Yme Skrevet 18. februar 2012 #101 Skrevet 18. februar 2012 (endret) ITunes må man bruke innimellom selv om man har iCloud aldri så mye. Programvareoppdatering skjer f.eks. via iTunes. Synkronisering av musikkfiler må vel også gå gjennom iTunes her i Norge inntil videre. Musikk opptar meg ikke så jeg er usikker på om den funksjonaliteten er kommet enda. Da iCloud ble sluppet på markedet så fungerte den delen bare i USA. iCloud er dermed godt hjelpemiddel for synkronisering mellom diverse dingser, men man er ikke helt frikoplet fra iTunes. Er det sant? Merkelig hvordan disse Applebrukerne her glemte å nevne disse tingene ista. Kan det tenkes at de er mer opptatt av at dems produkter skal være bedre, enn å faktisk fortelle ting som de er?? Syncer iCloud bildene dine, Cata? Endret 18. februar 2012 av Yme
Cata Skrevet 18. februar 2012 #102 Skrevet 18. februar 2012 Er det sant? Merkelig hvordan disse Applebrukerne her glemte å nevne disse tingene ista :gjeiper: Syncer iCloud bildene dine, Cata? Jepp, bildene synkes - nesten litt for mye til tider. De blir liggende i den fotostrømmen i tillegg til å havne i album så jeg har dem alle veier. De dukker opp både i iPhone, iMac og på iPad'en. Må av og til inn og slette bilder i fotostrømmen når jeg er sikker på at de er havnet der de skal på alle enheter. Kalender synkes, og hvis jeg legger mailen via iCloud så synkes selvsagt den også (men jeg holder meg til gmail'en direkte inn på alle duppeditter). Ja, det er sant - notater synkes også. Og, som sagt, det med musikk er jeg altså usikker på. Jeg vet med sikkerhet at den ikke ble synket i fjor høst, men det er mulig det er kommet forandringer nå.
Yme Skrevet 18. februar 2012 #103 Skrevet 18. februar 2012 Jepp, bildene synkes - nesten litt for mye til tider. De blir liggende i den fotostrømmen i tillegg til å havne i album så jeg har dem alle veier. De dukker opp både i iPhone, iMac og på iPad'en. Må av og til inn og slette bilder i fotostrømmen når jeg er sikker på at de er havnet der de skal på alle enheter. Men du kan vel skru det av? Høres ut som dette kan bli dyrt, om man ikke er kobla til wifi :S Du kan eventuelt skru av mobilt nettverk også? Eller får du ikke motta mms og sånt da? Kalender synkes, og hvis jeg legger mailen via iCloud så synkes selvsagt den også (men jeg holder meg til gmail'en direkte inn på alle duppeditter). Ja, det er sant - notater synkes også. Ja, det virker som at dette fungerer på samme måte som på Android, med unntak av at den ikke laster opp bilder. Og, som sagt, det med musikk er jeg altså usikker på. Jeg vet med sikkerhet at den ikke ble synket i fjor høst, men det er mulig det er kommet forandringer nå. Google har også hatt problemer med å få til dette utenfor Amerika, av en eller annen grunn... Telefonen min har en funksjon som gjør at jeg skal kunne leie film, rett inn på den, som man kan med feks viaplay på TVen... Men denne er selvfølgelig ikke aktiv i Norge heller (HTC reklamerer like vel for den, på den norske siden sin... Er ikke det ulovlig, egentlig?)
Gjest Consensio Skrevet 18. februar 2012 #104 Skrevet 18. februar 2012 Ja man kan skru av iCloud Jeg bruker den aldri
Yme Skrevet 18. februar 2012 #105 Skrevet 18. februar 2012 Ja man kan skru av iCloud Jeg bruker den aldri Men går det an å stille inn sånn at man feks kan sync kontaktene og meldingene sine, men ikke bilder, om man vil det?
Gjest Consensio Skrevet 18. februar 2012 #106 Skrevet 18. februar 2012 Men går det an å stille inn sånn at man feks kan sync kontaktene og meldingene sine, men ikke bilder, om man vil det? Det kan jeg ikke svare på siden jeg aldri bruker iCloud, men jeg vet at mannen min synker kontakter, mail, meldinger.....men jeg husker om han bruker iCloud til dette
Yme Skrevet 18. februar 2012 #107 Skrevet 18. februar 2012 Det kan jeg ikke svare på siden jeg aldri bruker iCloud, men jeg vet at mannen min synker kontakter, mail, meldinger.....men jeg husker om han bruker iCloud til dette Okei, takk uansett! Kanskje jeg finner noe om det på google
Cata Skrevet 18. februar 2012 #108 Skrevet 18. februar 2012 (endret) Men du kan vel skru det av? Høres ut som dette kan bli dyrt, om man ikke er kobla til wifi :S Du kan eventuelt skru av mobilt nettverk også? Eller får du ikke motta mms og sånt da? Den synker ikke bilder eller andre ting med mindre jeg er koplet til WiFi (snill fon....), i motsetning til Android som synker bilder i hytt og pine, noe en kompis av meg opplevde da 500 bilder kravlet seg over fra mobil til pc eller vice versa via mobilnettet. Han fikk visst en brukbar regning etterpå. Mobilt nettverk kan jeg naturligvis skru av, men som du sier - da ryker MMS med i dragsuget. Har skrudd av pushvarsling på ca. alt (blant annet ford jeg ikke gidder masing fra telefonen), og skrur kun av MMS som ekstra sikring hvis jeg er utenlands. Dataroaming skrus også av når jeg har tenkt meg utaskjærs. .... Ser det er kommet inn en del andre svar i mens - joda iCloud kan skrus av, og hvis man i utgangspunktet ikke vil ha det så er det jo bare å la være å registrere seg som bruker. For meg er det imidlertid en av de store fordelene med å ha bare Appledingser, selv om det var en fordel jeg ikke visste om ville komme da jeg konverterte til Mac&Co. Endret 18. februar 2012 av Cata
Yme Skrevet 18. februar 2012 #109 Skrevet 18. februar 2012 Den synker ikke bilder eller andre ting med mindre jeg er koplet til WiFi (snill fon....), i motsetning til Android som synker bilder i hytt og pine, noe en kompis av meg opplevde da 500 bilder kravlet seg over fra mobil til pc eller vice versa via mobilnettet. Han fikk visst en brukbar regning etterpå. Android synkroniserer ikke bilder, så om kameraten din har hatt problemer med det, er der fordi han har lasta ned en app som har gjort det. Mobilt nettverk kan jeg naturligvis skru av, men som du sier - da ryker MMS med i dragsuget. Har skrudd av pushvarsling på ca. alt (blant annet ford jeg ikke gidder masing fra telefonen), og skrur kun av MMS som ekstra sikring hvis jeg er utenlands. Dataroaming skrus også av når jeg har tenkt meg utaskjærs. Jeg har hørt at iPhone ikke kan mottat MMS, når man har skrudd av mobilt nettverk. Jeg forstår ikke hvorfor det... Telefonen min har alltid skrudd på trådløst nettverk, for å motta mms, så kobler den av igjen når den er ferdig. Mulig det bare er telefonene til HTC som gjør, men er ikke sikker. Hva er push varslinger? Er det meldinger som kommer gjennom apps? Ser det er kommet inn en del andre svar i mens - joda iCloud kan skrus av, og hvis man i utgangspunktet ikke vil ha det så er det jo bare å la være å registrere seg som bruker. For meg er det imidlertid en av de store fordelene med å ha bare Appledingser, selv om det var en fordel jeg ikke visste om ville komme da jeg konverterte til Mac&Co. Apple er veldig flinke til å lage ting som "bare" er kompatbile med andre Appleting, ja
Cata Skrevet 18. februar 2012 #110 Skrevet 18. februar 2012 Android synkroniserer ikke bilder, så om kameraten din har hatt problemer med det, er der fordi han har lasta ned en app som har gjort det. Jeg har hørt at iPhone ikke kan mottat MMS, når man har skrudd av mobilt nettverk. Jeg forstår ikke hvorfor det... Telefonen min har alltid skrudd på trådløst nettverk, for å motta mms, så kobler den av igjen når den er ferdig. Mulig det bare er telefonene til HTC som gjør, men er ikke sikker. Hva er push varslinger? Er det meldinger som kommer gjennom apps? 1) Sannsynligvis har han det. Han er dataingeniør og hobbynerd i tillegg, men fikk seg en overraskelse der. 2) Stemmer, av en eller annen grunn mottar ikke iPhone MMS når mobilt nettverk er avslått. Mulig den gjør det via WiFi hvis den har det innen rekkevidde. Det har jeg faktisk aldri testet. Får MMS ca. en gang i jubelåret uansett så det er ikke noe jeg får sjansen til å prøve ut så ofte. 3) Stemmer. Pushvarslinger er varsel fra diverse apps. Er veldig kjapp med å slå dem av. Det er meg som skal mase på telefonen, ikke motsatt.
Yme Skrevet 18. februar 2012 #111 Skrevet 18. februar 2012 Man kan ikke motta mms over wifi, siden det ikke er kobla til telenettet som telefonen din er på
Miah Skrevet 18. februar 2012 #112 Skrevet 18. februar 2012 Bestile meg ny mobil forrige uke, og alle sa til meg "kjøp iPhone da!!"... men nei, det fristet lite. Føles som om alle i hele verden har en iPhone, er drittlei hele mobilen og synes egentlig ikke den er noe særlig. Gikk heller for en 2000 kroners telefon som har alt jeg trenger og som likevel er 4x bedre enn min forrige mobil.
Henkie Skrevet 18. februar 2012 #113 Skrevet 18. februar 2012 Men du kan vel skru det av? Høres ut som dette kan bli dyrt, om man ikke er kobla til wifi :S Kan skrus av. Skreddersyes 100% etter brukers behov. Fungerer utmerket!
Yme Skrevet 18. februar 2012 #114 Skrevet 18. februar 2012 Kan skrus av. Skreddersyes 100% etter brukers behov. Fungerer utmerket! Hvordan er det med sync av musikk her i landet, Henkie?
Henkie Skrevet 19. februar 2012 #116 Skrevet 19. februar 2012 Hvordan er det med sync av musikk her i landet, Henkie? Helt strålende. Min tar automatisk backup av ALT hver natt. Kan skreddersy hva jeg ønsker backup av.
Henkie Skrevet 19. februar 2012 #117 Skrevet 19. februar 2012 Man kan ikke motta mms over wifi, siden det ikke er kobla til telenettet som telefonen din er på Man kan vel det dersom begge har iPhone? iMessage (som er standard på iPhone) sender sms/MMS over wifi. Helt gratis altså dersom man er på et trådløst nett. Samme med FaceTime (som også er standard på iPhone) Telefoni med bilde - som feks skype
PRT Skrevet 19. februar 2012 #118 Skrevet 19. februar 2012 Pga mobilen er SYKT deilig !!! Jeg klarer ikke å la være å se på iPhone som en jentetelefon, akkurat som de gamle klapptelefonene. Tenker på det hver gang en mann trekker fram en iPhone
Gjest hogwash Skrevet 19. februar 2012 #119 Skrevet 19. februar 2012 Jeg klarer ikke å la være å se på iPhone som en jentetelefon, akkurat som de gamle klapptelefonene. Tenker på det hver gang en mann trekker fram en iPhone Jeg har hatt klapp og har nå iPhone Synes vel forsåvidt kommentaren din sier mer om deg enn om meg 1
PRT Skrevet 19. februar 2012 #120 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Jeg har hatt klapp og har nå iPhone Synes vel forsåvidt kommentaren din sier mer om deg enn om meg Ikke ta det som et personangrep, men jeg ble ikke så veldig overrasket Endret 19. februar 2012 av PRT
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå