Gå til innhold

Hvorfor er Iphone så populært

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakk om generalisering! :kjefte:

Sikkert noen som er slik du legger det frem, men garantert millioner av folk som kjøper Apple-produkter av helt andre grunner.

Meg inkludert! Jeg kjøper Apple produkter fordi de passer meg midt i blinken. Design, byggekvalitet, brukervennlighet, support, integrering, osv. er viktig for meg, og det spiller egentlig ingen rolle hvilken produsent det står på dingsen. Men for tiden er det nå slik at Apple i mine øyne har det mest perfekt "pakken"

Jeg synes jammen de som ikke har Apple-produkter også er en egen mennesketype. Kan ikke fatte at datamaskiner og mobiltelefoner skal kunne skape så mange opphetede følelser og diskusjoner. Jøjemeg. Jeg bruker nå Mac men brukte "vanlig" laptop før. Det er pluss og minus med begge deler, men for meg akkurat nå merker jeg at Mac er bedre. So what?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt hårreisende, tvunget til å bruke iPhone på jobb?

Hadde jeg hatt jobbtelefon så hadde jeg blitt tvunget til ikke å bruke iPhone på jobb. Siden jeg ikke har jobbtelefon så bruker jeg min private...

Skrevet

Du glemmer at Bill Gates var en del av Apple, helt til de fant ut at han bare var der for å stjele idéer. Veldig heroisk.

Skrevet

Du glemmer at Bill Gates var en del av Apple, helt til de fant ut at han bare var der for å stjele idéer. Veldig heroisk.

Øh, jeg er rimelig sikker på at Bill Gates aldri har vært en del av Apple.

Skrevet

Øh, jeg er rimelig sikker på at Bill Gates aldri har vært en del av Apple.

De har jobba litt sammen, og mange mener at Microsoft har tatt en del ting fra Apple... Jeg veit ikke om det stemmer eller ikke, men å si "å fysjom, Bill Gates har tatt ting fra Apple!" blir jo litt teit... Det er også ganske teit at Steve Jobs blei så forbanna og overdramatisk da han sa han skulle knuse Android, fordi han mente de hadde kopiert hans produkt. (han sa jo selv at han ville bruke alle pengene til Apple på å knuse android, om han måtte)

Skrevet (endret)

De har jobba litt sammen, og mange mener at Microsoft har tatt en del ting fra Apple... Jeg veit ikke om det stemmer eller ikke, men å si "å fysjom, Bill Gates har tatt ting fra Apple!" blir jo litt teit... Det er også ganske teit at Steve Jobs blei så forbanna og overdramatisk da han sa han skulle knuse Android, fordi han mente de hadde kopiert hans produkt. (han sa jo selv at han ville bruke alle pengene til Apple på å knuse android, om han måtte)

I følge Jobsbiografien så jobbet de en del sammen i tidlige år, da Word og Excel skulle innlemmes i MacIntosh. Det var vel i denne perioden Gates fikk ideene til musestyring av skjermen, og det var sannsynligvis noe han hentet fra Apples MacIntosh. Samarbeidet mellom de to selskapene har bølget litt fram og tilbake i årenes løp, og Bill Gates' Microsoft leverte i perioder software til Apple. Faktisk så "opptrådte" Bill Gates på Macworld i 1997, bare se på dette http://www.youtube.com/watch?v=WxOp5mBY9IY. (Gates kommer inn på tiden 04:47 i klippet.)

Endret av Cata
Skrevet

Ja, det stemmer nok det! Sitter og leser litt om det nå. De var vist kamerater.

Gjest Cupcakes
Skrevet

Jeg skulle aldri ha noe med apple jeg.. Men så gikk mp3 spilleren føyken og jeg fikk en iPod nano, herlig liten sak! Så gikk ene touch tlf etter den andre i stykker (android) og jeg fikk en iPhone 4, og det er første tlf jeg ikke har ønsket eller måtte bytte på etår, jeg synes den er super enkel, liker designet og null problem å finne ut av, med android ble det ltfor mye greier(for meg).

Og sommeren i fjor ville jeg ha iPad 2, så da kjøpte jeg de, og den bruker jeg mye mer enn dell laptoppen min, liker dellen, men til surfing og apps spilling er det lettere å bare ta vekk coveret på padda enn å starte dellen.

Vil ikke si jeg er noe teitere enn folk som velger android fordi jeg har valgt apple.vi gjør alle forskjellige valg som passer en selv best. Jeg bryr meg filla om hva andre velger,så lenge de er fornøyde med sitt valg og jeg med mitt valg :)

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe Iphone av den enkle grunn at jeg synes den er finest. Den har alle funksjoner jeg trenger og mere til. At andre smarttelefoner har flere spesifikasjoner er helt uinteressant, da jeg ikke har behov for disse uansett.

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe Iphone av den enkle grunn at jeg synes den er finest. Den har alle funksjoner jeg trenger og mere til. At andre smarttelefoner har flere spesifikasjoner er helt uinteressant, da jeg ikke har behov for disse uansett.

Jeg tror nok at for de fleste, vil en iPhone ha alt man trenger. Det at Android kan mer, har mer verdi for oss som er litt mer "avanserte" brukere, og spesielt for mennesker som liker å programmere... En liten ting, som er greit for "normale" brukere, er at Android har mange fler gratis apps (men iPhone har en større app store), og det gjelder også apps som man får både på iPhone og Android... På iPhone koster de litt, mens på Android er de gratis (dette gjelder selvfølgelig ikke alt).

En ting til, som er med Android-telefoner, er at man kan velge mellom en del forskjellige utgaver av Android, og personliggjøre telefonen veldig, mens på iPhone har du bare det ene oppsettet, som du ikke får forandra noe på.

En iPhone koster rundt 6000 kr da den er ny, og det gjør de konkurrerende telefonene også, men Apple er ikke glade i å senke prisene på de eldre produktene sine, så om man venter noen måneder, vil en like god Android-telefon, koste en del mindre.

Men... Det som stort sett gjør at jeg er negativ til Apple, er at jeg syns de er en fryktelig sleip bedrift.

Jeg syns de lager en del fine ting, som feks iPad (den ligger i samme prisklasse som konkurrentene sine også), men de får ikke pengene mine, fordi de er et selskap som virkelig ikke aksepterer konkurranse, og de er direkte slemme når det kommer til forhandlinger av delene de importerer (dette er sant for mange andre selskaper også, selvfølgelig)...

Jeg prøver å være bevist på hvor mine produkter kommer fra, og hva selskapene som lager dem driver med, så jeg kan unngå å støtte slaveri og ting jeg føler ligger på lik linje med denslags.

• Liker 1
Skrevet

Personlig synes jeg at iPhone har et mer brukervennlig system enn Android-telefoner. Samsung Galaxy S 2 er en super mobil, men jeg kommer ikke til å skaffe meg den fremfor en iPhone.

Skrevet

Men... Det som stort sett gjør at jeg er negativ til Apple, er at jeg syns de er en fryktelig sleip bedrift.

Jeg syns de lager en del fine ting, som feks iPad (den ligger i samme prisklasse som konkurrentene sine også), men de får ikke pengene mine, fordi de er et selskap som virkelig ikke aksepterer konkurranse, og de er direkte slemme når det kommer til forhandlinger av delene de importerer (dette er sant for mange andre selskaper også, selvfølgelig)...

Jeg prøver å være bevist på hvor mine produkter kommer fra, og hva selskapene som lager dem driver med, så jeg kan unngå å støtte slaveri og ting jeg føler ligger på lik linje med denslags.

Jeg er glad du nevner det, for det er hovedsaklig derfor jeg misliker Apple. Dette er ting jeg ikke tror en vanlig innehaver av en iPhone er klar over. Eller kanskje de bare ikke bryr seg?

Skrevet

Jeg er glad du nevner det, for det er hovedsaklig derfor jeg misliker Apple. Dette er ting jeg ikke tror en vanlig innehaver av en iPhone er klar over. Eller kanskje de bare ikke bryr seg?

Stort sett tror jeg folk ikke bryr seg, men jeg tipper at om folk leste seg litt opp om dette, vill Apple mista mange kjøpere.

Skrevet

Godt spørsmål, selv synes jeg iphone er oppskrytt. Selv elsker jeg min HTC-telefon som koster minst halvtparten av en iphone. Jeg gidder ikke å bruker penger bare fordi det er et Apple-produkt. Apple er ikke nødvendigvis best og kommer aldri til å skjønne hypen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bryr meg ikke allverdens, for jeg regner med at andre store konserner ikke er så veldig "snille" heller. Når det gjelder f.eks. den fabrikken i Kina som har vært nevnt en del i nyhetene i det siste så leste jeg vitterlig at Samsung tar en del fra dem også. (Lurer på om ikke Dell også var kunde der :klo:), så jeg har en mistanke om at mye av de negative oppslagene er hypet fordi det er in å "hate Apple". Ikke det at jeg tror Apple er spesielt snille og milde i forhandlinger heller, altså. Jeg tror det er rimelig likt over hele fjøla. Man driver ikke et konkurransedyktig stort selskap ved å gi ved dørene, enten man heter Apple, Samsung eller Toshiba.

Skrevet

Stort sett tror jeg folk ikke bryr seg, men jeg tipper at om folk leste seg litt opp om dette, vill Apple mista mange kjøpere.

Er dette noe dere bare antar - eller vet dere faktisk noe om dette?

Når dere påstår slike ting, må man kunne kreve solid dokumentasjon for at det dere sier faktisk stemmer.

Har dere noen kildehevisninger til oss som ikke er klar over dette?

Skrevet

Godt spørsmål, selv synes jeg iphone er oppskrytt. Selv elsker jeg min HTC-telefon som koster minst halvtparten av en iphone. Jeg gidder ikke å bruker penger bare fordi det er et Apple-produkt. Apple er ikke nødvendigvis best og kommer aldri til å skjønne hypen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hva mener du med at den er oppskrytt?

Hvor mange dager har du faktiske testet en iPhone slik at du vet hva du snakker om?

Skrevet (endret)

Jeg bryr meg ikke allverdens, for jeg regner med at andre store konserner ikke er så veldig "snille" heller. Når det gjelder f.eks. den fabrikken i Kina som har vært nevnt en del i nyhetene i det siste så leste jeg vitterlig at Samsung tar en del fra dem også. (Lurer på om ikke Dell også var kunde der :klo:), så jeg har en mistanke om at mye av de negative oppslagene er hypet fordi det er in å "hate Apple". Ikke det at jeg tror Apple er spesielt snille og milde i forhandlinger heller, altså. Jeg tror det er rimelig likt over hele fjøla. Man driver ikke et konkurransedyktig stort selskap ved å gi ved dørene, enten man heter Apple, Samsung eller Toshiba.

Det at det tilsynelatende er litt vanskelig å unngå, er en forferdelig dårlig unnskyldning til å bry seg lite. Leser man litt om det, ser man at slettes ikke alle produsenter driver sånn, selv om Samsung, og andre produsenter også bruker fabrikken som har vært i nyhetene...

Det har også vært framme at Apple krever mer og raskere produksjon, og det har forekommet flere ulykker pga det.

Det er er mer inn å digge Apple, enn det er å hate dem... Det er en grunn til at Apple-produkter er et statussymbol blant unge mennesker, og det er ikke for det er forferdelig mye hat mot dem, og ikke fordi de selger noe mer solide produkter enn annet som ligger i samme prisklasse.

Apple driver sleip business. De saksøker andre produsenter i hytt og pine, for å nekte dem å selge sine produkter, og tar patenter på ting som andre er i ferd med å utvikle, for å ta monopol på hele markedet.

Hva mener du med at den er oppskrytt?

Hvor mange dager har du faktiske testet en iPhone slik at du vet hva du snakker om?

Selvfølgelig er den oppskrytt, i likhet med alle andre produkter med solid markedsføring bak seg.

Er dette noe dere bare antar - eller vet dere faktisk noe om dette?

Når dere påstår slike ting, må man kunne kreve solid dokumentasjon for at det dere sier faktisk stemmer.

Har dere noen kildehevisninger til oss som ikke er klar over dette?

Hva er det du lurer på? Om jeg antar at folk ikke bryr seg om hvor produktene dems kommer fra?

Endret av Yme
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...