Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

"Baksmell på 20 000. Nei nei, så får vel ikke barna den turen til Legoland i år heller, da :( "

Jeg gir da vel beng i hva du får igjen på skatten eller må betale tilbake? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kanskje en av dem som ikke synes det er oversharing å legge ut hva du fikk igjen på skatten/baksmell.

Det verste jeg har sett er par som krangler på Facebook, eller en han som i perioder er deprimert og skjeller ut alt og alle og truer med selvmorg. Ikke gøy og altfor mye å dele med de 800 "nærmeste" vennene...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har har statuser om skatten begynt å renne inn. En person har klart å skrive 3 statuser allerede; "Huff, ble baksmell IGJEN, blir en flott sommer for unga...", "Skatteetaten er IKKE min venn nei.." og "Da røyk ferien, sorry *tagget person*". Samme person (og flere) har fått baksmell flere år på rad nå.

Altså, folk bør vel fatte at de må gjøre noe når de ender opp med baksmell år etter år?!

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det vitner om dårlig styring hvis man får baksmell år etter år, ja.

Men, uten at det kan kalles oversharing, så kan man vel skrive noe sånt som " var veldig godt fornøyd med skatteoppgjøret iår". Altså utelate konkrete tall.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På søndag (lagt ut av kvinne i 40-årene):

"Note to self: Ikkje komme uanmeldt heim etter kurshelg hvis jeg ikke vil se *tagget navn på hennes 17 år gamle sønn* øve på å lage barnebarn i lag med dama si. Kjære *navn på sønn*, jeg e for ung til å bli bestemor!"

Kult for sønnen at dette kommer opp på hans vegg siden han er tagget...

:skratte:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Note to self: Ikkje komme uanmeldt heim etter kurshelg hvis jeg ikke vil se *tagget navn på hennes 17 år gamle sønn* øve på å lage barnebarn i lag med dama si. Kjære *navn på sønn*, jeg e for ung til å bli bestemor!"

:legrine: Det er vel en slags hevn da? :ler:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest her kjenner jeg at jeg virkelig ikke savner FB... hehe. Jeg antar min FB ville vært bombandert av skattestatuser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

I dag:

'Promper og promper, det tar visst aldri slutt. Takke meg til norsk mat.'

Statusoppdatering fra en kollega på ferie. Tenåringsbarna hennes er nok stolte.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Hadde ledd meg ihjel om dette hadde dukket opp på home'en min! :ler:

Tror nok dette var en form for ondskapsfull hevn ja. Blir lenge til sønnen har sex der i heimen igjen :ler:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ei på facebook som diskuterte abort eller ikke med kjæresten for åpen scene..

HVORFOR ønsker folk å dele sånt??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg har på facebook har et barn. La oss kalle mora for M og barnet for B. Hun og barnefaren er ikke sammen lenger. Barnefaren har tydeligvis fått seg ny samboer. La oss kalle henne S. Samboeren har åpen profil. Herlig for meg, for da kan jeg følge med på alt de skriver. Det er litt pinlig (og trist) for facebookvennen min og den nye samboeren konkurrerer om å kjenne dattera til facebookvennen min best. Det foregår i veldig siviliserte og innpakkede former, og de er flinke til å skrive "hehe" og smilefjes og sånt. Men samtalene foregår ofte sånn: S skriver status "B ser på *navn på film*. Mor kommenterer "Ja, det er yndlingsfilmen hennes helt siden vi så den sammen". S parerer med: "Vet det, men hun likte den før det også. Det har faktisk vært yndlingsfilmen helt siden vi så den sammen noen dager før dere så den sammen". Hver gang den ene skriver noe barnet gjør eller sier eller liker, skriver alltid den andre at barnet har gjort eller sagt eller likt det sammen med den først. Selv om det tilsynelatende foregår i siviliserte former blir det veldig påfallende, og "oversharing", når det skjer så ofte. Og den diskusjonen om dattera hører til i det private rom.

(At samboeren til barnets far i det hele navn nevner barnet på facebook synes jeg er hårreisende. Det er ikke en gang hennes barn, men hun nevner henne hele tiden.)

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR ønsker folk å dele sånt??

Nei, det kan du si. Det var meget spesielt, men det skal sies at folka bak også var av den spesielle typen. Hun var 25 og hadde allerede to barn, med to ulike og han var 17...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Is_te

En kompis skrev i Facebookstatusen sin

" Nå har jeg fått klamydia igjen.

Jeg prøvde å tagge dere som burde ta dere en sjekk, men fikk bare tagget 6 av dere.

De av dere som har pult meg de siste tre månedene - ta dere en sjekk.

Sånn. Nå slapp jeg å ringe rundt til alle sammen "

OG DET VAR IKKE FACERAPE.

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

ÅÅååååh guri.

Jeg har ei på fb.. Hun er over 50 og ugift og sliter med en mild grad av dysleksi eller dårlig norskopplæring på grunnskolenivå (en av de iallefall)

Hun oppdaterer MINST 4-5 ganger om dagen og det er BARE slike selvoppdikta "ordtak" hvor hun desperat prøver å fremstå som superpositiv og "røff" på samme tid. Et eksempel kan være " god MORGEN alle solstråler, la ingen dra deg NED i gjørma og spre din GLEDE på din ferd, jeg skal ha noe gott i GLASSET iallefall ;) ;)"

Ordet "POSETIV" spyr hun ut for hver statusoppdatering. Det som er hysterisk morsomt er at hun er viden kjent på jobb for å være dem mest ultranegative dama på jord. Hun klager og jefter over absolutt alt :fnise:

Gud, jeg er lei av disse ordtakene og sitatene! Har ei som fint kan oppdatere statusen sin med 10 slike etter hverandre. Mister litt av sjarmen da....

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

Har faktisk ei søster som legger ut så mange idoitiske statusmeldinger, gått tur med hunden, skal dusje, lage middag bla bla... Rekken er lang.

Her om dagen klarte hun å skrive; Åh... Folk skriver så mye rart på FB assa...

Har ei annen som jeg nesten bare må ha der fordi hun skriver så mye teit og i tillegg har dysleksi... Legger ut om absoulutt alt, og hvis folk kommenterer blir det preken tilbake om at vedkommende kan holde kjeft bla bla...

Og er ikke alle glad i barna sine, kjæledyret sitt, og kjærsten sin?

FB er i grunn veldig underholdende, og folk er vanvittig flinke til å bake og trene! Lurer på hvordan de finner tid til å sove :)

Endret av Is_te
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gud, jeg er lei av disse ordtakene og sitatene! Har ei som fint kan oppdatere statusen sin med 10 slike etter hverandre. Mister litt av sjarmen da....

Det mest irriterende er nesten alle folkene som åpenbart tror at slike folk finner på alt sånt selv. Er alltid noen som må kommentere hvor dypsindig det er. Du kan få sagt det du, Eva. Ja, det kan hun, mange ganger om dagen, men aldri med egne ord. :gjeiper:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...