Gå til innhold

Hvorfor er Iphone så populært

Fremhevede innlegg

Skrevet

De som kjøper Apple-produkter er en egen mennesketype. De skal ha iPhone, mac, iPad osv fordi det er Apple, ikke fordi det nødvendigvis er best. Akkurat det vet de gjerne fint lite om, de vet bare at de skal ha et epleprodukt.

Det er gjerne Apple-brukere som "aldri skal ha noe annet". Fint at de er fornøyde, men aldri noe annet enn Apple?

Feil, feil, feil!

Jeg var den som ALDRI skulle ha Iphone, MEN jeg kjøpte min første Iphone for halvannet år siden. Hadde noe tull med den etter ca ett år, men da bare kjørte jeg en programvareoppdatering også løste problemet seg. Jeg har ALDRI hatt en mobil som fungerer som om den var ny halvannet år senere. Ofte har telefonene jeg har hatt blitt trege etter noen måneders bruk. Dessuten er Iphonen enkel å bruke, og skjer det noe med den så er det jo bare å søke på google, så er det som regel noen andre som også har lurt på det samme.

Derimot har jeg ikke Mac eller Ipad, men en HP pc, og en asus eee mini pc. Jeg skal nok ikke kjøpe mac noensinne. MEN det skal mye til for at jeg kjøper telefon fra et annet merke enn Apple, rett og slett fordi jeg er så utrolig fornøyd. Fornøyd på en måte jeg aldri har vært før. Og jeg har hatt alle mulige merker av telefoner før.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg iPhone fordi det er den eneste smarttelefonen min arbeidsgiver deler ut og supporterer.

Det er helt hårreisende, tvunget til å bruke iPhone på jobb? Jeg hadde garantert brukt to telefoner, og brukt iPhone'en minst mulig.

• Liker 1
Gjest Marregutt
Skrevet

Jeg valgte iPhone fordi jeg syns den passer meg.

Har ingenting i mot andre merkevarer, men jeg syns iPhonen har et oppsett som passer meg godt osv.

Jeg har også en macbook fordi jeg liker det rett og slett, men jeg har hatt (og har) plenty av andre laptoper og PCer også, så det er ikke slik at jeg velger Apple produkter kun pga navnet eller markedsføringen deres.

Utformingen og brukergrensesnittet deres er nettop en del av markedsføringen deres da. Markedsføring er så mye mer enn reklame. Denne posten her er markedsføring for apple

Skrevet

Hadde sikkert 5-6 pc der alle ble ødelagt etter 1 år - ræva

Kjøpte Mac - strålende fornøyd

Ipoden har holdt ut i 4-5år

Hadde 3456 mobiler, sony e, nokia,samsung,LG you name it - ræva

Kjøpte iphone - strålende fornøyd

Så, så lenge jeg har råd går det bare i Apple produkter

Skrevet

Hadde 3456 mobiler, sony e, nokia,samsung,LG you name it - ræva

Kjøpte iphone - strålende fornøyd

Det er en fin ting som heter utvikling, og det som er enda finere er å følge med på utviklingen.

Hvis du kjøpte en ræva SE, Nokia, Samsung eller LG for ørten år siden så har de fint lite med dagens modeller å gjøre.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg tror det er brukergrensesnittet til iphone som tiltaler meg mest med det hele. Jeg har prøvd andre smarttelefoner med android, men jeg liker rett og slett ikke oppsettet eller hvordan jeg må bruke telefonen. Det er sikkert en vanesak, men det får så være. Jeg fikk min første iphone helt tilfeldig, så jeg har bare holdt meg til det, og mobilen fungerer helt fint til mitt bruk.

Forøvrig har jeg verken mac, ipod, ipad eller noe annet applerelatert noen måte komme på. Jeg er glad i pc'n min.

• Liker 1
Skrevet

Det er en fin ting som heter utvikling, og det som er enda finere er å følge med på utviklingen.

Hvis du kjøpte en ræva SE, Nokia, Samsung eller LG for ørten år siden så har de fint lite med dagens modeller å gjøre.

Hadde LG for 6 mnd siden. Pappa har den nye galaxy telefonen og jeg hadde aldri i livet bytta den mot iphone.

"så lenge kvaliteten er bra, kan folk si at det ikke er deres personlige smak - men de kan ikke si at det er søppel"

Skrevet

Jeg har gradvis gått mer og mer over til apple. Fikk tilfeldigvis en iPod for syv år siden, og den funket OK, men fikk en åpenbaring ved første mac. Brukergrensesnittet var rett og slett mye bedre enn hva jeg hadde forventet meg av en laptop, såå da fortsatte jeg bare.

Jeg synes ikke apple er like langt foran andre leverandører som det de gjorde på det tidspunktet hvor jeg kjøpte min første mac. Men standarden er fortsatt veldig god.

Når det gjelds akkurat iPhone, så kan ikke den sammenliknes med andre telefoner sånn uten videre. Kanskje er det ikke så stor forskjell på en samsung og en iphone i og for seg, men det er forskjell på å bruke en samsung når en ellers bruker pc/mac og det å ha et system som synkroniseres automatisk og smertefritt. På macen har jeg ett system som gjør det enkelt for meg å sjonglere forskjellig innhold mellom dataen, mp3spilleren, telefonen og nettbrettet på en helt annen måte enn om en bruker tilsvarende utstyr fra forskjellige leverandører.

Men det betyr ikke at jeg ikke er klar over at det er mye som er problematisk med apple. Jeg vet jo at jeg blir låst til et system, men så lenge det systemet funker i praksis har jeg ikke noe i mot å være dum forbruker. Jeg vet jo også at iPhone, og i det hele tatt smarttelefoner er et skapt system, men når jeg først skal bruke penger på det, ønsker jeg at det skal passe i det systemet jeg allerede har.

Skrevet

Jeg har Samsung Galaxy SII og liker den godt, men det er visse fordeler med iPhone og, blant annet synes jeg at den ser ut til å være litt mer brukervennlig. Dessuten er designet kulere.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Elegant utforming og enkel i bruk?

Har selv android, og planlegger å kjøpe iphone neste gang med tanke på at jeg både har mac, ipod og ipad i tillegg. Greit å ha flere duppedingser som er kompatible med hverandre.

Skrevet

Jeg har Samsung Galaxy SII og liker den godt, men det er visse fordeler med iPhone og, blant annet synes jeg at den ser ut til å være litt mer brukervennlig. Dessuten er designet kulere.

Har S II selv og synes den er glimrende. Hva er det som er vanskelig, eller enklere på iPhone?

Skrevet

Har S II selv og synes den er glimrende. Hva er det som er vanskelig, eller enklere på iPhone?

Jeg har brukt både iPhone og sII, men kommer helt ærlig ikke på eksempler. Er bare følelsen jeg sitter igjen med. Men ikke misforstå, jeg digger som sagt min sII.

Skrevet

Jeg hører fra kjæresten min støtt og stadig, klaging for at enkelte apper ikke er til android men til iPhone. Så jeg kjøpte bare iPhonen jeg (Siri var litt forlokkende også), alt jeg eier fra apple er den og en iPod jeg fikk. Godt fornøyd jeg! Men med appleproduktene føler jeg at jeg har noe som ikke blir utdatert om et halvt år, satt på spissen.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Brukervennlighet er vel det som slår meg. Moren min er helt newbie på alt som har med tekniske greier å gjøre, men med en iPad klarer hun å knote med uten å få helt "panikk". :-P

Faren min er også "frelst" på iPad og iPhone, og min mors neste mobil blir mest sannsynligvis en iPhone.

Jeg har også iPhone, og kan ikke fatte hvorfor jeg gadd å bruke penger på Sony Ericsson (android) og Nokia i stedet for iPhone.

Hadde en MacBook som dessverre falt utfor en bro rett ut i havet, så den forsvant. Bruker PC for øyeblikket, og det er helt OK, er ikke applefangirl.

edit: knotefeil

Endret av Valiumsjunkie
Skrevet

Fordi de er idiotsikre og det finnes mange idioter i verden.

Eventuelt den politisk korrekte versjonen: Apple har kun én telefon: iPhone. Den kommer i forskjellige versjoner, men de er i stor grad like. De helt like i utseende så om du ser en iPhone vil du med en gang tenke iPhone, det gjør man sjelden med alle telefoner fra andre merker.

Selv foretrekker jeg å kunne endre på ting slik jeg vil. Det får jeg ikke fra Apple sine produkter. Jeg føler meg som et barn som har fått låne en telefon/mp3-spiller/pc hos foreldrene mine og de har sperret mest mulig slik at jeg ikke kan gjøre noe galt. Selvsagt for de som ikke er spesielt interessert i elektronikk er det sikkert greit å ha noe slikt, da slipper man å tenke eller lære seg noe nytt.

Skrevet (endret)

Men med appleproduktene føler jeg at jeg har noe som ikke blir utdatert om et halvt år, satt på spissen.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her... En iPhone blir jo like fort utdatert, som alle andre smarttelefoner. Den er utdatert med en gang en konkurrent lager en telefon med bedre spesifikasjoner, akkurat som med alle andre smarttelefoner.

Dette gjelder fint for de stasjonære og bærbare PCene dems også, spesielt når de gir ut nye produkter som allerede har utdatert hardware. (feks stasjonære maskiner som blir bygd av laptoppdeler, som er dårligere enn delene i som alienware putter i sine laptopper, som i tilliegg koster 7000 kr mindre).

Man kan gjerne like operativsystemet til Apple bedre, men maskinene dems blir fortsatt utdatert med en gang noen lager noe som er kraftigere.

Jeg tror Apple er så populære pga trend, og fordi folk ikke gidder å undersøke før de kjøper.

Sistnevnte er ganske åpenbart, når folk skriver "jeg har hatt en samsung galaxy, og jeg syns ikke Android var noe særlig", siden det viser at de faktisk ikke veit at telefonutgiverne har sine egne utgaver av Android... En telefon fra HTC har et helt annet brukergrensesnitt enn en telefon fra samsung, som igjen har et helt annet grensesnitt enn en telefon fra motorola.

Endret av Yme
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har brukt både iPhone og sII, men kommer helt ærlig ikke på eksempler. Er bare følelsen jeg sitter igjen med. Men ikke misforstå, jeg digger som sagt min sII.

Det hørtes veldig rart ut. Ellers enig med Yme, +1.

Skrevet

De som kjøper Apple-produkter er en egen mennesketype. De skal ha iPhone, mac, iPad osv fordi det er Apple, ikke fordi det nødvendigvis er best. Akkurat det vet de gjerne fint lite om, de vet bare at de skal ha et epleprodukt.

Det er gjerne Apple-brukere som "aldri skal ha noe annet". Fint at de er fornøyde, men aldri noe annet enn Apple?

Snakk om generalisering! :kjefte:

Sikkert noen som er slik du legger det frem, men garantert millioner av folk som kjøper Apple-produkter av helt andre grunner.

Meg inkludert! Jeg kjøper Apple produkter fordi de passer meg midt i blinken. Design, byggekvalitet, brukervennlighet, support, integrering, osv. er viktig for meg, og det spiller egentlig ingen rolle hvilken produsent det står på dingsen. Men for tiden er det nå slik at Apple i mine øyne har det mest perfekt "pakken"

• Liker 1
Skrevet

Det er helt hårreisende, tvunget til å bruke iPhone på jobb? Jeg hadde garantert brukt to telefoner, og brukt iPhone'en minst mulig.

Hvem snakker om tvang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...