Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Ei venninne kom på besøk i dag, hun ifra Danmark :)

Hun er her i hele sommer og ønsket å være litt sosial.

Var her fra rundt 11 til 16. Herregud så mye å prate om :)

Men merker godt at jeg blir fortere sliten nå enn tidligre. Helt kake når hun dro hjemover. Da kom sambo hjem samtidig og vi laget taco til middag :) NAM!

Taco er godt, men jeg kjente godt at halsbrannen kom snikende rett etter middagen!

Kjørte en tur til apoteket i håp om å få kjøpt noe Link, men det solgte ikke den kjeden. De hadde noe som var tilsvarende som jeg kjøpte.

Smakte ikke noe særlig godt iallefall.... :snurt:

Det skulle vistnok virke innen noen minutter, men etter 15 minutter var det ingen forskjell.

Har også fått tips om å prøve noe med lakris eller lovehearts.

Kjørte så innom butikken og kjøpte begge deler.

Loveheartsen ble spist på vei hjemover (halv pakke)og det hadde ikke gitt seg når jeg kom hjem da heller.

Spiste så halve pakken med lakris, samt siste halve lovehearts når jeg kom hjem, og først DA forsvant halsbrannen :fnise:

Godis er tydeligvis hjelpen altså!

Det kan bli vanskelig å holde vekta om jeg må ty til en pakke L.H pr dag.... ;)

Sambo har fått ordnet ferdig utvendig på parkeringsplassen, og er nå nesten ferdig med å legge opp strøm på soverommet igjen :)

Da er det håp om å få ladet mobilene på soverommet igjen!

Kjekt med handy-man ;)

Svangerskapskontroll i morgen! Gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan bruker du å f.eks gi positiv belønning med spranghestene da?

Har du noen krav på treningen foruten det daglige gjøremålene i stallen?

Jeg gjør egentlig bare det jeg blir bedt om treningsmessig med det utstyret jeg får beskjed om at de skal bruke, så slingringsmonnet er ikke så stort. De mest rutinerte hestene longerte stort sett seg selv, jeg er hellig overbevist om at spesielt den ene holsteineren kunne du hengt longetauet over en stokk midt på banen og bare gått ut og snudd ham i blant :fnise: Nå har hun solgt den eldste hesten, og mistet den andre holsteineren til silosyke i forrige uke (veldig brått og forferdelig trist), så nå er det bare varmblodser (to femåringer og en syvåring) igjen.

Syvåringen har jeg hatt en del med å gjøre, han er diger og bedagelig anlagt så det føles nok mest som en ferie for ham å være med meg :fnise: Han kan være vond å be om å jobbe når jeg rir ham, men det er fordi han har gått en del med vondt i ryggen uten at vi visste det og at jeg som da er endel tyngre enn eieren og med dårligere balanse ble vanskelig å bære, rett og slett.

Spesielt den ene femåringen har jeg godt bånd til, jeg jobbet endel med henne da hun kom som treåring. Svær, kantete jente, tynn som en strek og like lang :fnise: Og hun trengte laaaang tid på å bli fortrolig med omgivelsene sine og det som krevdes av henne. Så vi gikk mye tur, jeg lot henne stå og bestemme seg for om ting var farlig før jeg oppmuntret henne til å bevege seg igjen. Hun var også fæl til å løpe, så det ble mye longering i skritt gitt :) Hun måtte lære at hun ikke skulle løpe av gårde når hun ville. Det tok noen uker med skritting, men hun skjønte det :)

Det blir nok mest skryt og mindre godis på dem når jeg jobber med dem, jeg foretrekker å heller gi dem snacks i krybba når de har vært ute. Helst vil jeg longere uten pisk, men de er såpass vant til den at de ikke alltid gidder å yte uten at jeg har den med. Så den ligger som oftest på bakken :) Hadde det vært mine, spesielt unghoppa, så hadde det nok blitt annen type trening. Men enn så lenge så duller jeg det jeg får lov til :)

Kaldblodsen jeg hadde før var heller ikke min, jeg hadde ham på for et par dager i uka. Da blir det vanskelig å få til konsekvent trening... Disse jeg driver med nå har jeg bare en gang i uka med siste halve året, var to-tre ganger da unghoppa var lita. Så det blir stort sett det jeg får beskjed om som gjøres...

Endret av Rhiannon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhiannon:

Silosyka er forferdelig. Ei venninne av meg mistet ene hesten sin til det i vinter også, og hun jobber fortsatt med at nr 2 skal bli frisk og rask igjen. Han har heldigvis sluttet å kode over bak nå, så det er håp om at han berger :)

Det var jo forsåvidt plastpakket ensilasje som tok knekken på mi også. For mye og feil toksiner som hadde bygget seg opp i foret. Det heter vel Polynevropati.

Jaja, nok om sykdom :)

Tidligre hesten min (mor til hun jeg hadde nå) var også en slik en som trente seg selv. Var praktisk når jeg var 15 når jeg fikk henne :fnise: Men etter hvert så innså jeg jo at hun var mer eller mindre lobotomert og ikke et fritttenkende individ :) Det var vanskelig å få snudd rundt. Fikk aldri helt snudd det før jeg mistet henne. Da var hun 18 år og begynte å oppføre seg som en 3åring igjen :) Dessverre var skjelettet sprøere med årene, og hun ble sparket av en annen hest med baksko. Det var ingenting å gjøre for henne utenom å bestille nødslakt øyeblikkelig. Litt hell i uhell var at nødslakten var like i området, så hun slapp heldigvis å vente på både veterinær og nødslakt. Alt var over innen 20 minutter etter sparket fant sted....

Positiv forsterkning trenger jo ikke å være godis når man er ute :)

Har man en hest som bare ELSKER å bli klødd på f.eks jurene, så er det en fantastisk belønning for dem ;)

Høres ut som om du har litt det dilemmaet jeg også vil ha dersom jeg blir forvert. Man må følge den treningsmormen som eierne setter, og da får man ikke gjort slikt man selv gjerne skulle ønsket :)

Virker jo som om du får gjort litt på din måte, og hestene setter sikkert stor pris på å ha en roligre dag uten det samme presset ;)

Hun som var forvert på mi skjemte henne bort til de grader!

Dersom jeg skulle være borte i mere enn 3 dager og hun passet hestene, så tok det meg like lang tid for å få de til å slutte med uvanene sine igjen etterpå ;)

De fikk lov til å gå ut av boksen, ikke stå i ro ved påstigning, spise gress i grøfta, dytte henne i magen, ja slike småting :)

Men dæven ta de elsket henne, og var så fantastisk fornøyde etter at hun hadde de en del dager på rad :)

Tror alle hester trenger å få lov til å "koble ut" litt i ny og ne, og for mine så var det med Julie :)

Du er kanskje disse hestenes "julie"`? ;) Og det er et kompliment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som var forvert på mi skjemte henne bort til de grader!

Dersom jeg skulle være borte i mere enn 3 dager og hun passet hestene, så tok det meg like lang tid for å få de til å slutte med uvanene sine igjen etterpå ;)

De fikk lov til å gå ut av boksen, ikke stå i ro ved påstigning, spise gress i grøfta, dytte henne i magen, ja slike småting :)

Men dæven ta de elsket henne, og var så fantastisk fornøyde etter at hun hadde de en del dager på rad :)

Tror alle hester trenger å få lov til å "koble ut" litt i ny og ne, og for mine så var det med Julie :)

Du er kanskje disse hestenes "julie"`? ;) Og det er et kompliment :)

Hehe, det kan være. Jeg er den som de faktisk får lov til å prøve å klø seg på, som de kan nappe litt i jakken eller håret, som de får lov til å bare subbe litt ved siden av :) Men jammen skal de oppføre seg for det, så når femårige tanksen drar meg i en retning mens jeg prøver å dra ham i motsatt retning blir det noen gloser ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 + 0 :rodmer:

Og jeg har en fantastisk dag!!!!!

Sovet kjempegodt i natt og våknet lyyyys våken kl 05.30!

Stakkar sambo skulle opp rundt 6, så han måtte fint finne seg i å bli antastet og koset med på morran ;) Må jo være bedre å våkne til ei kosete samboer enn vekkeklokka? Det var iallefall min klonklusjon!

Han prøvde vel så smått å diskre få sove de siste minuttene, så jeg ga etter hvert opp og prøvde å sove litt selv også.

Sovna tvert etter at han dro til jobb og fikk 1 time til på øyet :)

Time hos jordmora i dag tidlig gitt!

Ble litt satt ut av møtet, men også veldig glad!

Hun var en skikkelig menneskekjenner og "tok" meg på et par punkt som var følsomme :fnise:

Vi gikk som vanlig igjennom hele helseskjemaet og kom til røyk og alkohol. Forklarte da at ingen av oss røyker, og jeg er avholds.

Hun spurte så litt nygjerrig hvorfor jeg var avholds og jeg forklarte at det er fordi jeg ikke liker å miste kontroll over kroppen og meg selv. Da satte hun blikket i meg og spurte hvordan det ville være med en fødsel da?

Hohoy, du kan tro at tårene spruta!?!?!? Fysj :sjenert:

Hun fant da vel fort ut at jeg er litt redd for selve fødselen....

Fikk snakket litt rundt det og hun var veldig direkte og spurte om fødselsangsten var av en slik grad at hun måtte vurdere å søke keisersnitt for meg?

Var en skikkelig lettelse at hun ikke var en av de som kjører over deg med å si at "det får du sikkert ikke likevel" og slikt. Hun var klar på at dersom det var veldig vanskelig og skummelt, så var det helt greit og enkelt å søke om.

DET lettet en del på trykket :)

Det er ikke slik at jeg ligger våken og ikke får sove, går hele dager rundt og gruer meg. Jeg er bare redd for å miste kontroll og ikke vite hva jeg går til.

På en merkelig måte så kan man jo aldri planlegge en fødsel likevel, men jeg føler jeg trenger mere kontroll rundt alt det andre iallefall.

Ble enige om at jeg og sambo blir med på et fødselsforbredende kurs nå i slutten av denne mnd, og så har jeg time til henne uken etter. Da får hun hørt litt mere om tankene mine rundt fødselen, og jeg får mere informasjon som jeg trenger.

Når vi da har den timen så kan vi sende en henvendelse til sykehuset om å komme på visitt og få pratet med jordmødrene på sykehuset.

De har egne jordmødre for oss som er litt redde for fødselen, og kan hjelpe med å sette opp en "ønskeliste" for fødselen (smertestillende og slikt).

Høres ut som en god plan, og det var det jeg håpte at hun kom til å annbefale også :)

Når hun skulle lytte med doppler på småen for å ta en kontroll så var han i full bevegelse der inne. Flytta seg masse omkring. Så hun måtte holde han litt på plass med ei hånd, og da ble han skikkelig irritert! Sparka kjempehardt på hånda hennes i full protest mot å ikke få sprelle slik han selv ønsket. Hun lo litt og mente at han var nok en bestemt kar ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers så hadde jeg et litt høyere blodtrykk enn ved siste kontroll, men ikke noe høyt som vi trengte å bekymre oss for. Det hadde nok sammenheng med at vi hadde pratet om fødsel og jeg hadde blitt litt opprørt/lei meg. Så det tenker jeg ikke stort på :)

Alt ok av prøvene og alt så bra ut. Godt å få bekreftet!

Hun mente også at en fødsel ikke ville bli påvirket av om jeg har en høy BMI eller ikke, fordi kroppen min er vant til min vekt, og dermed så utgjør det ingen forskjell mot ei med mindre BMI.

Er jo logisk at en kropp som er tyngre har sterkere muskler for å bære mere vekt, og dermed også klarer å bære vekta gjennom en fødsel :)

Også godt å høre !

Og dersom jeg var uheldig å revnet mye under en fødsel, så opererte de det i ettertid, slik at man ble seg selv igjen +/- :)

Jeg fortalte jo at jeg ønsket gjerne og trodde jeg skulle klare å jobbe 100% fram til permisjonen i uke 37. Hun hadde også intrykk av at jeg som regel brukte hodet for å bestemme over kroppen.

Det har vært litt gjentagende hele livet mitt, hvor jeg tidligre møtte veggen fordi jeg presset meg selv litt for langt med jobb og slikt....

Hun ønsket veldig gjerne at jeg vurderte en gradert sykemelding etter hvert, og hører litt mere på kroppen enn hodet og viljen :sjenert:

Faen at hun gjennomskuet meg så inni granskauen da! !! :gjeiper:

Tihi, neida!

Jeg pleier å få til alt jeg vil gjøre, og da kan ting gå litt for langt før kroppen VIRKELIG sier ifra om at jeg må stoppe.

Får vel høre litt mere på den da....

Likevel om jeg da føler meg mere hjelpesløs og ikke liker det :fnise:

Etter jordmora var det å dra til Spàet hvor jeg fikk farget og formet bryn, samt øyenvippene.

Jeg er jo rødhåret som resulterer i platinablonde vipper og bryn :fnise:

Godt å få de farget litt mørkere slik at jeg kan gå sminkeløs og ikke føle meg som en kreftpasient :)

Mens jeg lå der og ventet på å bli ferdig så sparket minstemann skikkelig mye på et bestemt punkt på høyre side av magen. Så jeg la hånda der og dytta tilbake. DA ble han sinna! :fnise: haha!

Da sparka han så hardt at det sikkert vistes utenpå magen!

Kunne jo ikke se fordi jeg hadde farge på vippene, men jeg kan ikke huske å ha kjent SÅ sterke spark før.

Nesten så han bare var irritert på dagens hendelser og demonstrerte litt!

Ble liggende å småle for meg selv ;)

Så hele veien hjem har jeg måtte smilt og ledd når han har sparket :)

Så hittil har dagen vært FANTASTISK og jeg føler meg lykkelig og takknemmelig for at livet har blitt slik det er!

Til den grad lykkelig og i ekstase at jeg blir litt flau....

Flau fordi jeg høres ut som en av de "perfekte-bloggerne" som gjerne kun liker å gni inn alt det fantastiske i deres liv, og aaaaaaldri har noen problemer i heletatt!

De som på død og liv ønsker å bli framstilt som perfekte! :snurt:

Jeg liker ikke slike, så dermed blir jeg litt flau når jeg faktisk tenker slike tanker selv. Men for meg er de korrekte da ;) Iallefall i dag! Hvem vet i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til

i dag :)

En liten påminnelse om min lille sorte frøken som jeg savner så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en veldig god time hos jordmor, ja! Var det hos hun du snakket om en dag tidligere, V? Hun hadde jeg også, likte henne veldig godt.. ganske direkte, men på en behagelig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var V ja :)

Hun så liksom bare rett igjennom meg på en måte....

Veldig behagelig og trivelig :)

Tror jeg holder meg til henne i kontrollene framover, og lege ved andre problemer samt event. sykemelding.

Kan jordmor ordne sykemelding eller må det gå via fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor kan iallefall skrive tilpassingsskjema til jobb, for hun trua meg med å gjøre det om jeg ikke fikk sjefen til å legge opp for meg ;) Hun er visst typen som passer på oss! Men om hun kan skrive sykmelding, det vet jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte forresten det samme som deg, at hun så gjennom meg.. når jeg snakket fritt om alt jeg tenkte på, stoppet hun opp ved en del ting, og spurte "hva mente du egentlig med det?". Hun traff hver gang hun stoppet opp og spurte, for da var det noe som sitter dypt hos meg, og som jeg hadde behov for å snakke mer om!

Kjekt ha de samme erfaringene som deg, endelig ;)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte forresten det samme som deg, at hun så gjennom meg.. når jeg snakket fritt om alt jeg tenkte på, stoppet hun opp ved en del ting, og spurte "hva mente du egentlig med det?". Hun traff hver gang hun stoppet opp og spurte, for da var det noe som sitter dypt hos meg, og som jeg hadde behov for å snakke mer om!

Kjekt ha de samme erfaringene som deg, endelig ;)

Hørtes veldig kjent ut ja ;) Artig at vi går til samme jordmor i grunn! Og ikke minst at vi begge kommer godt overens med henne :)

Jeg fikk aldri intrykk av at hun hadde noen standard-spørsmål under veis heller, at det var såpass personlig og at alle er veldig forskjellige :)

Standard sp.mål om barnet og vekst, sykdomshistorikk og slik, men ikke personlige :)

Middag med sambo, pappa og min bror i dag, og kom hjem til ferske vafler hos svigermor! Dæven vi blir bortskjemt! :sjenert:

Like greit det ikke er slik hver dag... Da ville vi vel sprukket begge to ;)

I gårkveld snakket jeg litt med svigerinna mi og svigermor, og da kom vi inn på temaet graviditet. Svigerinna mi har nå en sønn på 3 år og hun la på seg 20 kg under svangerskapet sitt. Hun syntes det var bare SÅÅÅ mye og virket forferdet når hun fortalte om det... Da er det kjempemorro å stå på sidelinja å vite at jeg fortsatt har igjen 15 uker og har gått opp 9 kg liksom... Fysj!

Heldigvis avfeide jordmora dette i dag og sa at alt opp til 30 kg var å regne som normalt. Jo mere man går opp, jo mere må man også miste senere. Så det var ikke gunstig å gå opp veldig mye, men veldig normalt :)

Sålenge jeg slipper veldig mange flere kg så er jeg fornøyd. Om det går til helvette og jeg passerer 20 kg, så får det bare skje på en måte....

Jeg får det av igjen innen noen år. Tar vel lengre tid enn ønskelig, men før eller siden forsvinner de :)

Nå er det bare å finne senga snart! Oppe kl 05.15 i morgen og hele helga! :kjefte: Liker ikke de helgene jeg går tidligvakt! Er jo som en zombie de første 4 timene da....

Får se etter hvert om jeg søker tilrettelegging på jobb som tilsvarer å ikke jobbe i helgene. Det er mest i helgene det er stress og akutt-tilfeller, og dermed også kynnerne.

Denne helga får bli en prøvelse, så får jeg ta en tur til legen over helga om jeg fortsatt får en del kynnere disse dagene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 + 1 :rodmer:

Dårlig start på dagen gitt... Hadde jo TIDENES dag i går!

Ligget våken nesten i hele natt med kynnere og småkramper. Husket godt hva jordmora sa i går, og ringte i dag tidlig og sa at jeg ikke kommer på jobb. Minstemann i magen våknet nettopp også....

Han har vært forholdsvis rolig i hele natt, men jeg har hatt mye krampe i magen og kynnere i den nedre delen. Litt som menssmerter....

Sendte gubben avgårde til jobb i sta, og får finne fram en film intill videre... Får vel ringe på jordmora når de åpner og eventuelt ta en tur til legen om hun anbefaler det :)

Vil jo ikke at det skal være noe galt der inne, så jeg turte rett å slett ikke å ta sjansen.....

Rar magefølelse i dag. Det er ikke de tarm-smertene som jeg har hatt tidligre, og jeg synes det er ekkelt å ikke vite hva som skjer...

Minstemann hadde det jo helt fint i går og spreller litt forsiktig i dag også. Det er nok iallefall et godt tegn.

Er nok mere at for guds skyld resten av kroppen min ikke sier at den er moden for en fødsel....

Tror ikke det, men tørr ikke å garrantere det eller være påståelig! :kjefte:

Kjenner jo liksom ikke kroppen i en fødsels-situasjon rart nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som lar kroppen bestemme :klemmer:

Det er helt konge å ha en bra jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro en tur innom legekontoret i dag. Fikk komme inn til en annen lege enn min, ettersom mi er på ferie. Har vært til han en gang tidligre, og har ikke veldig sansen for han. Han har så hastverk og jeg får intrykk av at han egentlig ikke bryr seg stort....

Forklarte om kynnerne og hold i magen, ala menssmerter.

Han tok da å ordnet med en blodsukkerprøve og urinprøve, så fikk vi se.

Fikk svar på de, og som forventet er jo de helt fine.

Så han fant fram noen bilder av et bekken og begynte å fortelle meg om hvordan en bekkenløsning ville være.

Måtte stoppe han og si at jeg er fullstendig klar over hva bekkenløsning er, men det er i MAGEN jeg har vondt.

"du får avvente noen dager å se, dersom ikke bedre innen mandag, så kom tilbake!".

Standard frase hos han :gjeiper:

Fikk med meg en 30% sykemelding i 3 uker da, så det var iallefall noe han kunne hjelpe meg med... :filer:

Føler meg overhode ikke beroliget av han og besøket.

Har prøvd å få kontakt med jordmor i hele dag, men kommer kun til telefonsvareren på senteret. De skal jo være åpent i dag!

Kjørte så innom en tur på vei hjem i håp om å finne noen. Nope. Åpent lokale, men ingen folk... :)

Så da er det vel bare å finne senga å se om det går over da....

Heldigvis har minstemann sparket en god del i dag, så jeg føler meg trygg på at han har det ok der inne. Er mere min egen kropp jeg er usikker på hva holder på med enn hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ord folkens :)

Jordmora mi (som by the way er fantastisk) ringte meg tilbake mens jeg lå å småsov på senga.

Fikk snakket med henne og forklart ting. Hun mente at dersom det hadde vært påbegynt fødsel eller rier så skulle hele magen vært veldig hard. Jeg har kun hatt hard og vond mage under navlen.

Hun ønsket at jeg dro ned til føden om det ble regelmessig, og ønsket at jeg revurderte å jobbe i heletatt i helga.

Men var veldig glad for å høre at jeg kjente mye til minstemann i magen :) Og mente at han ikke blir påvirket noe av dette.

Hun var ikke veldig urolig for meg, men ønsket at jeg passet på litt ekstra denne helga. Trodde det var kun ligamentsmerter i livmora siden de sitter så langt nede. Eventuelt at han har hodet nede og treffer en del vonde/ømme punkt i livmora.

Føler meg mye roligre etter å ha pratet med henne, og vurderer å like gjerne bruke en 3dagers egenmelding i helga :)

Jeg er veldig heldig med en så god jordmor altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er til å følge opp! Hørtes betryggende ut det hun sa , du får bare høre på henne og ta det litt med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snakket med den teamlederen som er på jobb nå i ferien og satt opp en arbeidsplan for de kommende ukene. Forklarte at jeg egentlig burde ha fri i helgen, men vet at jeg ikke kan bruke egenmelding såfremt jeg er sykemeldt delvis.

Han ordnet det slik at jeg har fri i morgen og går full dag på søndagen isteden :)

2 timer kortere arb.dag i ukene som kommer :)

Tror jeg er ganske fornøyd med det :)

Formen har vært grei på ettermiddagen i dag, kun hatt 2 tilfeller av knip i magen etter middagen :sjenert:

Vi var en snartur på jobben til sambo nå og hentet en perfekt str. kabeltrommel som vi skal bruke som stuebord! Vi hadde jo funnet en superfin en for noen mnd tilbake, og sambo pusset og ordnet den superfin. Viste seg å være for stor for stua vår... Så det ble et dødt prosjekt. Den vi har fått tak i nå er kun 70 cm bred og 58 cm høy, akkurat passe i sofaseksjonen vår :)

Fikk også pusset litt på den fine gyngestolen min i dag :rodmer:

Tenkte å prøve å sandblåse den litt i morgen for å få av all den gamle lakken i sprekkene i morra :)

Den skal bli SJOKKlilla når jeg er ferdig!

Gamle, fine gyngestolen :)

Den har jo stått ute på hytta ubrukt på terrassen så lenge jeg kan huske. 20 og noen år? Så den var grå og sliten uten noe beskyttende lag på treverket. Kan si det har tatt mye pussing for å komme ned til fint treverk ja :sjenert:

Gleder meg MASSE til å få malt den lilla!

Fant ut også at onkelen til sambo har en sprøytemale-kit liggende :) Så da vurderer jeg om vi skal sprøytelakkere den istedenfor å bruke pensel. Er da avhengig av vindstille vær og det er sjeldent slikt her ute :gjeiper:

Så vi får se!

Fikk også spurt/mast litt om barnerommet i dag, og sambo skal prøve å få tømt gjesterommet innen ei ukes tid, slik at jeg får slippe til med malekosten! Gleder meg masse!!!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 + 2 :rodmer:

Hver dag er en dag lengre i magen, og 1 dag større og sterkere baby.

Har tenkt masse på det i gårkveld og i dag. ENN om vi hadde vært igang med en fødsel allerede?

Han ville muligens overlevd, men det ville vært 3 mnd med kuvøse og bosted på sykehuset. Han ville vært så liten at vi ikke kunne holdt han. Kunne ikke ha ammet han engang...

Huff....

Håper og krysser fingrene for at han iallefall er der inne i 12 uker til. Kan gjerne komme 3 uker før tiden, men helst ikke før det :)

Har hatt litt kynnere i natt, men ikke like mye/sterke/vonde som natt til i går.

Tenkte å ta en god og varm dusj etterpå slik jordmora annbefalte å se om det roer seg litt ekstra ned.

Vet at han har hodet laaaangt nede nå. For første gang så har jeg kjent spark over navlen, vanligvis er de kun ute i sidene. Antar at det betyr han ligger med hodet ned og ryggen mot ryggen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...