Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hehe, til dere som følger med på det jeg har postet tidligere. I dag var jo egentlig dagen hun skulle få vite svaret om kjæresten ville fortsette forholdet eller ikke. Men ser ut som at det ble utsatt.....

"11 mnd siden jeg ble kjæreste med XXXX i dag♥ Angrer ikke et sekund på at jeg ble kjent med han og ble hans♥ Selv om vi har det tøft nå, så kjenner jeg stolthet og glede for å ha en sånn fantastisk kjæreste som han♥ I morra får vi se om det varer, eller om han drar... Men jeg er lykkelig for at han ikke dro på denne datoen♥"

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, til dere som følger med på det jeg har postet tidligere. I dag var jo egentlig dagen hun skulle få vite svaret om kjæresten ville fortsette forholdet eller ikke. Men ser ut som at det ble utsatt.....

"11 mnd siden jeg ble kjæreste med XXXX i dag♥ Angrer ikke et sekund på at jeg ble kjent med han og ble hans♥ Selv om vi har det tøft nå, så kjenner jeg stolthet og glede for å ha en sånn fantastisk kjæreste som han♥ I morra får vi se om det varer, eller om han drar... Men jeg er lykkelig for at han ikke dro på denne datoen♥"

:fnise: Det er godt alle får vite hvordan det går med de. :)

Jeg vedder 100kr på at han drar!

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Hehe, til dere som følger med på det jeg har postet tidligere. I dag var jo egentlig dagen hun skulle få vite svaret om kjæresten ville fortsette forholdet eller ikke. Men ser ut som at det ble utsatt.....

"11 mnd siden jeg ble kjæreste med XXXX i dag♥ Angrer ikke et sekund på at jeg ble kjent med han og ble hans♥ Selv om vi har det tøft nå, så kjenner jeg stolthet og glede for å ha en sånn fantastisk kjæreste som han♥ I morra får vi se om det varer, eller om han drar... Men jeg er lykkelig for at han ikke dro på denne datoen♥"

Hun burde avslutte med "to be contiuned". :popcorn:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje ille ut ved første "øyekast", men sannheten er at de som mister barn ved fødselen har et behov for å vise frem barnet. Det er jo fremdeles deres etterlengtede og elskede barn, som de ikke får lov til å se vokse opp... Det er en grusom situasjon å miste et barn før/under/rett etter fødsel - eller å miste et barn i det hele tatt. Jeg ville nok synes det var litt ubehagelig på én måte, men har samtidig ikke problemer med å forstå foreldrenes behov for å vise omverdenen at barnet deres faktisk har eksistert...

Dette er jeg enig i - man kan på en måte ikke sammenligne et dødfødt barn med et dødt voksent menneske. Hadde de født et friskt barn hadde de selvsagt også brukt et bilde av dette barnet, men sånn ble det dessverre ikke. Likevel er det deres barn det er bilde av, og de er foreldre og stolte av barnet sitt, tross alt. Men det er fryktelig trist :trist:

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje ille ut ved første "øyekast", men sannheten er at de som mister barn ved fødselen har et behov for å vise frem barnet. Det er jo fremdeles deres etterlengtede og elskede barn, som de ikke får lov til å se vokse opp... Det er en grusom situasjon å miste et barn før/under/rett etter fødsel - eller å miste et barn i det hele tatt. Jeg ville nok synes det var litt ubehagelig på én måte, men har samtidig ikke problemer med å forstå foreldrenes behov for å vise omverdenen at barnet deres faktisk har eksistert...

Jeg har forståelse for det, men fb er såpass offentlig at man må ha forståelse for at bilder av døde barn kan være (for)sterk kost for mange. Jeg kjenner noen som var i samme situasjon, og uten å gå i detalj klarte de å legge ut et bilde på fb som ikke viste så mye men som likevel annerkjente at barnet hadde vært der.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg har forståelse for det, men fb er såpass offentlig at man må ha forståelse for at bilder av døde barn kan være (for)sterk kost for mange. Jeg kjenner noen som var i samme situasjon, og uten å gå i detalj klarte de å legge ut et bilde på fb som ikke viste så mye men som likevel annerkjente at barnet hadde vært der.

Nå sto det jo forsåvidt ingenting om hvor mye man kunne se eller ikke av dette barnet, men jeg antok at det var som et bilde av andre nyfødte. Inntullet i et helseteppe, så man kun såvidt ser hodet/ansiktet.

Ja, det er sterk kost å se bilde av et dødt barn, men ærlig talt tror jeg man ser langt verre bilder i nyhetsbildet hver eneste dag...? Det er vel det at man føler det blir så nært - nettopp fordi det er en (Facebook-)venn - at man føler at det blir ubehagelig og vanskelig?

Endret av Adriane
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei bekjent som oppdaterer fb minst 5-6 ganger daglig. Med alt fra sinneutbrudd a la: HVA FAEN ER PROBLEMET!!!!! DRA TIL HELVETE!!!! via JÆVLA UNGE, NÅ ER JEG DRIT LEI!!! til å skryte om hvordan hun har vunnet over babyen sin på 11 mnd som hun kjører skrikekurer på på natta for å avvenne fra samsoving etter sykdomsperioder; "jippi, jeg vant!" ... hurra for deg voksne kvinne som vinner over en hylskrikende, liten baby som savner mammaen sin... :tristbla:

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, til dere som følger med på det jeg har postet tidligere. I dag var jo egentlig dagen hun skulle få vite svaret om kjæresten ville fortsette forholdet eller ikke. Men ser ut som at det ble utsatt.....

"11 mnd siden jeg ble kjæreste med XXXX i dag♥ Angrer ikke et sekund på at jeg ble kjent med han og ble hans♥ Selv om vi har det tøft nå, så kjenner jeg stolthet og glede for å ha en sånn fantastisk kjæreste som han♥ I morra får vi se om det varer, eller om han drar... Men jeg er lykkelig for at han ikke dro på denne datoen♥"

Dine poster er de mest spennende! :popcorn:

Tenk om hun får vite at "hele KG" får med seg kjærlighetsproblemene hennes!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en på min facebook som skreiv

"Fortsatt syk, magasjau er ikke noe gøy"

:skratte:

Ja det er en del slike for tiden. F.eks.: "Diare som bare det :("

Akkurat det var informasjon jeg ikke trengte å få slengt i trynet!

Endret av Rosa Pute
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, til dere som følger med på det jeg har postet tidligere. I dag var jo egentlig dagen hun skulle få vite svaret om kjæresten ville fortsette forholdet eller ikke. Men ser ut som at det ble utsatt.....

"11 mnd siden jeg ble kjæreste med XXXX i dag♥ Angrer ikke et sekund på at jeg ble kjent med han og ble hans♥ Selv om vi har det tøft nå, så kjenner jeg stolthet og glede for å ha en sånn fantastisk kjæreste som han♥ I morra får vi se om det varer, eller om han drar... Men jeg er lykkelig for at han ikke dro på denne datoen♥"

Men vi skulle jo få vite det i dag! :kjefte::fnise:

Denne tråden minner meg om STFU, Parents

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som bruker facebook som e slags dagbok.

Hver dag har hun hvertfall 4 statuser som alle er svært lange og detaljerte.

Det går mye i hva hun skal ha til middag, eventuelt skulle ønske hun hadde til middag. Det fortsetter gjerne i snakk om kattene hennes, og at hun ligger i senga. Dyne og puse kos <3 <3 og om hvor sliten hun er, samt at hun er forkjøla sånn ca hele tiden.

Alt dette i en og samme status. Hver dag. Flere ganger om dagen.

Det er kanskje ikke så hemmelige eller private ting å dele, men jeg vil likevel kalle det å dele for mye når du dokumenterer absolutt alt du gjør, og absolutt alle detaljer rundt hver enkelt hendelse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det må være:

"Blir ikke noe jobb på meg i dag fordi jeg har sittet på do i hele natt og tømt ryggen. Skal si det var sprutbæsj av nye dimensjoner. Hvem skulle tro det var mulig å romme så mye brunt?"

Endret av Bringebærjenta
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

jeg husker jeg kranglet med ei venninne på facebook for mange år siden. i all offentlighet :ler: var sikkert litt av et syn. husker ikke hva vi kranglet om, men tror jeg hintet til noe hun hadde gjort. 62 kommentarer ca hahaha.. og så fortsatte vi på post. ente med at vi slettet hverandre, men ble venner igjen et par dager etterpå. etter det tok vi til fornuften å sendte poster isteden. aner ikke hvor mange ganger vi har slettet hverandre nå, men begynner å bli ganske mange. problemet ligger i at vi har forskjellige syn på folkeskikk og hva som definerer en venn. bortsett fra det er vi helt like omtrent. alle vennene våre vet vi krangler mye.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en til! Den tar jo kaka!

En bekjent av meg skrev: "Nå skjønner jeg hvorfor kjønnsvorter blir beskrevet som cottage cheese. Noen som vet hvordan man blir kvitt de? Skal til legen i morra :("

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det nå jeg skal skrive: hva var så galt med dette? Psykisk syk....ehh.. Jeg mener kjønnsykdommer er så tabu, så det er godt noen er tøffe og forteller. Godt at vennen din søker hjelp. Vi trenger mer åpenhet rundt kjønnsykdommer, så vi får fjernet stigmaet.

:gjeiper:

Hehe, det var ikke akkurat de svarene min bekjente fikk på statusen, men kanskje det er det jeg burde kommentere ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg synes det alltid er like irriterende med de som på død og liv må tagge seg selv hver gang de er hos legen, på sykehus, etc.

Ei av disse som gjør det la også ut bilder av seg selv fra alle vinkler i undertøyet når hun hadde vannkopper.

Haha, har en del sånne jeg også.

Venn 1 "da var det sykehuset IGJEN da.. @akerhus universitetssykehus"

venn 2 "Sykehuset da.."

Venn 3 "Da var man på sykehuset da.."

Selvfølgelig får de "skjedd?" osv som kommentarer, men er alltid noe sånt "Vil ikke snakke om det" eller "Det er privat" :fnise: What's the point?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei bekjent som oppdaterer fb minst 5-6 ganger daglig. Med alt fra sinneutbrudd a la: HVA FAEN ER PROBLEMET!!!!! DRA TIL HELVETE!!!! via JÆVLA UNGE, NÅ ER JEG DRIT LEI!!! til å skryte om hvordan hun har vunnet over babyen sin på 11 mnd som hun kjører skrikekurer på på natta for å avvenne fra samsoving etter sykdomsperioder; "jippi, jeg vant!" ... hurra for deg voksne kvinne som vinner over en hylskrikende, liten baby som savner mammaen sin... :tristbla:

:sukk:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...