Gjest hogwash Skrevet 19. februar 2012 #121 Skrevet 19. februar 2012 S Ikke ta det som et personangrep, men jeg ble ikke så veldig overrasket Jeg tar det mer som underholdning, ikke akkurat første gangen noen har ymtet frempå at jeg har god kontakt med min feminine side. Dog, jeg tror du ville blitt overrasket hvis du møtte meg
Yme Skrevet 19. februar 2012 #122 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Helt strålende. Min tar automatisk backup av ALT hver natt. Kan skreddersy hva jeg ønsker backup av. Utifra det jeg forstår, gjelder dette bare musikk du har kjøpt i iTunes. Er det feil? Hvis en kamerat av deg, har en sang du liker, kan du synce den ene låta fra hans maskin, og inn på din telefon? (om det ikke går med iCloud, kan du gjøre det med iTunes feks?) Man kan vel det dersom begge har iPhone? iMessage (som er standard på iPhone) sender sms/MMS over wifi. Helt gratis altså dersom man er på et trådløst nett. Samme med FaceTime (som også er standard på iPhone) Telefoni med bilde - som feks skype Sender du over wifi, er det ikke mms eller sms du sender. Det finnes mange apps som kan sende bilder og meldinger over wifi (wahats app har gjort dette veldig lenge, og funker "cross platform" mellom iOS og Android), og Android har også hatt dette innebygd så lenge jeg kan huske (man kan sende til hverandre, og mellom PCer og nettbrett), men mms og sms går bare over telenettet. Endret 19. februar 2012 av Yme
Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #123 Skrevet 19. februar 2012 (endret) På iPhone kan man sende meldinger til andre som har iMessage så lenge man har tilgang på internett. Jeg kan sitte i et bomberom (som har nett, men absolutt null dekning) og sende/motta sms/mms fra f.eks min mann. (ja jeg er i en slik hule flere ganger i uka pga pistoltrening) Endret 19. februar 2012 av Consensio
Yme Skrevet 19. februar 2012 #124 Skrevet 19. februar 2012 (endret) På iPhone kan man sende meldinger til andre som har iMessage så lenge man har tilgang på internett. Jeg kan sitte i et bomberom (som har nett, men absolutt null dekning) og sende/motta sms/mms fra f.eks min mann. (ja jeg er i en slik hule flere ganger i uka pga pistoltrening) sms og mms går kun på telenettet... Når du sender over wifi, er det ikke en sms eller mms mer. Alle nye telefoner idag, kan sende meldinger og bilder over wifi, men på iPhone er det en relativt ny greie at funksjonen er innbakt i OSet. Hvis jeg sitter her og sender en mms til deg, over telenettet, og du er i hula di, vil ikke den komme fram til deg, selv om du er koblet til wifi. Den må sendes fra et program som bruker wifi. Endret 19. februar 2012 av Yme
Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #125 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Okey, kan ikke dette så godt jeg. Trodde det het sms/mms om jeg mottar bilder og meldinger på min iPhone selv om jeg ikke har dekning. Så iMessage er et program som bruker wifi da Endret 19. februar 2012 av Consensio
Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #126 Skrevet 19. februar 2012 Men dersom andre telefoner har hatt dette så lenge, hvorfor kan da ingen i skytehula sende eller motta "sms" (vet ikke hva jeg skal kalle det lengre) når de ikke har iPhone? Det er bare oss med iPhone som kan gjøre det (og flere av disse gutta der nede jobber med IT, tekniske ting, ja til og med telefoner) og de sier de ikke kan det
Yme Skrevet 19. februar 2012 #127 Skrevet 19. februar 2012 Okey, kan ikke dette så godt jeg. Trodde det het sms/mms om jeg mottar bilder og meldinger på min iPhone selv om jeg ikke har dekning. Så iMessage er et program som bruker wifi da Jeg veit ikke hvordan iMessage fungerer, men jeg regner med at det er noe av det samme som "whats app" eller "google talk". "Whats app" sender meldinger over wifi, til nettbrett og telefoner. Det gjør "google talk" også, men der har man mulighet til å sende til PCer(mac også, selvfølgelig).
Yme Skrevet 19. februar 2012 #128 Skrevet 19. februar 2012 Men dersom andre telefoner har hatt dette så lenge, hvorfor kan da ingen i skytehula sende eller motta "sms" (vet ikke hva jeg skal kalle det lengre) når de ikke har iPhone? Det er bare oss med iPhone som kan gjøre det (og flere av disse gutta der nede jobber med IT, tekniske ting, ja til og med telefoner) og de sier de ikke kan det Er du kobla til wifi der nede?
Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #129 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Er du kobla til wifi der nede? Hva det er vet jeg ikke, men jeg på nett iallefall Men jeg kan ikke ringe derifra. Da må jeg gå ut. For det er ingen dekning inni bomberommet Endret 19. februar 2012 av Consensio
Yme Skrevet 19. februar 2012 #130 Skrevet 19. februar 2012 Hva det er vet jeg ikke, men jeg på nett iallefall Hvis det er sånn at du er tilkobla en eller annen form for internet der nede, er det ingen grunn til at de andre ikke skal kunne det. Er det sånn at du kan ringe og motta samtaler også, mens de andre ikke kan det?
Yme Skrevet 19. februar 2012 #131 Skrevet 19. februar 2012 Okei, om det ikke er dekning der, må det være fordi du er tilkobla internett på en eller annen måte. Hvis de som ikke har iPhone, ikke kan sende og motta meldinger og bilder da, er det fordi de ikke er kobla til nettet, eller fordi de ikke bruker google talk, eller alternative apps.
Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #132 Skrevet 19. februar 2012 Okei, om det ikke er dekning der, må det være fordi du er tilkobla internett på en eller annen måte. Hvis de som ikke har iPhone, ikke kan sende og motta meldinger og bilder da, er det fordi de ikke er kobla til nettet, eller fordi de ikke bruker google talk, eller alternative apps. Ok, så de som ikke har iPhone må laste ned en app? Da skal jeg si det til dem, for ingen av dem har skjønt hvorfor de ikke kan sende/motta når jeg kan det på min iPhone. På iPhonen så bruker jeg bare Meldinger som jeg bruker ellers også, så gjør den automatisk om til iMessage dersom jeg ikke har dekning
Yme Skrevet 19. februar 2012 #133 Skrevet 19. februar 2012 Ok, så de som ikke har iPhone må laste ned en app? Da skal jeg si det til dem, for ingen av dem har skjønt hvorfor de ikke kan sende/motta når jeg kan det på min iPhone. Om de har telefoner med Android, trenger de ikke laste ned en app. Google talk er innebygd i telefonen (det kan tenkes at noen produsenter fjerne sånt, for at folk skal kunne velge hva som tar plass på telefonen dems). Det var en nyhet for såpass mange år siden, at den ikke blir markedsført mer, så det kan godt hende at de folka du kjenner ikke veit at de har den. På iPhonen så bruker jeg bare Meldinger som jeg bruker ellers også, så gjør den automatisk om til iMessage dersom jeg ikke har dekning Det er veldig praktisk, men det er ganske sært av Apple å ha denne "du har ikke lov til å bruke dette, om du ikke sender til andre som også bruker våre produkter!" holdningen... Det er ikke positivt for forbrukerne.
Henkie Skrevet 19. februar 2012 #134 Skrevet 19. februar 2012 Jeg klarer ikke å la være å se på iPhone som en jentetelefon, akkurat som de gamle klapptelefonene. Tenker på det hver gang en mann trekker fram en iPhone Ups...iphone mer femi enn andre touchtelefoner? Nå begynner det VIRKELIG å skrante på seriøse argumenter her...
Yme Skrevet 19. februar 2012 #135 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Ups...iphone mer femi enn andre touchtelefoner? Nå begynner det VIRKELIG å skrante på seriøse argumenter her... Er ikke denne maskulin nok for deg, Henkie? Ups...iphone mer femi enn andre touchtelefoner? Nå begynner det VIRKELIG å skrante på seriøse argumenter her... *kremt* Du er stort sett den eneste i tråder som dette, som bare unngår å svare på ting, om du tilsynelatende ikke har noen gode argumenter. Endret 19. februar 2012 av Yme
Cata Skrevet 19. februar 2012 #136 Skrevet 19. februar 2012 Det er veldig praktisk, men det er ganske sært av Apple å ha denne "du har ikke lov til å bruke dette, om du ikke sender til andre som også bruker våre produkter!" holdningen... Det er ikke positivt for forbrukerne. Du har da lov å bruke det, det bare virker ikke mot andre enn iPhone . Forresten, kan du sende til iPhone med "what's app" og "googletalk" eller virker det bare fra android til android? Men sånn rent bortsett fra det så fungerer Viber både på iPhone og android nå så der kan man jo både sende meldinger og snakke gratis over en lav sko så lenge begge parter er på wifi.
Yme Skrevet 19. februar 2012 #137 Skrevet 19. februar 2012 Du har da lov å bruke det, det bare virker ikke mot andre enn iPhone . Forresten, kan du sende til iPhone med "what's app" og "googletalk" eller virker det bare fra android til android? Hahaha, greit! "Whats app" er en universal app som fungerer mellom iOS, Android, også lurer jeg på om den fungerer på blackberry og windows phone 7. Google talk i seg selv, er bare til Andorid, men på applestore ligger det apps som gjør at du kan sende og motta med folk som bruker det... Blant annet chatten man kan laste ned, som tilhører google+-appen. Men sånn rent bortsett fra det så fungerer Viber både på iPhone og android nå så der kan man jo både sende meldinger og snakke gratis over en lav sko så lenge begge parter er på wifi. Ja, jeg lurer på om Viber er omtrent det samme som "whats app"... Veit ikke hvordan Viber fungerer, men "wats app" registrere deg med telefonnummeret ditt, så du automatisk ser om folk på telefonlista di også bruker den.
Henkie Skrevet 19. februar 2012 #138 Skrevet 19. februar 2012 *kremt* Du er stort sett den eneste i tråder som dette, som bare unngår å svare på ting, om du tilsynelatende ikke har noen gode argumenter. Ø? Hva har jeg ikke svart på?
Yme Skrevet 19. februar 2012 #139 Skrevet 19. februar 2012 Ø? Hva har jeg ikke svart på? Jeg har ikke noen konkrete eksempler, men det er noe jeg har lagt merke til fra tid til annen. Jeg skreiv "tilsynelatende" fordi selvfølgelig kan hende at du bare ikke har sett at folk har svart deg.
Henkie Skrevet 19. februar 2012 #140 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har ikke noen konkrete eksempler, men det er noe jeg har lagt merke til fra tid til annen. Jeg skreiv "tilsynelatende" fordi selvfølgelig kan hende at du bare ikke har sett at folk har svart deg. Neida. Jeg svarer så godt jeg kan om både iPhoner, iMacer osv, osv. Apple lager supre produkter og er et forbilde for mange produsenter. Der er ikke dermed sagt at alt annet er søppel - eller dårligere. Men: dette er mye av grunnen til at Apple ofte forsøkes kopiert. Når det er sagt, kopierer selvsagt Apple også. Alle gjør det. Apple er også ufine i forhandlinger. Alle er det Apple saksøker også andre for å prøve å sikre seg mot kopiering. Alle gjør det. Apple er ikke ute etter å redde verden. De vil tjene mest mulig penger. De fleste andre bedrifter har akkurat samme agenda. Produktene til Apple er gode, tiltalende, brukervennlige og elegante. De er ikke best i verden. Mange lager teknisk bedre løsninger enn apple. Men: jeg personlig liker iOS og Mac os svært godt. Den handler IKKE om å være fanatiker og det irriterer meg med alle bedrevitere som må stemple alle som kjøper Appleprodukter på ikke å ha peiling, eller bare vil betale dobbel pris for et råttent produkt innepakket i jålete design. Det blir for enkel og naiv tankegang for meg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå