpent, og det er sånn typ skifte profilbilde minst en gang om dagen...

En annen har nå lagt ut alt om alkoholmisbruk, depersjoner, angst, familieproblemer etc. Profilen er ikke åpen, men akkurat det innlegget er delt for alle.

Bare jeg som synes slike ting ikke hører hjemme offentlig på FB?

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

Jeg synes heller ikke det. men sist jeg sa det ble jeg hugget huet av fordi jeg skulle tie tabu-temaet psykisk sykdom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Riskjeks

Jeg synes heller ikke det. men sist jeg sa det ble jeg hugget huet av fordi jeg skulle tie tabu-temaet psykisk sykdom.

Jeg er enig med deg. Jeg synes ikke Facebook er helt arenaen for å være åpen (på den måten som blir delt i denne tråden) om sykdom. Det gjelder somatisk sykdom også - detaljerte, sutrete beskrivelser av hverdagen med diabetes eller astma er oversharing det også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par på face som driver å krangler på veggen til hverandre støtt og stadig. Hva han/hun har gjort tidligere og hvem av de som har hatt seg med hvem tidligere, er totalt uinteressant for meg iallefall..

En annen la ut "fy faen! Trodde jeg dreit blod, men var bare gulrøtter fra i går"

Så var det en som la ut bilde tydelig rusa, med sprøyta i armen.......

Anonymous poster hash: 2cf31...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan blir man kvitt fotsopp?"

Tror det værste er at vi har gym sammen vær uke

Er sånn idiotisk brystkreft-greie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...